Autossahan on jotakin vialla, jos ei puhelinvarustusta pysty nastarenkaidn kanssa hyödyntämään. Meillä on työporukassa useita W210, W211 ja W212 autoja nastarenkailla, eikä yhdessäkään ole ongelmia käyttää HF-varusteita nastarenkaiden kanssa.Pappi kirjoitti:Tuosta äänieristyksestä. Onko todella nyt näin, että Mersun insinöörit eivät osaa rakentaa autoon, joka maksaa uutena pohjois-savolaisen rintamiestalon verran sellaista äänieristystä, joka vaimentaisi rengasäänet olemattomiin. Vai onko tässä nyt kyse siitä sadusta jossa prinsessa ei saanut unta kun herne oli patjan alla.Ari66 kirjoitti:Puhelinvarustus on täysin hyödytön talvikaudella.
En nyt enää mainitse syytä siihen, voinette arvata
Muuten kyllä kiva, jos kuulisi vastapuolenkin äänen.
Arin S211 E 320 CDI (nyt myös videokuvaa).
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Kenties.Pappi kirjoitti:Vai onko tässä nyt kyse siitä sadusta jossa prinsessa ei saanut unta kun herne oli patjan alla.
Mutta tiedän miten kunnossa oleva mersu kulkee, se kulkee kuin sukkasillaan.
Nyt ollaan ooppeli-lada -tasolla.... ja se ei tässä hintaluokassa oikein kiihota....
Olisko sittenkin pitänyt siirtyä suoraan tästä kansanmalliversiosta ässäluokkaan...
Nyt alkaa tuntua siltä....
..tun tunari.. siis minä...
No tietenkin olisi.. Seuraavassa miitissä saat kokeilla ässää nokian nastoilla!Ari66 kirjoitti:Olisko sittenkin pitänyt siirtyä suoraan tästä kansanmalliversiosta ässäluokkaan...
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Aika jännä juttu kyllä... Tosin W220:stakin oli karsittu lämmitetyt tuulilasinpyyhkimet pois, olihan ne W126:ssa ja Möhkössäkin vielä. Ainakaan en itse löytänyt niitä W220:sta kun EPC:tä selailin. Chryslerin säästölinjahan se on iskenyt.pepi kirjoitti:Suuttimista en tiiä mutta se lämmitettävä pesunestesäiliö on lisävarusteAri66 kirjoitti: Eikö näissä ole lämmitettäviä pesunestesuuttimia?
Onko pesunestekään ja -letkutkaan lämmitettäviä?
C-mallin tekniikka E-sarjan korissa ?
Edit: koodilla 875
Mutta hieno auto on W211 kelpaisi kyllä minullekin!
® Mesen Porkkana-klubi
Aika usein kuulee E-sarjan mersuja moitittavan nimenomaan rengasmelusta, vaikka auto muuten hiljainen olisikin. Yleensä asiaan liittyy vielä leveä matalaprofiilinen rengastus, joita autoihin mielellään laitetaan ulkonäkösyistä.
Varmaan rengasvalinnalla (merkillä ja koolla) voi vaikuttaa aika paljonkin asiaan.
Varmaan rengasvalinnalla (merkillä ja koolla) voi vaikuttaa aika paljonkin asiaan.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Olisko tuommosia?Meissenkeri kirjoitti:Eipä löydy tuolta niitä puuttuvia koodeja. Näyttäisi olven joku 90-luvulle päättyvä listä. Hyvin täydellinen kyllä. Ne puuttuvat ovat pääasiassa juuri niitä koodeja, joissa on kirjaimia edessä tai perässä. Arin listassa on samalaisia.AM kirjoitti:http://www.bekkoame.ne.jp/~mtor/mbcodedsc.html Tuolta voi yrittää kurkkia koodeja mitä venäjänpoikien sivut ei kerro.
Esimerkiksi: H08, 109, 130A, 131A, 250B, 268B
H08 WOOD TRIMM CALYPTUS
109 CONTROL CODE MARKETING
130A IMITATION LEATHER
131A IMITATION LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
268B AIRBAGLABLE - FINNISH/ENGLISH
Niin ja komia vaunu Arilla
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Varmaan on. Kiitos tiedoista. Mistä sait nuo tiedot?Taktik kirjoitti:Olisko tuommosia?Meissenkeri kirjoitti:Eipä löydy tuolta niitä puuttuvia koodeja. Näyttäisi olven joku 90-luvulle päättyvä listä. Hyvin täydellinen kyllä. Ne puuttuvat ovat pääasiassa juuri niitä koodeja, joissa on kirjaimia edessä tai perässä. Arin listassa on samalaisia.AM kirjoitti:http://www.bekkoame.ne.jp/~mtor/mbcodedsc.html Tuolta voi yrittää kurkkia koodeja mitä venäjänpoikien sivut ei kerro.
Esimerkiksi: H08, 109, 130A, 131A, 250B, 268B
H08 WOOD TRIMM CALYPTUS
109 CONTROL CODE MARKETING
130A IMITATION LEATHER
131A IMITATION LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
268B AIRBAGLABLE - FINNISH/ENGLISH
Niin ja komia vaunu Arilla
Tuosta Arin autosta vielä, että ei ollut heti mielessä että kyseessä on farmarikori. Sehän toimii melun suhteen yhtä hyvin kuin kitaran kaikukoppa. Varusteluettelosta en pysty näkemään että onko kuormatilan päällä ääntä eristävää verhoa. Jos on, niin se kannattaa ainakin pitää suljettuna. Jos ei ole, niin semmoinen kannattaa hommata. Ei sekään tietenkään autosta tee sedanin veroista, mutta vaimentaa kuitenkin jonkun verran kaikukopasta tulevaa metakkaa.
Toinen ongelma tuossa on farmarissa on turvallisuuteen liittyvä: Selkänojien yläpuolelle pitää hankkia kalterit. Käänettävien selkänojien muoviklipsit ei pidä onnettomuustilanteessa mitään, joten kaltereista huolimatta pitää vähänkään painavammat tavarat vetää liinoilla kiinni.
Rohkenen sanoa, että korilla ei ole väliä. 211 on meluisampi kuin 210.Meissenkeri kirjoitti:Tuosta Arin autosta vielä, että ei ollut heti mielessä että kyseessä on farmarikori. Sehän toimii melun suhteen yhtä hyvin kuin kitaran kaikukoppa.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Rohkenen olla samaa mieltä, mutta ero ei ole niin suuri että kännykkää ei pystyisi käyttämään.jusamb kirjoitti:Rohkenen sanoa, että korilla ei ole väliä. 211 on meluisampi kuin 210.Meissenkeri kirjoitti:Tuosta Arin autosta vielä, että ei ollut heti mielessä että kyseessä on farmarikori. Sehän toimii melun suhteen yhtä hyvin kuin kitaran kaikukoppa.
Ässät on kaikki sedaneja.
WIS:stä kaivelin, noilla koodeilla ja 211 tyypillä.Meissenkeri kirjoitti:Varmaan on. Kiitos tiedoista. Mistä sait nuo tiedot?Taktik kirjoitti:Olisko tuommosia?Meissenkeri kirjoitti: Eipä löydy tuolta niitä puuttuvia koodeja. Näyttäisi olven joku 90-luvulle päättyvä listä. Hyvin täydellinen kyllä. Ne puuttuvat ovat pääasiassa juuri niitä koodeja, joissa on kirjaimia edessä tai perässä. Arin listassa on samalaisia.
Esimerkiksi: H08, 109, 130A, 131A, 250B, 268B
H08 WOOD TRIMM CALYPTUS
109 CONTROL CODE MARKETING
130A IMITATION LEATHER
131A IMITATION LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
268B AIRBAGLABLE - FINNISH/ENGLISH
Niin ja komia vaunu Arilla
Re: Arin S211 E 320 CDI
Eikö tuon moottorin numero kuuluisi alkaa kuutosella eikä ysillä? Vai olenko sittenkin taas väärässäAri66 kirjoitti:Engine no: 942920 40 502490
[miitit]0000000111111111001110001[/miitit]
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Olen aina olettanut automaattisesti, että E -sarjalaisessa on pesunestehommelit lämmitettyjä.
Näin kai on ollutkin väykkyyn saakka?
Sittemmin muuttuneet nämä asiat?
Eipä silti, sama se. Kunhan sen tietää.
Mulle tuli tämä asia tien päällä yllärinä.
Jos tuon olisi tiennyt, olisin tietenkin laittanut tymäkämmät nesteet.
Jämijärvellä piti auto laittaa tunniksi lämpimään talliin, jotta sai lampunpesimen vermeet vetäytymään sisään ja lisättiin tuhdimpaa tavaraa samalla säiliöön.
Näin kai on ollutkin väykkyyn saakka?
Sittemmin muuttuneet nämä asiat?
Eipä silti, sama se. Kunhan sen tietää.
Mulle tuli tämä asia tien päällä yllärinä.
Jos tuon olisi tiennyt, olisin tietenkin laittanut tymäkämmät nesteet.
Jämijärvellä piti auto laittaa tunniksi lämpimään talliin, jotta sai lampunpesimen vermeet vetäytymään sisään ja lisättiin tuhdimpaa tavaraa samalla säiliöön.
NiinpäAri66 kirjoitti:Oli.hotari kirjoitti:Olihan sulla väykässä myös vesikertonen lämmitys pissa pojan säiliössä
Tässä S211:ssä ei näe mitä kiertää missäkin, kun säiliöstäkään ei näe muuta kuin täyttökorkin.....
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Mondeossa riitti kun laittoi tuulilasin lämmityksen päälle...Ari66 kirjoitti:No sen verran plussaa autolle että matkalla satoi alijäähtynyttä vettä.
Kuumaa riitti lasille riittävästi, piti oikein ottaa mersulippis pois päästä kun tuli hiki.....
Jos Aria alkaa tämä auto tökkimään jo ensimmäisellä vuosineljänneksellä niin Eldollehan tässä olisi vaihtoehto. Autot keskenään vaihtoon
Mietin kun nämä 320 cdi:t alkaa yleistymään miten käyneen OM606 kuningasmoottori nimityksen. Onko kansa saanut uuden kuninkaan...
Onko Ari vielä tsekannut tiputtaako turbo öljyä läppämoottorin päälle, eikös se ollut tämän uudemman kuningasmoottorin tyyppivika...
Ja mulla ei tuommoiseen ole varaa vielä ainakaan tällä vuosikymmenellä, paitti tieten jos Ari suostuu vaihtamaan päittäin väykkyyn...
Ja mulla ei tuommoiseen ole varaa vielä ainakaan tällä vuosikymmenellä, paitti tieten jos Ari suostuu vaihtamaan päittäin väykkyyn...
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Katoppa Eldo www.oivanpoika.fi Siellä oli taisi olla joku 320cdi kaupan... Voin lähteä kaveriksi ihmettelemään tarpeen vaatiessa.Eldorado kirjoitti:Ja mulla ei tuommoiseen ole varaa vielä ainakaan tällä vuosikymmenellä, paitti tieten jos Ari suostuu vaihtamaan päittäin väykkyyn...
Ainakin väykkyyn ovat osanneet paljon paremmin kuin esim Mazdan insinöörit uuteen kutoseenPappi kirjoitti:Onko todella nyt näin, että Mersun insinöörit eivät osaa rakentaa autoon, joka maksaa uutena pohjois-savolaisen rintamiestalon verran sellaista äänieristystä, joka vaimentaisi rengasäänet olemattomiin.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Olen sitä mieltä, että auto, jonka aikoo ostaa, on koeajettava kunnolla!
Ja esimerkiksi W204 autossa oli melkoinen rengasääni varsinkin taka-akselilla. Tähän kiinnittivät huomion myös taksiasiakkaat. Eräskin totesi, että miten voi olla näin kova rengasmelu, kun hänen S123 200 bensastaan ei kuulu minkäänlaisia rengasääniä. Ei kai tuossa ole mitään ihmeellistä-takapää uudemmassa täynnä varsia, jotka välittää leveämmän renkaan äänen koriin!
Mutta 320 cdi on sellainen pata, joka antaa niin hyvän tunteen voimasta, että silloin alussa unohtuu muut sivuseikat, kuten rengasäänet. Uskon, että Arin ongelmaan voi saada kuitenkin helpotusta eri merkkisten renkaiden kautta.
Ja kuningasmoottoriksi ei minusta pidä kutsua mitään muuta kuin OM606 turboa. Ei etenkään V6 320 cdi:tä.
Ja esimerkiksi W204 autossa oli melkoinen rengasääni varsinkin taka-akselilla. Tähän kiinnittivät huomion myös taksiasiakkaat. Eräskin totesi, että miten voi olla näin kova rengasmelu, kun hänen S123 200 bensastaan ei kuulu minkäänlaisia rengasääniä. Ei kai tuossa ole mitään ihmeellistä-takapää uudemmassa täynnä varsia, jotka välittää leveämmän renkaan äänen koriin!
Mutta 320 cdi on sellainen pata, joka antaa niin hyvän tunteen voimasta, että silloin alussa unohtuu muut sivuseikat, kuten rengasäänet. Uskon, että Arin ongelmaan voi saada kuitenkin helpotusta eri merkkisten renkaiden kautta.
Ja kuningasmoottoriksi ei minusta pidä kutsua mitään muuta kuin OM606 turboa. Ei etenkään V6 320 cdi:tä.
Väykän kuummit on 205/65-15 tai 205/60-16onre kirjoitti:Jotenkin äkkiseltään ajattelis että mitä matalampi renkaan runko, sitä kovempi meteli.
W211 225/55-16
Niin tuohan leveys myös ääntä ja varsinkin noksut, on talvi kummeista epälisin että äännekkäimmät.
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Kävikö sille 603 turbolle sitten vähän niinku KalleKustaalle meinaa käydä.kardaani kirjoitti: Ja kuningasmoottoriksi ei minusta pidä kutsua mitään muuta kuin OM606 turboa. Ei etenkään V6 320 cdi:tä.
Vai ennättikö se raukka olla hallitsijana edes ollenkaan
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05