CDI koneitten mäntäviat?
CDI koneitten mäntäviat?
Ajatettelin oikein perustaa oman topicin aiheelle. Muutama CDI koneen hajoaminen on kantautunut korviin ja nimenomaan mäntien rikkoutuminen. Ihan mielenkiinnosta ja pelon lietsomiseksi itsellekin pakko kysellä aiheesta lisää..
Onko nämä miten yleisiä? Mistä johtuu, suuttimen kusemisesta? Mites tämän suuttimen huonouden voi todeta, kertooko suuttimien korjausarvo mitään, ohivuoto mittaus, koneen ääni?
Onko nämä miten yleisiä? Mistä johtuu, suuttimen kusemisesta? Mites tämän suuttimen huonouden voi todeta, kertooko suuttimien korjausarvo mitään, ohivuoto mittaus, koneen ääni?
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Tästä se yleensä lähtee, suoraruisku on tarkempi suuttimistaan kuin kammio koneet. Tällä tarkoitan että huonot suuttimet aiheuttavat helpommin suuria moottorivaurioita kuin kammio koneissa. Töissä tuli aikoinaan korjattua 320d bemari josta oli mäntä sulanut huonon suuttimen takia. Ennen vauriota kuului kiihdytettäessä kalinaa mutta tasakaasulla ääni oli normaali ja tyhjäkäynti oikein siisti ja normaali.Aki P kirjoitti:Mitä muutamia yksittäistapauksia on tarvinnu tutkia / aukoa niin kaikissa on ollut ensin suutin vikoja ja ylimääräistä kalinaa tietyllä kierrosalueella (suutin ruiskuttaa väärin) ja sitten on ollut pytyssä naarmut ja mäntä rikki.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Jepp.Mitä muutamia yksittäistapauksia on tarvinnu tutkia / aukoa niin kaikissa on ollut ensin suutin vikoja ja ylimääräistä kalinaa tietyllä kierrosalueella (suutin ruiskuttaa väärin) ja sitten on ollut pytyssä naarmut ja mäntä rikki.
Ei ole yleistä että mäntä hajoaa, jokusen olen nähnyt vuosien varrella.
Yhellä tutulla 200CDIsä oli joku alakeellinen "lastu" joka varmaan railpainetta nosti taikka jottai vastaavaa yhtä viisasta, niin siittä tais mennä mäntä. jossen väärin muista niin akille se moottori varmaan meni.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Pitäsiköhän noista suuttimista ruveta huolestumaan. Oireina käynnistettäessä pölläyttää vähän sinistä ja tulee sellasta pahanhajuista diseselin katkua. Myös lievää tehottomuutta havaittavissa. Ei vikatiloja eikä mitään ylimääräisiä kalinoita/ääniä koneesta. Tyhjäkäynnillä vähän kierrokset seilaa mutta se taitaa johtua railpaine anturista tai säätimestä.
Suutinviat on yleisiä nykyään, toisaalta sitten on sekin juttu että autojen käyttäjät ei huomaa mitään kummaa vaikka suoraan kuulee jo että kalina kuuluu.
Eikai noi kuitenkaan kovin helpolla kalinoista huolimatta mäntää säre, enemmän jäisi fiilis että huonolla suuttimella annetaan sikaa koneelle eli vetoalueen alimmilta kierroksilta pitkä veto isolla vaihteella.
Itsekkin tuli kilpailevan merkin pelin kanssa tuo suutinpelleily käytyä, kalinat loppuneet täysin vaikka korjausarvot oli kaikilla suuttmilla 1 luokkaa plussaa tai miinusta eikä kuormittaen 1500rpm mennyt silloinkaan yli. Tosin saattoi johtua kyllä polttoaineenpuutteestakin tietyllä kierrosalueella, tosin viimesin ohjelmamuutos sitten senkin korjasi.
Eikai noi kuitenkaan kovin helpolla kalinoista huolimatta mäntää säre, enemmän jäisi fiilis että huonolla suuttimella annetaan sikaa koneelle eli vetoalueen alimmilta kierroksilta pitkä veto isolla vaihteella.
Itsekkin tuli kilpailevan merkin pelin kanssa tuo suutinpelleily käytyä, kalinat loppuneet täysin vaikka korjausarvot oli kaikilla suuttmilla 1 luokkaa plussaa tai miinusta eikä kuormittaen 1500rpm mennyt silloinkaan yli. Tosin saattoi johtua kyllä polttoaineenpuutteestakin tietyllä kierrosalueella, tosin viimesin ohjelmamuutos sitten senkin korjasi.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
kk noista parempi korjauksen tulos pitkällä ajalla parempi, mäntä kun menee, menee usein sylinteri, putkitetut ei tahdo kestää ja yhden reijjän poraus ei ole oikeen hyvä kaikki kun porilee ja männät laittelee niihin tule mukavasti hintaa...haapis1 kirjoitti:Ja mä olin sit se "voittaja" jolla meni viitos cdi:stä se kakkosen kk- laakeri Kummankohan olis valinnu jos ois saanu, Mäntä vai veivin lakru
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Oiskohan mahdollista että omassa 290td (karvalakki cdi) saattaisi olla suutin/pumppu vikaa? Ei meinaa peltoritkaan päässä pystyä ajamaan kun hiemankin hipaisee kaasuun alkaa kauhea kalina ja räpätys kuulumaan veto päällä. Lämpösenä kun kuuntelee suuttimien vierestä niin vitos suuttimesta kuuluu metallinen kilinä ja hakkuu ääni tyhjäkäynnillä. Kylmänä savuttaa valkosta melkosesti hetken aikaa ja muutenkin haisee aika pahalle pakokaasu.
Tyhjäkäynti ok muuten, mitä nyt määränsäätimen kannen asento on varmaan päin peetä tiivisteen vaihdon jälkeen kun hieman humputtaa ja tasakaasulla rytkyttää.
Oiskohan jotakin mestaa Keski-Suomen lähistöllä mihin kehtais viedä tarkistettavaksi? Tuli just tehtyä täydellinen kansiremppa, ja ei viittis 240tkm ajettua konetta pistää romukoppaankaan ihan vielä.
Tyhjäkäynti ok muuten, mitä nyt määränsäätimen kannen asento on varmaan päin peetä tiivisteen vaihdon jälkeen kun hieman humputtaa ja tasakaasulla rytkyttää.
Oiskohan jotakin mestaa Keski-Suomen lähistöllä mihin kehtais viedä tarkistettavaksi? Tuli just tehtyä täydellinen kansiremppa, ja ei viittis 240tkm ajettua konetta pistää romukoppaankaan ihan vielä.
-97 W210 290td - traktori
-2011 Husaberg FS 570 - maansiirtokone
-2011 Husaberg FS 570 - maansiirtokone
Epäilen tuotakin vahvasti, mutta mihin se olisi siitä itsekseen voinut muuttua?AM kirjoitti:Onko pumpun ajoitus varmasti kohdallaan?
Itsellä ei vain kyllä tietotaito tuon tarkistamiseen riitä, vaikka lähes kaikki työkalut hommaa varten on.
Jokunen 15tkm ennen kansiremonttia tuo vika alkoi, ja sen huomas pienenä sivuääni pärinänä kevyesti vedättäessä. Isommilla vaihteilla ja ahdot tapissa se hävis, tai hukku muiden melujen sekaan. Sillon tuota oli ihan turha koittaa muille selittää, kun kukaan ei ymmärtänyt mitä tuosta moottorista muka kuuluu. Pelti auki pällistellessä kaikki vaikutti normaalilta. Ainoastaan ajaessa sisätilaan kantautu rapina.
Tuo on reilun puolen vuoden jakson aikana muuttunut siihen pisteeseen että tyhmäkin tajuaa että kaikki ei ole ok. Silti ei ymmärettä mitä pitäisi tehdä, kun kansirempan jälkeen sama homma jatkuu.
-97 W210 290td - traktori
-2011 Husaberg FS 570 - maansiirtokone
-2011 Husaberg FS 570 - maansiirtokone