300TDT kusee löpöä pumpulta.
300TDT kusee löpöä pumpulta.
Tervehdys! Väyggä seisoi kuutisen viikkoa tallissa, jonka jälkeen vaihtelin talvipyörät alle ja aattelin että alkaisi taas sillä liikuskelemaan. Se oli keula ylhäällä parisen päivää kun sitä vähän roplailin ennenkun rupesin käynnistelemään. Akku oli ollut latauksessa ylläpitolaturilla, onneksi... Oli vetässyt järjestelmään ilmaa reippaanlaisesti. Pyörittelyn jälkeen sain sen sitten lopulta tulille. Auto kusi löpöä niin reippaasti (muutaman desin) tallin lattialle, ettei ollut minkäänlaista mahdollisuutta edes veikkailla että mistä se vuotaa. Sen vain totesin, pumpun suunnalta tulvii.
Pari päivää myöhemmin kävin käynnistelemässä uudestaan, ennen starttia putsailin naftoja kykyni mukaan sieltä ahtaudesta. Ensin vaikutti, ettei vuoda, mutta väärässähän olin... Tippa kerralaan rupesi löpöä ilmaantumaan pumpun päälle, sinne kahden takimmaisen putken lähtöjen luona olevan torxkantaisen pultin juurelle. Oli kuitenkin löpön avulla tiivarit vähän turvonneet, ehkä just just vois ajaakkin jos olisi pakko. Autot tykkää että niillä ajetaan.
Vuotopaikka lienee siis o-renkaat siinä niitten ilmeisesti messinkisten? murkuloitten alla. Nyt sitten olisi tarkoitus jostain hankkia ylimääräinen levy missä siis ne poorit millä nuo murkulat on siinä pumpussa kiinni. Siitä voisin rakennella työkalun.
Vinkkejä tuon homman tehneiltä ottaisin mielelläni vastaan, jos jotain kikkoja mielessä. Puhtaanahan kriittiset paikat pitäisi tietty saada pysymään, ja jouset ei saisi lentää tallinnurkkaan... Onko siinä jokin tietty kiristysmomentti millä ne pitäisi takaisin kiertää? Ts. voinko saada esim. käyntiä sekoitettua, jos laitan ne vain kiinni "sopivasti". Tietääkö joku varmuudella, onko jotkin noista KL-varaosien o rinkuloista sopivat tuohon paikkaan, kun olisi sieltä vähän muutakin tilattavaa niin voisi laittaa samaan pakettiin.
Pari päivää myöhemmin kävin käynnistelemässä uudestaan, ennen starttia putsailin naftoja kykyni mukaan sieltä ahtaudesta. Ensin vaikutti, ettei vuoda, mutta väärässähän olin... Tippa kerralaan rupesi löpöä ilmaantumaan pumpun päälle, sinne kahden takimmaisen putken lähtöjen luona olevan torxkantaisen pultin juurelle. Oli kuitenkin löpön avulla tiivarit vähän turvonneet, ehkä just just vois ajaakkin jos olisi pakko. Autot tykkää että niillä ajetaan.
Vuotopaikka lienee siis o-renkaat siinä niitten ilmeisesti messinkisten? murkuloitten alla. Nyt sitten olisi tarkoitus jostain hankkia ylimääräinen levy missä siis ne poorit millä nuo murkulat on siinä pumpussa kiinni. Siitä voisin rakennella työkalun.
Vinkkejä tuon homman tehneiltä ottaisin mielelläni vastaan, jos jotain kikkoja mielessä. Puhtaanahan kriittiset paikat pitäisi tietty saada pysymään, ja jouset ei saisi lentää tallinnurkkaan... Onko siinä jokin tietty kiristysmomentti millä ne pitäisi takaisin kiertää? Ts. voinko saada esim. käyntiä sekoitettua, jos laitan ne vain kiinni "sopivasti". Tietääkö joku varmuudella, onko jotkin noista KL-varaosien o rinkuloista sopivat tuohon paikkaan, kun olisi sieltä vähän muutakin tilattavaa niin voisi laittaa samaan pakettiin.
^Kiitos tarjouksesta
.
Mulla on tuota kalustoa tuossa pihassa ihan riesaksi asti, eli ei varsinaisesti mikään kiire alkaa nysväämään.
Mutta kun motivaatio iskee ja kun kamat on hankittu niin eiköhän se näillä ohjeilla onnistu. Usein tulee koitettua "säästää" puoli tuntia purkuaikaa
, ja käytettyä sitten 3 tuntia ylimääräistä kroppa mutkalla kädet jossain ihmeen reijjässä sormet nihraantuneena vereslihalle
.

Mulla on tuota kalustoa tuossa pihassa ihan riesaksi asti, eli ei varsinaisesti mikään kiire alkaa nysväämään.
Mutta kun motivaatio iskee ja kun kamat on hankittu niin eiköhän se näillä ohjeilla onnistu. Usein tulee koitettua "säästää" puoli tuntia purkuaikaa


näin se usein menee, eilinen hehkujenvaihto satalankkuun olis varmasti sujunu helpommin kun olis viitsiny purkaa imusarjan edestä veks... Mutta kun...Mostro kirjoitti: Usein tulee koitettua "säästää" puoli tuntia purkuaikaa, ja käytettyä sitten 3 tuntia ylimääräistä kroppa mutkalla kädet jossain ihmeen reijjässä sormet nihraantuneena vereslihalle
.
Mutta tuo 606:n imusarja on niin paljon alle piilottava ja toisaalta niin nätti ottaa pois että ei kannata mielestäni edes yrittää pumpun tiivistystä sarja paikallaan. Eikä se kyllä voi onnistuakaan (näin ajattelen kerran operaation suorittaneena)
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Nyt kun Paavolla toinen kierros häämöttää, niin eilis iltana se motivazionekin sitten iski. Helppo homma äkkiä tehty. Tosin arviolta yksi tunti meni ylimääräistä, kun yhtä niistä jousista sieltä konehuoneen uumenista etsin
.
Muutenhan tuossa ei ollut kummempia. Toki ne imusarjan "toisen pään" 4pulttia on kyllä semmoisissa reijissä, että nahkat meinaa kuoriutua keskikokoisistakin kourista. No, yhtä kaikki tiivistä tuli. Vanhat oo-renkaat olivat muuntuneet kovamuoviksi. Pikkuruuvarilla irrotellessa katkesivat melkein kaikki. Samaan syssyyn tuli vaihdettua myös se ohjausakselin läpivienti haitari, tuli niin mukavasti tyrkylle imusarjan alta. Piruvie kun olisi järki riittänyt ja olisi hankkinut ne läpinäkyvät löpöputketkin, olisi netkin olleet nätti vaihtaa samalla. Toivotaan että kestävät tiiviinä vielä palan matkaa...
Ja kaikille kellä kyseinen homma on ensi kertaa edessä tiedoksi: Sitä ei pysty tai ei ainakaan kannata lähteä tekemään imusarjaa irrottamatta niinkuin viisaammaat/kokeneemmat aiemmin jo totesivatkin.

Muutenhan tuossa ei ollut kummempia. Toki ne imusarjan "toisen pään" 4pulttia on kyllä semmoisissa reijissä, että nahkat meinaa kuoriutua keskikokoisistakin kourista. No, yhtä kaikki tiivistä tuli. Vanhat oo-renkaat olivat muuntuneet kovamuoviksi. Pikkuruuvarilla irrotellessa katkesivat melkein kaikki. Samaan syssyyn tuli vaihdettua myös se ohjausakselin läpivienti haitari, tuli niin mukavasti tyrkylle imusarjan alta. Piruvie kun olisi järki riittänyt ja olisi hankkinut ne läpinäkyvät löpöputketkin, olisi netkin olleet nätti vaihtaa samalla. Toivotaan että kestävät tiiviinä vielä palan matkaa...
Ja kaikille kellä kyseinen homma on ensi kertaa edessä tiedoksi: Sitä ei pysty tai ei ainakaan kannata lähteä tekemään imusarjaa irrottamatta niinkuin viisaammaat/kokeneemmat aiemmin jo totesivatkin.