W124 200 bensa nykii ja kuluttaa liikaa
W124 200 bensa nykii ja kuluttaa liikaa
Ongelmana ois sellanen ton kanssa että bensaa maistuu n. 12.5l sataselle ja se että rankemmalla jalalla kiihyttäes alkaa nykimään ja meno loppuu kokonaan jossei höllää kaasujalkaa. N. alle puolella kaasulla jaksaa kiihtyä nykimättä, kylmänä varsinki helpommin tekee. Bensansuodatin ilm. löytyy tankin alta heti, ainakin joku mokkula siel oli ja seo pakko olla se, sen vaihan täs ihan kohta kuha tankki tyhjenee. Virranjakajankansi on hyvä ja pyörijä ja ilmanputsari, muuta enno viel tutkinu kuin alipaineletkutkin et ehyet on.
Mutta kun kuumana tässä välillä humpaa käynti että meinaa sammua, economy mittarista näkee hyvin tuon. Välil ei tee ja välillä tekee, kylmänä ei humpaile käynti. Paikallaan ko antaa reippaammin jenkaa ni loppuu humpaamiset, ainakin hetkeks. Kylällä tasakaasulla kolmos vaihteella kans välil tuntuu ettei kule niinku pitäs tai nyhtää hiukan.
Pakoputkes näyttäs olevan lambda ja katista en tiä oisko sekin, näyttäs vähän että vois olla. Mikähä hottentotti malli se on sitte ku papereis ei ainakkaa lue mitään vähäpäästösyydestä. Vuosimalli on -89 ja tammikuussa käyttöön otettu ruotsis.
Mistäs alkais kattomaan vikaa ja selvitteleen? Tyypillisimmät paikat? Tulpat kurkkaan kuhan joutaa.
E: Niija kaasarikone. Muuta en tiä ku et 2,0l on.
Mutta kun kuumana tässä välillä humpaa käynti että meinaa sammua, economy mittarista näkee hyvin tuon. Välil ei tee ja välillä tekee, kylmänä ei humpaile käynti. Paikallaan ko antaa reippaammin jenkaa ni loppuu humpaamiset, ainakin hetkeks. Kylällä tasakaasulla kolmos vaihteella kans välil tuntuu ettei kule niinku pitäs tai nyhtää hiukan.
Pakoputkes näyttäs olevan lambda ja katista en tiä oisko sekin, näyttäs vähän että vois olla. Mikähä hottentotti malli se on sitte ku papereis ei ainakkaa lue mitään vähäpäästösyydestä. Vuosimalli on -89 ja tammikuussa käyttöön otettu ruotsis.
Mistäs alkais kattomaan vikaa ja selvitteleen? Tyypillisimmät paikat? Tulpat kurkkaan kuhan joutaa.
E: Niija kaasarikone. Muuta en tiä ku et 2,0l on.
Kellää ei oo ollu bensa mersua? Ois kohtuu kiirekki tietää mikä tälläsiä oireita on aiheuttanu muilla. Pari kertaa seo sammunu humpaamisen takia ja tuntuu et nykii ja puutuu jo kylmänäki tämä mutta ei kuitenkaa humpaa tyhjäkäynnil kylmänä.
E: Nytto hiukan tutkittu ja tulpat katottu, kaasarissa veikkaisen vian olevan tai sen "ohjauksessa". Siinä ykköskurkun päälä o on joku pikku läppä jota hiukan kiinni päin kääntämällä käy tasasesti eli laihalla hiukan käy. Ja se on sellanen pyöreä pötkylä johon tulee kaks johtoa joka sitä läppää ohjaa ja kääntelee. Oisko siinä mokkulassa vika tai mitkä anturit sen toimintaan vaikuttaa? Niija se mokkula surraa ja pörrää jos o sytytys virrat päällä ja auto ei oo käynnis.
E: Nytto hiukan tutkittu ja tulpat katottu, kaasarissa veikkaisen vian olevan tai sen "ohjauksessa". Siinä ykköskurkun päälä o on joku pikku läppä jota hiukan kiinni päin kääntämällä käy tasasesti eli laihalla hiukan käy. Ja se on sellanen pyöreä pötkylä johon tulee kaks johtoa joka sitä läppää ohjaa ja kääntelee. Oisko siinä mokkulassa vika tai mitkä anturit sen toimintaan vaikuttaa? Niija se mokkula surraa ja pörrää jos o sytytys virrat päällä ja auto ei oo käynnis.
Kaikki alipaineletkut oot katellu ja uusinu sen näköset jokka vois valskata. Entiä valskaisko toi kumilaippa kaasarin alla.RoopeK kirjoitti:Ku kerran kaasari kone nii imuilmavuodot alkaa ekana tutkimaan läpi, monesti saattaa olla se paksu kumitiiviste halki jostain kohtaa...
Lambdan piuhan ku irrotin ni loppu ajon aikaset nykimiset, humpaaminen tyhjäkäynnil ei ainakaa kokonaan poistunu.
Huomen mittarin nokkaan ja jossei tuu "puhasta" päästölappua ni pellolle seisomaa ja taru loppuu tän osalta sillon ku leimaki.
No sillonhan siellä lambda-anturi vaikuttas olevan paskana ku kerran johtojen irroitus auttaa asiaan, mut se saattaapi johtua myös siitä et lambdassa ei säätövara riitä imuvuotojen takia(johdot irti nii menee varmasti rikkaalle seokset)... Kumilaippa saattaa vuotaa(tätä tarkoitin aikasemmin), kuten myös imusarjan ja kannen välissä oleva tiiviste...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Tjooh, lambdaa pitänee ainakin koittaa vaihtaa jos sillä tokenee, jossei siis päästöt oo kohillaan nytten.RoopeK kirjoitti:No sillonhan siellä lambda-anturi vaikuttas olevan paskana ku kerran johtojen irroitus auttaa asiaan, mut se saattaapi johtua myös siitä et lambdassa ei säätövara riitä imuvuotojen takia(johdot irti nii menee varmasti rikkaalle seokset)... Kumilaippa saattaa vuotaa(tätä tarkoitin aikasemmin), kuten myös imusarjan ja kannen välissä oleva tiiviste...
Kannattaa myös kurkata sinne kaasuttimen sisään!
Avaat siintä kaasarin päältä 3 ruuvia ja nostat kannen varovasti pois, niin paljastuu semmonen iso "kumilaippa" siinä ei sais olla murtumia/reikiä missään tai aiheuttaa juuri kuvailemaasi oireilua..
Osa ei muistaakseni edes 2€ maksa motonetissä ja todella helppo vaihtaa..
Avaat siintä kaasarin päältä 3 ruuvia ja nostat kannen varovasti pois, niin paljastuu semmonen iso "kumilaippa" siinä ei sais olla murtumia/reikiä missään tai aiheuttaa juuri kuvailemaasi oireilua..
Osa ei muistaakseni edes 2€ maksa motonetissä ja todella helppo vaihtaa..
Mullon ny kutina et siinois 3 pulttia jolla se kiinnittyy siihe kumilaippaan mikä o kaasarin alla ja muutama ruuvi lissää on et saa kannen pois. Noh, huomenna rassaileen ja tarkistaan jossei saa hyviä päästöjä mitattua.Bousta kirjoitti:Kannattaa myös kurkata sinne kaasuttimen sisään!
Avaat siintä kaasarin päältä 3 ruuvia ja nostat kannen varovasti pois, niin paljastuu semmonen iso "kumilaippa" siinä ei sais olla murtumia/reikiä missään tai aiheuttaa juuri kuvailemaasi oireilua..
Osa ei muistaakseni edes 2€ maksa motonetissä ja todella helppo vaihtaa..
Mulla ei oo mitään hajua näistä mersuista. Sähkö mokkuloita tässä on 2-3 kaasaris, toisio kurkku/kaasuläppä alipaineella toimii ja joku pierburgin "ecu" löytyy akun takaa ja yj relees on 2kpl sulaketta.jolle kirjoitti:Mikäs kaasutin tässä laitteessa muuten on? jos löytyy lambda niin ei taida löytyä mekaanista pierburgia? Entä löytyykö sähköohjatusta kaasarista samanlainen kalvo?
Voin ottaa kuvaa tänää kuha puran ko muistin yhe jutun mitä piti viel tehä. Ja en muutes löytäny yhtäkään kuvaa netistä missä ois samanlainen kaasari/ilmanputsari, en netti autosta enkä googlellakaa..
Nyt o mittarin nokassa käyty, vähäpäästösen papereita ei tähän saanu, katti ja lambda tässä on minun mielestä ja papereissa ei lue mittään lambdasta, katista, tai et ois vähäpäästöinen ni tämä ei sitte oo vissii vähäpäästöinen? 1/89 valmistettu..
Taitaa olla kyseessä pierburgin 2e-e kaasutin, joka on siis elektronisesti ohjattu kaasutin. Oma on ainakin merkitty vähäpäästöiseksi maahantuonnin yhteydessä katalysaattorin takia, vaikka on vuosimallia -88. Käsittääkseni samoja autoja on vähäpäästöisinä ja ei vähäpäästöisinä.
Vaatii tosiaan toimivan lambdan (ja katin). Muuten menee seokset ja päästöt ihan sekasin. Näistä hyvä tarkistaa alipaineletkut ja se imusarjan ja kaasuttajan välissä oleva kumilaippa. Pienet vuodot siellä täällä vaikuttaa kummasti käyntiin.
Vaatii tosiaan toimivan lambdan (ja katin). Muuten menee seokset ja päästöt ihan sekasin. Näistä hyvä tarkistaa alipaineletkut ja se imusarjan ja kaasuttajan välissä oleva kumilaippa. Pienet vuodot siellä täällä vaikuttaa kummasti käyntiin.
Löyty sieltä yks alipaine vuoto jo kun oli tulpattu lähtö pettäny kaasarissa, muistin vasta yöllä sen ja aamulla ennen pakokaasumittausta en kerenny laittaa parenpaa tulppaa, kiinostas toki tietää toiki miks on tulpattu tuo lähtö.. Jäännös happi oli koholla tossa jostakin syystä, entiä oisko tosta voinu johtua.sundiz kirjoitti:Taitaa olla kyseessä pierburgin 2e-e kaasutin, joka on siis elektronisesti ohjattu kaasutin. Oma on ainakin merkitty vähäpäästöiseksi maahantuonnin yhteydessä katalysaattorin takia, vaikka on vuosimallia -88. Käsittääkseni samoja autoja on vähäpäästöisinä ja ei vähäpäästöisinä.
Vaatii tosiaan toimivan lambdan (ja katin). Muuten menee seokset ja päästöt ihan sekasin. Näistä hyvä tarkistaa alipaineletkut ja se imusarjan ja kaasuttajan välissä oleva kumilaippa. Pienet vuodot siellä täällä vaikuttaa kummasti käyntiin.
Nykimistä sen korjaus ei poistanu, humpaamisesta en osaa vie sanoa ku ei ainakaa enää sen jälkee niin pahasti oo humpannu mut ajellaa ni seki totuus selvii..