Peugeot 406 HDI 2002- 8. temppu (etujousi poikki)
Ei savuta. Ilmanputsari on 9 kuukautta vanha. Pakoputki ei kai kertaheitolla kesken ajon mene tukkoon? Pieni kaasun painallus antaa jonkinlaista kiihtyvyyttä, mutta ei lakuperäisenkaltaista, ja syvellä kun painaa, niin sitten ei tunnu menevän yhtään mihinkään.
Voimat on oikeasti kadoksissa, kun W123 240 D kiihtyy ehkä jopa paremmin 90 Km eteenpäin
Toimiessaanhan 110 hv 406 hdi on ihan pirteä kulkine. Tai siis ei siinä normiohituksissa tarvi paljon yrittää, niin nopeus on 130 km/h.
Setä ei noista autojen korjauksista paljon perusta, joten pääsen kokeilemaan autoa ilmamassamittari irti ensi viikonloppuna. Missä päin ilmamassamittari tuossa hdi:ssä sijaitsee. Onko se siinä ilmanputsarin jälkeen heti? Ja siitäkö vain liitin irti ja baanalle?
Voimat on oikeasti kadoksissa, kun W123 240 D kiihtyy ehkä jopa paremmin 90 Km eteenpäin
Toimiessaanhan 110 hv 406 hdi on ihan pirteä kulkine. Tai siis ei siinä normiohituksissa tarvi paljon yrittää, niin nopeus on 130 km/h.
Setä ei noista autojen korjauksista paljon perusta, joten pääsen kokeilemaan autoa ilmamassamittari irti ensi viikonloppuna. Missä päin ilmamassamittari tuossa hdi:ssä sijaitsee. Onko se siinä ilmanputsarin jälkeen heti? Ja siitäkö vain liitin irti ja baanalle?
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
No niin koitettu on ilmamassamittarin johto irti. Tulos: auto kulkee selvästi paremmin, mutta ei ehkä ihan yhtä hyvin kuin silloin kun auto toimi normaalisti. Huomasin, että imanputsarikotelo irvistää vasemmasta takareunasta-voiko se aiheuttaa ilmamassamittarin likaantumiseen, kuten taisi käydä ari66:lle W210 300 turbodieselin kanssa?
Onko haittaa ajella ilmamassamittari irti, kun se tuntuu kulkevan melko mainiosti ilman sitä. Millainen ohjelma ohjaa syöttöä, kun pistoke on irti?
Tietysti tuohon pitäisi hankkia uusi ilmamassamittari jossain vaiheessa, kun vika lienee nyt sitten paikallistettu siihen?
Onko haittaa ajella ilmamassamittari irti, kun se tuntuu kulkevan melko mainiosti ilman sitä. Millainen ohjelma ohjaa syöttöä, kun pistoke on irti?
Tietysti tuohon pitäisi hankkia uusi ilmamassamittari jossain vaiheessa, kun vika lienee nyt sitten paikallistettu siihen?
Digidigi eli auto piuhojen päähän nii ei tarvi arvailla vikaa vaikka ilmanmäärämittariltahan tuo kuullostaa. Ottiko se muute täydet kierrokset ilman MAF:fia? Mersut ainaki rajoittaa kierrokset 3000rpm jos MAF on pois pelistä joten ei se auto varmaan ainakaan parane jos sillä ajelee ilman. Yleensähän nuo ECU:n hätäsoftat on sellaisia että kakkua annetaa sen verta ettei vahingossakaan pääse käymään laihalla joten tuo MAF:n puute varmaankin lisää kulutusta ja pahimmassa tapauksessa rikkoo/tukkii viimeistään sen katin.
Nii ja se MAF ei tarvi mitää sen kummempaa hajotakseen, vaan nuohan on ihan kulutuskamaa ja ainaki boschilla sanottii että noissa olis varsinaisesti vaihtovälikin määritelty.
Nii ja se MAF ei tarvi mitää sen kummempaa hajotakseen, vaan nuohan on ihan kulutuskamaa ja ainaki boschilla sanottii että noissa olis varsinaisesti vaihtovälikin määritelty.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Ok. Selvä homma. Eli ilman maffia käytössä on ohjelma, joka on periaatteessa mekaaninen ilmamäärämittari? Sääteleeköhän se syöttöä sitten kaasupolkimen asennon ja kierrosten perusteella?
Tosiaan ilman maffia oleva ohjelma on aika hyvä, sillä kulku on melkein alkuperäisen kaltaista.
Ja niin, kone ottaa maksimikierrokset myös ilman maffia.
Millainen maf pösöissä on? Onko se kuumalanka vai joku kalvotyyppinen?
Tosiaan ilman maffia oleva ohjelma on aika hyvä, sillä kulku on melkein alkuperäisen kaltaista.
Ja niin, kone ottaa maksimikierrokset myös ilman maffia.
Millainen maf pösöissä on? Onko se kuumalanka vai joku kalvotyyppinen?
Antipollution fault ja jakohihnan vaihto
Nyt setäni pösöön vaihdettiin jakohihna liikeessä. Oli mielestäni kyllä kallis remontti: osat 200 euroa sisälsi vesipumpun ja työt 300 e. En tiedä onko noissa tuo remontti sitten niin aikaavievä, mutta tuntuu, että työn osuus on melko suuri. Liike ei ollut automaa, mutta kuitenkin pösöihin erikoistunut pikkufirma Somerolla. Kommentteja hihnanvaihtoajasta?
Nyt heti remontin jälkeen ilmestyi moottorin vikavalo ja teksti anti-pollution fault. Onko tämä vain sattumaa, vaan voiko se liittyä mitenkään jakohihnan vaihtoon? Jos ei, niin missä vika voisi olla-olen jo selaillut vikakoodia netistä ja arviot vaihtelevat 1 eurosta (sulake) 1200 euron remonttiin. Auto toimii muuten normaalisti, mutta valo palaa-katsastus edessä, joten valo kai täytyy saada sammumaan?
Nyt heti remontin jälkeen ilmestyi moottorin vikavalo ja teksti anti-pollution fault. Onko tämä vain sattumaa, vaan voiko se liittyä mitenkään jakohihnan vaihtoon? Jos ei, niin missä vika voisi olla-olen jo selaillut vikakoodia netistä ja arviot vaihtelevat 1 eurosta (sulake) 1200 euron remonttiin. Auto toimii muuten normaalisti, mutta valo palaa-katsastus edessä, joten valo kai täytyy saada sammumaan?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Antipollution fault ja jakohihnan vaihto
Ei ollut kallis remonti osineen pävineenkardaani kirjoitti:Nyt setäni pösöön vaihdettiin jakohihna liikeessä. Oli mielestäni kyllä kallis remontti: osat 200 euroa sisälsi vesipumpun ja työt 300 e. En tiedä onko noissa tuo remontti sitten niin aikaavievä, mutta tuntuu, että työn osuus on melko suuri. Liike ei ollut automaa, mutta kuitenkin pösöihin erikoistunut pikkufirma Somerolla. Kommentteja hihnanvaihtoajasta?
Nyt heti remontin jälkeen ilmestyi moottorin vikavalo ja teksti anti-pollution fault. Onko tämä vain sattumaa, vaan voiko se liittyä mitenkään jakohihnan vaihtoon? Jos ei, niin missä vika voisi olla-olen jo selaillut vikakoodia netistä ja arviot vaihtelevat 1 eurosta (sulake) 1200 euron remonttiin. Auto toimii muuten normaalisti, mutta valo palaa-katsastus edessä, joten valo kai täytyy saada sammumaan?
päästö vika tuskin johtuu remmin vaihdosta jos auto ennen valon syttymistä
toimi normaliisti
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: Antipollution fault ja jakohihnan vaihto
Selvä homma. 500 euroa vaan kuulostaa suurelta, kun isän W124:seen vaihdettiin uusi IWIS-jakopäänketju ja työt ammattikorjaamolla, niin kokonaislasku oli 110 euroa sisältäen osan ja työt. Lisäksi öljykopan irroituksen yhteydessä yksi ruuvi katkesi kanteen, kjonka irrotus sekin tietysti kuului hintaan ja siinä meni 20 minuuttia. Toki Jakoketjun vaihdon yhteydessä ei tarvita muuta tarviketta kuin laadukas ketju, joten osiin ei mene rahaa niinkuin pösön rullisssa ja vesipumpussa ja hihnassa.CDI203 kirjoitti:Ei ollut kallis remonti osineen pävineenkardaani kirjoitti:Nyt setäni pösöön vaihdettiin jakohihna liikeessä. Oli mielestäni kyllä kallis remontti: osat 200 euroa sisälsi vesipumpun ja työt 300 e. En tiedä onko noissa tuo remontti sitten niin aikaavievä, mutta tuntuu, että työn osuus on melko suuri. Liike ei ollut automaa, mutta kuitenkin pösöihin erikoistunut pikkufirma Somerolla. Kommentteja hihnanvaihtoajasta?
Nyt heti remontin jälkeen ilmestyi moottorin vikavalo ja teksti anti-pollution fault. Onko tämä vain sattumaa, vaan voiko se liittyä mitenkään jakohihnan vaihtoon? Jos ei, niin missä vika voisi olla-olen jo selaillut vikakoodia netistä ja arviot vaihtelevat 1 eurosta (sulake) 1200 euron remonttiin. Auto toimii muuten normaalisti, mutta valo palaa-katsastus edessä, joten valo kai täytyy saada sammumaan?
päästö vika tuskin johtuu remmin vaihdosta jos auto ennen valon syttymistä
toimi normaliisti
Mutta tosiaan Anti-pollution vika vaivaa tällä hetkellä Pösöä. Neuvoja?
Re: Antipollution fault ja jakohihnan vaihto
Kylläpä vaan vikavalon ilmaantuminen johtui jakopäänhihnahommelista-siinä kun samalla vaihtuu vesipumppu- Eli "anti-pollution" -vika tarkoitti tällä kertaa sitä, että jäähdytysnestetaso oli alle minimitason. Remontin tehnyt sen heti osasi kertoa, kun sinne soitettiin. Erikoinen vikailmoitus oli kyllä kyseessä ongelmaan nähden. Loraus jäähdytysnestettä ja valo sammui. Korjaaja oli muuten liittänyt ilmamäärämittarin johdon paikoilleen rikkinäiseen mittariin-kylläpä sen huomasi kuulemma auton kulkupuolessa-eli ei ole toiveitakaan tehdä ohituksia.CDI203 kirjoitti:Ei ollut kallis remonti osineen pävineenkardaani kirjoitti:Nyt setäni pösöön vaihdettiin jakohihna liikeessä. Oli mielestäni kyllä kallis remontti: osat 200 euroa sisälsi vesipumpun ja työt 300 e. En tiedä onko noissa tuo remontti sitten niin aikaavievä, mutta tuntuu, että työn osuus on melko suuri. Liike ei ollut automaa, mutta kuitenkin pösöihin erikoistunut pikkufirma Somerolla. Kommentteja hihnanvaihtoajasta?
Nyt heti remontin jälkeen ilmestyi moottorin vikavalo ja teksti anti-pollution fault. Onko tämä vain sattumaa, vaan voiko se liittyä mitenkään jakohihnan vaihtoon? Jos ei, niin missä vika voisi olla-olen jo selaillut vikakoodia netistä ja arviot vaihtelevat 1 eurosta (sulake) 1200 euron remonttiin. Auto toimii muuten normaalisti, mutta valo palaa-katsastus edessä, joten valo kai täytyy saada sammumaan?
päästö vika tuskin johtuu remmin vaihdosta jos auto ennen valon syttymistä
toimi normaliisti
Anti-pollution ilmoitus voi myös tarkoittaa sitä kun auto luulee että se löpön lisäaine on lopussa mikäli autossa on hiukkassuodatin (sen ei siis tarvi olla loppu vaan tuota litkun määrää mitataan ainaki sitikassa niin hienostuneella tavalla kuin tankkauskerroilla! Eli kun tietty määrä tankkauksia on tehty, tankkasi sitten kerralla litran tai tankin täyteen niin auto olettaa että se aine on loppu). Mikä hienointa hommasta veloitetaan kuitenkin koko säiliöllisen hinta vaikka ainetta olisi vielä puolet jälellä kuten itsellä ja kaiken lisäksi sama anti-pollution ilmoitus loisti ruudussa kun hain auton pois ja sanottiin että "sitä ei vaan saatu nollattua". Onneksi kuitenkin Bosch car servicessä saatiin ilmoitus pois kun ei merkkiliikken vehkeillä kerta saa Näin siis ainakin HDI C5:ssa...
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Antipollution fault ja jakohihnan vaihto
Eikös kuitenkin nesteen määrästäkardaani kirjoitti:Kylläpä vaan vikavalon ilmaantuminen johtui jakopäänhihnahommelista-siinä kun samalla vaihtuu vesipumppu- Eli "anti-pollution" -vika tarkoitti tällä kertaa sitä, että jäähdytysnestetaso oli alle minimitason. Remontin tehnyt sen heti osasi kertoa, kun sinne soitettiin. Erikoinen vikailmoitus oli kyllä kyseessä ongelmaan nähden. Loraus jäähdytysnestettä ja valo sammui. Korjaaja oli muuten liittänyt ilmamäärämittarin johdon paikoilleen rikkinäiseen mittariin-kylläpä sen huomasi kuulemma auton kulkupuolessa-eli ei ole toiveitakaan tehdä ohituksia.CDI203 kirjoitti:Ei ollut kallis remonti osineen pävineenkardaani kirjoitti:Nyt setäni pösöön vaihdettiin jakohihna liikeessä. Oli mielestäni kyllä kallis remontti: osat 200 euroa sisälsi vesipumpun ja työt 300 e. En tiedä onko noissa tuo remontti sitten niin aikaavievä, mutta tuntuu, että työn osuus on melko suuri. Liike ei ollut automaa, mutta kuitenkin pösöihin erikoistunut pikkufirma Somerolla. Kommentteja hihnanvaihtoajasta?
Nyt heti remontin jälkeen ilmestyi moottorin vikavalo ja teksti anti-pollution fault. Onko tämä vain sattumaa, vaan voiko se liittyä mitenkään jakohihnan vaihtoon? Jos ei, niin missä vika voisi olla-olen jo selaillut vikakoodia netistä ja arviot vaihtelevat 1 eurosta (sulake) 1200 euron remonttiin. Auto toimii muuten normaalisti, mutta valo palaa-katsastus edessä, joten valo kai täytyy saada sammumaan?
päästö vika tuskin johtuu remmin vaihdosta jos auto ennen valon syttymistä
toimi normaliisti
tärkeintä että kuntoon tuli
(jos nyt ranski sitä on joskus...)
hyvä... systeemi kyllä toi mainittu tankaus kertoihin perustuva laskuri
onneksi ne saa pois
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Nyt on ajonesto päällä.
Auto oli ollut eilen normaalisti käytössä, mutta jostain nokkapellin alta oli kuulunut raksutusta jossain vaiheessa. Autolla pääsi normaalisti kotiin, eikä vikailmoituksia tullut kojelautaan. Tänään auto ei sitten lähtenytkään käyntiin. Ilmoittaa, että ajonesto on päällä ja joku avaimen kuva on kuulemma näytössä. Käynnistinmoottori pyörittää hyvin, mutta moottori ei käynnisty. Koitettu kahdella eri avaimella. Missä vika voisi olla? Kiitos vihjeistä!
Auto oli ollut eilen normaalisti käytössä, mutta jostain nokkapellin alta oli kuulunut raksutusta jossain vaiheessa. Autolla pääsi normaalisti kotiin, eikä vikailmoituksia tullut kojelautaan. Tänään auto ei sitten lähtenytkään käyntiin. Ilmoittaa, että ajonesto on päällä ja joku avaimen kuva on kuulemma näytössä. Käynnistinmoottori pyörittää hyvin, mutta moottori ei käynnisty. Koitettu kahdella eri avaimella. Missä vika voisi olla? Kiitos vihjeistä!
Eikö akun lataaminenkaan sitten enää auta. Se on nyt sitten lukittu koko peli vai?jartuo kirjoitti:Tuo on Pösöjen tyypivika, jos akun varaustila laskee liikaa se heittää ajoneston päälle. Samoin kävi minun 206:ssa.
Itse purin ajoneston pois kuleksimasta, ei kiusaa enää.
Eipä tuossa pahemmin muuta ole tehtävissä kuin maanautoon, jossa ajonesto nollataan.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Eikös noissa ? (ainkin joissakin)ranskisisa ollut joku menettely ihan ohje kirjasakin(vai olikohan se nissan ranskis... samaa pask...) millä tilanteen saa korjattua ovetauki avin lukkon jotain nappeja paineltiin jossain ajassa/järjestyksessä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
No joo. Nyt on käyty pajalla vetonivelen kumin vaihdossa.romu kirjoitti:Eipä sammunut täällä valo nestettä lisäämällä.
Katsastus kesäkuulla, tutkitaan joskus.
Käskin sammutella vikavalon jos onnistuu. Onnistuihan se. 4 eri koodia muistissa kertyneenä. Kuitti ja antipollution fault-varoitus katosi.
Remontteja on tähän asti tehty vain nämä. Takana 20tkm.
Fiateissa ainakin on, isän Ducato pohjainen kiimaliiteri on joskus laittanut ajoneston päälle, siinä piti käännellä virta-avainta ja painella kaasupolkimella koodi. Tosin siitä lähtee ajonesto pois akun lataamisellakin. Ja yleensä riittää kun kääntelee aikansa avainta virtalukossa. Tämä nyt ei tietenkää tähän pösöön auto mitään.CDI203 kirjoitti:Eikös noissa ? (ainkin joissakin)ranskisisa ollut joku menettely ihan ohje kirjasakin(vai olikohan se nissan ranskis... samaa pask...) millä tilanteen saa korjattua ovetauki avin lukkon jotain nappeja paineltiin jossain ajassa/järjestyksessä
Onneksi 406:t ovat katoavaa kalustoa, kauhulla muistelen aikaa kun joka toinen aamu oli hinattu joku ajonesto päällä korjaamon pihalle.
Dieselistä saa onneksi ruiskutuspumpun irti jakopäätä purkamatta että pääsee särkemään sammutinventtiilin paikalla olevan ajonestomurkulan.
Yksi jäi mieleen, nuorisomalli jossa lisänä hälytin ja aina kun joku käveli auton edestä alle kolmen metrin päästä se karjaisi jotain.
Meni piuhat poikki kaiuttimelta
Dieselistä saa onneksi ruiskutuspumpun irti jakopäätä purkamatta että pääsee särkemään sammutinventtiilin paikalla olevan ajonestomurkulan.
Yksi jäi mieleen, nuorisomalli jossa lisänä hälytin ja aina kun joku käveli auton edestä alle kolmen metrin päästä se karjaisi jotain.
Meni piuhat poikki kaiuttimelta
Ajoneston poistoon ei tarvittu merkkihuoltoa. Joku johto oli poikki konehuoneen puolelta. Mutta uusi vika jo kolkuttelee ovella
Eli Autossa on kaikki nesteet oikeilla tasoilla, mutta STOP-valo vilkuttelee satunnaisesti ja välillä jää palamaan. Lämpömittarikin on jo käynyt punaisen rajamailla. Auto on kuulemma tänään nykinytkin jossain vaiheessa. Pikadiagnoosi löytyi ainakin lämpömittarihommaan-lämpömittarinanturi rikki, kun laittelee flektinkin pyörimään kylmällä koneella. Osa tilattu hintaan 15 euroa. Mikäköhän lienee tuo nykimisen syy? Moitteitta oli taas illalla kulkenut, mutta päivällä oli nykinyt. Juoruaako tuo lämpöanturi myös koneelle jotain, jotta se menee johonkin "hätäkäyttö/nykimistilaan"
Viat ovat olleet puolentoistavuoden aikana hyvin kohtuullisia ainakin hinnoiltaan, joten eipä tuomita vielä pösöä. Matka ei ole katkennut muuta kuin ajoneston takia omaan pihaan. Muuten menee tasaisesti alle kuuden litran (5,7 litraa/100 km). Hihna ja vesipumppu on vaihdettu 1000 kilometriä sitten, joten matka ainakin jatkuu niiden puitteissa ilman murheita. Ja katsastusleima tuli sedän pösöön noin kolme viikkoa siitten puhtain paperein, joten kunhan lämpöanturi vaihtuu, niin leijonan elämä voinee jatkua taas komiasti:)
Eli Autossa on kaikki nesteet oikeilla tasoilla, mutta STOP-valo vilkuttelee satunnaisesti ja välillä jää palamaan. Lämpömittarikin on jo käynyt punaisen rajamailla. Auto on kuulemma tänään nykinytkin jossain vaiheessa. Pikadiagnoosi löytyi ainakin lämpömittarihommaan-lämpömittarinanturi rikki, kun laittelee flektinkin pyörimään kylmällä koneella. Osa tilattu hintaan 15 euroa. Mikäköhän lienee tuo nykimisen syy? Moitteitta oli taas illalla kulkenut, mutta päivällä oli nykinyt. Juoruaako tuo lämpöanturi myös koneelle jotain, jotta se menee johonkin "hätäkäyttö/nykimistilaan"
Viat ovat olleet puolentoistavuoden aikana hyvin kohtuullisia ainakin hinnoiltaan, joten eipä tuomita vielä pösöä. Matka ei ole katkennut muuta kuin ajoneston takia omaan pihaan. Muuten menee tasaisesti alle kuuden litran (5,7 litraa/100 km). Hihna ja vesipumppu on vaihdettu 1000 kilometriä sitten, joten matka ainakin jatkuu niiden puitteissa ilman murheita. Ja katsastusleima tuli sedän pösöön noin kolme viikkoa siitten puhtain paperein, joten kunhan lämpöanturi vaihtuu, niin leijonan elämä voinee jatkua taas komiasti:)
Vanhemmissa, ainakin 2,1 TD-malleissa, oli jälkiasennettu huohottimen lämmitin estämään leijonan oksennusta.
Tämä meni vanhemmiten oikosulkuun ja poltti sulakkeen, virta oli otettu rosvolla ... pakkivalon (?) johdosta ja sulake kun paloi niin flekti huuti aina virran ollessa päällä.
Edelleen "2,1TD" ja "sulake" tuli mieleen se että kyseinen kone on niitä harvoja jossa on sulake jakoremmin pettämiselle, keinuvipu katkeaa ja venttiilit säilyy ehjinä.
Itse aiheesta minulla ei ollutkaan mitään kerrottavaa
Tämä meni vanhemmiten oikosulkuun ja poltti sulakkeen, virta oli otettu rosvolla ... pakkivalon (?) johdosta ja sulake kun paloi niin flekti huuti aina virran ollessa päällä.
Edelleen "2,1TD" ja "sulake" tuli mieleen se että kyseinen kone on niitä harvoja jossa on sulake jakoremmin pettämiselle, keinuvipu katkeaa ja venttiilit säilyy ehjinä.
Itse aiheesta minulla ei ollutkaan mitään kerrottavaa
Ei auttanut lämpöanturin uusinta. Pettymys asiassa oli se, että kyseinen peugeoteihin erikoistunut paja tilasi lämpöanturin, siis vain toisen ja vika ei sillä korjaantunut ja käski viedä merkkikorjaamolle. Outoa asiassa on se, että foorumeilta kysellen kyseisessä automaatti-ilmastoidussa mallissa on kaksi lämpöanturia, mutta Peugeoteihin erikoistunut liike ei siitä tiennyt mitään. Eikä osannut tutkia edes relepakettia maskin takaa, joka on peugeot-foorumin tietojen mukaan toinen yleinen vikakohde. Eli pitää tässä ruveta itse tutkailemaan vikaa. Eihän tuo siis ajoa estä, mutta piipitys kuuluu aika ajoin ja moottorin valo palaa. Itsehän nuo epämääräiset pikkuviat aina pitäisi pyrkiä korjaamaan. Nyt voi sanoa, että korjaamon toiminta oli sedälle pettymys. Ehjän anturin vaihto töineen oli kustantanut melkein 100 euroa ja autoon ei tullut siis mitään parannusta. Anturin hinta on siis 16 euroa. Pettymyshän on se, että homma jätetään puolitiehen ja käsketään menemään merkkikorjaamolle. Mutta Siviranta Somerolla vain sattuu olemaan niin lähellä setäni asuinpaikkaa, joten välillä hän sinne eksyy pettymään.