Kunnolla jymähti juu että tuskinpa se muuten olis ihan heti mennyt vaikkei uus olekkaan..Mika.T kirjoitti:Noita alatukivarsiahan nyt katkeilee muutenkin.
Toki jos siellä kunnon kolo oli tiessä niin kannattaahan se vähän korvauksia kysellä.
simoksin paluu väykkykantaan
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Eihän ne rahaa lähettele, kun sinä saat huollattaa auton missä tykkäät, ja huoltamo sitten laskuttaa tienhoitajaa? Täälmeil menee silleen Ja coupen pakoputki sillee kustannettu.todellauupunut kirjoitti:Ehkä ehkä ei.
Mutta pääsääntönä että heti poliisit paikalle, he kuvaavat montun ja sinun auton vauriot.
nämä kuvat ja poliisin raportti liitteeksi tienhoitopiiriin korjauslaskun kera, rahat tulee tilille parissa viikossa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
sorry huono artikullationi.Sergey kirjoitti:Eihän ne rahaa lähettele, kun sinä saat huollattaa auton missä tykkäät, ja huoltamo sitten laskuttaa tienhoitajaa? Täälmeil menee silleen Ja coupen pakoputki sillee kustannettu.todellauupunut kirjoitti:Ehkä ehkä ei.
Mutta pääsääntönä että heti poliisit paikalle, he kuvaavat montun ja sinun auton vauriot.
nämä kuvat ja poliisin raportti liitteeksi tienhoitopiiriin korjauslaskun kera, rahat tulee tilille parissa viikossa.
siis käy korjauttamassa auton merkkiliikkeessä (itse vien fordin fordille) ja laittaa laskun kopion sekä polliisin paperit ja kuvat mukaan....laittavat rahat tilille suoraan.
näin meillä soomessa siis
.
Näin toimin itse pari vuotta sitten ja rahat tulivat nätisti tilille.todellauupunut kirjoitti:Ehkä ehkä ei.
Mutta pääsääntönä että heti poliisit paikalle, he kuvaavat montun ja sinun auton vauriot.
nämä kuvat ja poliisin raportti liitteeksi tienhoitopiiriin korjauslaskun kera, rahat tulee tilille parissa viikossa.
t:friisilässä (espoo) joitan vuosia sitten etupään rikkonut.
hmm... hyviä nää pakoputkikannakkeet väykkyyn, kestihän se muutaman kuukauden Jotenkin käsittämättömästi oli se metalli katkennut ihan viivasuoraan ja pakoputken loppupää heilu siel vapaana, onneks ei maata vasten. Miten se voi tolleen mennä? Olis pitäny kyl kuva ottaa mut piti korjata samantien kuntoon.
Lapsetti ja sattu oleen kamera justiin autossa niin kokeilinpa huviks kerran paljonko menee 0-100 Joku 15sekkaa about. Aika rauhallisesti joutuu vaihtaan ku muuten kuuluu perästä pum Tehtaan ilmottama lukema 13.7s johon vois ehkä päästä jos osais lähettää ja tietty ehkäpä nuo paksut vaimennukset ja painavat vanteet vaikuttaa osansa, emt.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=H5w6fvcjC8E[/youtube]
Bussipysäkiltä lähtö
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=H5w6fvcjC8E[/youtube]
Bussipysäkiltä lähtö
Onkos sulla tossa autossas otettu lisävarusteena jotain taksipakettia?simoks kirjoitti:jeps pitää vielä funtsia jos sitä raaskis laittaa noi H&R:t kuitenki.. kuitenki 500e aika paharasti mun mielestä vakaajista kun jousetkin on melkeen puolet tosta.. noh elämä on.
Omassa ceemelissä on otettu uutenaan taxi-paketti ja sitten korkeampi jousitus ja mulla oli takana paksumpi vakaajatanko kun classicissa kuuluu olla ( sportin paksuinen)
HR vakaajat näkyy saavan 380 euroon suomeen(ebay de) mutta jotenkin olisin enempi noitten Amg vakaajien puolella. Noissa Hr tangoissa on omat puslat ja koiranluut ja niiden kanssa on ollut ongelmia (narinaa) jenkeissäkin niin epäilyttää että miten mahtaa suomessa käydä...
Esim. E55 amg vakaajat vaativat uudet korikumit vastaavasta autosta ja uudet koiranlut päihin. Ja ei pitäisi tulla ongelmia natinan tai varaosien kanssa tulevaisuudessa
Taxialusta tässäkin on joo, mutta kori kallistaa mutkissa sen verran että jäykempää pitäis saada alle.. Saiskohan noi E55 vakaajat ihan vaikka KL-varaosien kautta tilattua? Ja siis jos nuo hommaa niin ne vaatii uudet koiranluut ja mitä meinaat korikumeilla? siis ne millä nuo tulee runkoon kiinni? mutta muuten on "bolt-on" -homma?jolle kirjoitti:Onkos sulla tossa autossas otettu lisävarusteena jotain taksipakettia?simoks kirjoitti:jeps pitää vielä funtsia jos sitä raaskis laittaa noi H&R:t kuitenki.. kuitenki 500e aika paharasti mun mielestä vakaajista kun jousetkin on melkeen puolet tosta.. noh elämä on.
Omassa ceemelissä on otettu uutenaan taxi-paketti ja sitten korkeampi jousitus ja mulla oli takana paksumpi vakaajatanko kun classicissa kuuluu olla ( sportin paksuinen)
HR vakaajat näkyy saavan 380 euroon suomeen(ebay de) mutta jotenkin olisin enempi noitten Amg vakaajien puolella. Noissa Hr tangoissa on omat puslat ja koiranluut ja niiden kanssa on ollut ongelmia (narinaa) jenkeissäkin niin epäilyttää että miten mahtaa suomessa käydä...
Esim. E55 amg vakaajat vaativat uudet korikumit vastaavasta autosta ja uudet koiranlut päihin. Ja ei pitäisi tulla ongelmia natinan tai varaosien kanssa tulevaisuudessa
Kyllä pitäis saada kl-varaosien kautta tilattua. Korikumeilla tarkoitan just niitä joilla tulee koriin kiinni. Vakaajahan on paksumpi kuin vakio niin siksi meinasin että nekin pitää vaihtaa (kannattaisi toki muutenkin koska väljiä ne on aina )
En ole kylläkään perehtynyt w210 vakaajiin että mistä kohtaa nuo paksuudet on mitattu ja millä tavalla vakaaja on muuten muotoiltu eri tavalla Amg:ssä
Mutta kysäses hintaa, itsekin pitäis kysellä c43 vakaajia kl-varaosista
En ole kylläkään perehtynyt w210 vakaajiin että mistä kohtaa nuo paksuudet on mitattu ja millä tavalla vakaaja on muuten muotoiltu eri tavalla Amg:ssä
Mutta kysäses hintaa, itsekin pitäis kysellä c43 vakaajia kl-varaosista
Jees, kiitokset neuvoista. Täytyy ens tilistä jos rahkeet riittää niin katella näitäjolle kirjoitti:Kyllä pitäis saada kl-varaosien kautta tilattua. Korikumeilla tarkoitan just niitä joilla tulee koriin kiinni. Vakaajahan on paksumpi kuin vakio niin siksi meinasin että nekin pitää vaihtaa (kannattaisi toki muutenkin koska väljiä ne on aina )
En ole kylläkään perehtynyt w210 vakaajiin että mistä kohtaa nuo paksuudet on mitattu ja millä tavalla vakaaja on muuten muotoiltu eri tavalla Amg:ssä
Mutta kysäses hintaa, itsekin pitäis kysellä c43 vakaajia kl-varaosista
Dodih 750000 tuli täyteen ja pitäis kai talvinakkia kohta miettiä alle
Meinasin jotta noi brabukset maalais mustaks talven aikaan ja hommais niihin sitte kitkat tms ja ajelis sen aikaa vielä noilla intran monoblokeilla.
tilasin tommis billetiltä 15mm spacerit ja 20mm adapterit kun ei viitti 20mm spaceria laittaa kun tulee niin pitkät pultit sitte ja nois brabuksissa kun on takana 10mm lätty ja sinne mahtuis 15mm muttei 20mm Tarkkaa hommaa.
Viimeksi muokannut simoks, 18.11.2011 22:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei noita kilsoja kannata miettiä sen enempääsimoks kirjoitti:Jeh toivottavasti on vielä paljon edessä!Mika.T kirjoitti:Alkaa olla sisäänajo suoritettu.simoks kirjoitti:
Dodih 750000 tuli täyteen.
Kyl tää taitaa olla jo nettiauton kärjessä melkeinpä väyrysistä kilsojen suhteen Tai ainakin sielläpäin.
Olin ostamassa joskus väykkyä autoliikkeestä ja myyjä sanoi heti kättelyssä,että kauppakirjaan merkitään etteivät mittariston kilometrit vastaa välttämättä todellisuutta,koska myyjä tiesi ? autolla ajetun ainakin n.700 tuhatta. Jäi kaupat tekemättä ,koska koppa oli jo paha mun mielestä. Tekniikka oli loistava koska autoon oli vaihdettu kone ja laatikko. Tämä oli myöskin tuontiauto.
Star
Oho Rehellinen autokauppias??Bomber4 kirjoitti:Ei noita kilsoja kannata miettiä sen enempääsimoks kirjoitti:Jeh toivottavasti on vielä paljon edessä!Mika.T kirjoitti: Alkaa olla sisäänajo suoritettu.
Kyl tää taitaa olla jo nettiauton kärjessä melkeinpä väyrysistä kilsojen suhteen Tai ainakin sielläpäin.
Olin ostamassa joskus väykkyä autoliikkeestä ja myyjä sanoi heti kättelyssä,että kauppakirjaan merkitään etteivät mittariston kilometrit vastaa välttämättä todellisuutta,koska myyjä tiesi ? autolla ajetun ainakin n.700 tuhatta. Jäi kaupat tekemättä ,koska koppa oli jo paha mun mielestä. Tekniikka oli loistava koska autoon oli vaihdettu kone ja laatikko. Tämä oli myöskin tuontiauto.
Noh tässä on kyllä vielä alkuperänen kone ja laatikko, kytkin on kerran vaihdettu. Tekniikka pelaa vielä ainakin mun mielestä moitteetta, mitä nyt laatikon synkrot on vähän ottanu osumaa
Noniin, hommasin kitkat noihin brabuksiin eli nyt on talvi"STANCE" sama kun kesälläkin.. Samalla tein pakoputken uusiks eli pistin sinne kaks änkkäriä ja yhen tyhjän katin vanhan suoran rännin sijasta.
Pitäs leimalle mennä taas pian ja täytyy sitä ennen käydä ottamassa päästötesti jossain ettei tuu yllätyksiä taas Käsijarrun joutuu ainakin kiristään/vaihtaan ne kengät kun on tainnu taas kerran liian pitkät pultit olla takana jossain välis kun poljin painuu pohjaan asti, vaikka kylläkin pitää.
Pitäsköhän jotaki jarruosaa vaihdella pikkuhiljaa kun en oo mitään jarruihin liittyvää vaihtanu koko 4vuoden/120tkm ajan mitä oon tällä ajanu :d Edelleen se hyvin pysähtyy ei siinä, ja palojakin on jäljellä.
Renkaat vissiin menee huonoksi kun niitä säilyttää esim kylmässä varastossa tms? Kun noi michelinin x-ice northit mitkä on noissa intran monoblokeissa on ihan paskat verrattuna jopa näihin kitkoihin, ja ne maksaa sentäs puolet enemmän uutena Kaikki nastat tallessa ja päällisinpuolin näyttää niinku rengas ei olis kulunu oikeestaan yhtään mutta niin vaan noilla kitkoillakin noustiin toi pihan jyrkkä mäki mikä on peilijäässä paremmin ylös ku noilla michelineillä joilla piti yrittää kaks kertaa.
Mie ku oon ollu aina siinä uskossa, että kuumassa säilyttäminen pilaa renkaan. Tosin säilyttäminen yleensäkin pilaa renkaan. Kun rengas on tarpeeksi vanha ja seos kovettuu, pito huononee, eikä sillä mahda jeesuskaan mitään. Onko äxaissit miltä vuodelta? Jommalla kummalla puolella rengasta on merkintä minä vuonna ja millä viikolla renkaat on valmistettu. Tuommonen:simoks kirjoitti:
Renkaat vissiin menee huonoksi kun niitä säilyttää esim kylmässä varastossa tms? Kun noi michelinin x-ice northit mitkä on noissa intran monoblokeissa on ihan paskat verrattuna jopa näihin kitkoihin, ja ne maksaa sentäs puolet enemmän uutena Kaikki nastat tallessa ja päällisinpuolin näyttää niinku rengas ei olis kulunu oikeestaan yhtään mutta niin vaan noilla kitkoillakin noustiin toi pihan jyrkkä mäki mikä on peilijäässä paremmin ylös ku noilla michelineillä joilla piti yrittää kaks kertaa.
Ostin ne kolme vuotta sitten, ja kaks talvea niillä on ajettu.. Eli on niillä jonkunverran ikää jo. Jotenkin vaan tuntuu että nää tunnetuimmat ns "hyvät" merkit menee kokoajan huonompaan suuntaan, kun isäukkokin valitteli että justiin ostetut michelinit ei oo oikeen mistään kotosin kun kehuin sille noita helvetin halpoja kitkojat.eskola kirjoitti:Mie ku oon ollu aina siinä uskossa, että kuumassa säilyttäminen pilaa renkaan. Tosin säilyttäminen yleensäkin pilaa renkaan. Kun rengas on tarpeeksi vanha ja seos kovettuu, pito huononee, eikä sillä mahda jeesuskaan mitään. Onko äxaissit miltä vuodelta? Jommalla kummalla puolella rengasta on merkintä minä vuonna ja millä viikolla renkaat on valmistettu. Tuommonen:simoks kirjoitti:
Renkaat vissiin menee huonoksi kun niitä säilyttää esim kylmässä varastossa tms? Kun noi michelinin x-ice northit mitkä on noissa intran monoblokeissa on ihan paskat verrattuna jopa näihin kitkoihin, ja ne maksaa sentäs puolet enemmän uutena Kaikki nastat tallessa ja päällisinpuolin näyttää niinku rengas ei olis kulunu oikeestaan yhtään mutta niin vaan noilla kitkoillakin noustiin toi pihan jyrkkä mäki mikä on peilijäässä paremmin ylös ku noilla michelineillä joilla piti yrittää kaks kertaa.
Ei nua mitkään yli-ikäset sitten pitäis vielä olla. Tuntus, että misukan tähti on hieman laskemaan päin. 10 vuotta on tullut ihan joka merkin renkaita asennettua, ja ihan yhtä mustilta ja pyöreiltä ne näyttää Ei noita hypistelemällä saa mitää käsitystä ominaisuuksista
Hirveen hintasiahan nuo nykyiset talvirenkaat on, jos ei muuta. Ainakin nokiat ja misukat.
Yksi asia mikä noissa renkaissa ihmetyttää, että niitä testien pohjalta ostetaan. Eli ominaisuudet välillä esim. 0-500km, kun keskiverto kuluttajaa kiinnostaa lähinnä ominaisuudet 500-50 000km, eli koko elinkaaren ajalta. Rengas kuitenkin kuluu ja ominaisuudet muuttuu. Kolleekoilta kyselin vinkkejä ja sanoivat älä osta hkpl7 vaan vanhempaa hkpl5 mallia. Väittivät että pitäisi paremmin kuluneena kuin uudempi malli. Tää on tätä teoreettista vatkausta, mutta tosielämässä rengas joko pitää tai ei.
Hirveen hintasiahan nuo nykyiset talvirenkaat on, jos ei muuta. Ainakin nokiat ja misukat.
Yksi asia mikä noissa renkaissa ihmetyttää, että niitä testien pohjalta ostetaan. Eli ominaisuudet välillä esim. 0-500km, kun keskiverto kuluttajaa kiinnostaa lähinnä ominaisuudet 500-50 000km, eli koko elinkaaren ajalta. Rengas kuitenkin kuluu ja ominaisuudet muuttuu. Kolleekoilta kyselin vinkkejä ja sanoivat älä osta hkpl7 vaan vanhempaa hkpl5 mallia. Väittivät että pitäisi paremmin kuluneena kuin uudempi malli. Tää on tätä teoreettista vatkausta, mutta tosielämässä rengas joko pitää tai ei.
Jeps, nuo maksoi muistaakseni reilu 600e aikoinaan, koossa 225/45R17.t.eskola kirjoitti:Ei nua mitkään yli-ikäset sitten pitäis vielä olla. Tuntus, että misukan tähti on hieman laskemaan päin. 10 vuotta on tullut ihan joka merkin renkaita asennettua, ja ihan yhtä mustilta ja pyöreiltä ne näyttää Ei noita hypistelemällä saa mitää käsitystä ominaisuuksista
Hirveen hintasiahan nuo nykyiset talvirenkaat on, jos ei muuta. Ainakin nokiat ja misukat.
Yksi asia mikä noissa renkaissa ihmetyttää, että niitä testien pohjalta ostetaan. Eli ominaisuudet välillä esim. 0-500km, kun keskiverto kuluttajaa kiinnostaa lähinnä ominaisuudet 500-50 000km, eli koko elinkaaren ajalta. Rengas kuitenkin kuluu ja ominaisuudet muuttuu. Kolleekoilta kyselin vinkkejä ja sanoivat älä osta hkpl7 vaan vanhempaa hkpl5 mallia. Väittivät että pitäisi paremmin kuluneena kuin uudempi malli. Tää on tätä teoreettista vatkausta, mutta tosielämässä rengas joko pitää tai ei.
Kun noita kitkoja kattelin niin aivan järjetön hinta oli 225/40R18 koossa noilla kitkaversioilla näistä x-ice:stä, 315e/kpl!!! miettikää nyt... 1200e jostain helvetin kumipalloista vanteiden ympärille
Nokioihin ja misukoihin en kyllä enää koskaan kajoa, nää halvemmat merkit on ihan yhtä hyviä eikä maksa itteään kipeeks.