No onko tossa rommelissa tuota termaria?? vai pitääkö lähtä kattoo pellin altaPaHa kirjoitti:Onko w211 myös tuollainen termostaatti..jartuo kirjoitti:Onko 200 CDI W211:ssa tuota pikku termaria?
Molempien Termostaatien vaihto CDI koneesen
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
Tässä pienen termostaatin tilauskoodit.
Polttoainelauhduttimen termostaatti ( W202 ) ( MB-koodi A 005 203 3175 ), KL-varaosat 41964. Lauduttimeen kiinni tuleva.
Polttoainelauhduttimen termostaatti ( W203 ) ( MB-koodi A 005 203 3975 ), KL-varaosat 48733. Letkujen väliin tuleva.
Polttoainelauhduttimen termostaatti ( W202 ) ( MB-koodi A 005 203 3175 ), KL-varaosat 41964. Lauduttimeen kiinni tuleva.
Polttoainelauhduttimen termostaatti ( W203 ) ( MB-koodi A 005 203 3975 ), KL-varaosat 48733. Letkujen väliin tuleva.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Mikä, malli/laite rommeliskibe kirjoitti: No onko tossa rommelissa tuota termaria?? vai pitääkö lähtä kattoo pellin alta
(yhden rommelin tiedän joka sodanaikaan komensi joukkoja afrikassa,
joskus 80 luvlla olin jutuissa vanhan herran kannssa joka oli ko joukissa palvaellut, ei muistaaksen maininut että olis termostaatia ollut)
autosta sen joutuu varmistamaan ihan katsomalla
kaikissa ei ole
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Itse tässä nyt saksasta tuon ML 270cdi tuotua puran osia sieltä täältä ja vaihtelen nesteet ja suodattimet sekä termarin.. ja myyjä kysyi MB-osasta, että onko mulla ko. pikku termaria. Lupasin palata asiaan, mutta en tämän illan jälkeen kyllä ole itsekään sitä löytänyt...
Ja pikkukenno on siinä edessä, sekä jokin pieni vielä kiinni itse syylärissä.. eli kolme kennoa...
Ja pikkukenno on siinä edessä, sekä jokin pieni vielä kiinni itse syylärissä.. eli kolme kennoa...
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Katso sen pikku kennon letkustameze1 kirjoitti:Itse tässä nyt saksasta tuon ML 270cdi tuotua puran osia sieltä täältä ja vaihtelen nesteet ja suodattimet sekä termarin.. ja myyjä kysyi MB-osasta, että onko mulla ko. pikku termaria. Lupasin palata asiaan, mutta en tämän illan jälkeen kyllä ole itsekään sitä löytänyt...
Ja pikkukenno on siinä edessä, sekä jokin pieni vielä kiinni itse syylärissä.. eli kolme kennoa...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
termarit
Siis mikä on se termostaatti jonka suosittelet vaihtaan? Onko se se joka on siinä pienen jäähdyttimen oikealla puolelle ,no A00520033975, polttoaninelauhduttimen termostaatti. Eli niikuin sanoit, mikä on se termostaatti minkä vaihtaisit "Se pieni termostaatti on polttoaineen lämmittimen termari joka menee letkujen kautta pikkujäähdyttimelle. En menisi tukkimaan sitä vaan vaihtaisin sen pikkutermoistaatin", voiko polttoaineen lämmittimen termostaatti jotenkin vaikuttaa moottorin lämpiämiseen?mjo33400 kirjoitti:Se pieni termostaatti on polttoaineen lämmittimen termari joka menee letkujen kautta pikkujäähdyttimelle. En menisi tukkimaan sitä vaan vaihtaisin sen pikkutermoistaatin. Vaikuttaa tosi paljon moottorin lämpöihin jos se vuotaa koko ajan.
Re: termarit
onhan siinä pikkutermarin takana kohtuu kokonen kenno joka ei ainakaan edistä moottorin lämpeemistä jos siellä vesi kiertää.Sepile kirjoitti:Siis mikä on se termostaatti jonka suosittelet vaihtaan? Onko se se joka on siinä pienen jäähdyttimen oikealla puolelle ,no A00520033975, polttoaninelauhduttimen termostaatti. Eli niikuin sanoit, mikä on se termostaatti minkä vaihtaisit "Se pieni termostaatti on polttoaineen lämmittimen termari joka menee letkujen kautta pikkujäähdyttimelle. En menisi tukkimaan sitä vaan vaihtaisin sen pikkutermoistaatin", voiko polttoaineen lämmittimen termostaatti jotenkin vaikuttaa moottorin lämpiämiseen?mjo33400 kirjoitti:Se pieni termostaatti on polttoaineen lämmittimen termari joka menee letkujen kautta pikkujäähdyttimelle. En menisi tukkimaan sitä vaan vaihtaisin sen pikkutermoistaatin. Vaikuttaa tosi paljon moottorin lämpöihin jos se vuotaa koko ajan.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Millaisen vastauksen haluaisit ?Okei, nyt mä ymmärsin, tehän ette, "viran puolesta" voi antaa suoraa vastausta asiaan.
Minulla ei ole asiassa "viran puolesta" mitään rajoitetta mutta oletin että EPC:stä kopioitu kuva järjestelmästä (jossa on erikseen merkitty termostaatti ja kerrottu sen varaosanumero) ja valokuva kyseisestä "pikkutermostaatista" riittäisi vastaamaan kysymykseen.
Kerrataan vielä; varsinaisen jäähdyttimen etupuolella, ilmastoinnin kennoon kiinnitettynä, on pieni jäähdytin ja erillinen termostaatti.
Kun kyseinen termostaatti menee rikki neste kiertää koko ajan pikkukennossa ja auton moottorin lämpiäminen hidastuu.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: termarit
Jäähdytin neste siellä kiertääSepile kirjoitti:Siis mikä on se termostaatti jonka suosittelet vaihtaan? Onko se se joka on siinä pienen jäähdyttimen oikealla puolelle ,no A00520033975, polttoaninelauhduttimen termostaatti. Eli niikuin sanoit, mikä on se termostaatti minkä vaihtaisit "Se pieni termostaatti on polttoaineen lämmittimen termari joka menee letkujen kautta pikkujäähdyttimelle. En menisi tukkimaan sitä vaan vaihtaisin sen pikkutermoistaatin", voiko polttoaineen lämmittimen termostaatti jotenkin vaikuttaa moottorin lämpiämiseen?mjo33400 kirjoitti:Se pieni termostaatti on polttoaineen lämmittimen termari joka menee letkujen kautta pikkujäähdyttimelle. En menisi tukkimaan sitä vaan vaihtaisin sen pikkutermoistaatin. Vaikuttaa tosi paljon moottorin lämpöihin jos se vuotaa koko ajan.
(sama mikä muusakin moottorissa, siitä syystä jähdyttää moottoria...)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Niissä missä on niin siellä kulmilla se onlaineracing kirjoitti:Olikos ämällässä siellä läheltä starttia lähtevässä letkussa se pikkutermari? Näin.ainakin muistelen.
(jonkun kuvan taisin joskus ml osastolle laittaa)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Netistä tutkineena ja omasta mersusta (w203 220cdi -01) empiirisesti tietoa hankkineena:haapis1 kirjoitti:Hmm, näissä malleissa joissa on tämä pikkulauhdutin ,niin mistä se jäähdytysneste sinne ohjataan, joskus olen ohimennen vilkaissut että letkut häviää imusarjan alle? Kiitos .
Noista kuvista voi katsoa mistä vesi tulee:
http://forums.mercedesclub.org.uk/attac ... 1322003209
ja
http://forums.mercedesclub.org.uk/attac ... 1322083694
Eli heti lohkoltahan se tavara tulee ilmeisen lämpimänä pikkutermarille ja pienemmälle syylärille. Palattuaan neste menee polttoaineen jäähdyttäjän (fuel cooler) kautta termostaatille ja siellä tarkemmin termostaatin yläletkun puolelle, joten yläletku lämpenee, vaikka termostaatti ei aukea (tutkittu tossa pöydällä olevasta termostaattikokonaisuudesta (runko, jossa termari).
Sitten netti/empiria tietoa fuel coolerista. Fuel coolerille diesel tulee railiputkelta eli ns. suuttimien ohivuoto. Fuel coolerilla tämä tavara jäähdytetään ja se menee suoraan sieltä polttoainesäiliöön return linjaa pitkin. Itse polttoainesuodattimelle tavara ei tule fuel coolerilta. ks. kuva: http://ww2.justanswer.com/uploads/mbpau ... _lines.gif
ja
Fuel cooleria tarvitaan ns. alppinousuissa ja kuumissa olosuhteissa. Se ei vaikuta suuttimille tulevan polttoaineen lämpötilaan. Toisin sanoen: pienemmän syylärin kierron voi mielestäni ilman huolta talveksi tukkia. Näin saavuttaa kunnossa olevalla päätermarilla helposti n. 90 asteen käyntilämpötilan.
Oletko myös kokeillut, epäilen, ettei toimi ajatuksen mukaan. Normaali käyntilämpötila on mielestäni 80 astetta.tuoppiman kirjoitti:haapis1 kirjoitti:Hmm, näissä malleissa joissa on
Fuel cooleria tarvitaan ns. alppinousuissa ja kuumissa olosuhteissa. Se ei vaikuta suuttimille tulevan polttoaineen lämpötilaan. Toisin sanoen: pienemmän syylärin kierron voi mielestäni ilman huolta talveksi tukkia. Näin saavuttaa kunnossa olevalla päätermarilla helposti n. 90 asteen käyntilämpötilan.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Olen kokeillut. Termostaatin lämpötilahan on 92 astetta. Kun tutkii termostaatti koteloa (siis se hökötys, jossa on termari ja lömpötila-anturi), niin huomaa, että lämpötila-anturi on ns. moottorin puolella. Jos ja kun termostaatti aukeaa kunnossa ollessa 92 asteessa, niin moottorin käyntilämpötilan on noin 90 astetta (tarkallee 92). Omassa mersussa monitoiminäytön palkki on aika lailla 80 asteen ja sadan asteen viivan puolivälissä.mjo33400 kirjoitti:tuoppiman kirjoitti:Oletko myös kokeillut, epäilen, ettei toimi ajatuksen mukaan. Normaali käyntilämpötila on mielestäni 80 astetta.haapis1 kirjoitti:Hmm, näissä malleissa joissa on
Fuel cooleria tarvitaan ns. alppinousuissa ja kuumissa olosuhteissa. Se ei vaikuta suuttimille tulevan polttoaineen lämpötilaan. Toisin sanoen: pienemmän syylärin kierron voi mielestäni ilman huolta talveksi tukkia. Näin saavuttaa kunnossa olevalla päätermarilla helposti n. 90 asteen käyntilämpötilan.
Minun termostaatti on muistaakseni 87 astetta ja moottorin lämpötila on kesät/ talvet 80 astetta. Minulla on myös maskin takana se muovisuoja kesät/ talvet ja lämmöt aina samat.tuoppiman kirjoitti:mjo33400 kirjoitti:Olen kokeillut. Termostaatin lämpötilahan on 92 astetta. Kun tutkii termostaatti koteloa (siis se hökötys, jossa on termari ja lömpötila-anturi), niin huomaa, että lämpötila-anturi on ns. moottorin puolella. Jos ja kun termostaatti aukeaa kunnossa ollessa 92 asteessa, niin moottorin käyntilämpötilan on noin 90 astetta (tarkallee 92). Omassa mersussa monitoiminäytön palkki on aika lailla 80 asteen ja sadan asteen viivan puolivälissä.tuoppiman kirjoitti: Oletko myös kokeillut, epäilen, ettei toimi ajatuksen mukaan. Normaali käyntilämpötila on mielestäni 80 astetta.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Mulla on ollut uudella termarilla (vaihdettu kun ostin auton vuonna 2010) kesällä helposti se noin 90 astetta ja talvella sitten vaihtelevalla menestyksellä 60-90 astetta. Pikkutermari hajalla 60 ja uudella pikkutermarilla 80 ja kierto tukossa 90. Termari 92 asteinen.mjo33400 kirjoitti:tuoppiman kirjoitti:Minun termostaatti on muistaakseni 87 astetta ja moottorin lämpötila on kesät/ talvet 80 astetta. Minulla on myös maskin takana se muovisuoja kesät/ talvet ja lämmöt aina samat.mjo33400 kirjoitti: Olen kokeillut. Termostaatin lämpötilahan on 92 astetta. Kun tutkii termostaatti koteloa (siis se hökötys, jossa on termari ja lömpötila-anturi), niin huomaa, että lämpötila-anturi on ns. moottorin puolella. Jos ja kun termostaatti aukeaa kunnossa ollessa 92 asteessa, niin moottorin käyntilämpötilan on noin 90 astetta (tarkallee 92). Omassa mersussa monitoiminäytön palkki on aika lailla 80 asteen ja sadan asteen viivan puolivälissä.
Jännä aihe tää nykydiisseleiden" lämmöt" aina vaan kirvoittaa keskustelua:) olen kuullut myös tapauksista joissa ylävesiletkuun on sullottu jotain sopivan kokoista termaria "tukkimaan" vedenkiertoa, kaikenlaista.. No mut kiitos , oli hyvät kuvat ja sieltä imusarjan alta jostain suoraan lohkosta sitä vettä annetaan siis pikkulauhduttimelle! Itsellä muuten juuri vaihdettu termari eikä autossa ole lisälauhdutinta/pikkutermaria, tunti kaupunkiajoa 40-100 kmh ja lämmöt 78-82 maski muovitettuna, tarvii viel vähä tuumailla!
Olen monella alalla ns. itseoppinut eli en paljoa osaa, mutta intoa on. Täytyi vaan alkaa tutkimaan asiaa, jotta ymmärtäisi...
Miksi paljon on keskusteltu nykydiisselien lämmöistä johtuu omasta mielestäni seuraavista asioista:
- Harhaluulo dieselin suurinpiirtein olemattomista hukkalämmöistä valtavan hyötysyhteen johdosta
- Pikkutermarin olemassaolon tietoisuus suurelle yleisölle tuli aika myöhään
- Päätermarit on ilmeisen usein uusittavaa tavaraa
- Asiasta on paljon oletuksia, mutta vähän tietoa
Kuitenkin tietämys lisääntyy - onneksi on nämä foorumit.
Miksi paljon on keskusteltu nykydiisselien lämmöistä johtuu omasta mielestäni seuraavista asioista:
- Harhaluulo dieselin suurinpiirtein olemattomista hukkalämmöistä valtavan hyötysyhteen johdosta
- Pikkutermarin olemassaolon tietoisuus suurelle yleisölle tuli aika myöhään
- Päätermarit on ilmeisen usein uusittavaa tavaraa
- Asiasta on paljon oletuksia, mutta vähän tietoa
Kuitenkin tietämys lisääntyy - onneksi on nämä foorumit.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Eikä runko numerollamjo33400 kirjoitti:Tais olla w203:nen?libzane1 kirjoitti:On se tämäkin.... tässä nyt ropaillessa katselin tuota tarkemmin niin tuossahan tuo on temari merkinantolaitteen alla, vaikka ei rekisterinumeron perustellaa ole edes koko termati ko autossa.... kiristelee
Mutta kun kertoo osa numeron osia myyvälle "ammatilaisele"
Niin hups alkaa löytymään
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
pikkutermari...
Ymmärsinkö nyt oikein, että tuossa viestin alun rajäytyskuvassa kyseinen pikkutermari on tuo 22 ?
Ja päätermari on?
Ja päätermari on?
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Et ymmärtänyt oikein, 22 on se pikkucuuleri
Kolomannessa viestissä on se päätermostaatti ja neljännessä se pieni ( jota on kahdenlaista, kennoon suoraan tai letkujen väliin tulevaa)
Kolomannessa viestissä on se päätermostaatti ja neljännessä se pieni ( jota on kahdenlaista, kennoon suoraan tai letkujen väliin tulevaa)
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: pikkutermari...
Ei se on se pikku syyläri minkä letkusta löytyy se termarikekkila kirjoitti:Ymmärsinkö nyt oikein, että tuossa viestin alun rajäytyskuvassa kyseinen pikkutermari on tuo 22 ?
Ja päätermari on?
203 mallin pikkutermaarista (siinä töötin takan)
töötit irti niin saa helposti vaihdettua
termarin numero
ja pää termari löytyy siitä syylärin ylävesi letkun sylinterin kannen puoleiseta päästä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä