Nozzzin Nissan Cedric
Nozzzin Nissan Cedric
Eli syrjähyppy tapahtui eilen noin kello 20.00
-87 vuosimallin Nissan Cedric yllätti ajettavuudellaan, mukavuudellaan ja käteen sopivuudellaan.
2.8dsl voimakone pellin alla jota pikkusen ruuvattu, kone priima kunnossa ja mittarissa 500tkm Tätähän voi sanoa jaappanin mersuksi.!
tuoreella leimalla varustettu yksilö! ja olen koslan 4 omistaja.
Varaosien löytyvyys näihin on hankalaa! tosin ei näistä yleensä mitään menekkään rikki/väljäksi kun alustassa on vaseliini nipat liikkuvissa osissa, kunhan vain muistaa rasvata aina öljyn vaihdon yhteydessä!
-sähkölasit
-ilmastointi (pitäisi kuulema toimiakkin)
-tankin luukku aukeaa sähköllä
-peräkontti myös sähköllä mutta jotain häikkää kun ei mitään tapahdu!
ja mitähän muuta kaikkia lieneekään.
Nyt öljynvaihtoon ja valoa keulalle niin näkee ajaa, orkkis valot aivan onnettomat!
Kuvaa koitan pistää tänään jossain vaiheessa, viimeistään sunnuntaina
-87 vuosimallin Nissan Cedric yllätti ajettavuudellaan, mukavuudellaan ja käteen sopivuudellaan.
2.8dsl voimakone pellin alla jota pikkusen ruuvattu, kone priima kunnossa ja mittarissa 500tkm Tätähän voi sanoa jaappanin mersuksi.!
tuoreella leimalla varustettu yksilö! ja olen koslan 4 omistaja.
Varaosien löytyvyys näihin on hankalaa! tosin ei näistä yleensä mitään menekkään rikki/väljäksi kun alustassa on vaseliini nipat liikkuvissa osissa, kunhan vain muistaa rasvata aina öljyn vaihdon yhteydessä!
-sähkölasit
-ilmastointi (pitäisi kuulema toimiakkin)
-tankin luukku aukeaa sähköllä
-peräkontti myös sähköllä mutta jotain häikkää kun ei mitään tapahdu!
ja mitähän muuta kaikkia lieneekään.
Nyt öljynvaihtoon ja valoa keulalle niin näkee ajaa, orkkis valot aivan onnettomat!
Kuvaa koitan pistää tänään jossain vaiheessa, viimeistään sunnuntaina
Viimeksi muokannut Nozzz, 25.3.2014 21:00. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
® Mesen Coupeklubi
- L.Samarialainen
- Viestit: 2178
- Liittynyt: 05.11.2005 17:27
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
Onnea vaan, että olet vielä tämmösen löytänyt Tuppaavat olemaan jo katoavaa autoperinnettä.
Haulla yritin katsella yhtä topiccia, missä tämän Diesel Nissanin ääntä kehuttiin maasta taivaaseen. En löytänyt, mutta tämmönen helmi topicci löyty.
viewtopic.php?t=459
Ihan voorumin alkuajoilta Nautinnollista luettavaa
Ah. löytypäs...
viewtopic.php?t=4475
Haulla yritin katsella yhtä topiccia, missä tämän Diesel Nissanin ääntä kehuttiin maasta taivaaseen. En löytänyt, mutta tämmönen helmi topicci löyty.
viewtopic.php?t=459
Ihan voorumin alkuajoilta Nautinnollista luettavaa
Ah. löytypäs...
viewtopic.php?t=4475
No joitain osia saa ja monessa asiassa NCF auttaa vielä Jarrulevyt on yks semmonen mitä kannattaa pistää talteen ehottomasti jos jostain niitä vielä sattuu saamaan..!
Mahtavia autoja ajaa ja ääni on
Mahtavia autoja ajaa ja ääni on
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Itsehän menin kuuhun vuonna -71 W115 2.2 dieselillä. Suti nelosella vielä ilmakehän tuntumassa.Bomber4 kirjoitti:Tuollasella cedrikillä ollut kuskina joskus miekka ja kivi,kun kortin sain Silloin tuntui ihan uskomattoman tehokkaalta tuollainen tiisseli,kun muita kokemuksia tiiselistä ei ollut. Muistaakseni tuo saatiin lyömään ihan tyhjääkin kuivalla asvaltilla vielä 3 vaihteella
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Minäpä se korjailin noista ruosteita ihan ammatikseni aikoinaan....
No hieno peli, mutta koneen äänestä voidaan olla montaa mieltä..klikkss... Jopa itse kuvissa
No hieno peli, mutta koneen äänestä voidaan olla montaa mieltä..klikkss... Jopa itse kuvissa
big jopo
Kaikki mitä tuohon löytää niin kannattaa ottaa talteen!
jää vielä nähtäväksi saako entinen omistaja hommattua varaosa auton "itselleen" niin käydä irroittamassa kaikki tarpeellinen! eli melkein kaikki muuten olisi sama hommata koko auto mutta kustannuksia tulee liikaa.. pikkasen päälle 300km suuntaansa. pikku-e:n kun omistaisi niin senhän hakisi mielelläänkin.. muttakun ei
kuvia en valitettavasti saanut vielä otettua! koitan huomisen aikana muistaa ottaa, auto tulee olemaan kuvissa paskainen ja konepelti rutussa
eli autollahan on ajettu porokolari, jossa maski ja konepelti ottanut vähän iskua, (tuo vain autolla omaa näköä lissää)
muuten korilleen mahottoman hyvä tuon ikäiseksi japanilaiseksi
(vain kuskin takaa helmaa hitsattu viime leimalle, muuten ei oo tarvinnu hitsuutella! )
niin ja tänään viime leimasta on 11 päivää
Koneen ääni on todella mukavaa kuunneltavaa!
jää vielä nähtäväksi saako entinen omistaja hommattua varaosa auton "itselleen" niin käydä irroittamassa kaikki tarpeellinen! eli melkein kaikki muuten olisi sama hommata koko auto mutta kustannuksia tulee liikaa.. pikkasen päälle 300km suuntaansa. pikku-e:n kun omistaisi niin senhän hakisi mielelläänkin.. muttakun ei
kuvia en valitettavasti saanut vielä otettua! koitan huomisen aikana muistaa ottaa, auto tulee olemaan kuvissa paskainen ja konepelti rutussa
eli autollahan on ajettu porokolari, jossa maski ja konepelti ottanut vähän iskua, (tuo vain autolla omaa näköä lissää)
muuten korilleen mahottoman hyvä tuon ikäiseksi japanilaiseksi
(vain kuskin takaa helmaa hitsattu viime leimalle, muuten ei oo tarvinnu hitsuutella! )
niin ja tänään viime leimasta on 11 päivää
Koneen ääni on todella mukavaa kuunneltavaa!
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
® Mesen Coupeklubi
jahas, heti pientä probleemaa. öljynpaineen merkkivalo palaa... eilen vaihdoin öljyt ja meni vähä aikaa kerätä paineet, ajossa ei väläkähtäny kertaakaa eikä parkissa. no seuraava aamu ja käymään --> valo ei häviä mihinkään käyttelin vajaa 5min ja koneen käyntiääni ei muuttunut. 15w40 tuli koneeseen toisen cedric ihimisen suosittelemat.
anturi on uusi ja se pitää vaihtaa illan päälle kun saa auton talliin 35km päästä.. samalla hakea pari konetta lisää jos päästään hinnasta sopuun!
anturi on uusi ja se pitää vaihtaa illan päälle kun saa auton talliin 35km päästä.. samalla hakea pari konetta lisää jos päästään hinnasta sopuun!
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
® Mesen Coupeklubi
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
pidähän jemmassa joku voi vielä tarvita
Kävin 2kpl ld28 koneita hakemassa ja paremmasta vaihdoin öljypumpun tuohon, samalla ö-paineanturin. nyt alako näyttää jo paremmalta eli vika oli loppujen lopuksi ehkä anturissa, huomenna näkee kun kylmänä lyö käymään
vaan ei tämä ole yhtä kova kampe lähtemään käymään kylmästä kuin mersu!
Kävin 2kpl ld28 koneita hakemassa ja paremmasta vaihdoin öljypumpun tuohon, samalla ö-paineanturin. nyt alako näyttää jo paremmalta eli vika oli loppujen lopuksi ehkä anturissa, huomenna näkee kun kylmänä lyö käymään
vaan ei tämä ole yhtä kova kampe lähtemään käymään kylmästä kuin mersu!
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
® Mesen Coupeklubi
ropleema rupes vaivaamaan taas tänä aamuna, -10 pakkasta ja öljynpaineen merkkivalo palaa! ö-pumpun ja anturin vaihdoin eilen, koneessa 15w40 öljyt kun 2 ihimistä niitä suositteli tuohon konneeseen, pitää lähtä kokeilemaan joillaki 5w40:llä jos sais ne öölin paineet mukaan..
kertokkeeha oma mielipitteenne tuommoseen asiaan, vanhat litku öljyt niin ei palanu ku pari sekunttia kylymänä..
kertokkeeha oma mielipitteenne tuommoseen asiaan, vanhat litku öljyt niin ei palanu ku pari sekunttia kylymänä..
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
® Mesen Coupeklubi
Myös ö-pumpun imusihti voi olla ihan totaalitukossa jos ajettu pitkiä vaihtovälejä ja paskoilla suotimilla.. Kannattaa sekin kattoo ennen koneremppaa
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
löytyykö imusihti öljypohojan alta? sen saattas kahtua jos ei parane kun lyö litkut koneeseen. aattelin kerrasta lyyä 5w40:t mitä oon mersuissakin käyttäny
lämpimänä toimi siis oikein mallikkaasti (lämpimässä hallissa pari tuntia ja käymään ja ö-painevalo häipyy), kylmänä tämä ongelma ettei valo häivy, ja en usko enää sähkö vikaan kun anturi vaihdettu!
pitääkait se varakone rueta rakentamaan joka tapauksessa tähän kun niitä nyt on pari kpl ja toistaiseksi saa laakereita!
lämpimänä toimi siis oikein mallikkaasti (lämpimässä hallissa pari tuntia ja käymään ja ö-painevalo häipyy), kylmänä tämä ongelma ettei valo häivy, ja en usko enää sähkö vikaan kun anturi vaihdettu!
pitääkait se varakone rueta rakentamaan joka tapauksessa tähän kun niitä nyt on pari kpl ja toistaiseksi saa laakereita!
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
® Mesen Coupeklubi
On se kumma kampe, vaihtoin 5w40 koneeseen, vähän aikaa käytti ja öljynpaineet tuli
mutta saa nähä loppuuko tuo homma tälläkään.. alakaa epäilykset olemaan että öljyt valus johonni hukkaan ja vetäis ilmoja jostaki = jonnin sortin ilmalukko. huomenna ö-painemittarin ostoon niin rupiaa tietämään mitä siellä tapahtuu vai tapahtuuko mittään.. jos ei nii ö-pohoja poisa ja sihtin kahtomissee..
ei ollu sihti ö-pumpun nokassa.. voin koittaa muistaa ottaa kuvan ö-pumpusta kun käväsen tallilla. tässä vehkeessä ö-pumpun voi vaihtaa koneen ulkopuolelta, ei tarvi aukasta ö-pohjaa..
EDIT: ja uuden öljynsuodattimen vaihdoin kun pistin 15w40 koneeseen, nyt samalla suodattimella ja 5w40 koneessa..
mutta saa nähä loppuuko tuo homma tälläkään.. alakaa epäilykset olemaan että öljyt valus johonni hukkaan ja vetäis ilmoja jostaki = jonnin sortin ilmalukko. huomenna ö-painemittarin ostoon niin rupiaa tietämään mitä siellä tapahtuu vai tapahtuuko mittään.. jos ei nii ö-pohoja poisa ja sihtin kahtomissee..
ei ollu sihti ö-pumpun nokassa.. voin koittaa muistaa ottaa kuvan ö-pumpusta kun käväsen tallilla. tässä vehkeessä ö-pumpun voi vaihtaa koneen ulkopuolelta, ei tarvi aukasta ö-pohjaa..
EDIT: ja uuden öljynsuodattimen vaihdoin kun pistin 15w40 koneeseen, nyt samalla suodattimella ja 5w40 koneessa..
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
® Mesen Coupeklubi
Heetkinen.. Pitikös tässä olla se öljynsuodin semmonen että siinoon se sulkuläppä..
Piru ku ei muista.. Jos joku "suomalainen" paskafiltteri kuten tuhofilter niin se nostattelee paineita ihan sen takia
Piru ku ei muista.. Jos joku "suomalainen" paskafiltteri kuten tuhofilter niin se nostattelee paineita ihan sen takia
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
kyllähän tuonne m-filtteri tuli.. mistähän sen sais tietoon pittääkö siinä semmone olla vai keleppaako tuommone ilima läppää oleva
ainakin ö-suodatin "roikkuu" alaspäin jalassaan ettei ole ylös alaisin valuma asennossa
taas toimi tosiaan oikein kun kävin noin 40km ajamassa, antaa nyt jäähtyä kunnolla ja kokeilla illalla kylymemmällä koneella mitä sanoo..
EDIT:
Öljypohja on jonkin verran rutussa keskeltä, onko se sihti missä kohtaa ja miten lähellä ö-pohjaa alkujaan tämmösessä koneessa? että olisko se ettei jaksa/pysty imemään kylymänä??
ainakin ö-suodatin "roikkuu" alaspäin jalassaan ettei ole ylös alaisin valuma asennossa
taas toimi tosiaan oikein kun kävin noin 40km ajamassa, antaa nyt jäähtyä kunnolla ja kokeilla illalla kylymemmällä koneella mitä sanoo..
EDIT:
Öljypohja on jonkin verran rutussa keskeltä, onko se sihti missä kohtaa ja miten lähellä ö-pohjaa alkujaan tämmösessä koneessa? että olisko se ettei jaksa/pysty imemään kylymänä??
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
® Mesen Coupeklubi
kyllähän se näin oli että sihti oli liian lähellä ö-pohjaa, ö-pohjan irroittamiseksi olisi pitäny koko kone irroittaa mutta hitsasin rikan ja sakkelin ruttuun ja väännin rautakangella rutun suht suoraan, yksi hitsi kohta vain repesi ja teki reiän ö-pohjaan ja se jäi vuotamaan vaikka koitin hitsuuttaa sen.. huomenna vähän isompi palanen poisa ja hitsuuttaa paremmin kun ei oo öljy haitolla kun pystyy puhistamaan kunnolla.!
eli ongelma ratkaistu
eli ongelma ratkaistu
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
® Mesen Coupeklubi
Zuikkikselta voisit kysellä osia jos vaikka vielä löytys
http://www.z-power.fi/catalog/index.php
http://www.z-power.fi/catalog/index.php
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi