Vertailu v70 ja W211 mese
940 oli kiva auto, tykkäsin kyllä. Jäykkä taka-akseli tekee ajoon omanlaisensa tuntuman, mutta se on tottumiskysymys, ei varsinainen miinus. Jos olisi varaa kahta bensa-autoa pitää, se olisi erittäin vahva vaihtoehto, dieselinä se on hieman moottorilla pilattu. Tai lähinna siinä vaivasi moottorin äänekkyys ja lisäksi se ääni on vielä tavattoman ruma.
Vastaavaan Mersuun (W124) verraten siinä oli huomattavasti paremmat sisätilat, penkeistä puhumattakaan.
No, se taitaa olla mennyttä aikaa ja se siitä.
Etuveto-Volvoissa taas valtava miinus on ollut se, että niistä unohdettiin kääntyvät etupyörät. Kallistamalla ohjaaminen toimii vielä valtaväylillä, kaupungissa hiukkasen heikompaa.
850 mulla on ollut, periaatteessa ihan kelpo auto, mutta...
aitakasvo-V70 oli tulossa, mutta se oli kuitenkin niin lähelle sama kuin edellinen että jätin väliin.
Läskiposkea olen jonkun kerran kokeillut ostaakseni, voi olla, voi olla, että ei. En tyrmää täysin.
S80 on kokeiltu myös, viikonlopun koeajolla tuli puolitoista tuhatta km ajettua. Tavaratilan takia hylätty.
Siihen voisi verrata Väykkyä, joka oli kuitenkin hiljaisempi, mukavampi, ketterämpi, tilavampi,kardaanillisempi jne.
Nyt on Servolet ja tuntuu ihan mukavalle. Eikä lopu tila.
Vastaavaan Mersuun (W124) verraten siinä oli huomattavasti paremmat sisätilat, penkeistä puhumattakaan.
No, se taitaa olla mennyttä aikaa ja se siitä.
Etuveto-Volvoissa taas valtava miinus on ollut se, että niistä unohdettiin kääntyvät etupyörät. Kallistamalla ohjaaminen toimii vielä valtaväylillä, kaupungissa hiukkasen heikompaa.
850 mulla on ollut, periaatteessa ihan kelpo auto, mutta...
aitakasvo-V70 oli tulossa, mutta se oli kuitenkin niin lähelle sama kuin edellinen että jätin väliin.
Läskiposkea olen jonkun kerran kokeillut ostaakseni, voi olla, voi olla, että ei. En tyrmää täysin.
S80 on kokeiltu myös, viikonlopun koeajolla tuli puolitoista tuhatta km ajettua. Tavaratilan takia hylätty.
Siihen voisi verrata Väykkyä, joka oli kuitenkin hiljaisempi, mukavampi, ketterämpi, tilavampi,kardaanillisempi jne.
Nyt on Servolet ja tuntuu ihan mukavalle. Eikä lopu tila.
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
ohi aiheen menee reilusti muttasonikki kirjoitti:740 GLE kirjoitti:Kakkosnelonen valmistetaan asettamalla liukuhihnalle ensimmäisenä osana lämmityslaite ja kokoamalla auto siihen ympärille.
jaa-a kuinkahan vanhahassa 142/144145/242/244/245 on lämppärin moottorin/vuotavan hanan sijoitus suunniteltu


iski sellainen tietämätttömyys jotta mikä on läskiposki volvo?
oli kerran pihassa jonkun v70 volvo oli joku 2001 tai uudempi malli nenä lasisa sitä kattelin näytti tosi viksulle piti mennä oiken nettiautoa selailemaan sen jälkeen

pääsin toki siitä tunteesta ylitse kun laitoin peukalon viilapenkkiin ja löin kaks kertaa siihen pajavasaralla ja samalla muistelin jotta mullahan on ollut jo kaks volvoa ennemmin 242 ja F12

V70 MKIIxr kirjoitti:iski sellainen tietämätttömyys jotta mikä on läskiposki volvo?
http://www.autowiki.fi/index.php/Volvo_V70_mk2

Satakaksneloseen puhallinmoottorin vaihtaa jokseenkin helposti, vanhassa Volvossa taas kaikki muu on juurikin kasattu lämmityslaitteen moottorin ympärilleKakkosnelonen valmistetaan asettamalla liukuhihnalle ensimmäisenä osana lämmityslaite ja kokoamalla auto siihen ympärille.
Puhallinmoottorin vaihto tapahtuu päinvastaisessa järjestyksessä

Jotain on sentään opittu, koska 740:n puhallinmoottorin lupaan nähdä 1 minuutin sisällä oven avaamisesta.sonikki kirjoitti:Tämä on kieltämättä kiusallinen kulutusosa mikä vaati vaihtoa kerran vuodessa740 GLE kirjoitti:Kakkosnelonen valmistetaan asettamalla liukuhihnalle ensimmäisenä osana lämmityslaite ja kokoamalla auto siihen ympärille.
Ei vaan ole tarvetta, kun paikallaan oleva pyörii kahdettakymmenettäviidettä vuottaan ilman sivuääniä.
Mutta joo, Kakkosnelosen rupeleita on muutama vaihdettu.
Jos nyt jollain on sama projekti kesken, niin ilman ilmastointia olevissa autoissa se mahtuu oikealle kun nappaa hanskalokeron ja "vähän" muuta sälää pois edestä. Tulee millitoleranssilla, mutta tulee kumminkin ja tuo työtapa säästää helposti tunnin purkamista vaikkei edes olisi ensi kertaa asialla.
Takaisin laittaessa sitten varovasti, että kondenssiveden ylivuotoputki menee varmasti reikäänsä eikä maton alle...
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Tuon saa vielä avoimen rakenteen vuoksi pelastetuksi pikku virittelyllä.Pappi kirjoitti:Kävin ensin kysymässä merkkiliikkeessä pohjaa, mutta tarjottiin koko kahvaa. Jätin väliin ja kävin tarvikeliikkeestä sen irtonaisen kannan.740 GLE kirjoitti: V70 I oli jo hieman varoen vaihdettavat kilpivalot...
S80:n kilpivalot varmaan myös, mutta se luukun sähkökatkaisin on valettu niin syvälle muoviklimpin sisään, että järki ei riittänyt pirunnyrkin avaamiseen.
Miksihän muuten luukussa pitää olla sähkölukko vaikka kauko-ohjaimellakin avattu kansi pitää silti nostaa käsin, kun jousien tilalla on kaasupumput? On Seiskassakin keskuslukko myös takaluukussa, mutta ei siinä sähkökahvaa tarvita?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Mitä muuten 740GLE olet mieltä viimeisistä takavetovolvoista, tarkemmin sanottuna 960 mk2 / S90? Meinaan tuossa muutama vuosi sitten olin vähällä ostaa moisen, oikein mukavalta autolta tuntui, mutta ostinkin sitten Mersun. Ja nyt tuli mieleen että pitäskö se Volovo taas joskus... 760 mulla ennen Mersua olikin.
S204, AZT250
Enpä ole ikinä aikaa ottanut, mutta alle minuuttiin näkee kyllä 124:senkin puhaltimen. Sekunneista taidetaan puhua? Tosin ei oven aukaisusta vaan konepellin. Nopsa vaihtaa, ainakin sitä kautta. Sisätilojen kautta voi tosiaan olla hieman työlään tuntuinen operaatio. Lämppärinkenno on tosiaan mersussa hankalassa paikassa. Purattaa koko kojetaulun jne.740 GLE kirjoitti:740:n puhallinmoottorin lupaan nähdä 1 minuutin sisällä oven avaamisesta.
Pitäähän sen ammattitaidon jossain näkyädealer kirjoitti:Minä näin tänään alle kymmeneen sekuntiin että eräästä ässästä oli ilmajousi rikki

Mutta ammattitaidosta riippumatta se Kakkosnelosen ja Seiskan puhallinmoottorin ero on siinä, että vanhassa rakenteessa puhallin on lämmityskamiinan sisäpuolella ja uudessa sen ulkopuolella vain kolmella muoviklipsillä kiinnitetyn verhoilulevyn takana. Eli meille amatööreillekin ihan eri työmäärä.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Kylläkyllä. Minulla oli joskus diesel-farkku-Volvo vuosimallia -81, sillä uudemmalla keulalla.
Lämppärin moottori hiljeni jouluaatonaatonaattona, uusi moottori löytyi varaosaliikkeestä seuraavana päivänä ja vaihdoin sen jouluaattona taskulampun valossa 30 pakkasessa, toki jonkinlainen tallin tapainen oli mutta yhtä kylmä kuin ulkona.
Muistan vielä kun ajattelin että laitanpa auton käymään vaikka tunniksi ennen kuin alan purkamaan että sisätilat ehtii lämmetä ... ai niin
Lämppärin moottori hiljeni jouluaatonaatonaattona, uusi moottori löytyi varaosaliikkeestä seuraavana päivänä ja vaihdoin sen jouluaattona taskulampun valossa 30 pakkasessa, toki jonkinlainen tallin tapainen oli mutta yhtä kylmä kuin ulkona.
Muistan vielä kun ajattelin että laitanpa auton käymään vaikka tunniksi ennen kuin alan purkamaan että sisätilat ehtii lämmetä ... ai niin

Oliko 760 Merikontti vai peräti Pervo Lipasto RetkuperälläGarcia kirjoitti:Mitä muuten 740GLE olet mieltä viimeisistä takavetovolvoista, tarkemmin sanottuna 960 mk2 / S90? Meinaan tuossa muutama vuosi sitten olin vähällä ostaa moisen, oikein mukavalta autolta tuntui, mutta ostinkin sitten Mersun. Ja nyt tuli mieleen että pitäskö se Volovo taas joskus... 760 mulla ennen Mersua olikin.

VAROITUS: minä en ole mikään S/V90 asiantuntija!
Mutta itselläkin oli vähän samat ideat aiemmin, tosin 945 Turbon muodossa. Itselleni olisin sellaisen varmaan ostanutkin mieluumin kuin V70:n. Etenkään farkkuna se ei ole ollenkaan hankala ajaa, mutta pojat olivat juuri tulossa ajokortti-ikään eikä vanhanaikainen Dr. Jekyll - Mr. Hyde turbomoottori takavetoisessa kuulostanut ensimmäisen talven harjoitteluvaunulta.
Mutta eikös Ysikymppisissä ole jo DSTC? Ja toisekseen, vaikka 3-litran kone on ahdettua vinokonetta tehokkaampi, on se myös selkeästi pehmeämmin toimiva, etenkin automaatin kanssa.
Omaa kokemusta ei ole S/V90 sarjasta, mutta Volvolandiasta huomasin yhden tyyppivian retkuperän vuoksi, se kun on vakiona Nivåmaticilla ja iskariremonttiin ei välttämättä tonni riitä.
Kartano tosin saattaa olla jäykällä taka-akselilla, mukavuuden kustannuksella, mutta ylläpidettävyyden eduksi?
Ysisatanen oli vaatimattomana 944 GL mallina muutaman vuoden talviautona 740 GLE:n jäätyä talliin talvehtimaan. Se auto oli ex-taksi, mutta hyvin hoidettu myös virkaikänsä jälkeen ja minulle jäi vaikutelma, että siinä oli 740, joka oli koottu sillä tavalla kuin alkuperäinen Seiskakin olisi haluttu, jos olisi osattu. Jotain 944:n talviajosta kertoo, että päivän minun 944:lla ajettuaan vaimo vaati myös omaan S80:n uudet talvirenkaat.
Jos klassikkomalli patarautanelosella kelpaa, niin viimeiset vuosikerrat ovat kaikki ahdettuja. Matalapaineturbon ja täyspainekoneen välinen ero selvisi kollegan "virittäessä" omaansa ja se oli silloin noin 11 € edestä painekellon säätötankoja.
V90 on toki ihan eri tasolla eleganssissa, etenkin S90:n takajousituksen ja äänieristyksen osalta, mutta ylläpito ei välttämättä yhtä halpaa?
Automaatilla ajavalle on valinnanvaraa, mutta jos tahtoo manuaalin, pitää tyytyä 2.5 litran koneeseen, joka tosin sekin on kuutonen.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
124:sessa puhallin on aina samassa paikassa. Helposti vaihdettavissa, konepellin alla. Ainoa poikkeus on Diavia jälkiasennusilmastoinnin kanssa. Silloin puhallin on tosiaankin kennon kotelossa ja hankala vaihtaa. Jonkunlaisen "keisarinleikkauksen" sille sai kai suoritettua konehuoneen puolelta niin ettei kojetaulua tarvinnut purkaa pois.740 GLE kirjoitti:
Mutta ammattitaidosta riippumatta se Kakkosnelosen ja Seiskan puhallinmoottorin ero on siinä, että vanhassa rakenteessa puhallin on lämmityskamiinan sisäpuolella ja uudessa sen ulkopuolella vain kolmella muoviklipsillä kiinnitetyn verhoilulevyn takana. Eli meille amatööreillekin ihan eri työmäärä.
Retkuperänen oli, muttei Pervolla, vaan ihanalla Volkkarin kutostiisselillä. Nivåmaatit oli siinäkin kyllä jo aika lailla vaihtokunnossa, kun persaus meinasi olla tontissa jonkun aikaa parkissa oltuaan eikä sieltä pumpannut itseään ylös kuin jonninmoisen ajomatkan jälkeen. Muuten kyllä mukava pirssi, tykkäsin.740 GLE kirjoitti:Oliko 760 Merikontti vai peräti Pervo Lipasto Retkuperällä![]()
Vaan oikein hyvältä tosiaan tuntui kun kävin kattelemassa 960/S90:iä. Mukavaa ja hiljaista kyytiä.
S204, AZT250
Pitää tähän sivulauseena kirota liian halvaksi kilpailtua lämmityslaitteen puhallinta, (laakerointia) edeltäneeseen W211 malliin se vaihdettiin takuun lopussa, koska vikinä kuului, kolmivuotiaalla W204 bensafarkulla kun joutui pyörähtämään muutama viikko takaperin sama valitettavan tuttu vinkuna sielläkin tervehti.
Mites menee marsun laatutalkoot w212 mallissa, onko jo paljon ajavilla omaa dataa kertoa? Tuleeko marsusta vielä Mersu uudestaan, jos vähän provosoiden kysyn täältä Volvon leiristä
Mites menee marsun laatutalkoot w212 mallissa, onko jo paljon ajavilla omaa dataa kertoa? Tuleeko marsusta vielä Mersu uudestaan, jos vähän provosoiden kysyn täältä Volvon leiristä

No kunhan ei tule volvoaMariini kirjoitti:Tuleeko marsusta vielä Mersu uudestaan, jos vähän provosoiden kysyn täältä Volvon leiristä



S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Juu ei taida kenelläkään foorumilaisella olla vielä 212:sta omistuksessa, tai kukaan ei ainakaan ole vielä uskaltanut sitä tunnustaa...sonikki kirjoitti:Nyt on aika hiljasta tuolla w212-osastolla

Tuosta laadusta, se kaiketi on koko ajan parantumaan päin, mutta toisaalta lisääntynyt ja monimutkaistuva elektroniikka tuo mukanaan yhä enemmän pikkuvikoja/lastentauteja jotka helposti sitten laitetaan huonon laadun piikkiin. Mutta kokonaisuutena kyllä 211:ssä on mielestäni ihan kohtuullisen hyvä laaduntunne mukana, vähintäänkin noissa parin ensimmäisen tuotantovuoden jälkeisissä autoissa.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Mutta onneksi tämä pätee ihan samalla tavalla muihinkin merkkeihinEldorado kirjoitti:monimutkaistuva elektroniikka tuo mukanaan yhä enemmän pikkuvikoja/lastentauteja


S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Juuri näin, kiitos täsmennyksestä.Fenton kirjoitti:Elkee ukot ny sotkeko selvää asiaa. Volvomies kun puhuu kakkosnelosesta, se ei tarkoita sillä minkäänlaista mersua
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Volvon imusarjaläpistä pari kuvaa.
Vuosimallia en muista mutta olisiko V70 II ja kone on 2,4D.
Imusarja ja venakoppa samaa pakettia, läppäsarja (uusi) näkyy ylemmässä kuvassa paikallaan ja käyttölaite siinä koneen edessä.
Suuttimet pitää irrottaa läppäremontissa, kaikki on ihan mukavasti esillä ja tehtävissä mutta aikaahan tuossa menee.
Läppiä ei kuulemma voi jättää pois, tunnistaa jostain sen ja menee vikatilaan.
Moottorikuvan takaoikealla kaasuläppäkotelo joka hajoaa 250tkm paikkeilla, tuli uusi tähänkin koska siitä oli pysyvä vikakoodi.


Vuosimallia en muista mutta olisiko V70 II ja kone on 2,4D.
Imusarja ja venakoppa samaa pakettia, läppäsarja (uusi) näkyy ylemmässä kuvassa paikallaan ja käyttölaite siinä koneen edessä.
Suuttimet pitää irrottaa läppäremontissa, kaikki on ihan mukavasti esillä ja tehtävissä mutta aikaahan tuossa menee.
Läppiä ei kuulemma voi jättää pois, tunnistaa jostain sen ja menee vikatilaan.
Moottorikuvan takaoikealla kaasuläppäkotelo joka hajoaa 250tkm paikkeilla, tuli uusi tähänkin koska siitä oli pysyvä vikakoodi.


Eipä tuosta osaa mitään sanoa. Muutaku sen että vaihtoon ja äkkiä. Vulva on on noilla kilometreillä valmis!
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
W211 200CDI:llä ajettu nyt 570tkm 25-30tkm huoltoväleillä, koneessa ei mitään ongelmia. Öljyä ei tarvitse vaihtovälillä lisätä kertaakaan. Myös ketju on ensimmäinen.mese is best kirjoitti:
Tarkoitus on mesellä ajella se puolimiljoonaa katsotaan sitten kestääkö. Veikkaan että ei kestäisi jos noudattaisi 30 tkm huoltoväliä.
Kyllä CDI kestää, päinvastoin mitä yleensä luullaan.