M102 230 naputtaa taas
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
M102 230 naputtaa taas
Avataanpa peli aivan ihmeellisellä kysymyksellä. Appiäijän 230 TE:n kones piti pientä naputusta vedättäessä. Kävi ilmi, notta autoa oli ajeltu 95-bensalla. Kun tankattiin 98-plaatua, naputus lakkasi. Nyt about 2000 km jälkeen naputus on palannut. Tuntuu päälliisin puolin, että se tulee vain yhdestä kohtaa - osapuilleen keskeltä kantta.
Mikäs voisi olla ropleemin olemus? Yksi nostaja kipiä? Ihmetyttää vain, että bensanvaihdolla napina herkesi, mutta tuli takaisin. Vinkkiä jos saisi, ennen kuin potilasta aletaan avata
Mikäs voisi olla ropleemin olemus? Yksi nostaja kipiä? Ihmetyttää vain, että bensanvaihdolla napina herkesi, mutta tuli takaisin. Vinkkiä jos saisi, ennen kuin potilasta aletaan avata
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Re: M102 230 naputtaa taas
Olisko kakkamuru nostimessa? Forte?Kaapo kirjoitti:Avataanpa peli aivan ihmeellisellä kysymyksellä. Appiäijän 230 TE:n kones piti pientä naputusta vedättäessä. Kävi ilmi, notta autoa oli ajeltu 95-bensalla. Kun tankattiin 98-plaatua, naputus lakkasi. Nyt about 2000 km jälkeen naputus on palannut. Tuntuu päälliisin puolin, että se tulee vain yhdestä kohtaa - osapuilleen keskeltä kantta.
Mikäs voisi olla ropleemin olemus? Yksi nostaja kipiä? Ihmetyttää vain, että bensanvaihdolla napina herkesi, mutta tuli takaisin. Vinkkiä jos saisi, ennen kuin potilasta aletaan avata
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Mikäs soli se vehkehe syntymävuosi???
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Oli 1988 ja kilsoja n. 350.000, öljyt vaihdettu kympin välein uudesta asti.Lucky-Dog kirjoitti:Mikäs soli se vehkehe syntymävuosi???
Ei savuta ja vetää kunniallisesti, maitti tien päällä n. 8,3 litraa. Olisko noukkavaivaanen... tyhjäkynti ei tosin vaella
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Mobil RF näyttää olevan huoltokirjassa ainakin viimeisten 200 tkm ajalta. Tyhjäkäynnillä naputtelee aivan aavistuksen, vedettäessä sitten enemmän. Kylmänä kalistaa enemmän, lämpöisenä vaimenee. Tasakaasulla kun päästää tien päällä, niin ei naputa ollenkaan.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Tarpeeksi paha nokkavika naputtaa kokoajan.....-88 vm:ssä voi olla viallinen.....koppa auki ja kurkistus....pyörittelee konetta, että nakee kaikkien kunnon. Jos on ok niin nostimet vaihtoon
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Kaljakoppa taitaa aueta... ei siinä mittään, täytyy nykästä kotelo auki ja tutkia tilanne. Venokopan tiiviste kaiketi pitää ostaa varalle uusi, jos meinaa tutkimuksen jälkeen peräti ajella Vai onko nuilla taipumus mennä kelevottomiks yhdellä kurkistuksellaLucky-Dog kirjoitti: .....koppa auki ja kurkistus...
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Riippuu siitä koska on viimeksi vaihdettu...eli hommaa varuuksi.
Kopan takaasilaitos kannattaa olla tarkkana notta se tiiviste pysyy tiloollansa
Kopan takaasilaitos kannattaa olla tarkkana notta se tiiviste pysyy tiloollansa
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Termos,
Miltä noiden kunnossa olevien nokkien pitäisi näyttää.? Tai vastaavasti, miltäköhän näyttävät vaihdon tarpeessa olevan akselin nokat?
Otin muutaman kuvan omasta nokastani, kun avasin kopan maalausta ja tiivisteeen vaihtoa varten. Joitakin hassuja syöpymiä näytti olevan. Mielipiteitä otetaan vastaan.
1. imu
1. pako
2. imu
3. pako I
3. pako II
4. imu I
4. imu II
4. pako
Yleiskuva
Lähikuva
t.
R.
Miltä noiden kunnossa olevien nokkien pitäisi näyttää.? Tai vastaavasti, miltäköhän näyttävät vaihdon tarpeessa olevan akselin nokat?
Otin muutaman kuvan omasta nokastani, kun avasin kopan maalausta ja tiivisteeen vaihtoa varten. Joitakin hassuja syöpymiä näytti olevan. Mielipiteitä otetaan vastaan.
1. imu
1. pako
2. imu
3. pako I
3. pako II
4. imu I
4. imu II
4. pako
Yleiskuva
Lähikuva
t.
R.
Lucky-Dog kirjoitti:Tarpeeksi paha nokkavika naputtaa kokoajan.....-88 vm:ssä voi olla viallinen.....koppa auki ja kurkistus....pyörittelee konetta, että nakee kaikkien kunnon. Jos on ok niin nostimet vaihtoon
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Kunnossa oleva on kiiltävä, sileä...lähes kuin peili.
Yleensä nokka kuluu etu tai taakapäästä. Riippuen siitä kummasta päästä turkkilainen on sitä pitänyt kun se on tehnyt öljykarkaisun sille.
Selekee tapaus vaihtoon nokka ja keinut.
Kakkosen imu oli sellanen tyypillinen kulunut....muut kuvat vähän epäselviä. Oudon näköisiä syöpymiä näkyy...
Toi lähikuvan nokka näytti olevan ok ja vielä oikeassa paikassa
Tarpeeksi kulunut nokka voi tehdä semmosenkin tempun, että on kansiremppa edessä Kun se nokan pää on kulunut suoraksi ja keinuvipu pyrkii sitä seuraamaan voipi tapahtua seuraavaa;
- hydr.vent. nostin (tai tasain) tempasee ittensä pitkälle juuri tässä suorassa kohdassa
- ei palaudu takaisin kulmakohdass tai muuten....eli painaa venttiilin liian pitkälle...>>>> poks venttiili ja mäntä ottavat mittaa toisistaan
Meleko monta tälläista tullut vastaan.
Yleensä nokka kuluu etu tai taakapäästä. Riippuen siitä kummasta päästä turkkilainen on sitä pitänyt kun se on tehnyt öljykarkaisun sille.
Selekee tapaus vaihtoon nokka ja keinut.
Kakkosen imu oli sellanen tyypillinen kulunut....muut kuvat vähän epäselviä. Oudon näköisiä syöpymiä näkyy...
Toi lähikuvan nokka näytti olevan ok ja vielä oikeassa paikassa
Tarpeeksi kulunut nokka voi tehdä semmosenkin tempun, että on kansiremppa edessä Kun se nokan pää on kulunut suoraksi ja keinuvipu pyrkii sitä seuraamaan voipi tapahtua seuraavaa;
- hydr.vent. nostin (tai tasain) tempasee ittensä pitkälle juuri tässä suorassa kohdassa
- ei palaudu takaisin kulmakohdass tai muuten....eli painaa venttiilin liian pitkälle...>>>> poks venttiili ja mäntä ottavat mittaa toisistaan
Meleko monta tälläista tullut vastaan.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
On mielestäni täysin valmis verkonpainoksi toi nokka.
Mitähän siellä yläkerrassa oikeen on kiertänykkään,tuskin öljyä,jotain kehnoo tervaa jos sitäkään.Tommonen musta paksu paska ei kuulu sinne seinämille,mulla on täysin puhtaana metallipinta joka puolelta kun just kattelin ite samoja paikkoja.
Ja omahan on 230te vm.86
Mitähän siellä yläkerrassa oikeen on kiertänykkään,tuskin öljyä,jotain kehnoo tervaa jos sitäkään.Tommonen musta paksu paska ei kuulu sinne seinämille,mulla on täysin puhtaana metallipinta joka puolelta kun just kattelin ite samoja paikkoja.
Ja omahan on 230te vm.86
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Noinhan se on normaalistiPietu kirjoitti:On mielestäni täysin valmis verkonpainoksi toi nokka.
Mitähän siellä yläkerrassa oikeen on kiertänykkään,tuskin öljyä,jotain kehnoo tervaa jos sitäkään.Tommonen musta paksu paska ei kuulu sinne seinämille,mulla on täysin puhtaana metallipinta joka puolelta kun just kattelin ite samoja paikkoja.
Ja omahan on 230te vm.86
Viimeksi muokannut Lucky-Dog, 04.10.2005 10:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Terve,
t.
Risto
Joskus on saksalainen varmaan ajanut liian pitkillä öljynvaihtoväleillä. Sinällään jännä homma, että kolmisen vuotta sitten on edellinen omistaja tehnyt tuohon koneeseen kahden tonnin remontin (porattu, uudet männät, renkaat, laakerit yms.). Liekö tullut budjetin reunaehdot täyteen, kun ei tuota yläkertaa ole pistettu uuteen uskoon vai liekö asentaja katsonut sen olevan tarpeeksi hyvässä kunnossa.Lucky-Dog kirjoitti:Selekee tapaus vaihtoon nokka ja keinut.
Kakkosen imu oli sellanen tyypillinen kulunut....muut kuvat vähän epäselviä. Oudon näköisiä syöpymiä näkyy...
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Öljyputkessa ei ole tiivisteitä...voi puhallella liuottimen kanssa puhtaaksi.
2 -rivinen ketju tuli <-89> ja samalla muistaakseni vaihtui nokka ja keinut paremmiksi. Paremmissa keinuissa on erillinen liukupinta juotettu keinuvivun runkoon kiinni...vanhemmissa se on ns. yhtäpuuta
2 -rivinen ketju tuli <-89> ja samalla muistaakseni vaihtui nokka ja keinut paremmiksi. Paremmissa keinuissa on erillinen liukupinta juotettu keinuvivun runkoon kiinni...vanhemmissa se on ns. yhtäpuuta
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi