![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
http://www.bmwblog.com/2011/09/13/debut ... -bmw-535d/
550d: 381hv:xr kirjoitti:350hv päästöt 165g vieläkö nukutte mersu kalsarit jalassa![]()
http://www.bmwblog.com/2011/09/13/debut ... -bmw-535d/
Pelkässä tehokkuudessako se "parhaus" sitten mitataan? Saahan tuon 300hp irti haluttessaan melkein vaikka ensimmäistä 4-CDI:stä, uudemmista kohtuu helpostikkin ja vieläkin ajaa hautaan pari tollasta bemarin ja audin konettaLaaksonen kirjoitti:-Minkäs merkin pitikään olla dieseleiden edelläkävijä![]()
Montakos vaihdelaatikkoa tuohon 700tkm sisältyy ku E39:stä kyse?thabandit^ kirjoitti:vai eikö esim. 700 tkm ajettu E39 ole vielä tarpeeksi?
saa varmaan mutta ei enää mene päästönormeista läpisonikki kirjoitti:Pelkässä tehokkuudessako se "parhaus" sitten mitataan? Saahan tuon 300hp irti haluttessaan melkein vaikka ensimmäistä 4-CDI:stä, uudemmista kohtuu helpostikkin ja vieläkin ajaa hautaan pari tollasta bemarin ja audin konettaLaaksonen kirjoitti:-Minkäs merkin pitikään olla dieseleiden edelläkävijä![]()
En tiedä tuosta 300hp:sta mutta ainakin vastaavan bemarin tehoihin pääsee niin että päästöt vaan pienenee - pelkällä softamuutoksella. Kyllähän se tosiasia on kuitenkin että ne eniten rullatut taksit ja muut löytyy kuitenkin prosentuaalisesti useimmiten mersuistaxr kirjoitti:saa varmaan mutta ei enää mene päästönormeista läpisonikki kirjoitti:Saahan tuon 300hp irti haluttessaan melkein vaikka ensimmäistä 4-CDI:stä
Tuon vertahan noita löytyy jo melkein pelkästä tuttavapiiristäXUX63 kirjoitti:Nyt jos puhutaan yli 600tkm ajetuista CDi koneisista niin niitä ei ole kuin 18kpl
Tuokin on varmaan yksi syy, onhan mersu niin paljon kalliimpi käytettynä mutta uutena nuita muita saa samaan hintaanVon kempf kirjoitti:Tai sitten se mersu mies on laittanut kaikki rahansa kiinni siihen mersuunsa
ja on täten pakotettu ajamaan hautaan asti sillä mersullaan koska varaa ei ole vaihtaa .
Baijerissa lähestytään jo 400hv:n lukemaa, joka 80-luvulla olisi herättänyt ihailua kuorma-autonkin teholukemana.Mulqvist kirjoitti:Hyvin rahat riitti baijerilaisen kanssa vaikka paranoidisesti pitikin puuttua joka hommaan mikä vähänkin häirihti. Samalla tapaa uskoisin ettei mersunkaan kanssa tulisi vararikkoa.
Mitä tulee hv/suorituskyky vertailuun mersun ja bmw välillä niin alkupään CDI:t otti turpaansa esim, M57 koneiselta vain oikeastaan sen takia että kierrosalue oli jätetty kapeammaksi. Nyt pi.. pie... pizzasuutinten aikaan on tietenkin puntit tasottunu ja mersun koneetkin vetää pidemmälle kuin ennen. Ei bemarilla mitään hirmuhevosia ole kuin x35d(tai uudelleennimettynä 40d), eikä niillä kuuhun mennä siltikään. Audista en sitten kommentoikkaan mitään kun ei ole mitään kokemuksia(muutamaa jätettyä päättyvän kaistan kiilaajaa lukuunottamatta.)
Tuossa on juuri se jutun pointti. En minä ainakaan väitä BMW:n tai Audin moottoreita p*skoiksi tai ylivoimaisesti parhaiksi, mutta kilometrit ajetaan kuitenkin mersuilla. Tuo sama mikä näkyy Nettiautossa, näkyy myös katsastuksessa kirjattavissa ajomäärissä. Niistä katsottuna mersun kilometrit kertyy niin, että BMW jää jälkeen n. 33% ja Audi 50%.XUX63 kirjoitti:Kyllähän se tosiasia on kuitenkin että ne eniten rullatut taksit ja muut löytyy kuitenkin prosentuaalisesti useimmiten mersuista
Nettiauton mukaan myynnissä yli 600tkm ajettuja dieselkäyttöisiä merssuja, pirkkamerssuja ja munuaisia:
YHT 120kpl
Audi 1kpl
BMW 0kpl
MB 119kpl
Nyt joku tietenkin kirjoittaa että bemarilta ei tullut dieseliä ennenkuin -83No, sen ikäisiä yli 600tkm merssuja on vain 112kpl liikenteessä.
Ylläoleva ihan vaan spekulointia kestävyydestä. Nyt jos puhutaan yli 600tkm ajetuista CDi koneisista niin niitä ei ole kuin 18kplJos otetaan M47 ja M57 koneiset ja pudotetaan kilsat 450tkm:iin niin saadaankin jo kokonaiset 13kpl eli ei paha.
Lada suunnittelee uutta Euroopan valloitusta Grantalla:
Onkos tuo logo muka jonkun finskin käsialaa ku en ainakaa itse löytäny tälle väitteelle perusteita mistään pikaisella etsinnällä?TM kirjoitti:Ford Mustang ei ole vielä yhtä vanha, mutta vuonna 1964 esitellyn automallin suomalaissuunnittelijan kehittämä mallimerkintää kuvaava hevonen on noussut hyvin tunnetuksi.