Ajettavuus jäällä.
Onkos koposen auton luikertulu saatu hallintaan?
Itsellä viime talvena samallaisia ominaisuuksia.
Kesällä vaihdettu taakse kaikki tangot ja eteen raidetanko.
Suunnattu sen jälkeen. Nyt tuli taas liukkaat tiet ja vetelee.
Onkos näissä arvoissa jotain joka voisi vaikuttaa?
Oliko se niin että etucamberin säätöön voi laittaa 124:sta säätöpultit?
Suuntausarvot:
Takana (vasen/oikea)
Camber: -1,36/-1,57
Toe: +0,16/+0,21
Edessä:
Castor:+4,45/+4,44
KPI: +11,39/+12,21
Camber:-1,13/-2,09 <--Pitää vielä viritellä säädettävät pultit.
Toe:+0,11/+0,13
Itsellä viime talvena samallaisia ominaisuuksia.
Kesällä vaihdettu taakse kaikki tangot ja eteen raidetanko.
Suunnattu sen jälkeen. Nyt tuli taas liukkaat tiet ja vetelee.
Onkos näissä arvoissa jotain joka voisi vaikuttaa?
Oliko se niin että etucamberin säätöön voi laittaa 124:sta säätöpultit?
Suuntausarvot:
Takana (vasen/oikea)
Camber: -1,36/-1,57
Toe: +0,16/+0,21
Edessä:
Castor:+4,45/+4,44
KPI: +11,39/+12,21
Camber:-1,13/-2,09 <--Pitää vielä viritellä säädettävät pultit.
Toe:+0,11/+0,13
Lisäsin omaani 30 minuuttia aurausta ja ajettavuus parani oleellisesti. Faija totesi ohjauksesta tulleen jäykemmän... Nyt on renkaat aurauksella, eikä harituksella. Hotarin kanssa ravisteltiin renkaita ja raidetangon sisäpäät todettiin väljiksi. Nyt on nekin vaihdettu ja vielä täytyy rattia säädellä suoraan, välykset kuitenkin taas pienenivät.
Täytyy tässä viikolla mitata ne auraukset ihan oikeasti.
Täytyy tässä viikolla mitata ne auraukset ihan oikeasti.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Enpä ole autolle jaksanut mitään vielä tehdä.
"ollu kaikenlaista muuta projektia tulilla.."
Jarrupalat vaihtelin taakse ja samalla yritin tutkiskella mahdollisia välyksiä jne mutta ei ainakaan heti tullut vastaan.
Koittais nyt seuraavaksi kiristellä nuo etupyörän laakerit ja varata ammattikoululta aika pyöräkulma tarkistukseen. (20e säätö + tarkistus?)
"ollu kaikenlaista muuta projektia tulilla.."
Jarrupalat vaihtelin taakse ja samalla yritin tutkiskella mahdollisia välyksiä jne mutta ei ainakaan heti tullut vastaan.
Koittais nyt seuraavaksi kiristellä nuo etupyörän laakerit ja varata ammattikoululta aika pyöräkulma tarkistukseen. (20e säätö + tarkistus?)
Täälläkin on cee melko mielenkiintoinen ajettava liukkaalla. Katsastuksessa ei havaittu väljää, itse myös tarkistettu ja väljää ei löydy. Täytynee siis pyöränsuuntaukset tehdä. Viime keväänä ne on kyllä tarkistettu ja kaikki pitäisi olla kohdillaan. Onko suositella Jyväskylän suunnalla osaavaa paikkaa säätöihin?
Äläs ny, saattaahan siellä amiksella olla ihan päteväkin opettaja valvomassa/neuvomassadealer kirjoitti:Toivotaan ettei muutu kovin paljon huonompaan suuntaan.Koittais nyt seuraavaksi kiristellä nuo etupyörän laakerit ja varata ammattikoululta aika pyöräkulma tarkistukseen. (20e säätö + tarkistus?)
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Ja tottakai sitä nyt pitää itse jäädä katsomaan viereen että kaikki sujuu varmasti kaikkien asetusten ja normien mukaisesti.teppo21 kirjoitti:Äläs ny, saattaahan siellä amiksella olla ihan päteväkin opettaja valvomassa/neuvomassadealer kirjoitti:Toivotaan ettei muutu kovin paljon huonompaan suuntaan.Koittais nyt seuraavaksi kiristellä nuo etupyörän laakerit ja varata ammattikoululta aika pyöräkulma tarkistukseen. (20e säätö + tarkistus?)
Varmaan hyvä idea... Eräällä amiksella pojat hitsasi hitsauspuolen opettajan 124 pohjaa, pakoputkea tms joskus 1980 luvulla ja se syttyi palamaan penkeistä Vedellähän se oli sitten sammutettu Ja saattoi olla että hitsaustarve tuli jostain muusta huoltotoimesta joka ensin meni pieleen... Ei enää muista tarkkaan.Koponen kirjoitti:Ja tottakai sitä nyt pitää itse jäädä katsomaan viereen että kaikki sujuu varmasti kaikkien asetusten ja normien mukaisesti.teppo21 kirjoitti:Äläs ny, saattaahan siellä amiksella olla ihan päteväkin opettaja valvomassa/neuvomassadealer kirjoitti: Toivotaan ettei muutu kovin paljon huonompaan suuntaan.
Millälailla tuo ohjausiskari vaikuttaa ajettavuuteen.Katselin tuonne alle ja
vaikutti siltä että olis tuo iskari vuotanu öljyjään.Kallishan tuo ei ole mut
taas tulee vastaan se M......net ja muut liikkeet.Minkä merkkinen on suositeltava jos menee uusiksi.
Minulla on vähän sellainen tuntuma että näitä ei saa suoraan kulkemaan millään konstilla kun ovat vähän "vikureita" jo uutena.Mahdoton on normikäyttäjän tietää mitkä renkaat tuohon on ostettava.Rengaskaupat kehuvat kaikki omiaan.Mieli tekis vaihtaa nuo etupään tukivarren sisäpuslat
ja taakse apurungon puslat jäykempiin mutta eipä taida olla saatavana noita
ja tarkkaa faktatietoa ei ole saatavilla.Luulisi täällä oleva Marmoritiskin
asentajia joilla varmasti on tieto tästä ajettavuusongelmasta,vai onko
heitä kielletty neuvojen jakamisesta.Tuntuis että maahantuoja kantais huolta
edustamansa automerkin maineesta jota on totuttu pitämään hyvänä.
vaikutti siltä että olis tuo iskari vuotanu öljyjään.Kallishan tuo ei ole mut
taas tulee vastaan se M......net ja muut liikkeet.Minkä merkkinen on suositeltava jos menee uusiksi.
Minulla on vähän sellainen tuntuma että näitä ei saa suoraan kulkemaan millään konstilla kun ovat vähän "vikureita" jo uutena.Mahdoton on normikäyttäjän tietää mitkä renkaat tuohon on ostettava.Rengaskaupat kehuvat kaikki omiaan.Mieli tekis vaihtaa nuo etupään tukivarren sisäpuslat
ja taakse apurungon puslat jäykempiin mutta eipä taida olla saatavana noita
ja tarkkaa faktatietoa ei ole saatavilla.Luulisi täällä oleva Marmoritiskin
asentajia joilla varmasti on tieto tästä ajettavuusongelmasta,vai onko
heitä kielletty neuvojen jakamisesta.Tuntuis että maahantuoja kantais huolta
edustamansa automerkin maineesta jota on totuttu pitämään hyvänä.