Arin S211 E 320 CDI (nyt myös videokuvaa).

Vastaa Viestiin
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Pappi kirjoitti:
Ari66 kirjoitti:Puhelinvarustus on täysin hyödytön talvikaudella.
En nyt enää mainitse syytä siihen, voinette arvata :wink:
Muuten kyllä kiva, jos kuulisi vastapuolenkin äänen.
Tuosta äänieristyksestä. Onko todella nyt näin, että Mersun insinöörit eivät osaa rakentaa autoon, joka maksaa uutena pohjois-savolaisen rintamiestalon verran sellaista äänieristystä, joka vaimentaisi rengasäänet olemattomiin. Vai onko tässä nyt kyse siitä sadusta jossa prinsessa ei saanut unta kun herne oli patjan alla.
:wink:
Autossahan on jotakin vialla, jos ei puhelinvarustusta pysty nastarenkaidn kanssa hyödyntämään. Meillä on työporukassa useita W210, W211 ja W212 autoja nastarenkailla, eikä yhdessäkään ole ongelmia käyttää HF-varusteita nastarenkaiden kanssa.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Pappi kirjoitti:Vai onko tässä nyt kyse siitä sadusta jossa prinsessa ei saanut unta kun herne oli patjan alla. :wink:
Kenties.
Mutta tiedän miten kunnossa oleva mersu kulkee, se kulkee kuin sukkasillaan.
Nyt ollaan ooppeli-lada -tasolla.... ja se ei tässä hintaluokassa oikein kiihota....

Olisko sittenkin pitänyt siirtyä suoraan tästä kansanmalliversiosta ässäluokkaan...
Nyt alkaa tuntua siltä....

..tun tunari.. siis minä... :ttu:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Ville500
Rekkamies
Viestit: 1618
Liittynyt: 21.3.2011 9:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

Ari66 kirjoitti:Olisko sittenkin pitänyt siirtyä suoraan tästä kansanmalliversiosta ässäluokkaan...
No tietenkin olisi.. 8) Seuraavassa miitissä saat kokeilla ässää nokian nastoilla! :shock:
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1592
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

pepi kirjoitti:
Ari66 kirjoitti: Eikö näissä ole lämmitettäviä pesunestesuuttimia?
Onko pesunestekään ja -letkutkaan lämmitettäviä?
:huh:

C-mallin tekniikka E-sarjan korissa ?
Suuttimista en tiiä mutta se lämmitettävä pesunestesäiliö on lisävaruste :D

Edit: koodilla 875
Aika jännä juttu kyllä... Tosin W220:stakin oli karsittu lämmitetyt tuulilasinpyyhkimet pois, olihan ne W126:ssa ja Möhkössäkin vielä. Ainakaan en itse löytänyt niitä W220:sta kun EPC:tä selailin. Chryslerin säästölinjahan se on iskenyt.

Mutta hieno auto on W211 kelpaisi kyllä minullekin! 8)
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Aika usein kuulee E-sarjan mersuja moitittavan nimenomaan rengasmelusta, vaikka auto muuten hiljainen olisikin. Yleensä asiaan liittyy vielä leveä matalaprofiilinen rengastus, joita autoihin mielellään laitetaan ulkonäkösyistä.

Varmaan rengasvalinnalla (merkillä ja koolla) voi vaikuttaa aika paljonkin asiaan.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Taktik
Viestit: 500
Liittynyt: 02.11.2006 13:31
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Taktik »

Meissenkeri kirjoitti:
AM kirjoitti:http://www.bekkoame.ne.jp/~mtor/mbcodedsc.html Tuolta voi yrittää kurkkia koodeja mitä venäjänpoikien sivut ei kerro.
Eipä löydy tuolta niitä puuttuvia koodeja. Näyttäisi olven joku 90-luvulle päättyvä listä. Hyvin täydellinen kyllä. Ne puuttuvat ovat pääasiassa juuri niitä koodeja, joissa on kirjaimia edessä tai perässä. Arin listassa on samalaisia.

Esimerkiksi: H08, 109, 130A, 131A, 250B, 268B
Olisko tuommosia?

H08 WOOD TRIMM CALYPTUS
109 CONTROL CODE MARKETING
130A IMITATION LEATHER
131A IMITATION LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
268B AIRBAGLABLE - FINNISH/ENGLISH

Niin ja komia vaunu Arilla :!:
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Taktik kirjoitti:
Meissenkeri kirjoitti:
AM kirjoitti:http://www.bekkoame.ne.jp/~mtor/mbcodedsc.html Tuolta voi yrittää kurkkia koodeja mitä venäjänpoikien sivut ei kerro.
Eipä löydy tuolta niitä puuttuvia koodeja. Näyttäisi olven joku 90-luvulle päättyvä listä. Hyvin täydellinen kyllä. Ne puuttuvat ovat pääasiassa juuri niitä koodeja, joissa on kirjaimia edessä tai perässä. Arin listassa on samalaisia.

Esimerkiksi: H08, 109, 130A, 131A, 250B, 268B
Olisko tuommosia?

H08 WOOD TRIMM CALYPTUS
109 CONTROL CODE MARKETING
130A IMITATION LEATHER
131A IMITATION LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
268B AIRBAGLABLE - FINNISH/ENGLISH

Niin ja komia vaunu Arilla :!:
Varmaan on. Kiitos tiedoista. Mistä sait nuo tiedot?

Tuosta Arin autosta vielä, että ei ollut heti mielessä että kyseessä on farmarikori. Sehän toimii melun suhteen yhtä hyvin kuin kitaran kaikukoppa. Varusteluettelosta en pysty näkemään että onko kuormatilan päällä ääntä eristävää verhoa. Jos on, niin se kannattaa ainakin pitää suljettuna. Jos ei ole, niin semmoinen kannattaa hommata. Ei sekään tietenkään autosta tee sedanin veroista, mutta vaimentaa kuitenkin jonkun verran kaikukopasta tulevaa metakkaa.

Toinen ongelma tuossa on farmarissa on turvallisuuteen liittyvä: Selkänojien yläpuolelle pitää hankkia kalterit. Käänettävien selkänojien muoviklipsit ei pidä onnettomuustilanteessa mitään, joten kaltereista huolimatta pitää vähänkään painavammat tavarat vetää liinoilla kiinni.
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Meissenkeri kirjoitti:Tuosta Arin autosta vielä, että ei ollut heti mielessä että kyseessä on farmarikori. Sehän toimii melun suhteen yhtä hyvin kuin kitaran kaikukoppa.
Rohkenen sanoa, että korilla ei ole väliä. 211 on meluisampi kuin 210.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

jusamb kirjoitti:
Meissenkeri kirjoitti:Tuosta Arin autosta vielä, että ei ollut heti mielessä että kyseessä on farmarikori. Sehän toimii melun suhteen yhtä hyvin kuin kitaran kaikukoppa.
Rohkenen sanoa, että korilla ei ole väliä. 211 on meluisampi kuin 210.
Rohkenen olla samaa mieltä, mutta ero ei ole niin suuri että kännykkää ei pystyisi käyttämään.

Ässät on kaikki sedaneja.
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Meissenkeri kirjoitti:Ässät on kaikki sedaneja.
Ja Volvot farkkuja :wink:
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Eikö Ari koeajanu Vesqjun Tähteä ennen nimen laittoa kauppakirjaan :?: :shock:
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
Taktik
Viestit: 500
Liittynyt: 02.11.2006 13:31
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Taktik »

Meissenkeri kirjoitti:
Taktik kirjoitti:
Meissenkeri kirjoitti: Eipä löydy tuolta niitä puuttuvia koodeja. Näyttäisi olven joku 90-luvulle päättyvä listä. Hyvin täydellinen kyllä. Ne puuttuvat ovat pääasiassa juuri niitä koodeja, joissa on kirjaimia edessä tai perässä. Arin listassa on samalaisia.

Esimerkiksi: H08, 109, 130A, 131A, 250B, 268B
Olisko tuommosia?

H08 WOOD TRIMM CALYPTUS
109 CONTROL CODE MARKETING
130A IMITATION LEATHER
131A IMITATION LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
268B AIRBAGLABLE - FINNISH/ENGLISH

Niin ja komia vaunu Arilla :!:
Varmaan on. Kiitos tiedoista. Mistä sait nuo tiedot?
WIS:stä kaivelin, noilla koodeilla ja 211 tyypillä.
Avatar
190dee
ST-mies
Viestit: 492
Liittynyt: 05.7.2007 21:29
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: Arin S211 E 320 CDI

Viesti Kirjoittaja 190dee »

Ari66 kirjoitti:Engine no: 942920 40 502490
Eikö tuon moottorin numero kuuluisi alkaa kuutosella eikä ysillä? Vai olenko sittenkin taas väärässä :?
[miitit]0000000111111111001110001[/miitit]
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Olen aina olettanut automaattisesti, että E -sarjalaisessa on pesunestehommelit lämmitettyjä.
Näin kai on ollutkin väykkyyn saakka?
Sittemmin muuttuneet nämä asiat?

Eipä silti, sama se. Kunhan sen tietää.
Mulle tuli tämä asia tien päällä yllärinä.


Jos tuon olisi tiennyt, olisin tietenkin laittanut tymäkämmät nesteet.
Jämijärvellä piti auto laittaa tunniksi lämpimään talliin, jotta sai lampunpesimen vermeet vetäytymään sisään ja lisättiin tuhdimpaa tavaraa samalla säiliöön.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Olihan sulla väykässä myös vesikertonen lämmitys pissa pojan säiliössä
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

hotari kirjoitti:Olihan sulla väykässä myös vesikertonen lämmitys pissa pojan säiliössä
Oli.

Tässä S211:ssä ei näe mitä kiertää missäkin, kun säiliöstäkään ei näe muuta kuin täyttökorkin.....

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Ari66 kirjoitti:
hotari kirjoitti:Olihan sulla väykässä myös vesikertonen lämmitys pissa pojan säiliössä
Oli.

Tässä S211:ssä ei näe mitä kiertää missäkin, kun säiliöstäkään ei näe muuta kuin täyttökorkin.....
Niinpä
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Paaliin Kuusakoskelle koko verme, eihän tuo ole auto, vaan sellaisen irvikuva.....

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

No sen verran plussaa autolle että matkalla satoi alijäähtynyttä vettä.
Ja samanmoisista keleistä on väykylläkin kokemusta (Janikin muistaa).

Tää rimpula kyllä selvis siitä puhtain paperein.
Kuumaa riitti lasille riittävästi, piti oikein ottaa mersulippis pois päästä kun tuli hiki.....

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10763
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Ari66 kirjoitti:No sen verran plussaa autolle että matkalla satoi alijäähtynyttä vettä.
Kuumaa riitti lasille riittävästi, piti oikein ottaa mersulippis pois päästä kun tuli hiki.....
Mondeossa riitti kun laittoi tuulilasin lämmityksen päälle... 8)

Jos Aria alkaa tämä auto tökkimään jo ensimmäisellä vuosineljänneksellä niin Eldollehan tässä olisi vaihtoehto. Autot keskenään vaihtoon :D

Mietin kun nämä 320 cdi:t alkaa yleistymään miten käyneen OM606 kuningasmoottori nimityksen. Onko kansa saanut uuden kuninkaan... :pappa:
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Onko Ari vielä tsekannut tiputtaako turbo öljyä läppämoottorin päälle, eikös se ollut tämän uudemman kuningasmoottorin tyyppivika...

Ja mulla ei tuommoiseen ole varaa vielä ainakaan tällä vuosikymmenellä, paitti tieten jos Ari suostuu vaihtamaan päittäin väykkyyn... :niinpaniin:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10763
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Eldorado kirjoitti:Ja mulla ei tuommoiseen ole varaa vielä ainakaan tällä vuosikymmenellä, paitti tieten jos Ari suostuu vaihtamaan päittäin väykkyyn... :niinpaniin:
Katoppa Eldo www.oivanpoika.fi Siellä oli taisi olla joku 320cdi kaupan... Voin lähteä kaveriksi ihmettelemään tarpeen vaatiessa. :)
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Eldorado kirjoitti: uudemman kuningasmoottorin...
Kuningasmoottorin? Eikös tämä ollu kuitenkin 6-pyttynen tiisseli?
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Pappi kirjoitti:Onko todella nyt näin, että Mersun insinöörit eivät osaa rakentaa autoon, joka maksaa uutena pohjois-savolaisen rintamiestalon verran sellaista äänieristystä, joka vaimentaisi rengasäänet olemattomiin.
Ainakin väykkyyn ovat osanneet paljon paremmin kuin esim Mazdan insinöörit uuteen kutoseen :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Olen sitä mieltä, että auto, jonka aikoo ostaa, on koeajettava kunnolla!

Ja esimerkiksi W204 autossa oli melkoinen rengasääni varsinkin taka-akselilla. Tähän kiinnittivät huomion myös taksiasiakkaat. Eräskin totesi, että miten voi olla näin kova rengasmelu, kun hänen S123 200 bensastaan ei kuulu minkäänlaisia rengasääniä. Ei kai tuossa ole mitään ihmeellistä-takapää uudemmassa täynnä varsia, jotka välittää leveämmän renkaan äänen koriin!

Mutta 320 cdi on sellainen pata, joka antaa niin hyvän tunteen voimasta, että silloin alussa unohtuu muut sivuseikat, kuten rengasäänet. Uskon, että Arin ongelmaan voi saada kuitenkin helpotusta eri merkkisten renkaiden kautta.
Ja kuningasmoottoriksi ei minusta pidä kutsua mitään muuta kuin OM606 turboa. Ei etenkään V6 320 cdi:tä.
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Jotenkin äkkiseltään ajattelis että mitä matalampi renkaan runko, sitä kovempi meteli.
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

onre kirjoitti:Jotenkin äkkiseltään ajattelis että mitä matalampi renkaan runko, sitä kovempi meteli.
Väykän kuummit on 205/65-15 tai 205/60-16

W211 225/55-16

Niin tuohan leveys myös ääntä ja varsinkin noksut, on talvi kummeista epälisin että äännekkäimmät.
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4401
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Ari66 kirjoitti:, piti oikein ottaa mersulippis pois päästä kun tuli hiki.....
Tuosta tulikin mieleen,onkos tässä nyt automaatti vai manuaali ilmastointi :happy: :happy: :happy:
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10763
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

kilander kirjoitti:
Ari66 kirjoitti: päästä kun tuli hiki.....
onkos tässä nyt automaatti vai manuaali ilmastointi :happy: :happy: :happy:
Närhenmunat jumissa :happy: :arrow: piuhan nokkaan... :oops:
650000tuttavuus
Viestit: 2154
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

kardaani kirjoitti: Ja kuningasmoottoriksi ei minusta pidä kutsua mitään muuta kuin OM606 turboa. Ei etenkään V6 320 cdi:tä.
Kävikö sille 603 turbolle sitten vähän niinku KalleKustaalle meinaa käydä.
Vai ennättikö se raukka olla hallitsijana edes ollenkaan :cry:
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”