Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Perjantaina pitänee käyvä kahtelemassa tuohon "mustaan" akkua... Tänä aamuna mittarissa -23c. Paikallaan oleva yleisakku näytti kyntensä virran vähyyden suhteen. Kyllä se käyntiin lähti, mutta välttämättä toiseen yritykseen ei olisi puhti riittänyt.
Hondasta kuulee säännöllisesti kun jäi sukuun... Ovat seuranneet kulutusta ja viimeisin tankki oli mennyt lukemalla 9.6ltr/100km. Ei kuulemma haittaa kun autossa tarkenee ja lämpenee todella nopeasti. Ajoahan tuolla ei paljoa tule, mutta meille auton vaihto tuli oikeaan aikaan. Laskin, että tämän talouden töistä aiheutuvat kilometrit ovat kuluvana vuonna pikkusen päälle 40tkm.
Hondasta kuulee säännöllisesti kun jäi sukuun... Ovat seuranneet kulutusta ja viimeisin tankki oli mennyt lukemalla 9.6ltr/100km. Ei kuulemma haittaa kun autossa tarkenee ja lämpenee todella nopeasti. Ajoahan tuolla ei paljoa tule, mutta meille auton vaihto tuli oikeaan aikaan. Laskin, että tämän talouden töistä aiheutuvat kilometrit ovat kuluvana vuonna pikkusen päälle 40tkm.
Tapahtui aamulla...
Töihin lähtiessä kytkin tuon "punaisen" lämmitykseen. Kerkesin siinä vähän aikaa kahtelemaan pihalla kunnes pihavalot pimeni Nakkasi vikavirtasuojan päälle ja sen myötä osan sähköistä pois. Kävin napsauttamassa vikurin takaisin oikeaan asentoon ja olin "kuulevinani" lämmittimen pöhinän pellin alta...
Laitoin sitten töistä viestiä kotiin, että toivottavasti oli lämmin auto aamulla Ei ollut...
Töistä tultuani ja syötyäni menin pihalle värkkeemään. Laitoin sisälämppärin paikalleen ja hyvin kulkee sähkö. Pellin alla oli vaan pelottavan hiljaista. Aikani siinä kahtelin ja kuuntelin. Kokkeilin kaikki liitokset yms ja Tuloksena päätelmä siitä, että Calixin vastus antautui. Toivoa sopii, että nyt ei tule kovia pakkasia ennen auton saamista korjaamolle. Toinen vaihtoehto olisi kokeilla tuo vastuksen vaihto itsetehtynä, mutta miten lie takuu voimassa jos "TI" mies tuon asentaa Vaihtovastus näytti olevan mätänetissä rappeet 80€. Asennusohje tuolla: http://www.calix.fi/consumer/montanvisningar/RE402.pdf Mittään kokemusta minulla ei ole moisesta hommasta, joten lienee parempi ulkoistaa tuo asennus.
Töihin lähtiessä kytkin tuon "punaisen" lämmitykseen. Kerkesin siinä vähän aikaa kahtelemaan pihalla kunnes pihavalot pimeni Nakkasi vikavirtasuojan päälle ja sen myötä osan sähköistä pois. Kävin napsauttamassa vikurin takaisin oikeaan asentoon ja olin "kuulevinani" lämmittimen pöhinän pellin alta...
Laitoin sitten töistä viestiä kotiin, että toivottavasti oli lämmin auto aamulla Ei ollut...
Töistä tultuani ja syötyäni menin pihalle värkkeemään. Laitoin sisälämppärin paikalleen ja hyvin kulkee sähkö. Pellin alla oli vaan pelottavan hiljaista. Aikani siinä kahtelin ja kuuntelin. Kokkeilin kaikki liitokset yms ja Tuloksena päätelmä siitä, että Calixin vastus antautui. Toivoa sopii, että nyt ei tule kovia pakkasia ennen auton saamista korjaamolle. Toinen vaihtoehto olisi kokeilla tuo vastuksen vaihto itsetehtynä, mutta miten lie takuu voimassa jos "TI" mies tuon asentaa Vaihtovastus näytti olevan mätänetissä rappeet 80€. Asennusohje tuolla: http://www.calix.fi/consumer/montanvisningar/RE402.pdf Mittään kokemusta minulla ei ole moisesta hommasta, joten lienee parempi ulkoistaa tuo asennus.
Eihän tuossa ole muuta kuin ruuvi auki, vanha pois, uusi tilalle ja ruuvi kiinni.Mittään kokemusta minulla ei ole moisesta hommasta, joten lienee parempi ulkoistaa tuo asennus.
Tosi helppoa kun on ennestään vastus paikallaan.
Nesteet joutuu käyttämään pois, tai astia alle ja annat tulla sen verran kun tulee vastusta irrottaessa ja uutta tilalle.
Takuuta ei kannata murehtia, tosi harvoinhan noita menee jotka ovat lohkon kyljessä.
Sitäpaitsi onhan sillä takuu itse asennettunakin.
Edit:
Katoitko onko koneessa yhtään nestettä ? Ettei kuivuuttaan oo palanu
Ei oo palanu jäähytin-nesteen merkkivalo ajon aikana... Tuohon tuli kesällä vaihdettua vielä se "tasovahti" kuten avain vaunun kuitissa luki.dealer kirjoitti:Eihän tuossa ole muuta kuin ruuvi auki, vanha pois, uusi tilalle ja ruuvi kiinni.
Tosi helppoa kun on ennestään vastus paikallaan.
Edit:
Katoitko onko koneessa yhtään nestettä ? Ettei kuivuuttaan oo palanu
Pitänee varmaan muuttaa ostoslistan prioriteettejä ja hakee kaupungista uusi vastus perjantaina. Aikasemmin ei ehdi...
Aamuvuoron jälkeen pari tuntia sohvalla viltin alla unta... Sitten kaupunkiin. Mukaan tarttui 3ltr jäähdytinnestettä ja lohkolämmittimen vastus. 91€.
Samalla tuli kyseltyä etujarrulevyjä ja paloja... Voipi olla ne joutuu tässä kohtapuoliin vaihtamaan.
Illalla olisi tarkoitus siirtyä tuonne hallille lämpimään värkkäämään kunhan auto tulee kotiin.
"Mustan" tankkasin tänään tilipäivän kunniaksi Viimesin tankillinen meni lukemaan 6,72ltr/100km.
Samalla tuli kyseltyä etujarrulevyjä ja paloja... Voipi olla ne joutuu tässä kohtapuoliin vaihtamaan.
Illalla olisi tarkoitus siirtyä tuonne hallille lämpimään värkkäämään kunhan auto tulee kotiin.
"Mustan" tankkasin tänään tilipäivän kunniaksi Viimesin tankillinen meni lukemaan 6,72ltr/100km.
Kävin kokkeilemassa tuon vastuksen vaihtoa. Kaikki meni siihen asti OK kunnes vanha vastus olisi pitänyt saada lohkosta irti. Liekkö Svenssonin poika jollain liimamassalla tuon laitttanut tai sitten O-rengas oli kovettunut lohkoon kiinni. Vaikka kuinka nitkuttelin yms niin eipä tuo halunnut irrota. Aattelin, että olkoon. Korjaamo meinasi, että noin tunnin homma (55e). Parempi lopettaa ennenkuin taidottomuuttaan tuon hajoittaa. Tulipahan kokeiltua.
Vanha vastus oli läpipultilla kiinni. Uudessa oli semmonen Y-rauta niinkuin asennusohjeessakin. Pitänee vähän ruikkia irroitusöljyä viikonlopun aikana tuon vastuksen ympärille.
Tulipahan kokeiltua.
Vanha vastus oli läpipultilla kiinni. Uudessa oli semmonen Y-rauta niinkuin asennusohjeessakin. Pitänee vähän ruikkia irroitusöljyä viikonlopun aikana tuon vastuksen ympärille.
Tulipahan kokeiltua.
Vanahassa lienee semmone lätkä/rauta sielä lohkon sisäpuolella niinku oli joskus vuonna pipo pikku-punnonki (lue 565 valmet) lokissa.Pappi kirjoitti:Kävin kokkeilemassa tuon vastuksen vaihtoa. Kaikki meni siihen asti OK kunnes vanha vastus olisi pitänyt saada lohkosta irti. Liekkö Svenssonin poika jollain liimamassalla tuon laitttanut tai sitten O-rengas oli kovettunut lohkoon kiinni. Vaikka kuinka nitkuttelin yms niin eipä tuo halunnut irrota. Aattelin, että olkoon. Korjaamo meinasi, että noin tunnin homma (55e). Parempi lopettaa ennenkuin taidottomuuttaan tuon hajoittaa. Tulipahan kokeiltua.
Vanha vastus oli läpipultilla kiinni. Uudessa oli semmonen Y-rauta niinkuin asennusohjeessakin. Pitänee vähän ruikkia irroitusöljyä viikonlopun aikana tuon vastuksen ympärille.
Tulipahan kokeiltua.
Tarpeeksi pitää sitä pulttia löysätä ja voimalla käydä rykäseen se vastus irti, O-renkaaasta se on tarttunu kuitennii kiinni.
Mutta jos nui halavalla saa vaihatettua nii ei ehkä kannata ite ees tapellakkaa.
ps: nyt ku muisti nii Kiitos papille, kirje tuli perille
Vähintää kahavit tarjoan jos satutaa joskus samoille huudeille
----------------------------------------------------------
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.
- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.
- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
Näin minäkin eppäilen, että tuo o-rengas siellä nyt juonitteli. Saavat korjaamolla laittaa niin tuleepahan kunnolla.lystis kirjoitti:Tarpeeksi pitää sitä pulttia löysätä ja voimalla käydä rykäseen se vastus irti, O-renkaaasta se on tarttunu kuitennii kiinni.
Mutta jos nui halavalla saa vaihatettua nii ei ehkä kannata ite ees tapellakkaa.
ps: nyt ku muisti nii Kiitos papille, kirje tuli perille
Toivottavasti kirjeen sisällöstä on apua... Tietty voi toivoa, että sille tulee käyttöä mahdollisimman vähän. Juopastaan ne kahveet joskus kun ollaan nokakkain.
Tänään kävi "Punainen" lohkolämmittimen vastuksen vaihdossa. Puhelimessa sovittu 55€ piti työn osalta. Olivat joutuneet vaihtamaan sen panssarikaapelin pätkänkin, liitin sulanut yhdeksi möntiksi. Vanhat osat on tuolle peräkontissa, joita en ehtinyt vielä katselemaan. 28€ oli hintaa 1m panssarikaapelilla. Fiksua toimintaa korjaamolta. Samalla olivat tarkastaneet alipainepumpun, joka tuossakin pitää ääntä... Korjaamon omistaja oli tuumannut, että vastus oli teettänyt heilläkin töitä.
Huoltokirja oli täytetty asiallisesti ja mukaan oli vielä laitettu korjaamon kynä. Lisänä vielä se, että kaapelin liitoksiin oli laitettu uudet lukitusklipsit. Jännä homma kun Calixin sarjassa noita käytetään, mutta Defassa ei.
Jatkossakin autoa tullaan huoltamaan kyseisellä korjaamolla.
Huoltokirja oli täytetty asiallisesti ja mukaan oli vielä laitettu korjaamon kynä. Lisänä vielä se, että kaapelin liitoksiin oli laitettu uudet lukitusklipsit. Jännä homma kun Calixin sarjassa noita käytetään, mutta Defassa ei.
Jatkossakin autoa tullaan huoltamaan kyseisellä korjaamolla.
omaan vastaavaa Volvoon vaihtelin äskettäin ajovalopolttimon (H7). Olipa pitkään aikaan helpoin vaihto-operaatio, aikaa meni kaiken kaikkiaan varttitunti. N. viisi minuuttia matkoihin ABC:llä käyntiin, saman verran ostosten tekoon, kolmisen minuuttia pokerin pelaamiseen (hävisin 4€), puolitoista minuuttia polttimopakkauksen aukaisuun ilman työkaluja ja loput menikin itse polttimon vaihtoon...
"Musta" on käynnistelty vielä vanhalla akulla... Vielä ollaan taipaleelle päästy. Tällä viikolla alkaa 6.n päivän vapaa, joten voisi tuohon aiheeseen syventyä.
Luuri kouraan...
Joo, tämmönen remmivetonen räksätin ja ei lisälämmitintä. Mitä tarjotaan akuksi ja mihin hintaan.
"Suosittelemme Exide Premium 77ah, kylmäkäynnistysvira 760ah, takuu 24kk ja hinta asennettuna 130€".
"74ah (680ah) Excell mallin Exide 110€"
Liikkeessä josta tuota kysyin on vielä käytössä systeemi, että auton virrat säilyy asennuksen aikana. Näin ajotietokoneen ja radion asetukset pysyvät tallessa.
Motonetissä näytti olevan:
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=90-7415
Pitänee kaivella vähän tekniikan maailman arkistoa... Siellä oli muistaakseni yksi akkutesti, joka liittyy nyt tähän aiheeseen.
Jaahas...
Exide Malli: Premium EA770
Kylmäkäynnistysvirta: 760 A (EN)
Levymäärä: ei tiedossa
Huoltovapaa: on
Kantokahvat: on
Varaustilan näyttö: on
Mitat (pxlxk): 278 x 175 x 190 mm
Suositushinta: 110 €
Valmistusmaa: Espanja
Takuu: 2 vuotta
HYVÄÄ
• Kapasiteetti
• Käynnistysaika
HUONOA
• Käynnistysjännite varauksin
Yleisarvosana 8,3
Luuri kouraan...
Joo, tämmönen remmivetonen räksätin ja ei lisälämmitintä. Mitä tarjotaan akuksi ja mihin hintaan.
"Suosittelemme Exide Premium 77ah, kylmäkäynnistysvira 760ah, takuu 24kk ja hinta asennettuna 130€".
"74ah (680ah) Excell mallin Exide 110€"
Liikkeessä josta tuota kysyin on vielä käytössä systeemi, että auton virrat säilyy asennuksen aikana. Näin ajotietokoneen ja radion asetukset pysyvät tallessa.
Motonetissä näytti olevan:
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=90-7415
Pitänee kaivella vähän tekniikan maailman arkistoa... Siellä oli muistaakseni yksi akkutesti, joka liittyy nyt tähän aiheeseen.
Jaahas...
Exide Malli: Premium EA770
Kylmäkäynnistysvirta: 760 A (EN)
Levymäärä: ei tiedossa
Huoltovapaa: on
Kantokahvat: on
Varaustilan näyttö: on
Mitat (pxlxk): 278 x 175 x 190 mm
Suositushinta: 110 €
Valmistusmaa: Espanja
Takuu: 2 vuotta
HYVÄÄ
• Kapasiteetti
• Käynnistysaika
HUONOA
• Käynnistysjännite varauksin
Yleisarvosana 8,3
Aamulla pikkunen Hankook vaan tuumasi "mustan" keulassa, että KEVVÄÄMMÄLLÄ!
Aikani siinä latasin ja sitten kokkeilemaan, ei riittänä virta. Tallin vintiltä toinen akku ja kaapeleilla kiinni... Sittenhän tuo tärähti käyntiin (rappee tunti roikan nokassa).
Ajelin kaupunkiin ja "akkuvillen" pihaan. 15min myöhemmin ja 130€ köyhempänä jatkoin matkaa. Muistivirta autoon syötettiin tupakansytyttimen kautta. Näin säilyi ajotietokoneen lukemat ja radion asetukset.
Akuksi tuli nyt Exide Premium 77ah (760A).
Saa luvan lähteä jatkossa käyntiin... Tietty mun tuurilla sitten hehkujen vaihtoa ja syöttöpumpun säätöä odotettavissa. Hyvin tuo kyllä tärähti tulille.
Aikani siinä latasin ja sitten kokkeilemaan, ei riittänä virta. Tallin vintiltä toinen akku ja kaapeleilla kiinni... Sittenhän tuo tärähti käyntiin (rappee tunti roikan nokassa).
Ajelin kaupunkiin ja "akkuvillen" pihaan. 15min myöhemmin ja 130€ köyhempänä jatkoin matkaa. Muistivirta autoon syötettiin tupakansytyttimen kautta. Näin säilyi ajotietokoneen lukemat ja radion asetukset.
Akuksi tuli nyt Exide Premium 77ah (760A).
Saa luvan lähteä jatkossa käyntiin... Tietty mun tuurilla sitten hehkujen vaihtoa ja syöttöpumpun säätöä odotettavissa. Hyvin tuo kyllä tärähti tulille.
Olihan tuo lähtenyt Rouvan työmaallakin käyntiin ilman lämmitystä. Hyvä niin.
Käytiin hakemassa tuolta kaverin varastolaanilta pyöröpaali hevosille. Kärryn kaivoin eilen kinoksesta ja aamulla kävästiin pikku lenkki. Siinä kuumailmapuhaltimella pistorasiaa autosta sulatellessa mietin, miksi en ole jo vaihtanut tuohon uutta pistoketta. Se kun tuli ostettua jo joulukuussa.
Harvakseltaan kun tarttee niin ei oo tullut vaihettua. Saamattomuutta
Käytiin hakemassa tuolta kaverin varastolaanilta pyöröpaali hevosille. Kärryn kaivoin eilen kinoksesta ja aamulla kävästiin pikku lenkki. Siinä kuumailmapuhaltimella pistorasiaa autosta sulatellessa mietin, miksi en ole jo vaihtanut tuohon uutta pistoketta. Se kun tuli ostettua jo joulukuussa.
Harvakseltaan kun tarttee niin ei oo tullut vaihettua. Saamattomuutta
Suunnittelun kukkasia osa 1.
Tuossa olen vähän katsellut kattotelineitä... Ilokseni huomasin, että insinöörit ovat muuttaneet kattokaiteen profiilia tuossa 1998 - 1999 vuoden vaihteessa. Uudemmassa railsin leveys on 42mm ja vanhemmassa 27mm. Muutenkin uudemman kattokaiteet ovat järeämpää tekoa.
Thulen valintakoneen mukaan molempiin käy sama jalka -757.
Plaah...
Tuossa olen vähän katsellut kattotelineitä... Ilokseni huomasin, että insinöörit ovat muuttaneet kattokaiteen profiilia tuossa 1998 - 1999 vuoden vaihteessa. Uudemmassa railsin leveys on 42mm ja vanhemmassa 27mm. Muutenkin uudemman kattokaiteet ovat järeämpää tekoa.
Thulen valintakoneen mukaan molempiin käy sama jalka -757.
Plaah...
Parina kertana nyt tuon "mustan" kanssa huomattu seuraavaa. Kun auton käynnistää lohkolämmityksestä ja jättää tyhjäkäynnille niin jonkin ajan kuluttua sytyttää moottorinohjauksen merkkivalon, myös flekti pyörii täysillä.
Tyypillistä näille, ostettu ominaisuus. "Punainen" ei ole vielä tuota tehnyt. Liekkö sitten Ardicilla osuutta asiaan kun se käynnistyy samalla kun moottorikin.
Vikakoodia tuo ei jätä muistiin.
Aamulla syttyi töistä lähtiessä ja en malttanut ajaa levikeelle tehdäkseni "CTRL+ALT+DEL" uudelleen käynnistystä. Ajelin kotiin ja pihassa flekti piti omaa mekkalaansa tovin. Kävin äsken kylillä ja vikavalo sammui kun moottori lämpeni riittävästi.
Tänään pitäisi tulla ELM327 Bluetooth palikka, jolla pitäisi päästä tutkimaan sielunelämää...
Tyypillistä näille, ostettu ominaisuus. "Punainen" ei ole vielä tuota tehnyt. Liekkö sitten Ardicilla osuutta asiaan kun se käynnistyy samalla kun moottorikin.
Vikakoodia tuo ei jätä muistiin.
Aamulla syttyi töistä lähtiessä ja en malttanut ajaa levikeelle tehdäkseni "CTRL+ALT+DEL" uudelleen käynnistystä. Ajelin kotiin ja pihassa flekti piti omaa mekkalaansa tovin. Kävin äsken kylillä ja vikavalo sammui kun moottori lämpeni riittävästi.
Tänään pitäisi tulla ELM327 Bluetooth palikka, jolla pitäisi päästä tutkimaan sielunelämää...
Pappi kirjoitti:Parina kertana nyt tuon "mustan" kanssa huomattu seuraavaa. Kun auton käynnistää lohkolämmityksestä ja jättää tyhjäkäynnille niin jonkin ajan kuluttua sytyttää moottorinohjauksen merkkivalon, myös flekti pyörii täysillä.
Tyypillistä näille, ostettu ominaisuus. "Punainen" ei ole vielä tuota tehnyt. Liekkö sitten Ardicilla osuutta asiaan kun se käynnistyy samalla kun moottorikin.
Vikakoodia tuo ei jätä muistiin.
Aamulla syttyi töistä lähtiessä ja en malttanut ajaa levikeelle tehdäkseni "CTRL+ALT+DEL" uudelleen käynnistystä. Ajelin kotiin ja pihassa flekti piti omaa mekkalaansa tovin. Kävin äsken kylillä ja vikavalo sammui kun moottori lämpeni riittävästi.
Tänään pitäisi tulla ELM327 Bluetooth palikka, jolla pitäisi päästä tutkimaan sielunelämää...
Mulla oli pari vuotta sitten samanlainen v70 joka teki ihan samat viat.Lämpötila-anturi siihen vaihdettiin joka auttoi pariksi viikoksi.Sitten paloi hermot ja otin yhden pistokkeen flektiltä irti.Omassa ei ardicci pelannut.
Ex--Peugeot 406 2.0HDi -00
Ex--BMW 525 Tdsa -97
Ex-Chrysler Voyager 3.3 Aut. -97
Ex--Opel vectra 2.0 16v Sport -99
Ex--M-B W210 E290dt avantgarde -96
Ex--M-B w201 2.0E -87
ja monia muita.......
Ex--BMW 525 Tdsa -97
Ex-Chrysler Voyager 3.3 Aut. -97
Ex--Opel vectra 2.0 16v Sport -99
Ex--M-B W210 E290dt avantgarde -96
Ex--M-B w201 2.0E -87
ja monia muita.......
Tämä on kolmas tämmönen, joka tekee tätä lohkolämmityksen yhteydessä. Ongelmaa ei esiinny kun lähtee ajamaan heti, eikä jää oottelemaan Tuon takia en varmaan anturia lähde vaihtamaan... Kun tietää mistä johtuu, osaa tuon kanssa elää. Ainoa joka ei ole tätä näistä dieseleistä tehnyt on tuo "punainen".
Olikos sulla perinteinen lohko- vai letkulämmitin? Rouvan Volvoon kun kyselin lämmitintä, niin väittivät, että letkulämmitintä ei saisi laittaa kun voipi sotkea lämpöanturia.Pappi kirjoitti:Tämä on kolmas tämmönen, joka tekee tätä lohkolämmityksen yhteydessä. Ongelmaa ei esiinny kun lähtee ajamaan heti, eikä jää oottelemaan Tuon takia en varmaan anturia lähde vaihtamaan... Kun tietää mistä johtuu, osaa tuon kanssa elää. Ainoa joka ei ole tätä näistä dieseleistä tehnyt on tuo "punainen".
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Höpö höpö... Tänään soi aamulla puhelin. Mietin jo, että nyt on Volvo halvaantunut emännän työmaalle. Olihan tuo käyntiin lähtenyt lämmityksestä, mutta tämäkin muistutti lämpötila-anturista sytyttämällä moottorinohjauksen merkkivalon.Pappi kirjoitti: Ainoa joka ei ole tätä näistä dieseleistä tehnyt on tuo "punainen".
Oli kuulemma sammunut kun moottori lämpeni. Ei siis huolta ja murhetta.
Koko viikonlopun piti pakkasta paremmalla puolen -30c... Kamppeet koetuksella. Aika kankee oli tänään tuo "musta" kun kävin kaupassa. Roikassa nelisen tuntia ja siitä sitten käyntiin. Onneksi on uusi akku pellin alla. Parraillaan kävi -36c digimittarissa.
Kyllä tämä pieni pakkaskausi laittoi vehkeet koetukselle. Omasta volvosta alkoi vuotamaan ohjaustehostimen pumppu eli remonttia tiedossa, vuoto taitaa harvemmin loppua itsekseen...
Sattuisko Papilla tai jollain muulla olemaan tietoa tuosta pumppuasiasta? Merkkiliikkeestä tarjoavat säiliöllistä pumppua (ja sanovat että säiliö on kiinteästi kiinni pumpussa) hintaan n. 400, varaosaliikkeistä säiliöllistä pumppua hintaan n. 500 ja pumppua ilman säiliötä hintaan n. 200. Eli onko nykyisestä pumpusta säiliö irrotettavissa ja siirrettävissä uuteen pumppuun?
Sattuisko Papilla tai jollain muulla olemaan tietoa tuosta pumppuasiasta? Merkkiliikkeestä tarjoavat säiliöllistä pumppua (ja sanovat että säiliö on kiinteästi kiinni pumpussa) hintaan n. 400, varaosaliikkeistä säiliöllistä pumppua hintaan n. 500 ja pumppua ilman säiliötä hintaan n. 200. Eli onko nykyisestä pumpusta säiliö irrotettavissa ja siirrettävissä uuteen pumppuun?
Olisi voinut kysyä puhelimessa, että minkä värinen on tuo palava merkkivalo... Se kun oli sittenkin jäähdytin-nesteen merkkivalo. Jostain syystä jäähdytin-nesteet olivat vajonneet "minimiin" Riittävästi kun lämpeni niin merkkivalo sammui. Lisäsin raakaa nestettä max merkkiin saakka ja nyt seurataan hävittääkö lisää...Pappi kirjoitti:tämäkin muistutti lämpötila-anturista sytyttämällä moottorinohjauksen merkkivalon.
Oli kuulemma sammunut kun moottori lämpeni. Ei siis huolta ja murhetta.
Liekkö taannoisesta lohkolämmittimen vastuksen vaihdosta jäänyt joku ilmakupla tms järjestelmään, joka nyt kummitteli.
Toivoa sopii, että asettui kerrasta.
-
- Viestit: 64
- Liittynyt: 13.12.2010 16:14
Minulle on noista takavedoista (940) muodostunut sellainen mielikuva, etteivät ole kunnossa, jos eivät jostain vuoda . Syksyllä huoltopomo väitti, että vuotaa sekä termostaatin että vesipumpun tiiviste. Intin vastaan, että vasta pari vuotta sitten vesipumppu on vaihdettu - ei kai se nyt jo voi vuotaa? Kompromissina vaihdettiin vain termostaatti. Tulos: vähintään kerran viikossa tarkistan nestemäärän ja 1 - 3 kuukauden välein lisään 0,5 - 1 litraa nestettä . Nestepisaroita olen havainnut ajoittain vesipumpun päällä.Pappi kirjoitti:Olisi voinut kysyä puhelimessa, että minkä värinen on tuo palava merkkivalo... Se kun oli sittenkin jäähdytin-nesteen merkkivalo. Jostain syystä jäähdytin-nesteet olivat vajonneet "minimiin" Riittävästi kun lämpeni niin merkkivalo sammui. Lisäsin raakaa nestettä max merkkiin saakka ja nyt seurataan hävittääkö lisää...Pappi kirjoitti:tämäkin muistutti lämpötila-anturista sytyttämällä moottorinohjauksen merkkivalon.
Oli kuulemma sammunut kun moottori lämpeni. Ei siis huolta ja murhetta.
Liekkö taannoisesta lohkolämmittimen vastuksen vaihdosta jäänyt joku ilmakupla tms järjestelmään, joka nyt kummitteli.
Toivoa sopii, että asettui kerrasta.
Ps. öljyä ei ole ikinä tarvinnut lisätä! (kop, kop).
Uuden mallin pumppu, jossa vuotoreikä pumpun valun yläpinnassa? Aiempaa mallia parempi, mutta eivät nuokaan ikuisia ole ja vuodon alkaessa varoitus on näkyvä, ettei pumppu leikkaa kiinni yllättäen.petrereesa kirjoitti:Nestepisaroita olen havainnut ajoittain vesipumpun päällä.
Ps. öljyä ei ole ikinä tarvinnut lisätä! (kop, kop).
Vinokone ei yleensä öljyn kulutukseen kuolekaan, vaan remonttirajana on usein kuskin korvien kalinankeston rajallisuus.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Tänään "Musta" sai uuden lämmityslaitteen kennon. 5000km on kohta yhteistä matkaa takana ja koko ajan on pikkusen tuoksunut. Tämä huomattiin jo koeajolla ostotilanteessa. Hinnan alennukseen ei ollut perustetta kun myyjä itsekin kertoi kyseisen ominaisuuden. Nyt kovilla pakkasilla kenno sitten kyykähti.
Kennon vaihto ei ole kummonen homma, varsinkaan nyt jälkeenpäin kun kenno on vaihdettu. Laskin nesteet pois syylärin "hanasta". Kennossa oli pikkusen nestettä irroitusvaiheessa, mutta pyyhettä jalkatilaan niin ei joka paikka sotkeennu.
Samalla tuli puhdistettua Antliat "ihmesienellä". En olisi uskonut tehoon, mutta tuommosia tulee jatkossa olemaan fiksauspakissa.
Parit kuvat:
Vuotanut kenno.
Antlia ennen sienen käsittelyä.
Käsitelty vanne, ilman pesuaineita...
Jos olisi halunnut hifistellä niin noihin vanteisiin olisi kannattanut pistää nyt vaha pintaan.
Nelisen tuntia kaikkinensa meni aikaa kun rauhassa teki. Samalla reissulla tuli laitettua lisävaloille uudet johdot.
Kennosta kustannuksia 106€. Valmistaja Hella.
Itse vaihtotyöstä on yksi topicci tuolla:
http://www.volvofinns.com/index.php?topic=1941.0
Tämä oli nyt toinen Volvo johon kennon joudun vaihtamaan. Alkaa mennä rutiinilla. Ensimmäisellä kertaa oli onneksi "opettaja", eli homma meni semmosella mestari --> kisälli periaatteella
Kennon vaihto ei ole kummonen homma, varsinkaan nyt jälkeenpäin kun kenno on vaihdettu. Laskin nesteet pois syylärin "hanasta". Kennossa oli pikkusen nestettä irroitusvaiheessa, mutta pyyhettä jalkatilaan niin ei joka paikka sotkeennu.
Samalla tuli puhdistettua Antliat "ihmesienellä". En olisi uskonut tehoon, mutta tuommosia tulee jatkossa olemaan fiksauspakissa.
Parit kuvat:
Vuotanut kenno.
Antlia ennen sienen käsittelyä.
Käsitelty vanne, ilman pesuaineita...
Jos olisi halunnut hifistellä niin noihin vanteisiin olisi kannattanut pistää nyt vaha pintaan.
Nelisen tuntia kaikkinensa meni aikaa kun rauhassa teki. Samalla reissulla tuli laitettua lisävaloille uudet johdot.
Kennosta kustannuksia 106€. Valmistaja Hella.
Itse vaihtotyöstä on yksi topicci tuolla:
http://www.volvofinns.com/index.php?topic=1941.0
Tämä oli nyt toinen Volvo johon kennon joudun vaihtamaan. Alkaa mennä rutiinilla. Ensimmäisellä kertaa oli onneksi "opettaja", eli homma meni semmosella mestari --> kisälli periaatteella