talvirenkaiden vaihdossa ongelmaa

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret
Vastaa Viestiin
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

talvirenkaiden vaihdossa ongelmaa

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Kesäkummia pois ja sitä orginaali aluvannetta alle talveksi ja eikun kiinni ja momenttiin ja siinä sitten hoksasin , että jotain häikkää tulussa tai tuli ja ei kun pois mutta pari pulttiahan ei lähdekkään enää :oops: , katsoin sitten niillä toisilla ja seuraavaan vanteeseen ja aika vähän se sinne sisälle olisi mennyt , ei edes 10mm, mutta kertokaapa miksei tule ne pari pois sieltä, vaikka kärkipihdeillä koittaa vetää ja samalla pyörittää tais itten vähän vanteella pakottaa ulospäin ,no ne pultin ovat vierekkäiset, eipä olle ennen sattunuit ja taas, jangat varmaan meni mutta miksei lähde pois
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

koppaa toiselta puolelta pultti pois ja katto mikä niitä pitelee :wink:
pultin reikä hapettunut ja pultissa kierrettä mikä pitelee pulttia reijässä :wink:taitaa olla takapyörä kyseessä :lol:
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Kyllä siinä jotain hölmöä oli tapahtunut, kävin tuossa asioilla ja ostin pidemmät pultit varoiksi ja sitten koitin painekoneella ja väänsin rengasta ulospäin ja lähtihän ne pari ihmetystä ja kyllä jotenkin oli jenkat päässeet korkkaamaan siitä suulta, kait sopivaa 12mm jenkantekovehjettä pitäisi löytää, onkohan motonetissä tai biltemassa, täytyy katsoa.
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

motonetti sanoi tuohon jenkaan ei ja biltemasta löytyy mutta siellä onkin sitten erihintaisia ja nyt jos tietäisi mikä kannattaa kotitarpeisiin ostaa, se kallis vai siitä sitten puolta halvempi, nyt on tarve vain tapille mutta olisihan niissä muitakin juttuja tulevaisuuteen :D
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

osta kunnolliset kierre vehkeet kun ostat :wink:
ässässä on paljon samalla kierteellä ruuveja ja muttereita :shock:
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

supersepe kirjoitti:... ja nyt jos tietäisi mikä kannattaa kotitarpeisiin ostaa, se kallis vai siitä sitten puolta halvempi....
Kierteen halkaisija 12mm ja HUOM ! ----> nousu 1,5mm.

Jos et minnuu uso ni Touhottaja varmistaa.... :lol: :lol: :lol:

Hohoooii Eki ... eikös kaikissa sama kierre.....mulla ku pitäs olla yksissä vanteissa enetiset ässän pultit - ja kaikki ainaki miulla samalla kierteellä , nii lukkopultit ku muutki eri pituuet.

( -yleisimissä M-järjestelmän koneruuvien - kierresarjoissa 12mm kierteen nousu 1,75. ) - että olokkeepa tarkkanna.

- napa on kallis
- jossen sais siten pelastettua ja mitottaa pultit niin että pultti tullee navasta kierteen verran läpi.
Pittuesta kai kaikki tietää että jarrukengät on sielä takana vaarasa.

Eipä oo pitkä aika ku ihte puhistelin kierteitä - iha muuten vaan :roll: :roll: :lol:

Miulla on nuo kierresarjat Kiinalaisia ja Venäläisiä - ovat evukkaita ja KOVIA .
-ei häviä yhtään Thurmerille.
VALMET 5oo -69
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

joo, M12x 1.5mm se on, että muita ei parane siihen väännellä :ope:
itelle olen teheny ruuvin mitan vanahasta jarrulevystä ja takapyörän navasta, ja siitä kun mitotan että ruuvi tulee navan ulukopuolelle sellasen 1.5mm sillon se on hyvä :wink: eikä ota jarruihin kiinni :wink:
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

No niin, tulihan renkaat vaihdettua, vaikka koko juttu kaikkineen kesti tolkuttoman kauan. Hain Biltemasta kierteidenteko vehkeet ja sieltä löytyy juuri tuo oikea koko ja sillä sitten homma hoitui ja samalla kävin kaikki kierteet läpi ja tervaa sitten pultion kyytiin, sitten tulikin tuon hydropneumaattisen alustan kanssa hamminkiä, kun toimi tuossa viikolla kun työmatkoja ajelin ja nyt kun renkaita vaihdoin ,niin ainakin takapää lässähti alas ja näyttää siellä taas pysyvän :D , juu ja oli se vetojuttu huoltoasennossakin, ettei siitäkäänn pitäisi johtua, mutta näin kävi .
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Motonetista saain ne pultit auton tyypin mukaan mutta mikähän se pituus sitten olisi, niin voivin varmistaa vielä, kun pari ylimääräistäkin ostin.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ethän sää sitä oikeeta pituutta saa kun mittaamalla :wink:
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

jaa,jaa , kuvittelin että se on joku tietty pituus, kun tässä on käsittääkseni talvirenkaissa alkuperäiset vanteet eli niitä reikiä kehällä rutkasti, mutta en nuyt määrää muista (15) , oliskohan, muuten sitä möhnää tuli jenkoista aika paljon kun tapin pyöräytin sinne sisään ja jokaiseen
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

40 milliä on varren pituus alkuperäisissä aina. kannan muoto vain vaihtelee, tässä yleisin alempana:
Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

jep,jep, käynpä mittaamassa , motonetissa myivät tuota puoreäkantaista aluvanteeseen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 alusta”