BMW näyttää mallia MB:lle dieselien kehityksessä

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

vanhassa autojobbarin kirjottamattomassa käsikirjassa lukee näin " on kaksi autoa johon ei pidä mennä laittamaan näppejään, diesel-BMW ja bensa-mersu..." :wink:
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Eldorado kirjoitti:OM 642 esiteltiin jo 2005, eli se on jo 6 vuotta vanha moottorityyppi. Tuolloin siitä yhdelläkin turbolla otettu 224-235 hv oli kunnioitettava lukema. Toki saman aikakauden V8 diesel (OM 628/629) oli kahdella turbolla, mutta veekuutosesta haluttiin kompakti paketti joten päädyttiin laittamaan vain yksi ahdin sylinteriryhmien väliin.
Eikös Audi ole viimeinen jota vielä saa V8-nakuttimella:
http://www.audi.fi/fi/brand/fi/models/a ... ainer=page :?:
Tosin tämäkin on kohta kai jo korvautumassa uudella 313hv V6:lla. :?
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Bemari hovituunaajalta Alpinalta vihdoin seuraaja E39-5:n dieselspeciaali D10:lle:
Kuva
D5 350hv, väännöstä ei tietoa.
http://www.worldcarfans.com/11109143658 ... o-unveiled
-Nyt kannattaisi Stuttgartista jo soittaa hätäpuhelu Affalterbachiin AMG:lle jonkinmoisen superdieselin kehittämiseksi myös tähtimerkille. :?
Kuva
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Laaksonen kirjoitti:-Nyt kannattaisi Stuttgartista jo soittaa hätäpuhelu Affalterbachiin AMG:lle jonkinmoisen superdieselin kehittämiseksi myös tähtimerkille. :?
Mersun superdieselit tehdään Suomessa, ja niitä on tehty jo vuosia. Ne tunnetaan piireissä koodilla ST. :wink:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

olenkin sitä jo odotellut koska tulee 200cdi jossa on 320hp ja löytyy ihan mersun listoilta, "race kit" nimellä,, mutta kulutus on silti se alle 4L/100km..en silti kyllä diisseliä ostaisi.. :roll:
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Bemari tuleekin pyymään Mersun edellä dieseleiden kehityksessä, koska ainakaan AMG:llä ei ole aikomusta kehittää diesel-mallia:
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... n-planung/ :|
Kuva
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

Mersulla onkin rattori mallit erikseen... keskittyköön bemari vaan siihen diisselikoneen viritykseen,, kai niitten diisselihenkilöautojen tekeminen nyt muutenkin ymmärretään kohta lopettaa kokonaan :roll:
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Jos pitää saada tehokas auto niin miksi halvatussa sen pitäisi olla diesel mikä ei sovellu rata-ajoon (minkä takia useimmat noita AMG:tä ja M:ä ostaa) tai ole enää edes taloudellinen (minkä takia useimmat ostaa dieselin)? Does not compute :roll:
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Eikö ole aivan sama kummalla polttoaineella se haastaja jätetään :o
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Kimmo Koo kirjoitti:Eikö ole aivan sama kummalla polttoaineella se haastaja jätetään :o
Jätetään missä, taloudellisuudessa ja päästöissä? Mitähän tekemistä näillä asioilla on M tai AMG-mallien kanssa kun niitä luonnonvaroja käytetään/tuhotaan tuollaisella laitoksella kuitenkin joka tapauksessa reilusti yli omien tarpeiden? Ymmärän toki päästöjen ja taloudellisuuden tärkeyden jokamiesluokan moottoreissa mutta mitään ituhipin mainetta tuollaisella M tai AMG-dieselillä ei kuitenkaan saa vaikka se nyt tuhoaisikin jokaisella käynnistyskerralla "vain" 9 hehtaaria sademetsää sen bensavehkeen 10 hehtaarin sijaan joten miksi tinkiä auton käyttötarkoituksen vaatimista ominaisuuksista ja valita diesel?
Eli tarkoitus ei ole ryhtyä mihinkään "meidän isi" väittelyyn vaan saada perusteluja miksi AMG:tä edes pitäisi saada dieselinä?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

olen ymmärtänyt että ainakaan ihan suoraan ei auton käyttö sadametsän tuhoamiseen sillee liity,,

ja mikä se luokka nyt olikaan jossa ajetaan mielestäni hienommilla autoilla kun F1 niin siellähän on pärjätty muistaakseni ihan hyvin diesel peleillä..
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Pakko takertua tuohon M-sarjaan ja rata-ajoon, M5 on aika ankea peli radalla, suhteellisen kankea laitos. Taitavat nuo pienemmät ja kompaktimmat vehkeet, kuten esim M3, olla rata-ajoon ostettuja. M3:kin tosin on turhan kankea laite radalle. Maantieajoon ja pröystäilyyn nuo ostetaan, D10:t, D5:t ja M-sarjan vehkeet. Ja siihen ylivoimaisesti tärkeimpään kategoriaan, liikennevalolähtöihin tavallisen liikenteen sekaan. :lol:

Ja asiakkaille nuo autot tehdään, ilmeisesti niillä kenellä on rahaa maksaa, on myös halua ostaa 350 hv diesel-BMW. :roll:
530d Touring -01
250EXC-F -04
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

eero1989 kirjoitti:olen ymmärtänyt että ainakaan ihan suoraan ei auton käyttö sadametsän tuhoamiseen sillee liity,,

ja mikä se luokka nyt olikaan jossa ajetaan mielestäni hienommilla autoilla kun F1 niin siellähän on pärjätty muistaakseni ihan hyvin diesel peleillä..
Le Mans on vuodesta 2006 alkaen voitettu dieselillä.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_24 ... ns_winners
Sakemannit haluavat taloudellisia autoja, joilla pärjää autobahnilla, siksi superdieseleille on kysyntää ja Mersunkin pitäisi semmoinen kehittää.
Kuva
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Laaksonen kirjoitti:Le Mans on vuodesta 2006 alkaen voitettu dieselillä.
Le Mans on kestävyysajo mikä hivenen poikkeaa muusta kilpa-ajosta ja missä tuon dieselin ja sen edut ymmärtää hyvin :wink:
Laaksonen kirjoitti:Sakemannit haluavat taloudellisia autoja, joilla pärjää autobahnilla
Jos joku on niin intohimoinen autoilija että luopuu normaali käyttömukavuudesta ajo-ominaisuuksien takia ja maksaa siintä vieläpä reilusti extraa valitsemalla AMG-mallin niin miksi ihmeessä se luopuisi tärkeimmästä asiasta AMG:ssä eli moottorista vain säästääkseen muutaman roposen polttoainekuluissa ominaisuuksien kustannuksella, varsinkin kun tuon hintaluokan autojen kohderyhmä tuskin liiemmin edes kyselee kulutusta? :D
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Minusta oli jotenkin tylsä juttu että MB lopetti V8-dieselin käytön henkilöautoissaan (maastureissahan niitä vielä on tarjolla). Ei sillä etteikö OM642 V6:n 265 hv ja 620 Nm riittäisi normaaliliikenteessä, mutta olisi mukava nähdä millaisia lukemia ja suoritusarvoja olisi otettu vaikkapa sellaisilla mallimerkinnöillä varustetuista autoista kuin E500 CDI tai S600 CDI. :wink:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

sonikki kirjoitti:
Laaksonen kirjoitti:Le Mans on vuodesta 2006 alkaen voitettu dieselillä.
Le Mans on kestävyysajo mikä hivenen poikkeaa muusta kilpa-ajosta ja missä tuon dieselin ja sen edut ymmärtää hyvin :wink:
Laaksonen kirjoitti:Sakemannit haluavat taloudellisia autoja, joilla pärjää autobahnilla
Jos joku on niin intohimoinen autoilija että luopuu normaali käyttömukavuudesta ajo-ominaisuuksien takia ja maksaa siintä vieläpä reilusti extraa valitsemalla AMG-mallin niin miksi ihmeessä se luopuisi tärkeimmästä asiasta AMG:ssä eli moottorista vain säästääkseen muutaman roposen polttoainekuluissa ominaisuuksien kustannuksella, varsinkin kun tuon hintaluokan autojen kohderyhmä tuskin liiemmin edes kyselee kulutusta? :D
Miksiköhän sitten Porscheakin saa nykyisin dieselinä, jos naku ei mielestäsi mitenkään sovi urheilulliseen henkilöautoon:
Kuva
http://www.porsche.fi/mallit/panamera/panameradiesel/ :?: :roll:
Kuva
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Olisihan se kieltämättä mukava nähdä tuollaisia pannuja mutta edelleen mitkä olisi kriteerit tuossa luokassa valita diesel bensan sijaan, ei ainakaan ekologisuus tai taloudellisuus (minkä takia diesel yleensä valitaan) eikä väännön tuomista eduistakaan liiemmin päästä nauttimaan kun nykyisissä bensavehkeissäkin joudutaan rajoittamaan vääntö säälittävästi 1000Nm :D
Laaksonen kirjoitti:Miksiköhän sitten Porscheakin saa nykyisin dieselinä, jos naku ei mielestäsi mitenkään sovi urheilulliseen henkilöautoon
Saa Jaguariakin nykyään etuvetona, dieselinä ja farmarina :lol:
Kyse ei ole siintä että diesel ei sopisi mitenkään päin yhtään urheilullisuuteen viittaavaan autoon vaan kyse on nimenomaan noista AMG-malleista.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Eldorado kirjoitti:Minusta oli jotenkin tylsä juttu että MB lopetti V8-dieselin käytön henkilöautoissaan.
komppaan tätä. Pelkästään jo kasin äänien takia ois suotu pysyvän. :(

Ei se kulutus pelkästään sitä sylinterin lukumäärää kato. Ja ei sillä kaikille ole kuitenkaan väliä, kuluttaako 6 vai 7 litraa, onko 6 vai 8 kone pannun alla, sillä sitten tosin onkin jo eri fiilis. :twisted:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Von kempf
Viestit: 314
Liittynyt: 01.5.2006 12:16

Viesti Kirjoittaja Von kempf »

Asiakkaille niitä AMG malleja tehdään . Ja erottuakseen muista prändeistä pitää olla edistyksellisiä malleja ja vaihtoehtoja .
Jos kerran muilla on niin pärjätäkseen kilpailussa asiakkaista, pitää vastata kysyntään .
AMG hybridi on varmaan jo kokeilussa jossain läboratoriossa .
Kyllä diiseli AMGlle löytyisi kysyntää jossain päin eurooppaa .
Suomessa nyt AMG mallit yleensäkin on vaan niin harvinaisia uutena .
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Eikös ainakin C mallia saanu jonain C30 cdi:nä tai vastaavana, ruudikkaampana, ja siinä AMG suuttimet yms?
Mut ei kuitenkaan ole sitte "aito" amg..? Eihän siitä kait pitkä matka ois D-AMG:hen. :P
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

löysin juuri todisteita että BRABUS on virittänyt aikanaan 207:kaa eli pikkukaappia :shock:
vielä kun löytäisi että minkälaisilla spekseillä semmonen on aikanaa ollu... :lol:
kai ne on siihenkin kakstoistasen laittanu :twisted:
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Jatkossa kannattaa pikivasara-Mersuilijoiden laittaa vaikka pussi päähän, kun tämä merkintä ilmestyy näkökenttään:
Kuva
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 43570.html
381 hv 6-dieselistä vetää hiljaiseksi. :oops:
Kuva
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Nyt kun itsellä on Mersun V6 CDI, niin mieleen tulee vuosi 2005, kun Mersu
ajoi tällä moottorilla 160.934 km keskinopeudella 224,823 km/t.

http://www.worldcarfans.com/10505029115 ... -e-320-cdi

Mahtoiko Mersu panna nuo autot museoon, paaliin vai myyntiin? Saattaisi
siinä suomipoika ihmetellä autokaupassa, jos auto on pari kuukautta vanha
ja mittarissa on jo yli 160 tkm. Siinä olisi jobbarille hyvä aihio mittarin ruuvailuun.
Viimeksi muokannut Jarkko N, 26.1.2012 12:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Jarkko N kirjoitti:Nyt kun itsellä on Mersun V6 CDI,...
Eikös tuon OM642:n tyyppivikana ole turbon tiivisteen vuotaminen ja öljyn tippuminen läppämoottorin päälle ja sitämyöten limp home-mode. Onkos Jarkko vielä tsekannut miltä tilanne näyttää? Tosin 100tkm ajetussa tuskin vielä vuotaa...
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Eldorado kirjoitti:
Jarkko N kirjoitti:Nyt kun itsellä on Mersun V6 CDI,...
Eikös tuon OM642:n tyyppivikana ole turbon tiivisteen vuotaminen ja öljyn tippuminen läppämoottorin päälle ja sitämyöten limp home-mode. Onkos Jarkko vielä tsekannut miltä tilanne näyttää? Tosin 100tkm ajetussa tuskin vielä vuotaa...
Kuulemma on tuommoista tyyppivikaa. Ostaessa katsoin pellin alle ja sen
jälkeen kerran taisin näyttää rouvalle. Auto on ollut merkkihuollossa 5.000
km sitten ja näytti kuivalle. Kai sitä joskus voisi tutkia, tietäisi vaan, mitä etsiä.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4400
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Tuossa se ongelmakohta.

Kuva

Tuolla polttoainesuodattimen takana,alhaalla,on imukanavankatkaisun moottori.
Nyt jos turbon ja sen ilmanputsareilta tulevan T-putken välissä oleva kuminen tiiviste kovettuu/huollossa asennetaan huonosti,huohotusöljyä valuu suoraan tuohon sähkömoottoriin=jumettuu imusarjan läpät ja vikatilaa tiedossa.
Ja kuten kuvasta näkyy,huohottimen putken tulokohta "mainio" tätä vikaa ajatellen,myös jos sen tiiviydessä tuohon ilmaputkeen on ongelmaa,sama lopputulos.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Kiitos kilander! Voisikohan sen sähkömoottorin suojata vaikka alumiinifoliolla,
ettei valu öljyt suoraan päälle?

Johtuvatko turboviat tästä samasta ongelmasta vaiko vaan pakosarjan halkeilusta tms?
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4400
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Jarkko N kirjoitti:Kiitos kilander! Voisikohan sen sähkömoottorin suojata vaikka alumiinifoliolla,
ettei valu öljyt suoraan päälle?

Johtuvatko turboviat tästä samasta ongelmasta vaiko vaan pakosarjan halkeilusta tms?
Kyllä jotkut on rakennellut siihen alumiinista semmoista suojakaukaloa väliin.

Turbovikoihin tällä ei vaikutusta,vaan juurikin ne tietyt pakosarjat aiheuttaneet (kehno kun kukaan ei tunnu tietävän niistä enempää,toiset kestää ja joistain irtoaa ahtimen rikkovia osia).
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”