Moro!
Aihe kiinnostaa, eikä siitä tunnu olevan yleistietoa missään selkeästi, siispä uusi aihe pystyyn.
Itseäni kiinnostaisi tietää, mitä kaikkia komponentteja esim. W124:sen ASD-lukkoperäsysteemi sisältää? Minkälaista hydrauliikkaa perään liittyy ja miten sitä ohjataan? Onko esim. elektroniikkaa mahdottomasti? Onko järjestelmä asennettavissa normiperälliseen autoon järkevällä työmäärällä? Osat varmasti maksavat hunajaa, mutta leikitään ajatuksella, ainakin koulutusmielessä jossei muuten.
Tiedän, että ASD-periin monet laittavat hydrauliletkujen tilalle rasvanipan, johon päästävät rasvaprässillä paineet jolla saadaan tietyllä prosentilla lukko päälle koko ajan? Onko tämä menetelmä luotettava esim. käyttöautoon? Kuluttaako se perää jotenkin normaalikäyttöä enemmän?
Kai Mersuihin nyt on lukkoperäksi jotain muutakin järkevää ratkaisua kuin Bemarin murikan asentaminen?
Sekin lienee melko suuritöinen homma, niin kiinnostaisi tietää tästä merkin omasta vaihtoehdosta hieman enemmän.
Tähän aiheeseen voisi siis koota kattavasti tietoa ASD:stä.
ASD-järjestelmä
ASD-järjestelmä
® Mesen linttaklubi
M-B S124 300TD -90
Ford Sierra 2,0T -89
Lada Niva 1600 -88
M-B S124 300TD -90
Ford Sierra 2,0T -89
Lada Niva 1600 -88
Hei, tämä topicsi on muuten ihan järkevä... Pittääpi scannailla tuolta yks esitronicista tulostettu materiaali ja koittaa saada se tähän jatkoksi... Putkikuvat komponentteineen, sekä sähkökaaviotki siinä tais olla (jos en nyt ihan väärin muista...) Pitääpä viikonloppuun mennessä käydä toimistolla mutka...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
http://www.superturbodiesel.com/std/sho ... hp?tid=597
Siinä on jotain infoa w201 koskien mutta sama perä taitaa olla molemmissa mersuissa
Siinä on jotain infoa w201 koskien mutta sama perä taitaa olla molemmissa mersuissa
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Kiitoksia! Tässähän tuli jo paljon hyödyllistä tietoa.
Eli tämän linkin mukaan ASD-perä ilman mitään hydrauliikkakytkentöjäkin antaa jo itsessään 25% jatkuvan lukon?jolle kirjoitti:http://www.superturbodiesel.com/std/sho ... hp?tid=597
Siinä on jotain infoa w201 koskien mutta sama perä taitaa olla molemmissa mersuissa
® Mesen linttaklubi
M-B S124 300TD -90
Ford Sierra 2,0T -89
Lada Niva 1600 -88
M-B S124 300TD -90
Ford Sierra 2,0T -89
Lada Niva 1600 -88
http://www.furi-dorifto.com/tech/MB_w12 ... -510-1.pdf
http://www.qclt.com/train/w202/w202/tra ... sdtech.htm
124
http://mercedes-bulgaria.com/Download/r ... %20202.pdf
140
http://mercedes-bulgaria.com/Download/r ... 40.134.pdf
http://www.w124performance.com/docs/mb/ ... IC-ADS.pdf
eiköhän noista selviä kaikki
joku kätevä vois talletella vaikka mekkaan nuo pdf kuvat etteivät huku
rasvanippaa en asentaisi varmaan levyt kuluu hetkessä lopuun sen jälkeen
se bmw perämurikka on kyllä nimensä veroinen painaa 57kg
http://www.qclt.com/train/w202/w202/tra ... sdtech.htm
124
http://mercedes-bulgaria.com/Download/r ... %20202.pdf
140
http://mercedes-bulgaria.com/Download/r ... 40.134.pdf
http://www.w124performance.com/docs/mb/ ... IC-ADS.pdf
eiköhän noista selviä kaikki
joku kätevä vois talletella vaikka mekkaan nuo pdf kuvat etteivät huku
rasvanippaa en asentaisi varmaan levyt kuluu hetkessä lopuun sen jälkeen
se bmw perämurikka on kyllä nimensä veroinen painaa 57kg