Lotkottava ääni imuaukossa

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Lotkottava ääni imuaukossa

Viesti Kirjoittaja Köster »

Tulipa tuossa havainto,jotta mukavasti lotkottaa ja venttiilikin ääntää>vai voisko olla jotain muuta ja helpompaa?>suutin ,esikammio vai mikäs se
siellä ajoittain "lotkottaa" kun lokarin ilmareijästä kuulostelee joutokäynnillä>tarttis ehkä tehdä jotakin ennen kesää :oops: .

Mitäköhän tuo-92 vuoden 300D Turbon kannen kunnostus noin suurinpiirtein söis joulurahaa jos itte värkkäis irti ja paikalleen? (haaveilin vasta kesällä laittavani tarvittaessa tuonkin)
>vai olisko tuo kunnostettu/vaihtokansimahdollisuus fiksumpi ratkaisu?
>uusi lienee enemmän kuin lintan hankinta hinta?
Edullisia ehdotuksia otetaan vastaan...

Niin ja eteläsuomessa sijainti>täällähän mainittiin jo korjaamokin jossain>ehkäpä sekin mahdollisuus rahoituksen järjestyessä...
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

http://multiviri.kuvat.fi/kuvat/Mercede ... vuotaa.mp4

Itellä vuoti venttiilit kakskytänelitappisessa, se kuulosti tuolta :D
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

Multiviri kirjoitti:http://multiviri.kuvat.fi/kuvat/Mercede ... vuotaa.mp4

Itellä vuoti venttiilit kakskytänelitappisessa, se kuulosti tuolta :D
Kaposempihan tuo on kansi omassa hmmm... mielenkiintoista>saattaapi hyvinki olla tiensä päässä tuokin minun> 500 000 mennyt kansi jossain määrin ainakin lie finaalissa?>voihan joku venttiili vuotaa,nostimetkin,suuttimetkin,pumppu ehkä jne...eiköhän tuo selviä vaikkapa Klaukkalan dieselissä piipahtamalla....
>ainakin 200D piristyi silloisen asentajan ohjeilla huimasti>ajotus+pumpun säätö+suuttimet>toisaalta onhan nuo vaihtokilometrit jo ajankohtaisia kansipahvin ym. suhteen muutenkin>olishan se mukavampi saundikin tiiviillä kannella. joutokäynnillä tuppaa käymään asentajan korvaan tuo nykyinen nostinten ym. kuluneisuus ja ääntely.

En vielä lupaa ,mutta ehkäpä saan nokian pelittämään ja tännekkin sen äänikuvan tuupattua jos nörttivaimo tohtii jeesiä omilta kiireiltään :lol: .

Hyvä juttu tuo ääntelyvideo>tarttis harjotella ittekkin värkkäämään tuonne koneelle moisia enemmän>kertoopi aika paljon tuo äänikin moottorin toiminnasta. Monessa eppäilyttävässä tarinassa vahvistuu
usko kummasti jos on mihin verrata :) .

Ai niin ja kiitokset jälleen kerran, ompahan vaan melekonen sivusto>hyvin tuntuu vastausta tulevan :D !
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Eipä taija nuista kaposista venttiilit vuotaa niin herkästi. Itelläki oli joku menny venttiilin ohi ja vienu palasen mukanaan. Sen takia lopsutteli tuolla tavalla. Voihan se toki olla sama sullakin, siihenkin saa varmuutta kun ilman imusarjaa käyttelee. Mites muuten jos turbollista konetta ilman imusarjaa käyttelee, silloin ei vissiin kauheesti passaa kaasua antaa ettei turbo ota ylikiekkoja?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Siekkinen
Viestit: 205
Liittynyt: 13.12.2010 16:53
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Köster kirjoitti:Kaposempihan tuo on kansi omassa hmmm... mielenkiintoista>saattaapi hyvinki olla tiensä päässä tuokin minun> 500 000 mennyt kansi jossain määrin ainakin lie finaalissa?>voihan joku venttiili vuotaa,nostimetkin,suuttimetkin,pumppu ehkä jne...eiköhän tuo selviä vaikkapa Klaukkalan dieselissä piipahtamalla....
>ainakin 200D piristyi silloisen asentajan ohjeilla huimasti>ajotus+pumpun säätö+suuttimet>toisaalta onhan nuo vaihtokilometrit jo ajankohtaisia kansipahvin ym. suhteen muutenkin>olishan se mukavampi saundikin tiiviillä kannella. joutokäynnillä tuppaa käymään asentajan korvaan tuo nykyinen nostinten ym. kuluneisuus ja ääntely.

En vielä lupaa ,mutta ehkäpä saan nokian pelittämään ja tännekkin sen äänikuvan tuupattua jos nörttivaimo tohtii jeesiä omilta kiireiltään :lol: .

Hyvä juttu tuo ääntelyvideo>tarttis harjotella ittekkin värkkäämään tuonne koneelle moisia enemmän>kertoopi aika paljon tuo äänikin moottorin toiminnasta. Monessa eppäilyttävässä tarinassa vahvistuu
usko kummasti jos on mihin verrata :) .

Ai niin ja kiitokset jälleen kerran, ompahan vaan melekonen sivusto>hyvin tuntuu vastausta tulevan :D !
Nuo suuttimien ja nostimien äänet on enemmän semmosta naputusta tai säksätystä kun tuommosta. Ja esikammio jos vuotaa niin "suputtaa" ja se ei kantaudu imupuolelle se ääni. :D Venttiilin vuotaminen on aika mahollinen vaihtoehto. Kokeile käyttää imusarja irti ja varovasti kaasutellen tunnustele puhaltaako imukanavista. :roll:
W124 3.0 DT ST
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

Nuo suuttimien ja nostimien äänet on enemmän semmosta naputusta tai säksätystä kun tuommosta. Ja esikammio jos vuotaa niin "suputtaa" ja se ei kantaudu imupuolelle se ääni. :D Venttiilin vuotaminen on aika mahollinen vaihtoehto. Kokeile käyttää imusarja irti ja varovasti kaasutellen tunnustele puhaltaako imukanavista. :roll:[/quote]

No, aika lailla usko venttiiliongelmaan noilla tiedoilla jo vahvistunut>lämpötilakin näyttää vaikuttavan lämpösenä ja kylmänä vähemmän ja välimaastossa viisari niin tuntuma ,jotta pahimmat äänet ehkäpä aavistuksen "laukallekkin" nousee>5 pyttysenä käy joutokäyntiä ajoittain.
Hanaa kun antaa niin tuntuis kierroksilla vedot olevan vielä ok.>no sittenhän se alkaa sylettää ,kun leikkii tarpeeksi pitkään ja kajahtaa venttiili männän päälle huilailee :roll: .>meneekö muuten kiertokanki lohkon läpi jos näin pääsee käymään, onko joku jo kokeillut?

>kyllähän se nyt näyttää vahvistuvan yläkerran kunnostuksen tarve.
>alakerta vielä mennee jonkun tovin jos pelkkään kanteen keskittys tällä kertaa.>no sittenhän tuo näkyy kun kansi auki,jotta "kaatuuko" jo männät vai ei.>eipä ainakaan öljytikun reijästä näytä puhaltavan vielä.

Kiitokset vaan kaikille vinkeistä!
Viimeksi muokannut Köster, 09.12.2011 19:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Jos siellä on norsunkorva, ihan vaan irtonaisena....
big jopo
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

audimies kirjoitti:Jos siellä on norsunkorva, ihan vaan irtonaisena....
Juu, meneehän tuo vielä vajaapyttysenäkin :D .
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Niin.... :lol: onhan se kuite´skin vajaavetoinen :whistle:
big jopo
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

audimies kirjoitti:Niin.... :lol: onhan se kuite´skin vajaavetoinen :whistle:
Jep,jep vitonenhan se sitte, ei köyhän auta muu kuin vanhaa kunnostella
ei oo varaa etes volkkariin ,saati 4-matikkiin :wink: .
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

No onkos siinä EGR?

vai mistä päättelet äänen tulevan...
big jopo
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

audimies kirjoitti:No onkos siinä EGR?

vai mistä päättelet äänen tulevan...
No otteessahan ei näytä lukevan että olis>pitäsköhän poistaa jos on?
Mielestäni putket näkösällä,lieneekö omistajanvaihdoksessa tullu moka
konttori neidille>kaunis ja mukava muutenkin,jospa vaikka olis tarkotuksella armahtanu :P ?

Nuohan on tosin pääsääntöiseti enempi lisäämässä todellisia päästöjä, koska ei vaan näytä toimivan kovinkaan pitkään huoltelematta.
Tarkoittanet sillä norsun korvalla tuolta kautta tulleen kökkösen särkeneen venttiilin?>onhan sekin mahdollista ja hyvä tarkistaa.
>kiitos kaunis jälleen!
>anyway kannen aukasuksi menee tuo projekti näillä näkymin.
Lämpeneehän se tämmönen hidaskin äly ,kunhan ensin lämmittää :D !
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

No en tiedä hitaasta ... mutta ihan vaan heitin?

Minulla voi olla hidas äly ( audimies ) en tiedä mitään ...... no eniwei, jatketaan...

oikeestikko ihan kolinaan vai muuten vaan lotinaan.... , aika ihme on jos imusarjasta kuuluu ääniä , tohtorin stetoskooppi tms...

Juur anders( se hemmo maajussista ) stänting , you now.....? olen maalta ja isillä oli joskus merssu , semmoinen 200D.. :lol:
big jopo
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

audimies kirjoitti:No en tiedä hitaasta ... mutta ihan vaan heitin?

Minulla voi olla hidas äly ( audimies ) en tiedä mitään ...... no eniwei, jatketaan...

oikeestikko ihan kolinaan vai muuten vaan lotinaan.... , aika ihme on jos imusarjasta kuuluu ääniä , tohtorin stetoskooppi tms...

Juur anders( se hemmo maajussista ) stänting , you now.....? olen maalta ja isillä oli joskus merssu , semmoinen 200D.. :lol:
No, ymmärrän tuon venttiilihäiriöksi.
>hanaa voi antaa ja toimii vielä paineen alaisena suht. normaalidesibelein... vetääkin enempi ku pitää jopa kesällä ja varsinkin rankkasateella :D .
>jos olis kolinaa ,niin noilla "rääkeillä" mitä tullu koeteltua toden näköisesti se säipän varsi jo löytänyt tiensä lohkosta ulos laakeri tms. häiriössä .
> öljynpaineetkin tasaisesti siinä 2 paikkeilla lämpösenä joutokäynnillä.
>vaikuttanee huonommalta jos laakerivikaa?,eikä puhalla mittatikustakaan jolloin männän ohi sitä vuotoo jos puhaltaa.
> tuo imuventtiilihän puhaltaapi sinne imuaukkoon sitä ohivuotoo ja kilkatustansa> silloinhan kuuluupi se toks toks sen vuotavan sylinterin imuaukkoon ja sehä sitten selviääpi tuolla imusarjan irrotuksella ,jotta mistäs pytystä mahdollisesti tupsuttelee.
>ehkäpä suutinputkia yksi kerrallaan löysätenkin saattas vihjettä olla havaittavissa nootta mikä on hiljentävä tai voimistava tekijä.
>venttiilin nostinkin ääntää vain alle 1500rpm kierroksilla yli 2000rpm ääni tasoittuu normaalin oloiseksi.

>Veikkaan, jotta nostimetkin kuluneet, vaan ei riitä vielä noiden uusiminen vaikka voishan toki sitäkin koittaa...
> Samaan syssyyn voinee kuitenkin tehä sen 500 000km tarkistuksen koko kannelle>ottaa auki ja koneistaa tai vaihtaa kokonaan, 2500e oli KL-varaosana moinen, tiedä sitten mikä olis järkevin tapa hoidella moinen probleema?>saahan tuolla hinnalla jo polttoainetaloudellisen Skodankin vaikkapa Octavia 1.9 TDI JA 5l sataselle vau... :wink: .
Mutta ne helekutin tietokoneviat noissa ei museo autoissa... IMM,EGR,ABS,AJONVAKAUTUS,LUISTONESTO,AIRBAC,HUOLTOVALO,LAMDA,KATTI,TIETOKONEEN OPTIMOINTI>,LASTUTUS,HÄLYTIN,AJONESTO,AUTOMAATTI ILMASTOINTI, jne .... ovat älyttömän suuri rahareikä(USEIN TIETOKONEOHJELMOINTI YM. VÄYLÄOHJAUS SYSTEEMIT YLIVOIMAISIA TEE SE ITSE ASENTAJILLE>ei toki mahdottomia sentään) verrattuna näihin mekaanisiin osiin.
>tietokoneet myös loistava keino rahastaa olen todennut...>pakko se vaan on pikkuhiljaa mukana tulla, kuitenkin laki tullee kieltämään nämä ekokatastrofi museokulkineet pikkuhiljaa. Onhan tuo tietty iän myötä parkkiassistentit ja muut etäisyystutkat tarpeen,kun ei näe ,kuule tai pääkään käänny enää tai muutenkaan vaan ymmärrä sitä vähää miten autolla liikutaan...tai siis auto liikkuu :) !
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

No niin, kansi aukaistu eikä suotta!

Ykkösen suutin vuotanut tiivisteestään,kansipahvi ykkösen tienoilla loppumassa eli o-rengas irrallaan vesikanavan ja öljykanavan "sekaantumisvaara".

Senverran oli rotansyömä kansi muutenkin ,jotta laitettiin venttiilit,ohjaimet,nostimet ja olikohan seetijäkin uusiksi+oikasu ja koeponnistus.

Venttiilivikahan se lotkotus imusarjaan siis oli, kiitos kaunis vaan vinkeistä!>säästyi taas isommalta murheelta.

Nyt on kaunis ääni niin kuin kuuluukin, ehkä aavistus ajotuksen suhteen parannettavaa ,joutokäynnillä hiukan tuppaa kylmänä nakuttelemaan (ainahan jotain on keksittävä :) ), mutta mukavat on menohalut ja ajoituskin
saadaan viritettyä pilkulleen jahka ehtii......kansi tekeytyä :D ...

Etuiskareista haaveilin ,kun pakkasilla meni yllättävän kauniisti se löysä etupääkin iskarin ollessa jämäkäpi versio :P >tykkäsin tuosta jääpuikkoiskareilla menosta enemmän :idea: >bilsteinit tullee jahka saa rahoituksen kohilleen!

Panu auttoi miestä mäessä isolla sydämellä , nöyrimmät kiitokset vaan hänellekkin!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”