w211 220 CDI vm 2005 ajotietokone suomenkieliseksi
w211 220 CDI vm 2005 ajotietokone suomenkieliseksi
Hei,
Nyt on ongelma: Ostin aihekohdan auton, ajotietokone ja navikaattori ovat englanniksi, poikani yritti etsiä suomenkieltä, mutta ei löytynyt kuin esim. ruotsi eikä sekään taivu sen paremmin muista vaihtoehtoisista kielistä puhumattkaan.
Löytyykö pulmaan neuvoa, muuta kuin kielikurssille ilmoittautuminen?
Yritin etsä eri tavoin hakusanoilla, mutta en onnistunut löytämään vastausta.
Nyt on ongelma: Ostin aihekohdan auton, ajotietokone ja navikaattori ovat englanniksi, poikani yritti etsiä suomenkieltä, mutta ei löytynyt kuin esim. ruotsi eikä sekään taivu sen paremmin muista vaihtoehtoisista kielistä puhumattkaan.
Löytyykö pulmaan neuvoa, muuta kuin kielikurssille ilmoittautuminen?
Yritin etsä eri tavoin hakusanoilla, mutta en onnistunut löytämään vastausta.
W110 200D -66
W114 200D -67
W123 220D -77
W123 300DA -81
W202 C220DA -95
W211 220 CDI A -06
W114 200D -67
W123 220D -77
W123 300DA -81
W202 C220DA -95
W211 220 CDI A -06
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
Aika helpolla pääsee siitä kielikurssistakin, jos valitsee mittaristosta englannin niin esim. km on suomeksi km, l on suomeksi l jne.
Ohjekirja varmaan kertoo pari muuta vaikeampaa kohtaa mutta eihän siinä ajotietokoneessa mitään englanninkielisiä romaaneja ole, vähän kun selailee rohkeasti niin pääsee kyllä selville mitä sieltä löytyy.
Ohjekirja varmaan kertoo pari muuta vaikeampaa kohtaa mutta eihän siinä ajotietokoneessa mitään englanninkielisiä romaaneja ole, vähän kun selailee rohkeasti niin pääsee kyllä selville mitä sieltä löytyy.
Paha kieli - Suomi - tässä kohdin
Juu ei kai siinä sitten auta kun alkaa harjotteleen käyttöä - sen verran inglistä. Kiitos kovasti tiedosta.
W110 200D -66
W114 200D -67
W123 220D -77
W123 300DA -81
W202 C220DA -95
W211 220 CDI A -06
W114 200D -67
W123 220D -77
W123 300DA -81
W202 C220DA -95
W211 220 CDI A -06
- Meissenkeri
Olen ihmetellyt tuota kielen puutetta aiemminkin. Monesta halppisluokan autosta löytyy Suomen kieli mutta ei mersusta.
Minulle henkilökohtaisesti se ei tuota ongelmia, mutta kun tiedän että mercedeksen ostajakunnassa (varsinkin uusien) on paljon varakkaita vanhempia herrasmiehiä, joilla ei aikanaan ollut englannin kieltä valittavissa oppiaineeksi.
Sen verran tiedän tekniikastakin että kielen luominen esim. ajotietokoneelle ei ole kummoinenkaan jopi, jos sinne on vain käsiksi pääsy. Lähinnä tämän ongelman tulkitsen maahantuojan saamattomuudeksi.
Minulle henkilökohtaisesti se ei tuota ongelmia, mutta kun tiedän että mercedeksen ostajakunnassa (varsinkin uusien) on paljon varakkaita vanhempia herrasmiehiä, joilla ei aikanaan ollut englannin kieltä valittavissa oppiaineeksi.
Sen verran tiedän tekniikastakin että kielen luominen esim. ajotietokoneelle ei ole kummoinenkaan jopi, jos sinne on vain käsiksi pääsy. Lähinnä tämän ongelman tulkitsen maahantuojan saamattomuudeksi.
- Meissenkeri
En tiedä, mutta sen verran tiedän että maahantuoja on se taho joka keskustelee autovalmistajan kanssa.audimies kirjoitti:Meinaatko että ruotsin serkku ois laittanut siihen jo valmiiksi kielen ..Meissenkeri kirjoitti: Lähinnä tämän ongelman tulkitsen maahantuojan saamattomuudeksi.
En tiedä tuotakaan. Jos saa, niin sehän on hieno homma mutta minä en ole nähnyt yhtäkään Suomenkielistä mersua.audimies kirjoitti:eikös niihin valtuutetusta maahantuoja korjaamolla saada suomenkieli...
Kieliasia selviää kyllä...
Messenkerille kunnon kiitos asiallisesta huomiosta kieliasiaan ja etteivät kaikki osaa englantia, harmi meille sellaisille - syystä tai toisesta. Aika aikansa kutakin. Itse olen juuri mainitun ajan - niin toivon "herrasmiehiä".
Olen pitänyt tätä Foorumia mece-asioissa 1. paikkana.
Voin vakuuttaa, ettei tämäkään asia jää selvittämättä ja ihan suomenkiellä, kunhan arki koittaa. Tässä suhteessa hieman ihmettelen, että eikö täällä satu olemaan yhtään asian todella tietävää "VEHOlaista" tai sen nimissä miiten muuten toimivaa Mersutohtora?
jk. EU:ssa vielä ollessamme tiettävästi kaikki pitäisi olla tai ainakin saatravissa omalla äidinkiellä niin Suomessa kuin Ruotsissa tai missä tahansa EU-maassa?
Olen pitänyt tätä Foorumia mece-asioissa 1. paikkana.
Voin vakuuttaa, ettei tämäkään asia jää selvittämättä ja ihan suomenkiellä, kunhan arki koittaa. Tässä suhteessa hieman ihmettelen, että eikö täällä satu olemaan yhtään asian todella tietävää "VEHOlaista" tai sen nimissä miiten muuten toimivaa Mersutohtora?
jk. EU:ssa vielä ollessamme tiettävästi kaikki pitäisi olla tai ainakin saatravissa omalla äidinkiellä niin Suomessa kuin Ruotsissa tai missä tahansa EU-maassa?
W110 200D -66
W114 200D -67
W123 220D -77
W123 300DA -81
W202 C220DA -95
W211 220 CDI A -06
W114 200D -67
W123 220D -77
W123 300DA -81
W202 C220DA -95
W211 220 CDI A -06
Lucky-Dog vastasi sinulle ensimmäisenä, hän on yksi mainitsemistasi "todella tietävistä" mersutohtoreistaTässä suhteessa hieman ihmettelen, että eikö täällä satu olemaan yhtään asian todella tietävää "VEHOlaista" tai sen nimissä miiten muuten toimivaa Mersutohtora?
Mersun ajotietokonetta ei saa suomenkieliseksi.
Onhan sinulla suomenkielinen käyttöohjekirja ?
Sen avulla pärjää aika hyvin vaikkei osaisi englantia.
Ei tässä W/S211:ssa oo suomen kieltä valittavana, pitää pärjätä niillä vaihtoehdoilla mitä sielä on. Taikka ostaa sitten vaikka TomTomin niin saa suomen kielen. Luotettavalta taholta oon kuullu, että Mercedeksellä on suunnitelmissa lisätä uusiin autoihin Suomenkieli. Sitä, että milloin ja missä mallissa tämä tulee niin siitä ei ole tietoa.
S211 E320 V6+7G vm.-06 facelift
Sähköasennusluvat S2, ok
Kylmäaineluvat alle 3kg, ok
Sähköasennusluvat S2, ok
Kylmäaineluvat alle 3kg, ok
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
Veholla töissä olevat eivät varmastikaan saa tänne kirjoitella mersun tulevista jutuista ja sehän jo tuli selväksi että 2005-mallin 211:stä ei mittaristoon saa suomen kieltä valittua. Asia ei muutu miksikään vaikka soittelisi mersun tehtaalle. Maahantuojalla ei ole mitään työkaluja tekstikäännösten tekemiseen.
Kai mersulla nähdään tuo kielivalinnan puute myynnin edistämisen kannalta vähemmän tärkeäksi kuin monilla muilla merkeillä.
Eipä niitä käännettäviä tekstejä valtavasti mittaristossa ole mutta sen lisäksi tulee radiot ja navigaattorit ja lista muita auton varusteita. Kyllä yhden lisäkielen tuki itse asiassa aika työlästä on kun siihen liittyy myös ylläpito ja softavariantit kaikille päivityksille. Veikkaisin että englantia osaamattomat haluavat auton ilman suomenkielen tukea jos vaihtoehtona olisi koko laskun maksaminen näiden asiakkaisen autoissa tai edes tasan jaettuna Suomen markkinoille tulevien mersujen kesken.
Kai tuo kielituki tosiaan tulossa on siitäkin päätellen kun diagnoosilaitteissa jo on useimpien nykymallien kohdalla suomi kielivalintojen listoilla.
Tuosta EU määräyksestä vielä, ymmärtääkseni itse laite voi olla vaikka venäjäksi kunhan käyttöohjeessa on paikallisella kielellä ohjeet ja selitykset joilla laitteen käyttö onnistuu.
Kai mersulla nähdään tuo kielivalinnan puute myynnin edistämisen kannalta vähemmän tärkeäksi kuin monilla muilla merkeillä.
Eipä niitä käännettäviä tekstejä valtavasti mittaristossa ole mutta sen lisäksi tulee radiot ja navigaattorit ja lista muita auton varusteita. Kyllä yhden lisäkielen tuki itse asiassa aika työlästä on kun siihen liittyy myös ylläpito ja softavariantit kaikille päivityksille. Veikkaisin että englantia osaamattomat haluavat auton ilman suomenkielen tukea jos vaihtoehtona olisi koko laskun maksaminen näiden asiakkaisen autoissa tai edes tasan jaettuna Suomen markkinoille tulevien mersujen kesken.
Kai tuo kielituki tosiaan tulossa on siitäkin päätellen kun diagnoosilaitteissa jo on useimpien nykymallien kohdalla suomi kielivalintojen listoilla.
Tuosta EU määräyksestä vielä, ymmärtääkseni itse laite voi olla vaikka venäjäksi kunhan käyttöohjeessa on paikallisella kielellä ohjeet ja selitykset joilla laitteen käyttö onnistuu.
Tähtikuljettajalle kiitos selkeästä ja asiantuntevasta vastauksesta. Asia lienee juuri noin kun kirjoitat. Käyttäjän sf-opas on ihan hyvä ja riittävä, eikä siitä sen kummenpaa.
Nuo tuulilasin ja kuskin välissä olevat tekniikan härpättimet ja niissä näkyvä kieli tulnee pikkuhiljaa soveltuvin osin -luulen Suomenkin kielellä, mutta se vie aikansa.
Okkoma bohoma istuti - Kiitos paljon kaikille = sinhalaa Sri Lanka tapaan sanoaksi.
Hyvää Joulun odotusta kaikille arvoon ja säätyyn katsomatta.
Nuo tuulilasin ja kuskin välissä olevat tekniikan härpättimet ja niissä näkyvä kieli tulnee pikkuhiljaa soveltuvin osin -luulen Suomenkin kielellä, mutta se vie aikansa.
Okkoma bohoma istuti - Kiitos paljon kaikille = sinhalaa Sri Lanka tapaan sanoaksi.
Hyvää Joulun odotusta kaikille arvoon ja säätyyn katsomatta.
W110 200D -66
W114 200D -67
W123 220D -77
W123 300DA -81
W202 C220DA -95
W211 220 CDI A -06
W114 200D -67
W123 220D -77
W123 300DA -81
W202 C220DA -95
W211 220 CDI A -06