duronin sataysikymppi w201
duronin sataysikymppi w201
Elikkä setä tuossa muutama kuukausi sitten setäni antoi minulle valkoisen w201 2,0D vm1986 5-v manuaali lootalla olevan mersun johon piti pelkästään moottori vaihtaa.. no moottorin vaihdoin siihen, laitoin nippelit paikalleen. sitten sattumalta vilkaisin auton papereita niin sieltähän löytyi 2 sivua vikalistaa.. setäni maksoi autosta (300e)
- konehuoneesta iskarin tolpan reikä paikattu, paisuntasäiliön alta reikä paikattu, hehkun releen alta reikä paikattu, molemmista umpioiden alta reiät paikattu (oli aika valtavan kokoiset, etulokasuojien ja puskurin kiinnikkeet olivat enään pikku palasella enään kiinni), oiken puolen takakontin pohjasta pään kokonen reikä paikattu.
-sitten luettuani vikalistaa ajattelin laittaa käsijarrun kuntoon.. vetäisin kahvasta eikä mitään eloa. avasin toisen puolen, palat olivat ihan lopussa ja jarrukilpi ruostunut puhki... ja toisella puolella sama homma.. no ei auttanut.. motonetistä hain taakse uudet levyt taakse käsijarrukengät ja mittarinvaijerin(60e). KL-varaosasta jarrukilvet molemmille puolille(80e)
Jarrupalat olivat edellisen omistajan toimesta (ihme...) Vaihtaessani huomasin herkistellessäni jarrumäntiä että toinen oli halki ja toisella puolella sama homma.. onneksi oli toisessa w201 ehjät satulat joten vaihdoin ne nämä korjattuani päätin ottaa seuraavan haasteen vastaan..
-molemmat etulokasuojat vaihtoon.. olivat niin pahasti ruostuneet kiinnikkeiden kohdalta.. helsingistä tilasin molemmat etulokasuojat, öljynsuodattimen ja ohjaustehostimen suodattimen. (120e) jos oikein muistan..
-Akkukin meni paskaksi oli toisessa autossa ehjä, samalla vaihdoin uudet akunkengät (3e) ja akulla ei ollut kiinnitystä ollenkaan joten otin toisesta mersusta ja hitsasin pultit sille (nyt pysyy)
-Paisuntasäiliö vaihdettu (toisesta mersusta)
-Takapenkit homeessa (pesty,hangattu)
-Hätävilkut eivät toimineet ( katkaisija toisesta mersusta)
-Hansikaslokeron kannesta kiinnikkeet rikki ja vedetty polvella sisään.. (toisesta mersusta)
-Hitsattu kasakiinnitys pultteja. ,paisuntasäiliölle, kusipojansäiliölle, hehkunreleelle ymym...
-Sulakeboksiin kaikki sulakkeet vaihdettu (3e)
-Vanha omistaja oli päättäny tehdä sitten etupuskuriin sumareille reiät mutta sumareita ei missään? otin toisesta w201 etupuskurin joka oli hieman halki, mutta pellillä ja pop-niiteillä selvittiin. (0e)
-Takaovet eivät auenneet kumpikaan ulkopuolelta ja toinen ei edes sisäpuolelta, ovipaneelit irti ja lukot rasvaukseen.. nyt aukee nätisti (0e)
-Sitten Testilenkki.. vaihdetta vaihtaessa ärsyttävä lonksaus.. Kardaani irti ja sieltähän alkoi helat tipahdella.. Kardaanin värinävaimennin,Kardaanin kuminivel uusittiin. (174e)
-Etu-umpioista otin lasit irti ja toisellepuolelle vaidoin polttimon, putsasin lasit. ja suuntasin valot..
-Polkimista puuttui kumisuojat joten ostin racing polkimet (10e)
-Toisesta autosta otin jalopuu vaihde-kepin nupin.(0e)
-Serkulta sain halvalla 16" kromi vanteet kumeilla 215/55/16 (150e)
(täytyy käydä hakemassa Rengas lehtoselta talvirenkaat Kriteerinä katsastuksesta läpi hinnaksi arvioi (+120)
-Rekisteriotteessa: Halkeama näkökentässä = mäntästä hakemaan uusi tuulilasi (140e) + 400km matka.
-Öljypohja, tiiviste ja öljyt tuli vaihdettua kun otti öljypohja vähän pohjasta kiinni...
-Jvc 4x50w usb soitin, joku lankku ja subbari kaupanpäälle. (50e)
- Jos auto menee parin viikon sisään leimasta läpi alkaa pohjatyöt, kristallivalot,vilkut,ledsivuvilkut,kirkkaat takavalot, xenonit, mittaristoon kromirinkulat, valkoinen mittarinpohja, siniset ledit mittarinpohjaan ja jotain muuta pikku juttuja.. Autostahan tulee kiiltävä musta ja kromia olisi tarkoitus käyttää hillitysti.
-laittelen kuvia rojektista ensviikolla ku kerkiin
- konehuoneesta iskarin tolpan reikä paikattu, paisuntasäiliön alta reikä paikattu, hehkun releen alta reikä paikattu, molemmista umpioiden alta reiät paikattu (oli aika valtavan kokoiset, etulokasuojien ja puskurin kiinnikkeet olivat enään pikku palasella enään kiinni), oiken puolen takakontin pohjasta pään kokonen reikä paikattu.
-sitten luettuani vikalistaa ajattelin laittaa käsijarrun kuntoon.. vetäisin kahvasta eikä mitään eloa. avasin toisen puolen, palat olivat ihan lopussa ja jarrukilpi ruostunut puhki... ja toisella puolella sama homma.. no ei auttanut.. motonetistä hain taakse uudet levyt taakse käsijarrukengät ja mittarinvaijerin(60e). KL-varaosasta jarrukilvet molemmille puolille(80e)
Jarrupalat olivat edellisen omistajan toimesta (ihme...) Vaihtaessani huomasin herkistellessäni jarrumäntiä että toinen oli halki ja toisella puolella sama homma.. onneksi oli toisessa w201 ehjät satulat joten vaihdoin ne nämä korjattuani päätin ottaa seuraavan haasteen vastaan..
-molemmat etulokasuojat vaihtoon.. olivat niin pahasti ruostuneet kiinnikkeiden kohdalta.. helsingistä tilasin molemmat etulokasuojat, öljynsuodattimen ja ohjaustehostimen suodattimen. (120e) jos oikein muistan..
-Akkukin meni paskaksi oli toisessa autossa ehjä, samalla vaihdoin uudet akunkengät (3e) ja akulla ei ollut kiinnitystä ollenkaan joten otin toisesta mersusta ja hitsasin pultit sille (nyt pysyy)
-Paisuntasäiliö vaihdettu (toisesta mersusta)
-Takapenkit homeessa (pesty,hangattu)
-Hätävilkut eivät toimineet ( katkaisija toisesta mersusta)
-Hansikaslokeron kannesta kiinnikkeet rikki ja vedetty polvella sisään.. (toisesta mersusta)
-Hitsattu kasakiinnitys pultteja. ,paisuntasäiliölle, kusipojansäiliölle, hehkunreleelle ymym...
-Sulakeboksiin kaikki sulakkeet vaihdettu (3e)
-Vanha omistaja oli päättäny tehdä sitten etupuskuriin sumareille reiät mutta sumareita ei missään? otin toisesta w201 etupuskurin joka oli hieman halki, mutta pellillä ja pop-niiteillä selvittiin. (0e)
-Takaovet eivät auenneet kumpikaan ulkopuolelta ja toinen ei edes sisäpuolelta, ovipaneelit irti ja lukot rasvaukseen.. nyt aukee nätisti (0e)
-Sitten Testilenkki.. vaihdetta vaihtaessa ärsyttävä lonksaus.. Kardaani irti ja sieltähän alkoi helat tipahdella.. Kardaanin värinävaimennin,Kardaanin kuminivel uusittiin. (174e)
-Etu-umpioista otin lasit irti ja toisellepuolelle vaidoin polttimon, putsasin lasit. ja suuntasin valot..
-Polkimista puuttui kumisuojat joten ostin racing polkimet (10e)
-Toisesta autosta otin jalopuu vaihde-kepin nupin.(0e)
-Serkulta sain halvalla 16" kromi vanteet kumeilla 215/55/16 (150e)
(täytyy käydä hakemassa Rengas lehtoselta talvirenkaat Kriteerinä katsastuksesta läpi hinnaksi arvioi (+120)
-Rekisteriotteessa: Halkeama näkökentässä = mäntästä hakemaan uusi tuulilasi (140e) + 400km matka.
-Öljypohja, tiiviste ja öljyt tuli vaihdettua kun otti öljypohja vähän pohjasta kiinni...
-Jvc 4x50w usb soitin, joku lankku ja subbari kaupanpäälle. (50e)
- Jos auto menee parin viikon sisään leimasta läpi alkaa pohjatyöt, kristallivalot,vilkut,ledsivuvilkut,kirkkaat takavalot, xenonit, mittaristoon kromirinkulat, valkoinen mittarinpohja, siniset ledit mittarinpohjaan ja jotain muuta pikku juttuja.. Autostahan tulee kiiltävä musta ja kromia olisi tarkoitus käyttää hillitysti.
-laittelen kuvia rojektista ensviikolla ku kerkiin
Viimeksi muokannut duron93, 03.12.2011 23:15. Yhteensä muokattu 4 kertaa.