Nozzzin Nissan Cedric
Kyllähän tämäki käytättää koneen poisa omalta paikaltaan, ei ruennu pitämään hitsaus kohdat kuin muutaman päivän ja rupesi tiputtamaan allesa, samalla vaihdella muutamia tiivisteitä ja nostaa öljynpaineita vähäsen.
Nyt keulapäätä purettu, huomenna rymytä auton alla osat irtaalleen ja nostaa paketti pois keulasta.
EDIT: ja niin löytyhän tuohon keulalle vielä yhdet vanhat lisävalot jotka ei vielä ole paikoillaan.. h4 polttimoilla! mitenkäs näiden laillisuus ja mitenkäs kytketään
itse ajattelin että laittaisi vain lyhyet käyttöön, kun vakio lyhyillä ei tahdo nähdä mitään, pitkillä kylläkin näkkee kun on xenonit lisävaloissa
Nyt keulapäätä purettu, huomenna rymytä auton alla osat irtaalleen ja nostaa paketti pois keulasta.
EDIT: ja niin löytyhän tuohon keulalle vielä yhdet vanhat lisävalot jotka ei vielä ole paikoillaan.. h4 polttimoilla! mitenkäs näiden laillisuus ja mitenkäs kytketään
itse ajattelin että laittaisi vain lyhyet käyttöön, kun vakio lyhyillä ei tahdo nähdä mitään, pitkillä kylläkin näkkee kun on xenonit lisävaloissa
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
® Mesen Coupeklubi
Nyt on setrikki taas ajossa, vielä kun saa kytkimen pelittämään kunnolla niin mahtava luisupulkka.. ölijy pohoja pittää ja nesteetkin pyssyy sisäsä, tähän mennessä ei ísompia ongelmia 60km ajon jälkeen
työsylinteri vaihtaa jos se johtuisi siitä kun ei saa kunnon paineita aikaiseksi ja meleko kostialta näytti.. ei muistin mukaan ollut kalliskaan ja jopa saakin vielä
jos sitä saisi niitä parempia kuvia ensi vkl:na otettua raadille kun saa auton pestyä ja muutenkin vähän siistittyä ja vielä yhet lisävalot keulalle!
työsylinteri vaihtaa jos se johtuisi siitä kun ei saa kunnon paineita aikaiseksi ja meleko kostialta näytti.. ei muistin mukaan ollut kalliskaan ja jopa saakin vielä
jos sitä saisi niitä parempia kuvia ensi vkl:na otettua raadille kun saa auton pestyä ja muutenkin vähän siistittyä ja vielä yhet lisävalot keulalle!
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
® Mesen Coupeklubi
jaahas.. 600km kesti ja ölppävalo palamaan.. ei muutako halliin ja kokkeilla onko sama vanaha vika.. eipä ollunna.. jottai män koneesta paskaksi. tämä vaihtakoot omistajaa sellaiselle jolla on enemmän aikaa rapata näitä romuja.
eli metallinen ääni rupes kuulumaan koneesta ja jonni verra metalli hilipettä öljyn mukana.. ois vaan pitäny kahtua ne laakerit kun kone oli nostettuna pois..
eli metallinen ääni rupes kuulumaan koneesta ja jonni verra metalli hilipettä öljyn mukana.. ois vaan pitäny kahtua ne laakerit kun kone oli nostettuna pois..
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
® Mesen Coupeklubi
Katoha, aikaa löyty sittennii ja toinen kone rakenteilla. Huomenna kampiakseli viedä hiottavaksi ylikoon runkolaakereille ylivieskaan, ja loppuviikosta saa osat takasi ja sitte joulun aika meneeki niputtaessa
Jospa se heräilisi niin saisi auton ajoon.. ei tarvis tuolla laina ranskiksella ajaa
tämän saa konerempan jälkeen ostaa isolla hintaa pois tai sitten tämä tuli ja myös jää meikäläisen omistukseen.. sen verran paljon tehnyt jo tälle..
Jospa se heräilisi niin saisi auton ajoon.. ei tarvis tuolla laina ranskiksella ajaa
tämän saa konerempan jälkeen ostaa isolla hintaa pois tai sitten tämä tuli ja myös jää meikäläisen omistukseen.. sen verran paljon tehnyt jo tälle..
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
® Mesen Coupeklubi
Aja vain itse ja kirjota tänne kivoja juttuja, kivasta autosta. Tatsunismiä kun sairastan, niin mielenkiinnolla seuraan.
Lähin muisto näistä se kun lapsuudessa naapurustossa manneilla oli cetrikkejä. Viimeksi tuli oltua cedrikin kyydissä joku viisi vuotta sitten. Hyvä kyydit oli. En tuntenut kuskia entuudestaan ja yhäkki tokas jotain tyyliin "josko vähän kylkimyyryä". Sitten lähti setrikki poikittain ja kuskin oli pakko ihailla peilistä samaa aikaa taakseen jättämää savupilveä Vaan hyvät oli kyydit, mentiin sitten suoraan tahi sivuttain.
Lähin muisto näistä se kun lapsuudessa naapurustossa manneilla oli cetrikkejä. Viimeksi tuli oltua cedrikin kyydissä joku viisi vuotta sitten. Hyvä kyydit oli. En tuntenut kuskia entuudestaan ja yhäkki tokas jotain tyyliin "josko vähän kylkimyyryä". Sitten lähti setrikki poikittain ja kuskin oli pakko ihailla peilistä samaa aikaa taakseen jättämää savupilveä Vaan hyvät oli kyydit, mentiin sitten suoraan tahi sivuttain.
Laakerit näihin on hakusassa, runko laakereita ei saa kuin ylikoossa ja veivin laakeritkin oli kahtelun alla. m-renkaita en vaihtanut kun tuntuivat vielä olevan voimissaan tässä koneessa. puhelin käteen ja soittelemaan vaikka Aution auto ylivieska / jotain muita paikkoja jotka tekee koneistuksia ja myy osia, tuolta sain ainakin hyvän palvelun.
näitä koneita on aina silloin tällöin myynnissä, kannattaa ostaa pari taltee.. näin ite tein onneksi
Hyvä tämä oli ajaa myös ja mahdottoman heleppo viijä kylyki eellä
näitä koneita on aina silloin tällöin myynnissä, kannattaa ostaa pari taltee.. näin ite tein onneksi
Hyvä tämä oli ajaa myös ja mahdottoman heleppo viijä kylyki eellä
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
® Mesen Coupeklubi
Alakerta alakkaa olemaan nipussa, rueta nettiä tutkimaan niin saa vejettyä osat oikiaan momenttiin, jos jollakulla sattuu tämmöseen olemaan ö-pohjaa ylimääräisenä 100% ehjää, niin saa tarjota!
kansi työn alla, venttiilit ja kaikki irto osat purettu pois, venttiilien pinnat hioa ja pyöräyttää kannesa kunhan saapi puhistettua kannen kaikesta paskasta ensin
kansi työn alla, venttiilit ja kaikki irto osat purettu pois, venttiilien pinnat hioa ja pyöräyttää kannesa kunhan saapi puhistettua kannen kaikesta paskasta ensin
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
® Mesen Coupeklubi
Kansi "valamis" kuha saapi huomenna kanavat vielä puhistettua paremmaksi ja 7 pakosarjan pulttia irti jotka katkenneet kanteen.. huomenna hattu alakerran päälle ja pääsee tappelemmaa jakoja kohillee.. nimeommaa tappelemmaa..
tämmösenki löysin netistä LD28 ja LD20 koneille.. kaikki kiristysarvot yms löytyy
http://asavage.dyndns.org/Nissan/displa ... Page=front
Mutta mitä tässä tutkiskelin, niin en älynny äkkiseltää mihin asentoon nokka lyyään kun ykköspytyn mäntä on ylläälä, ja syöttöpumpun ajotus näytti meleko
on tuolla onneksi 2 "ehejää" konetta mistä näkkee mihi asentoo nokka lyyää ku 1pytyn mäntä o ylläälä..
mutta tuo syöttöpumppu.. kehtaisiko joku seleventää sen suomenkielelle
Nii ja näytti venttiili välykset oleva lämpimänä. imu 0,25mm pako 0,30mm, lyönkö kylmänäki nuihi arvoihi vai?
tämmösenki löysin netistä LD28 ja LD20 koneille.. kaikki kiristysarvot yms löytyy
http://asavage.dyndns.org/Nissan/displa ... Page=front
Mutta mitä tässä tutkiskelin, niin en älynny äkkiseltää mihin asentoon nokka lyyään kun ykköspytyn mäntä on ylläälä, ja syöttöpumpun ajotus näytti meleko
on tuolla onneksi 2 "ehejää" konetta mistä näkkee mihi asentoo nokka lyyää ku 1pytyn mäntä o ylläälä..
mutta tuo syöttöpumppu.. kehtaisiko joku seleventää sen suomenkielelle
Nii ja näytti venttiili välykset oleva lämpimänä. imu 0,25mm pako 0,30mm, lyönkö kylmänäki nuihi arvoihi vai?
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
® Mesen Coupeklubi
Oisin voinu konevikasena olla kiinnostunu... Pitäs näköjään lukia enämpi voorumia... tai siis usiammi.
Varmaan venttiilivälyksisä ku ottaa 0.05 poikkeen ja säätelee menemään.
Ne on tavannu löytää osat niihinki mihkä muut ei kykene.
Varmaan venttiilivälyksisä ku ottaa 0.05 poikkeen ja säätelee menemään.
Kokkeile Vaasasta: Hiomo Isokangasexso kirjoitti:Mistä löysit osia koneeseen, esim. männänrenkaat? ( veneessä 2kpl LD28, molemmat väljiä...)
T; esko
Ne on tavannu löytää osat niihinki mihkä muut ei kykene.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Kiitänpä, ja saa siitä tarjousta tehä vieläkin nii katotaa miltä tuntuu.. kone alakaa vaa ollee läjjäystä vaille nii se hinta..JuhoL kirjoitti:Oisin voinu konevikasena olla kiinnostunu... Pitäs näköjään lukia enämpi voorumia... tai siis usiammi.
Varmaan venttiilivälyksisä ku ottaa 0.05 poikkeen ja säätelee menemään.
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
® Mesen Coupeklubi
Eikös se pumppu, tai sen hihna tule niin et kiila hihnapyörällä siihen missä ei ole A-merkkiä ja hihnapyörän A-merkitön piste hihnalla olevan viivan kohdalle se toinen viiva sitten kampuralla olevan merkin kohdalle, nämä tietysti kun ykkönen ylhäällä, eli vauhtipyörän viiva sen aukon kohdalla ja öljykorkista katsot et eka nokka ylhäällä... jos käytät vanhaa hihnaa, eikä viivat näy niin viivojen väli taisi olla 20 hammasta...
Juu täytyy koittaa tutkailla tuosta läjässä olevasta nuo ajotukset ja jako kohilleen miten minkäkin pitää olla.
Nyt kansi nostettu omalle paikalleen, huomenna rueta kahtomaan paras nokka-akseli kolmesta ja kiristellä kansi ja alakerta momenttiinsa..
Huomenna myös tilailla jakopäähän liukukiskot, kiristin osat uudet ja hehkut. tehdään nyt kerralla suhteellisen kunnolla..
Tähän mennessä vaihdettu/laitettu
- kampiakselin rk-laakerien paikat hiottu ylikoon laakereilla
- kiertokankien paikat kiillotettu
- runko- ja kiertokangen laakerit uudet
- kannen tiiviste
- venttiilin varren kumit
- venttiilit hiottu ja "sovitettu" kanteen
- kampiakselin stefat
jos se kuukauden sisään olisi herännyt henkiin..
Niin ja jos joltakulta tosiaan löytyisi täysin ehjä ja hitsaamaton ö-pohja y30 setrikkiin tähän ld28 koneeseen niin voi ottaa yhteyttä Yv:llä!
Nyt kansi nostettu omalle paikalleen, huomenna rueta kahtomaan paras nokka-akseli kolmesta ja kiristellä kansi ja alakerta momenttiinsa..
Huomenna myös tilailla jakopäähän liukukiskot, kiristin osat uudet ja hehkut. tehdään nyt kerralla suhteellisen kunnolla..
Tähän mennessä vaihdettu/laitettu
- kampiakselin rk-laakerien paikat hiottu ylikoon laakereilla
- kiertokankien paikat kiillotettu
- runko- ja kiertokangen laakerit uudet
- kannen tiiviste
- venttiilin varren kumit
- venttiilit hiottu ja "sovitettu" kanteen
- kampiakselin stefat
jos se kuukauden sisään olisi herännyt henkiin..
Niin ja jos joltakulta tosiaan löytyisi täysin ehjä ja hitsaamaton ö-pohja y30 setrikkiin tähän ld28 koneeseen niin voi ottaa yhteyttä Yv:llä!
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
® Mesen Coupeklubi
ok yrittää muistaa katsoa.. onko sulla kuvaa referenssiksi?
jooh.. aika totaalinen tuho kuulemma kävi. joku mäntä hajosi ja katkaisi kiertokangen ja muruset tuhosi kai muutakin..
ja kun vene oli kuivilla talven, niin se paloi osittain (joku ilkivalta juttu kai)
jooh.. aika totaalinen tuho kuulemma kävi. joku mäntä hajosi ja katkaisi kiertokangen ja muruset tuhosi kai muutakin..
ja kun vene oli kuivilla talven, niin se paloi osittain (joku ilkivalta juttu kai)
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
..making sense, is NOT my priority..
Nyt on ehjä ö-pohja haettu Daze:lta!
Samalla sai hyviä neuvoja!
Pistähän Daze omasta 280c:stä juttua ja kuvia, varmasti kiinnostaa monia oli sen verta komia kampe!
EDIT: ja semmone tuli mieleen minkälaisella ET luvulla rupian kahtellee kesävanteita?
Samalla sai hyviä neuvoja!
Pistähän Daze omasta 280c:stä juttua ja kuvia, varmasti kiinnostaa monia oli sen verta komia kampe!
EDIT: ja semmone tuli mieleen minkälaisella ET luvulla rupian kahtellee kesävanteita?
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
® Mesen Coupeklubi
Onko setrikki jäykällä taka-akselilla?
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Multahan puuttuu sitte setrikki. Lukkoperänen kingcäppi löytyy jo.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740