CDI203 kirjoitti:-230k- kirjoitti:RoopeK kirjoitti:Otappa kuule ja vaiha uus sinne et tekeekö se sit sitä samaa..?
Tuntus jotenki et se on paskana...
Imuilman lämpötila anturi? vaiko maf vai mikä
'
Maffihan on kl varaosista bosch osa ja pari kk vanha,Vanhallakin maffilla tekee samaa kun kokeilin yksi päivä.
Vaihtmalla uutteen autoon pässe vanhasta onkelmasta jaa saa tukun uusia...
Tänään kokeiltiin toisella tehdasuudella maf anturilla Bosh car servicessä ja mitattiin että samat arvot antaa kuin nykyinenkin.
Eli ei siitäkään apua ollut joten vika ei siis Maf anturissa.
Auton itseoppimiset nollaamalla saatiin dynossa jopa pari vetoa ilman että poikkasee ahdot pois mutta samantien vika palasi.
Ilmamassamittarin jännite vaan jostain tuntemattomasta syystä nousee liikaa.
Jännitettä on liikaa koko kierrosalueella ja 4500rpm kohalla nousee 5,3v ja katkasee magneettiventtiilillä ahtimen pois.
Auton itseoppiminen yrittää korjata seosta laihemmalle niin paljon kuin pystyy.
Auto käy siis rikkaalla koska antaa bensaa maffin liian suuren jännitteen perusteella.
Paikalliset huoltamot koluttu läpi ilman "ahaa" hetkiä,toki vian paikallistaminen on edistynyt.
Lambda ja imuilman lämpötilamittari 100% kunnossa.
ilmaa menee tyhjäkäynnillä 7-10litraa starin mukaan.
Maffin tyhjäkäyntijännite on hyvässä arvossa niinkuin uuden kuuluukin.
Maapotentiaaleissa ei ole eroja ecun/maffin/auton rungon välillä.
Maffille menee oikea 13.8V jännite
Vaihtoehdot:
Boshilla sanottiin että viri ohjelma sisään joka antaa maf jännitteen mennä yli 5v. -500e ja auto kävisi silti rikkaalla.
5V Regulaattori johtoihin ettei pääse tiputtamaan ahdinta pois.
Ecu vaihtoon.