BMW näyttää mallia MB:lle dieselien kehityksessä
vanhassa autojobbarin kirjottamattomassa käsikirjassa lukee näin " on kaksi autoa johon ei pidä mennä laittamaan näppejään, diesel-BMW ja bensa-mersu..."
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Eikös Audi ole viimeinen jota vielä saa V8-nakuttimella:Eldorado kirjoitti:OM 642 esiteltiin jo 2005, eli se on jo 6 vuotta vanha moottorityyppi. Tuolloin siitä yhdelläkin turbolla otettu 224-235 hv oli kunnioitettava lukema. Toki saman aikakauden V8 diesel (OM 628/629) oli kahdella turbolla, mutta veekuutosesta haluttiin kompakti paketti joten päädyttiin laittamaan vain yksi ahdin sylinteriryhmien väliin.
http://www.audi.fi/fi/brand/fi/models/a ... ainer=page
Tosin tämäkin on kohta kai jo korvautumassa uudella 313hv V6:lla.
Bemari hovituunaajalta Alpinalta vihdoin seuraaja E39-5:n dieselspeciaali D10:lle:
D5 350hv, väännöstä ei tietoa.
http://www.worldcarfans.com/11109143658 ... o-unveiled
-Nyt kannattaisi Stuttgartista jo soittaa hätäpuhelu Affalterbachiin AMG:lle jonkinmoisen superdieselin kehittämiseksi myös tähtimerkille.
D5 350hv, väännöstä ei tietoa.
http://www.worldcarfans.com/11109143658 ... o-unveiled
-Nyt kannattaisi Stuttgartista jo soittaa hätäpuhelu Affalterbachiin AMG:lle jonkinmoisen superdieselin kehittämiseksi myös tähtimerkille.
Mersun superdieselit tehdään Suomessa, ja niitä on tehty jo vuosia. Ne tunnetaan piireissä koodilla ST.Laaksonen kirjoitti:-Nyt kannattaisi Stuttgartista jo soittaa hätäpuhelu Affalterbachiin AMG:lle jonkinmoisen superdieselin kehittämiseksi myös tähtimerkille.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
olenkin sitä jo odotellut koska tulee 200cdi jossa on 320hp ja löytyy ihan mersun listoilta, "race kit" nimellä,, mutta kulutus on silti se alle 4L/100km..en silti kyllä diisseliä ostaisi..
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
samma på FinskaLaaksonen kirjoitti:Å-ho:
http://www.teknikensvarld.se/2011/11/22 ... ed-381-hk/
Bemari tuleekin pyymään Mersun edellä dieseleiden kehityksessä, koska ainakaan AMG:llä ei ole aikomusta kehittää diesel-mallia:
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... n-planung/
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... n-planung/
Mersulla onkin rattori mallit erikseen... keskittyköön bemari vaan siihen diisselikoneen viritykseen,, kai niitten diisselihenkilöautojen tekeminen nyt muutenkin ymmärretään kohta lopettaa kokonaan
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Jätetään missä, taloudellisuudessa ja päästöissä? Mitähän tekemistä näillä asioilla on M tai AMG-mallien kanssa kun niitä luonnonvaroja käytetään/tuhotaan tuollaisella laitoksella kuitenkin joka tapauksessa reilusti yli omien tarpeiden? Ymmärän toki päästöjen ja taloudellisuuden tärkeyden jokamiesluokan moottoreissa mutta mitään ituhipin mainetta tuollaisella M tai AMG-dieselillä ei kuitenkaan saa vaikka se nyt tuhoaisikin jokaisella käynnistyskerralla "vain" 9 hehtaaria sademetsää sen bensavehkeen 10 hehtaarin sijaan joten miksi tinkiä auton käyttötarkoituksen vaatimista ominaisuuksista ja valita diesel?Kimmo Koo kirjoitti:Eikö ole aivan sama kummalla polttoaineella se haastaja jätetään
Eli tarkoitus ei ole ryhtyä mihinkään "meidän isi" väittelyyn vaan saada perusteluja miksi AMG:tä edes pitäisi saada dieselinä?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
olen ymmärtänyt että ainakaan ihan suoraan ei auton käyttö sadametsän tuhoamiseen sillee liity,,
ja mikä se luokka nyt olikaan jossa ajetaan mielestäni hienommilla autoilla kun F1 niin siellähän on pärjätty muistaakseni ihan hyvin diesel peleillä..
ja mikä se luokka nyt olikaan jossa ajetaan mielestäni hienommilla autoilla kun F1 niin siellähän on pärjätty muistaakseni ihan hyvin diesel peleillä..
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Pakko takertua tuohon M-sarjaan ja rata-ajoon, M5 on aika ankea peli radalla, suhteellisen kankea laitos. Taitavat nuo pienemmät ja kompaktimmat vehkeet, kuten esim M3, olla rata-ajoon ostettuja. M3:kin tosin on turhan kankea laite radalle. Maantieajoon ja pröystäilyyn nuo ostetaan, D10:t, D5:t ja M-sarjan vehkeet. Ja siihen ylivoimaisesti tärkeimpään kategoriaan, liikennevalolähtöihin tavallisen liikenteen sekaan.
Ja asiakkaille nuo autot tehdään, ilmeisesti niillä kenellä on rahaa maksaa, on myös halua ostaa 350 hv diesel-BMW.
Ja asiakkaille nuo autot tehdään, ilmeisesti niillä kenellä on rahaa maksaa, on myös halua ostaa 350 hv diesel-BMW.
530d Touring -01
250EXC-F -04
250EXC-F -04
Le Mans on vuodesta 2006 alkaen voitettu dieselillä.eero1989 kirjoitti:olen ymmärtänyt että ainakaan ihan suoraan ei auton käyttö sadametsän tuhoamiseen sillee liity,,
ja mikä se luokka nyt olikaan jossa ajetaan mielestäni hienommilla autoilla kun F1 niin siellähän on pärjätty muistaakseni ihan hyvin diesel peleillä..
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_24 ... ns_winners
Sakemannit haluavat taloudellisia autoja, joilla pärjää autobahnilla, siksi superdieseleille on kysyntää ja Mersunkin pitäisi semmoinen kehittää.
Le Mans on kestävyysajo mikä hivenen poikkeaa muusta kilpa-ajosta ja missä tuon dieselin ja sen edut ymmärtää hyvinLaaksonen kirjoitti:Le Mans on vuodesta 2006 alkaen voitettu dieselillä.
Jos joku on niin intohimoinen autoilija että luopuu normaali käyttömukavuudesta ajo-ominaisuuksien takia ja maksaa siintä vieläpä reilusti extraa valitsemalla AMG-mallin niin miksi ihmeessä se luopuisi tärkeimmästä asiasta AMG:ssä eli moottorista vain säästääkseen muutaman roposen polttoainekuluissa ominaisuuksien kustannuksella, varsinkin kun tuon hintaluokan autojen kohderyhmä tuskin liiemmin edes kyselee kulutusta?Laaksonen kirjoitti:Sakemannit haluavat taloudellisia autoja, joilla pärjää autobahnilla
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Minusta oli jotenkin tylsä juttu että MB lopetti V8-dieselin käytön henkilöautoissaan (maastureissahan niitä vielä on tarjolla). Ei sillä etteikö OM642 V6:n 265 hv ja 620 Nm riittäisi normaaliliikenteessä, mutta olisi mukava nähdä millaisia lukemia ja suoritusarvoja olisi otettu vaikkapa sellaisilla mallimerkinnöillä varustetuista autoista kuin E500 CDI tai S600 CDI.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Miksiköhän sitten Porscheakin saa nykyisin dieselinä, jos naku ei mielestäsi mitenkään sovi urheilulliseen henkilöautoon:sonikki kirjoitti:Le Mans on kestävyysajo mikä hivenen poikkeaa muusta kilpa-ajosta ja missä tuon dieselin ja sen edut ymmärtää hyvinLaaksonen kirjoitti:Le Mans on vuodesta 2006 alkaen voitettu dieselillä.
Jos joku on niin intohimoinen autoilija että luopuu normaali käyttömukavuudesta ajo-ominaisuuksien takia ja maksaa siintä vieläpä reilusti extraa valitsemalla AMG-mallin niin miksi ihmeessä se luopuisi tärkeimmästä asiasta AMG:ssä eli moottorista vain säästääkseen muutaman roposen polttoainekuluissa ominaisuuksien kustannuksella, varsinkin kun tuon hintaluokan autojen kohderyhmä tuskin liiemmin edes kyselee kulutusta?Laaksonen kirjoitti:Sakemannit haluavat taloudellisia autoja, joilla pärjää autobahnilla
http://www.porsche.fi/mallit/panamera/panameradiesel/
Olisihan se kieltämättä mukava nähdä tuollaisia pannuja mutta edelleen mitkä olisi kriteerit tuossa luokassa valita diesel bensan sijaan, ei ainakaan ekologisuus tai taloudellisuus (minkä takia diesel yleensä valitaan) eikä väännön tuomista eduistakaan liiemmin päästä nauttimaan kun nykyisissä bensavehkeissäkin joudutaan rajoittamaan vääntö säälittävästi 1000Nm
Kyse ei ole siintä että diesel ei sopisi mitenkään päin yhtään urheilullisuuteen viittaavaan autoon vaan kyse on nimenomaan noista AMG-malleista.
Saa Jaguariakin nykyään etuvetona, dieselinä ja farmarinaLaaksonen kirjoitti:Miksiköhän sitten Porscheakin saa nykyisin dieselinä, jos naku ei mielestäsi mitenkään sovi urheilulliseen henkilöautoon
Kyse ei ole siintä että diesel ei sopisi mitenkään päin yhtään urheilullisuuteen viittaavaan autoon vaan kyse on nimenomaan noista AMG-malleista.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
komppaan tätä. Pelkästään jo kasin äänien takia ois suotu pysyvän.Eldorado kirjoitti:Minusta oli jotenkin tylsä juttu että MB lopetti V8-dieselin käytön henkilöautoissaan.
Ei se kulutus pelkästään sitä sylinterin lukumäärää kato. Ja ei sillä kaikille ole kuitenkaan väliä, kuluttaako 6 vai 7 litraa, onko 6 vai 8 kone pannun alla, sillä sitten tosin onkin jo eri fiilis.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Asiakkaille niitä AMG malleja tehdään . Ja erottuakseen muista prändeistä pitää olla edistyksellisiä malleja ja vaihtoehtoja .
Jos kerran muilla on niin pärjätäkseen kilpailussa asiakkaista, pitää vastata kysyntään .
AMG hybridi on varmaan jo kokeilussa jossain läboratoriossa .
Kyllä diiseli AMGlle löytyisi kysyntää jossain päin eurooppaa .
Suomessa nyt AMG mallit yleensäkin on vaan niin harvinaisia uutena .
Jos kerran muilla on niin pärjätäkseen kilpailussa asiakkaista, pitää vastata kysyntään .
AMG hybridi on varmaan jo kokeilussa jossain läboratoriossa .
Kyllä diiseli AMGlle löytyisi kysyntää jossain päin eurooppaa .
Suomessa nyt AMG mallit yleensäkin on vaan niin harvinaisia uutena .
Eikös ainakin C mallia saanu jonain C30 cdi:nä tai vastaavana, ruudikkaampana, ja siinä AMG suuttimet yms?
Mut ei kuitenkaan ole sitte "aito" amg..? Eihän siitä kait pitkä matka ois D-AMG:hen.
Mut ei kuitenkaan ole sitte "aito" amg..? Eihän siitä kait pitkä matka ois D-AMG:hen.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
löysin juuri todisteita että BRABUS on virittänyt aikanaan 207:kaa eli pikkukaappia
vielä kun löytäisi että minkälaisilla spekseillä semmonen on aikanaa ollu...
kai ne on siihenkin kakstoistasen laittanu
vielä kun löytäisi että minkälaisilla spekseillä semmonen on aikanaa ollu...
kai ne on siihenkin kakstoistasen laittanu
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Jatkossa kannattaa pikivasara-Mersuilijoiden laittaa vaikka pussi päähän, kun tämä merkintä ilmestyy näkökenttään:
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 43570.html
381 hv 6-dieselistä vetää hiljaiseksi.
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 43570.html
381 hv 6-dieselistä vetää hiljaiseksi.
Nyt kun itsellä on Mersun V6 CDI, niin mieleen tulee vuosi 2005, kun Mersu
ajoi tällä moottorilla 160.934 km keskinopeudella 224,823 km/t.
http://www.worldcarfans.com/10505029115 ... -e-320-cdi
Mahtoiko Mersu panna nuo autot museoon, paaliin vai myyntiin? Saattaisi
siinä suomipoika ihmetellä autokaupassa, jos auto on pari kuukautta vanha
ja mittarissa on jo yli 160 tkm. Siinä olisi jobbarille hyvä aihio mittarin ruuvailuun.
ajoi tällä moottorilla 160.934 km keskinopeudella 224,823 km/t.
http://www.worldcarfans.com/10505029115 ... -e-320-cdi
Mahtoiko Mersu panna nuo autot museoon, paaliin vai myyntiin? Saattaisi
siinä suomipoika ihmetellä autokaupassa, jos auto on pari kuukautta vanha
ja mittarissa on jo yli 160 tkm. Siinä olisi jobbarille hyvä aihio mittarin ruuvailuun.
Viimeksi muokannut Jarkko N, 26.1.2012 12:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Eikös tuon OM642:n tyyppivikana ole turbon tiivisteen vuotaminen ja öljyn tippuminen läppämoottorin päälle ja sitämyöten limp home-mode. Onkos Jarkko vielä tsekannut miltä tilanne näyttää? Tosin 100tkm ajetussa tuskin vielä vuotaa...Jarkko N kirjoitti:Nyt kun itsellä on Mersun V6 CDI,...
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Kuulemma on tuommoista tyyppivikaa. Ostaessa katsoin pellin alle ja senEldorado kirjoitti:Eikös tuon OM642:n tyyppivikana ole turbon tiivisteen vuotaminen ja öljyn tippuminen läppämoottorin päälle ja sitämyöten limp home-mode. Onkos Jarkko vielä tsekannut miltä tilanne näyttää? Tosin 100tkm ajetussa tuskin vielä vuotaa...Jarkko N kirjoitti:Nyt kun itsellä on Mersun V6 CDI,...
jälkeen kerran taisin näyttää rouvalle. Auto on ollut merkkihuollossa 5.000
km sitten ja näytti kuivalle. Kai sitä joskus voisi tutkia, tietäisi vaan, mitä etsiä.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Tuossa se ongelmakohta.
Tuolla polttoainesuodattimen takana,alhaalla,on imukanavankatkaisun moottori.
Nyt jos turbon ja sen ilmanputsareilta tulevan T-putken välissä oleva kuminen tiiviste kovettuu/huollossa asennetaan huonosti,huohotusöljyä valuu suoraan tuohon sähkömoottoriin=jumettuu imusarjan läpät ja vikatilaa tiedossa.
Ja kuten kuvasta näkyy,huohottimen putken tulokohta "mainio" tätä vikaa ajatellen,myös jos sen tiiviydessä tuohon ilmaputkeen on ongelmaa,sama lopputulos.
Tuolla polttoainesuodattimen takana,alhaalla,on imukanavankatkaisun moottori.
Nyt jos turbon ja sen ilmanputsareilta tulevan T-putken välissä oleva kuminen tiiviste kovettuu/huollossa asennetaan huonosti,huohotusöljyä valuu suoraan tuohon sähkömoottoriin=jumettuu imusarjan läpät ja vikatilaa tiedossa.
Ja kuten kuvasta näkyy,huohottimen putken tulokohta "mainio" tätä vikaa ajatellen,myös jos sen tiiviydessä tuohon ilmaputkeen on ongelmaa,sama lopputulos.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Kyllä jotkut on rakennellut siihen alumiinista semmoista suojakaukaloa väliin.Jarkko N kirjoitti:Kiitos kilander! Voisikohan sen sähkömoottorin suojata vaikka alumiinifoliolla,
ettei valu öljyt suoraan päälle?
Johtuvatko turboviat tästä samasta ongelmasta vaiko vaan pakosarjan halkeilusta tms?
Turbovikoihin tällä ei vaikutusta,vaan juurikin ne tietyt pakosarjat aiheuttaneet (kehno kun kukaan ei tunnu tietävän niistä enempää,toiset kestää ja joistain irtoaa ahtimen rikkovia osia).
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----