Ajettavuus jäällä.

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W210
Avatar
Koponen
Viestit: 75
Liittynyt: 21.10.2010 14:36
Paikkakunta: Lapua

Ajettavuus jäällä.

Viesti Kirjoittaja Koponen »

Elikkäs, auto on todella epämukava ajettava jäisellä tiellä.
Tuttuni lainasi autoa ja sanoi samaa, kuulemma kuin leijjailisi koko ajan tien pinnalla.
Eilen illasta huomasin myös sellaisen pikkuseikan että auto nyppii jotenkin välillä sivulleppäin.
Ja tosiaan sulalla tiellä menee eteenpäin kuin juna.

Katsastanut olen juuri ja peräpäässä ei ainkaan katsurin mukaan ollut mitään moitittavaa.. eteen vaihdoin alapallonivelen.

Alan epäillä että jos auraus kulmat olisivat sen verran pielessä..
Toisaaltaalta hirveän pitkä siitä ei ole kun edellinen omistaja on kulmat säädättänyt.

Niin ja autohan on tuo 200cdi farkku.

E1.1 Tänään vaihdoin nasta renkaat kitkojen tilalle kun ne olivat niin epätasaisesti kuluneet.. (olleet ennen audin alla :shock: )
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Aurauskulmilta kuulostaa.
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Joo.. oman auton käytin kesällä suunnattavana ja ei ne siellä esikuormittaneet renkaita, eli aurausta on liian vähän. Joku tietysti sanoo, että säätö tehdään kun on uudet osat autoon vaihdettu, jolloin esikuormituksella olisi minimaalinen vaikutus, mutta kun kaikkia osia en ole vaihtanut.

Tuskin mersulla tuo ohje on suotta annettu.

No... itte kun tekee, niin saa mitä tulee... mun motto.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Jotkut autot on tarkkoja renkaista ja niiden paineista, mersu varsin tarkka renkaista.

Jos siellä on väljää tekee saman luikertelun myös kuivalla,
big jopo
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Veikkaisin niitä takapään puslia tai sitten renkaita/suuntausta.
Viimeksi muokannut cmeli, 12.12.2011 19:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Ai niin... Mulla talvirenkaat on sellaset teräväkanttiset ja sehän on kanssa mersun kanssa huono juttu.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Takapään liian suuri auraus tekee kans tuommosen ilmiön ja ei olla ikää kuormitettu mersun ohjeiden mukaan.
Silimällä korkeus ja arvot + ny vissin kohtuurella onnistuttu...... :roll:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
JP74
Viestit: 721
Liittynyt: 08.11.2005 7:16
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Narinanivelet väljät ja auraukset kuntoon. Piikitä alapallot suojakumin läpi vaikka automaattiöljyllä...
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5982
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: Ajettavuus jäällä.

Viesti Kirjoittaja AK47 »

W202 oli samanlaisesta liukkaan kelin mutkittelusta kärsivä ja kokeilin kaikenlaista. Merkkiliike Lohjalla siis sääti päin peetä 4-pyöräsuuntauksessa, siitä se pulma lähti kasvamaan. Vaihdeltiin sitten ohjauksen osia (raidetanko päineen ja ohjauksen vaimennin) tukivarsia ja narinaa. Kokeiltiin erilaista talvirengasta ja erilaisilla paineilla. Hyvää ei tullu kuitenkaan vaikka toki parani. Sitten säädettiin kulmat paikallisessa kolarikorjaamossa ja alkoi paremmin kulkemaan mutta ratti oli vinossa milloin toiseen suuntaan milloin vastakkaiseen... Lopulta vaihdoin molemmat raidetangon päät (kun se toinen olikin jätetty vaihtamatta) ja samalla säädin aurauksen aika nollille edessä (tais olla 0.07-0.08 astetta) Kulkikin sitten melko mukavasti liukkaalla. Tosiaan vaihdettiin siihen kyllä simpukkaan joku korjaussarja kanssa ennen toista suuntausta. Parhaiten meni suoraan hakka 5 nastoilla 225 45 17.

Kyllähän se pitäis viimeistään 300tkm kohdalla mersuun vaihtaa alustasta kaikki uusiksi.... :D Pikkuhiljaa vaihtamalla ei saa kunnolla tuntea mikä ero siellä alustan palikoilla on löydettävissä. Tosin yllättävän suuri ero oli kesällä ajettaessa kun vaihtoi jouset. Talviajoon varmaan sekin vaikutti, mutta paha sanoa varmaksi.
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Pitäisi olla joku takuuvarma systeemi millä löytää sen väljän palikan sieltä monien vaihtoehtojen joukosta. Ihmettelen noita yli puoli miljoonaa ajettuja että millä ne kaivaa ne väljät sieltä alustasta. Vai ajeleeko ne vaan ja korjaa mitä katsastus käskee..
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29278
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ihmettelen noita yli puoli miljoonaa ajettuja että millä ne kaivaa ne väljät sieltä alustasta. Vai ajeleeko ne vaan ja korjaa mitä katsastus käskee..
Katsastuksessa ei läheskään aina huomata kaikkia välyksiä.
Kannattaa tutkituttaa ammattilaisella (mersut osaava asentaja).
Auto pysyy kohtalaisen hyvässä kunnossa jos huollattaa kerran vuodessa niin että samalla katsellaan välykset pois.
Osiahan voi itsekin vaihtaa jos on työkaluja, sopiva paikka ja intoa.
Pitää vaan muistaa että pyöränkulmat laitetaan lopuksi kohdalleen nelipyöräsuuntauslaitteella, ei kierteitten määrää laskemalla tai laudanpätkällä / mittanauhalla.
wiimax.fi
650000tuttavuus
Viestit: 2154
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Onko Dealerin edustamassa pajassa nelipistesuuntaus, ja mitä maksaa lähinnä tarkastus ja tarvittaessa ehkä säätökin.
Meinaan, kun tuo Tenava on vähän levoton vaikka säädätetty keväällä ja sitä ennen vaihdettu tarvittavia osia. Yleensä ovat kyllä omista Mersuistani saaneet kohdalleen kys. liikkeessä. Jäi kylläkin vähän mietityttämään maininta, että vanhoista koslista (-89) ei saa esim. takapyörän kallistuksia säädettyä.)
Vai onko se heikompi ohjattavuus ihan vaan Tenavan ominaisuus esim. satalankkuun verrattuna.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
Koponen
Viestit: 75
Liittynyt: 21.10.2010 14:36
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja Koponen »

Juu no eilen en sitten ehtinyt kokeilla auton ajettavuutta toisilla renkailla kun vaihdoin tosiaan alle peltivanteet ja eihän ne perskatit mahtunu pyörimään siellä edessä.. :D

No jos sitä tänään tuolta tallin perukoilta ettis sinne ne c:n omat pellit alle..
Tosin ei kyllä pahemmin oo jäätäkään enää.

Etupyörän laakerit taidan kanssa käydä kiristelemässä kun tuntuu olevan sellainen kiva välys sieläkin..

Ja tosiaan ne kitkapyörät olivat kuluneet takaa niin että joka toinen hokki oli kulunut ja joka toinen ei. Tämänkin luulisi vaikuttavan liukkaan kelin ajettavuuteen.

Eihän siellä nyt oikein paljon pitäisi väljiä paikkoja olla kun autolla kumminkin rullattu VASTA 420000 ja risat.. :wink:

Kulmat käyn kumminkin varmasti nyt tarkistuttamassa tässä jossain vaiheessa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29278
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onko Dealerin edustamassa pajassa nelipistesuuntaus, ja mitä maksaa lähinnä tarkastus ja tarvittaessa ehkä säätökin.
On toki, viidenkympin nurkilla taisi olla tarkastus.
Säätötyö ym. tuntiveloituksen mukaan.
wiimax.fi
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5982
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

dealer kirjoitti:
Ihmettelen noita yli puoli miljoonaa ajettuja että millä ne kaivaa ne väljät sieltä alustasta. Vai ajeleeko ne vaan ja korjaa mitä katsastus käskee..
Katsastuksessa ei läheskään aina huomata kaikkia välyksiä.
Kannattaa tutkituttaa ammattilaisella (mersut osaava asentaja).
Auto pysyy kohtalaisen hyvässä kunnossa jos huollattaa kerran vuodessa niin että samalla katsellaan välykset pois.
Osiahan voi itsekin vaihtaa jos on työkaluja, sopiva paikka ja intoa.
Pitää vaan muistaa että pyöränkulmat laitetaan lopuksi kohdalleen nelipyöräsuuntauslaitteella, ei kierteitten määrää laskemalla tai laudanpätkällä / mittanauhalla.
Niin, korjattakoon että itse säätämäni etupyörien auraus tehtiin ihan tarkoitusta varten tehdyllä "työntömitalla" sillä voi mitata joko renkaasta, vanteen reunasta tai jarrulevystä ottamalla sen minkä parhaaksi mittauspaikaksi katsoi. Kokeilin sekä renkaasta että vanteesta mitata ja pyörittelin renkaita myös eteen ja taaksepäin sen verta että useamman mittauksen perusteella sain vanteen etu ja takareunasta erot kympin parin tarkkuudella, loppu oli laskemista.

Vaikeinta oli säätää haluamansa määrä, meni aina yli tai ali halutusta ja lopuksi jätin siihen tehtaan minimistä puoleen ja kun tuntui hyvältä niin annoin olla siinä (tähtäsin muistaakseni 0.15 arvoon).

Mersun merkkiliikkeessä laittoivat vanteeseen häkkyrän kiinni ja tuskimpa se kertaluokkaa parempi oli... Ei ne siellä navan otsapinnasta katsonut, mikä olisi mielestäni lähtökohta jos kunnolla tekisi.
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Hienot lasertuikuttimet on aika turhia, jos niitä epämääräiseen vanteen pintaan huolimattomasti asetellaan. En oikein jaksa uskoa, että niitä on oikeasti koskaan edes kalibroitu.... Tai sitten niitä todella säännöllisesti kalibroidaan epäilen

Täytyy yrittää loppuviikosta tehdä jotain omalle autolle.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Olisko sulla Ak47 kuvaa tuosta laitteesta kun alko itseäkin kiinnostaa tuollaisen värkkääminen :D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29278
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Niin, korjattakoon että itse säätämäni etupyörien auraus tehtiin ihan tarkoitusta varten tehdyllä "työntömitalla" sillä voi mitata joko renkaasta, vanteen reunasta tai jarrulevystä ottamalla sen minkä parhaaksi mittauspaikaksi katsoi. Kokeilin sekä renkaasta että vanteesta mitata ja pyörittelin renkaita myös eteen ja taaksepäin sen verta että useamman mittauksen perusteella sain vanteen etu ja takareunasta erot kympin parin tarkkuudella, loppu oli laskemista.
Meillä on korjaamokäytössä myös tuollainen mittausväline.
Sillä voi tarkistaa etupyörien aurauksen luotettavasti mutta useinkaan se ei riitä.
Hienot lasertuikuttimet on aika turhia, jos niitä epämääräiseen vanteen pintaan huolimattomasti asetellaan.
Vanteen kierous ei vaikuta mittaukseen nelipyöräsuuntauslaitteilla.
En oikein jaksa uskoa, että niitä on oikeasti koskaan edes kalibroitu.... Tai sitten niitä todella säännöllisesti kalibroidaan epäilen
Minun työpaikalla oleva laitteisto tarkastetaan noin kerran kuukaudessa.
Varsinaisen kalibroinnin tarvetta on ollut pari kertaa 6-7 vuoteen.
Jokainen ymmärtää että laitteiston pitää olla kunnossa ja mittaajan 7 säätäjän osata tehtävänsä, muuten tehdään enemmän takuutyötä kuin veloitettavaa eikä se olisi kenenkään etu.
wiimax.fi
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5982
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

jolle kirjoitti:Olisko sulla Ak47 kuvaa tuosta laitteesta kun alko itseäkin kiinnostaa tuollaisen värkkääminen :D
En ottanut kuvaa kun sitä lainasin/säätelin itse :( Endurance ajoa harrastavalta taholta tuon lainasin, käyttävät sitä siinä hommassa kai tarkistaakseen onko auraus muuttunut tms.

Siinä on pitkä tanko (neliöputkea) jonka päissä on liuvut (nekin neliötä) joissa taasen hitsatut kärjet joilla pääsee mittaamaan renkaan sivun yli sinne vanteelle päin. Ensin mitataan toinen reuna ja sitten toinen. Mittauskorkeuskin oli helppo saada samaksi etu ja takapuolelta mitatessa.

Tankoon piirrettiin merkki terävällä piirtopuikolla tai tussilla ja mitattiin tönärillä erot ja laskettiin siitä kulma kun mitattiin myös mittauskohdasta vanteen mitta pituussuunnassa.

Eipä tuolla muuta saa mittailtua kuin aurauksen. Periaatteessa toki korkeus suunnassa saa mittailtua myös onko renkaat miten kenollaan (camber).


Mistäs se dealerin työpaikan laite ottaa mitan? Tai yleensäkkään mistä nämä kaupalliset laitteet mittailee? Pakko siinä on olla sellainen toiminto vakiona että rengasta kun pyörittää kierroksen pari, niin laite laskeskelee vanteen heiton, tai määrittää kuitenkin pyörimisakselin parhaansa mukaan. Muuten kuulostaisi hurjalta... Tosin vaatii että välillä auto nostetaan renkaasta ilmaan ja pyöritetään rengasta (kaikkia) ja sitten lasketaan maahan ja mitataan...

Periaatteessa jos sorvaisi heitottomat "mittausvanteet" niin sitten olisi tarkin tieto saatavissa millä vain laitteella. Käytännössähän auto tulee olla renkaillaan ja kaiketi mersumaiseen tapaan kuormitettu kuskin painolla kun alustaa säädellään.

Mutta samahan se vaikka miten säätäisi/mittaisi jos sattuu hyviin säätöihin säällisessä ajassa. Vertaaminen taas on ehkä vaikeaa jos jokapaikassa eri vehkeet ja tavat mitata.

Pitäisi testata niin että useampi laite missä kävisi hakemassa mittauspöytäkirjat samana päivänä, niin siitä saisi selvyyttä löytyykö eroja laitteissa/mittaajissa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29278
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Nelipyöräsuuntauslaite nollataan projektori kerrallaan pyöritellen jolloin mahdollinen vanteen heitto huomioidaan.
"Kepillä" mitaten autoa tietysti liikutellaan niin että mittauskohta renkaassa on sama etu- ja takareunalta mitattaessa.
Tankoon piirrettiin merkki terävällä piirtopuikolla tai tussilla ja mitattiin tönärillä erot ja laskettiin siitä kulma kun mitattiin myös mittauskohdasta vanteen mitta pituussuunnassa.
Tuosta :roll: en tajua mittään, mutta meillä tangossa on millimetriasteikko eikä siinä mitään kulmia tarvitse laskeskella.
wiimax.fi
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

dealer kirjoitti: Tuosta :roll: en tajua mittään, mutta meillä tangossa on millimetriasteikko eikä siinä mitään kulmia tarvitse laskeskella.
Teillä ei ole tekemisen meininki :lol: katos kun sen tekee ite niin se on parempi joidenkin mielestä.

Voihan sen aurauksen mitata vaikka rullamitalla jos ei usko nelipiste suuntapenkkiä , riittää juttua aakkosbaarissa :wink:
big jopo
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Joo ei oo meilläkään, rullamitta ja ne ***tun turhat laaseri härpäkkeet :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Niin lakidokille, seuraava harjoittelia kun tulee, teetä hänellä 25x25 profiilista semmoinen ja pyydä liimaamaan siihen se rullamitan asteikko , silloinhan on mittalaite. :mrgreen: :niinpaniin:
big jopo
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Tärkeintähän itse tekemisessä on se tekemisen meininki :lol:

Mutta itse kun tekee, saa mitä tulee.... :roll:

Tuolla puheella uskon jo, että homma onnistuu. Missä dealerin paja on :?:
Siellä voisin autoa käyttää.
Paikka jossa aiemmin käytin, meinasi alkaa ässää nostelemaan helmoista, ennen kuin nyrkkiä heilutellen kerkesin väliin. Piti ihan selittää, että näissä vehkeissä on nostopisteet. Samaan tyyliin homma meni sitten loppuun asti.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29278
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Minulla ei ole pajaa missään mutta olen töissä tuolla:
viewtopic.php?t=23820
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5982
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

dealer kirjoitti:Nelipyöräsuuntauslaite nollataan projektori kerrallaan pyöritellen jolloin mahdollinen vanteen heitto huomioidaan.
"Kepillä" mitaten autoa tietysti liikutellaan niin että mittauskohta renkaassa on sama etu- ja takareunalta mitattaessa.
Tankoon piirrettiin merkki terävällä piirtopuikolla tai tussilla ja mitattiin tönärillä erot ja laskettiin siitä kulma kun mitattiin myös mittauskohdasta vanteen mitta pituussuunnassa.
Tuosta :roll: en tajua mittään, mutta meillä tangossa on millimetriasteikko eikä siinä mitään kulmia tarvitse laskeskella.
No, jos ohjearvo on vaikka 0.15 astetta, niin pakko ne millit on laskea asteiksi... Tangossa ei ollut asteikkoa (jos sen olisin itse tehnyt olisin laittanut siihen digitönäristä tai mikrosta asteikon...)

Eri asioiden mittaaminen on oma paheeni, on tullut mm mitattua luodin nopeuksia niin heilurilla, penkkihiomakoneella, kuin tietenkin itse tehdyllä prossuohjatulla kaupallista vastaavalla mittarilla - kaikki antoivat samat arvot. Työssä tuhannesosat ja sataset on arkipäivää, niin johan on perhana jos ei aurauksen mittauksen tarkkuus riitä??? :shock: Ulkomuistista se oli 0.074 astetta 8)

Erittäin oftopikkia:

Kun nyt joku kuitenkin kysyy miten penkkihiomakoneella mitataan luodin nopeus, niin se käy näin:

Katsotaan mitä vauhtia kone pyörii ja tarkistetaan jättämä (strobo paras). Kivien tilalla on paperi tai pahvikiekot joissa astetaulukko. Kiekkojen välinen etäisyys on etukäteen mitattu. Ase linjataan samaan linjaan kuin hiomakoneen akseli tai ammutaan kulman kalibrointilaukaus ase kiinteässä tuessa ampuen. Tämän jälkeen ammutaan laukaus niin että kiekot pyörivät. Koska kiekoilla on tietty kulmanopeus ja etäisyys toisiinsa nähden tunnettu saamme luodin nopeuden kun hieman laskemme. Kyse siis on asteluvusta joka luodinreikä kiekossa 1 ja kiekossa 2 on luonnollisestikkin eri kohdissa....

Asiaan, yksikään nelipyöräsuuntauslaite tuskin muuten esittää mitään tuloksia laskematta tismalleen samoja asioita mitä itsetehdyllä "aurausmittaustyöntömitalla" saman asian tehden lasketaan ... Se tekee ne vain nopeammin ja lennossa.

Eipä tuo lopulta asiaa mietittyään ole rakettitiedettä ;)
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

No tuollahan voisi vaikka kesällä poiketa. Matkaa tulee tosin 465 kilometriä :lol:
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5982
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

ram kirjoitti:No tuollahan voisi vaikka kesällä poiketa. Matkaa tulee tosin 465 kilometriä :lol:
Mutta eihän silloin oo jäätä..... ;)
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Nojoo....

Soittelin tuossa jo Hotarille, että käyn viikolla pukilla, niin koitetaan löytää vielä väljiä niveliä alustasta..... Väljjät ensin varmuudella pois ja katsotaan tilanne sitten uudestaan.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Count
Viestit: 295
Liittynyt: 24.10.2007 12:46
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Count »

Kulmien tarkistukseen voin varauksetta suositella: http://www.atoyautohuolto.fi/ jos pk-seudulla on tarvetta. Espoon toimipiste on puljannut niin Ceen kun Sprinterinkin (tänä perjantaina) kuosiin kohtuurahalla.
--
Skoda Octavia G.TEC DSG -18
Skoda Octavia 2.0TDI DSG 4x4 -13
VW Caddy 1.8i Automaatti -90
Smart Roadster Coupe -04
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 alusta”