Nozzzin Nissan Cedric

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
latku
Viestit: 173
Liittynyt: 03.11.2005 10:50
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja latku »

Miten ees kehtaa nui paskoja kuvia laittaa.
Ahneella on kehno loppu
Nozzz
Viestit: 546
Liittynyt: 27.6.2007 15:50
Paikkakunta: Siikalatvassa

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

Aivan vittuillessaan :fu:
Pittää niitä parempia ottaa kun on aikaa kuvailla tuota koslaa.
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
Nozzz
Viestit: 546
Liittynyt: 27.6.2007 15:50
Paikkakunta: Siikalatvassa

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

Kyllähän tämäki käytättää koneen poisa omalta paikaltaan, ei ruennu pitämään hitsaus kohdat kuin muutaman päivän ja rupesi tiputtamaan allesa, samalla vaihdella muutamia tiivisteitä ja nostaa öljynpaineita vähäsen.

Nyt keulapäätä purettu, huomenna rymytä auton alla osat irtaalleen ja nostaa paketti pois keulasta.

EDIT: ja niin löytyhän tuohon keulalle vielä yhdet vanhat lisävalot jotka ei vielä ole paikoillaan.. h4 polttimoilla! mitenkäs näiden laillisuus ja mitenkäs kytketään :?:

itse ajattelin että laittaisi vain lyhyet käyttöön, kun vakio lyhyillä ei tahdo nähdä mitään, pitkillä kylläkin näkkee kun on xenonit lisävaloissa :roll:
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
boogieman
aktiivimeseläinen
Viestit: 1500
Liittynyt: 08.11.2005 11:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja boogieman »

latku kirjoitti:Miten ees kehtaa nui paskoja kuvia laittaa.
OffFocus® kunniaan!
Nozzz
Viestit: 546
Liittynyt: 27.6.2007 15:50
Paikkakunta: Siikalatvassa

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

Nyt on setrikki taas ajossa, vielä kun saa kytkimen pelittämään kunnolla niin mahtava luisupulkka.. :lol: ölijy pohoja pittää ja nesteetkin pyssyy sisäsä, tähän mennessä ei ísompia ongelmia 60km ajon jälkeen :)

työsylinteri vaihtaa jos se johtuisi siitä kun ei saa kunnon paineita aikaiseksi ja meleko kostialta näytti.. ei muistin mukaan ollut kalliskaan ja jopa saakin vielä :shock:

jos sitä saisi niitä parempia kuvia ensi vkl:na otettua raadille kun saa auton pestyä ja muutenkin vähän siistittyä ja vielä yhet lisävalot keulalle!
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
ola
Viestit: 180
Liittynyt: 26.10.2011 20:44
Paikkakunta: Raattama

Viesti Kirjoittaja ola »

kunnon manne lavetti :D
Nozzz
Viestit: 546
Liittynyt: 27.6.2007 15:50
Paikkakunta: Siikalatvassa

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

jaahas.. 600km kesti ja ölppävalo palamaan.. ei muutako halliin ja kokkeilla onko sama vanaha vika.. eipä ollunna.. jottai män koneesta paskaksi. tämä vaihtakoot omistajaa sellaiselle jolla on enemmän aikaa rapata näitä romuja.
eli metallinen ääni rupes kuulumaan koneesta ja jonni verra metalli hilipettä öljyn mukana.. ois vaan pitäny kahtua ne laakerit kun kone oli nostettuna pois..
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
Nozzz
Viestit: 546
Liittynyt: 27.6.2007 15:50
Paikkakunta: Siikalatvassa

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

Katoha, aikaa löyty sittennii ja toinen kone rakenteilla. Huomenna kampiakseli viedä hiottavaksi ylikoon runkolaakereille ylivieskaan, ja loppuviikosta saa osat takasi ja sitte joulun aika meneeki niputtaessa :nocando: :jook: :justiina: :lippu:

Jospa se heräilisi niin saisi auton ajoon.. ei tarvis tuolla laina ranskiksella ajaa :shock:
tämän saa konerempan jälkeen ostaa isolla hintaa pois tai sitten tämä tuli ja myös jää meikäläisen omistukseen.. sen verran paljon tehnyt jo tälle..
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
Avatar
t.eskola
Viestit: 183
Liittynyt: 05.1.2011 21:41

Viesti Kirjoittaja t.eskola »

Aja vain itse ja kirjota tänne kivoja juttuja, kivasta autosta. Tatsunismiä kun sairastan, niin mielenkiinnolla seuraan.

Lähin muisto näistä se kun lapsuudessa naapurustossa manneilla oli cetrikkejä. Viimeksi tuli oltua cedrikin kyydissä joku viisi vuotta sitten. Hyvä kyydit oli. En tuntenut kuskia entuudestaan ja yhäkki tokas jotain tyyliin "josko vähän kylkimyyryä". Sitten lähti setrikki poikittain ja kuskin oli pakko ihailla peilistä samaa aikaa taakseen jättämää savupilveä :lol: Vaan hyvät oli kyydit, mentiin sitten suoraan tahi sivuttain.
exso
Viestit: 21
Liittynyt: 30.12.2007 11:00
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja exso »

Mistä löysit osia koneeseen, esim. männänrenkaat? ( veneessä 2kpl LD28, molemmat väljiä...)
T; esko
Nozzz
Viestit: 546
Liittynyt: 27.6.2007 15:50
Paikkakunta: Siikalatvassa

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

Laakerit näihin on hakusassa, runko laakereita ei saa kuin ylikoossa ja veivin laakeritkin oli kahtelun alla. m-renkaita en vaihtanut kun tuntuivat vielä olevan voimissaan tässä koneessa. puhelin käteen ja soittelemaan vaikka Aution auto ylivieska / jotain muita paikkoja jotka tekee koneistuksia ja myy osia, tuolta sain ainakin hyvän palvelun.

näitä koneita on aina silloin tällöin myynnissä, kannattaa ostaa pari taltee.. näin ite tein onneksi :lol:

Hyvä tämä oli ajaa myös ja mahdottoman heleppo viijä kylyki eellä :shock:
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
Nozzz
Viestit: 546
Liittynyt: 27.6.2007 15:50
Paikkakunta: Siikalatvassa

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

Alakerta alakkaa olemaan nipussa, rueta nettiä tutkimaan niin saa vejettyä osat oikiaan momenttiin, jos jollakulla sattuu tämmöseen olemaan ö-pohjaa ylimääräisenä 100% ehjää, niin saa tarjota!

kansi työn alla, venttiilit ja kaikki irto osat purettu pois, venttiilien pinnat hioa ja pyöräyttää kannesa kunhan saapi puhistettua kannen kaikesta paskasta ensin :lol:
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
Nozzz
Viestit: 546
Liittynyt: 27.6.2007 15:50
Paikkakunta: Siikalatvassa

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

Kansi "valamis" kuha saapi huomenna kanavat vielä puhistettua paremmaksi ja 7 pakosarjan pulttia irti jotka katkenneet kanteen.. huomenna hattu alakerran päälle ja pääsee tappelemmaa jakoja kohillee.. nimeommaa tappelemmaa..

tämmösenki löysin netistä LD28 ja LD20 koneille.. kaikki kiristysarvot yms löytyy :wink:

http://asavage.dyndns.org/Nissan/displa ... Page=front

Mutta mitä tässä tutkiskelin, niin en älynny äkkiseltää mihin asentoon nokka lyyään kun ykköspytyn mäntä on ylläälä, ja syöttöpumpun ajotus näytti meleko :shock:
on tuolla onneksi 2 "ehejää" konetta mistä näkkee mihi asentoo nokka lyyää ku 1pytyn mäntä o ylläälä..

mutta tuo syöttöpumppu.. kehtaisiko joku seleventää sen suomenkielelle :?:

Nii ja näytti venttiili välykset oleva lämpimänä. imu 0,25mm pako 0,30mm, lyönkö kylmänäki nuihi arvoihi vai?
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Oisin voinu konevikasena olla kiinnostunu... Pitäs näköjään lukia enämpi voorumia... tai siis usiammi. :?
Varmaan venttiilivälyksisä ku ottaa 0.05 poikkeen ja säätelee menemään.
exso kirjoitti:Mistä löysit osia koneeseen, esim. männänrenkaat? ( veneessä 2kpl LD28, molemmat väljiä...)
T; esko
Kokkeile Vaasasta: Hiomo Isokangas
Ne on tavannu löytää osat niihinki mihkä muut ei kykene. :idea:
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Nozzz
Viestit: 546
Liittynyt: 27.6.2007 15:50
Paikkakunta: Siikalatvassa

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

JuhoL kirjoitti:Oisin voinu konevikasena olla kiinnostunu... Pitäs näköjään lukia enämpi voorumia... tai siis usiammi. :?
Varmaan venttiilivälyksisä ku ottaa 0.05 poikkeen ja säätelee menemään.
Kiitänpä, ja saa siitä tarjousta tehä vieläkin nii katotaa miltä tuntuu.. kone alakaa vaa ollee läjjäystä vaille nii se hinta..
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
exso
Viestit: 21
Liittynyt: 30.12.2007 11:00
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja exso »

Eikös se pumppu, tai sen hihna tule niin et kiila hihnapyörällä siihen missä ei ole A-merkkiä ja hihnapyörän A-merkitön piste hihnalla olevan viivan kohdalle se toinen viiva sitten kampuralla olevan merkin kohdalle, nämä tietysti kun ykkönen ylhäällä, eli vauhtipyörän viiva sen aukon kohdalla ja öljykorkista katsot et eka nokka ylhäällä... jos käytät vanhaa hihnaa, eikä viivat näy niin viivojen väli taisi olla 20 hammasta...
Nozzz
Viestit: 546
Liittynyt: 27.6.2007 15:50
Paikkakunta: Siikalatvassa

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

Juu täytyy koittaa tutkailla tuosta läjässä olevasta nuo ajotukset ja jako kohilleen miten minkäkin pitää olla.

Nyt kansi nostettu omalle paikalleen, huomenna rueta kahtomaan paras nokka-akseli kolmesta ja kiristellä kansi ja alakerta momenttiinsa..
Huomenna myös tilailla jakopäähän liukukiskot, kiristin osat uudet ja hehkut. tehdään nyt kerralla suhteellisen kunnolla..

Tähän mennessä vaihdettu/laitettu
- kampiakselin rk-laakerien paikat hiottu ylikoon laakereilla
- kiertokankien paikat kiillotettu
- runko- ja kiertokangen laakerit uudet
- kannen tiiviste
- venttiilin varren kumit
- venttiilit hiottu ja "sovitettu" kanteen
- kampiakselin stefat


jos se kuukauden sisään olisi herännyt henkiin..

Niin ja jos joltakulta tosiaan löytyisi täysin ehjä ja hitsaamaton ö-pohja y30 setrikkiin tähän ld28 koneeseen niin voi ottaa yhteyttä Yv:llä!
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

voin käydä kattoos ens viikolla yhdestä veneestä onko siellä vielä se kone paikallaan.. (tuli täystuho sille pari vuotta sitten mutta ööpohja saattaa olla ehjänä silti.. minustta se oli just cedrikin 2.8 mikä siellä oli)
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
Nozzz
Viestit: 546
Liittynyt: 27.6.2007 15:50
Paikkakunta: Siikalatvassa

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

Vilkasehan jos kehtaat, se ö-pohjan patin pitää olla koneen etupuolella :!: Mitäs sille koneelle on sattunu? kankia läpi lohkosta vai mitäkä?
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

ok yrittää muistaa katsoa.. onko sulla kuvaa referenssiksi?

jooh.. aika totaalinen tuho kuulemma kävi. joku mäntä hajosi ja katkaisi kiertokangen ja muruset tuhosi kai muutakin..

ja kun vene oli kuivilla talven, niin se paloi osittain (joku ilkivalta juttu kai)
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
Nozzz
Viestit: 546
Liittynyt: 27.6.2007 15:50
Paikkakunta: Siikalatvassa

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

Äkkiä paintilla tuherrettu mallikuva, suurinpiirtein tämän näköne sivustapäin.
Kuva

Jaa no sillä veneellä on kyllä sitten ollut epäonnea matkassa :lol:
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
Daze
Viestit: 8
Liittynyt: 25.10.2006 21:41
Paikkakunta: P-pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Daze »

Vois löytyä ö-pohja ihan naapurikylältä..
Nozzz
Viestit: 546
Liittynyt: 27.6.2007 15:50
Paikkakunta: Siikalatvassa

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

nakkasin yv:tä :shock:
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
Nozzz
Viestit: 546
Liittynyt: 27.6.2007 15:50
Paikkakunta: Siikalatvassa

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

Nyt on ehjä ö-pohja haettu Daze:lta!
Samalla sai hyviä neuvoja!

Pistähän Daze omasta 280c:stä juttua ja kuvia, varmasti kiinnostaa monia oli sen verta komia kampe!

EDIT: ja semmone tuli mieleen minkälaisella ET luvulla rupian kahtellee kesävanteita?
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Onko setrikki jäykällä taka-akselilla?
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Avatar
Lerssinen
Puimanajo-Keijo
Viestit: 2421
Liittynyt: 12.3.2007 17:58
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Tottakai on, Perän malli 190H tai C200 eli saa modailtua lukon esim takapotkukinkäpistä :D
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nozzz
Viestit: 546
Liittynyt: 27.6.2007 15:50
Paikkakunta: Siikalatvassa

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

Lerssinen kertoo nyt asiasta enemmän :twisted:
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
Avatar
Lerssinen
Puimanajo-Keijo
Viestit: 2421
Liittynyt: 12.3.2007 17:58
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Helppoa.. Katso auton takaa perämurikkaa.. Näkyykö peräluukku joka on pulteilla kiinni vaiko eikö ? :D
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Multahan puuttuu sitte setrikki. Lukkoperänen kingcäppi löytyy jo. :lol:
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Nozzz
Viestit: 546
Liittynyt: 27.6.2007 15:50
Paikkakunta: Siikalatvassa

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

Täytyypä huomenna vilikasta kun menee tallille värkkäämään. Mitäs eroa sitten perissä on onko pulteilla vai ilman? ja mitäs kaikkia sinne perään vaiheltaisiin?
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”