C 200 CDI Ei suostu käynnistymään
C 200 CDI Ei suostu käynnistymään
Tuli hommattua 2000 vuoden farkku 200cdi.
Kerkesin sillä pari iltaa ajelemaan, kun meni sammumaan ajosta ja sen jälkeen lähti hetkeksi käymään, kun starttaili pari minuttia putkeen.
Nyt ei meinaa lähteä enää millään käyntiin ja luinkin täältä, että saattaa olla polttoaineputkien o-renkaissa vikaa.. sain ne viahdettua mutta ei vieläkään.
Suodattimelle menevässä lyhyessä putkessa näkyy ilmaa..
Miten tuon polttoaine järjestelmän saisi parhaiten ilmattua? Suuttimien putkia aukoa vai vaan startata aikansa?
Sitten seuraa kuva tuosta suodattimen putkesta missä ilmaa näkyy. Mikä tuo musta laatikko on, mistä polttoaine putki tulee? Voisiko se vuotaa?
Ainiin ja maanantaina menee tilaukseen tuo suodattimelle tuleva, että myös lähtevä putki, ihan vaan varmuudeksi..
Kerkesin sillä pari iltaa ajelemaan, kun meni sammumaan ajosta ja sen jälkeen lähti hetkeksi käymään, kun starttaili pari minuttia putkeen.
Nyt ei meinaa lähteä enää millään käyntiin ja luinkin täältä, että saattaa olla polttoaineputkien o-renkaissa vikaa.. sain ne viahdettua mutta ei vieläkään.
Suodattimelle menevässä lyhyessä putkessa näkyy ilmaa..
Miten tuon polttoaine järjestelmän saisi parhaiten ilmattua? Suuttimien putkia aukoa vai vaan startata aikansa?
Sitten seuraa kuva tuosta suodattimen putkesta missä ilmaa näkyy. Mikä tuo musta laatikko on, mistä polttoaine putki tulee? Voisiko se vuotaa?
Ainiin ja maanantaina menee tilaukseen tuo suodattimelle tuleva, että myös lähtevä putki, ihan vaan varmuudeksi..
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Ei ole luottaminen jos tasauspumppu on rikki voi polttpaine loppua käyttö puolelta jo puolessa välissä,Bousta kirjoitti:Polttoainesuodatinta ei ole vielä vaihdettu, mutta ajattelin sen laittaa samalla noitten polttoaineputkien kanssa..
Tankissa on ainetta, ainakin jos on mittariin luottaminen, noin vartti tankki!
Tarkistele suutimien paluu puolen vuoto, railipaineen säädin,
Muita yleisiä ajosta sammutavia on kampiakselin asennon tunnisti
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Miksi se pitäis saada käyntiin testin ajaksi,Bousta kirjoitti:Jos käyn hakemassa kannullisen naftaa ja kaadan sen tankkiin, niin meneekö se suoraan käyttöpuolelle?
Mites pystyn tuon paluupuolen vuodon tarkistamaan, kun en saa autoa käyntiin? Ja sitten vielä, että pystyykö tuota kampiakselin asennon tunnistinta mittamaan jotenkin?
eikö startti pyöritä konetta 1minuutia
jos ei niin sitten vikaa on ainakin muuallakin,
kampiakselin asnto anturin voi testata oskilos kopilla, vaihtamlla jostain toissen tai *:rila, myös sen johdot(muutkin johdot) tarkistaa samoin kaikki sulakket jos ei vielä ole niitä tarkistettu,
syttyykkö kaikki mittari merkki valot normaalisti?
tankissa kun tarpeeksi ainetta se jakautuu molemmin puolin,
sitä saat testattua ennen kannulla kantoa jo niin että otatta siitä siirto pumppulta putkken irti
korkkeapaine pumppun ja sen välistä poltto ainetaa pitäisi tulla kaaressa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Tuli tuossa mieleen, että pakkohan noi ilmat on saada tuolta polttoainepuolelta pois, ennenkun käyntiin voi lähteä?
Voiko tuollainen, että polttoaineputkissa kulkee ilmaa, niin sammuttaa auton kesken ajon? Ja jos nyt olisi käynyt niin, että olisi nafta loppunut, niin silloinhan se tietenkin sammuu ja kai sinne silloinkin ilmaa tulisi, kun ei ole tarpeeksi tavaraa mitä saisi syötettyä eteenpäin?
Yksi asia mitä en muistanut kirjoittaa tuohon ekaan viestiin, niin ennenkun kävi niin että sammui kesken ajon, niin 3 viimeistä starttia oli semmosia vähän pitempiä ennenkuin lähti käymään ja sitten viimeisen jälkeen sammui noin 5km ajon jälkeen.. Voisiko tästä päätellä jotain?
Voiko tuollainen, että polttoaineputkissa kulkee ilmaa, niin sammuttaa auton kesken ajon? Ja jos nyt olisi käynyt niin, että olisi nafta loppunut, niin silloinhan se tietenkin sammuu ja kai sinne silloinkin ilmaa tulisi, kun ei ole tarpeeksi tavaraa mitä saisi syötettyä eteenpäin?
Yksi asia mitä en muistanut kirjoittaa tuohon ekaan viestiin, niin ennenkun kävi niin että sammui kesken ajon, niin 3 viimeistä starttia oli semmosia vähän pitempiä ennenkuin lähti käymään ja sitten viimeisen jälkeen sammui noin 5km ajon jälkeen.. Voisiko tästä päätellä jotain?
Itellä käyny vähän vastaavaa pari kertaa, sillon on kyllä apuna ollu tankkaaminen. Jostain luin että siirtopumppua ku alkaa iän myötä laiskuttaan niin sillon tulee nuita ongelmia vähillä löpöillä.
Mulla siis käyny niin että ku ollu neljännes tankkia tai vähemmän löpöä niin pitkään pitäny startata, sitten jossain tiukassa kurvissa onkin auto sammunut (ilmeisesti siis imaissut ilmaa) ja eikä ole enää lähteny käyntiin vaikka kuinka starttais ennenku tankannu.
Tosiaan se tankin muotoki vissiin jotenki siihen vaikuttaa, sitä ku on kardaanitunnelin molemmin puolin.
Sen tankkaamisen jälkeen eka starttiki on sitten ollu niin pitkä että meinaa usko loppua.
Mulla siis käyny niin että ku ollu neljännes tankkia tai vähemmän löpöä niin pitkään pitäny startata, sitten jossain tiukassa kurvissa onkin auto sammunut (ilmeisesti siis imaissut ilmaa) ja eikä ole enää lähteny käyntiin vaikka kuinka starttais ennenku tankannu.
Tosiaan se tankin muotoki vissiin jotenki siihen vaikuttaa, sitä ku on kardaanitunnelin molemmin puolin.
Sen tankkaamisen jälkeen eka starttiki on sitten ollu niin pitkä että meinaa usko loppua.
No nythän se prkl lähti käyntiin!
Kiitos kovasti kaikille vastanneille.
Kävin hakemassa 15 litraa naftaa ja kaadoin ne tankkiin -> pitkään sahausta ja yhtäkkiä pärähti tulille..
Jos nyt on niin, että tuo polttoainemittari ei oikein toimi, niin auttaisiko jos kaivaisi sen koho hässäkän esille ja putsailisi tms.. vai suoraan suosiolla uusi osa?
Kiitos kovasti kaikille vastanneille.
Kävin hakemassa 15 litraa naftaa ja kaadoin ne tankkiin -> pitkään sahausta ja yhtäkkiä pärähti tulille..
Jos nyt on niin, että tuo polttoainemittari ei oikein toimi, niin auttaisiko jos kaivaisi sen koho hässäkän esille ja putsailisi tms.. vai suoraan suosiolla uusi osa?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Kannatta se tarkistellaBousta kirjoitti:No nythän se prkl lähti käyntiin!
Kiitos kovasti kaikille vastanneille.
Kävin hakemassa 15 litraa naftaa ja kaadoin ne tankkiin -> pitkään sahausta ja yhtäkkiä pärähti tulille..
Jos nyt on niin, että tuo polttoainemittari ei oikein toimi, niin auttaisiko jos kaivaisi sen koho hässäkän esille ja putsailisi tms.. vai suoraan suosiolla uusi osa?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
meno hyytyy
onko ongelma ratkennut? itsellä samoja oireita suodatin kuppi kuivahtaa kesken ajon meno loppuu kuin kananlento.o rinkulat vaihdettu ei vaikutusta.joten jäljelle jäänee tankin sähköhärpäkkeet?
Tutun näköistä ja kuulosta
Mulla vetas ilmaa tuosta suodattimen takana olevasta polttoaineen esilämmitys-purkista (musta muovi kansi). Siinä voi olla tiivisteet kovettuneet tai muuta hämminkiä...myös tankilta tuleva putki? Onkohan metallia koko matka?
Mulla oli tankki täynnä mutta ilmeisesti siirtopumppu ei jaksanut tehdä tarpeeksi alipainetta tuon vuodon takia, niin ei lähtenyt käyntiin ilman ryyppyä-tiputtelin suodattimelta siirtopumpulle lähtevän muoviputkeen dieseliä ja heti hörähti. Mullahan löytyi sitten toinenkin vuoto-siirtopumpusta...
Nyt tuo lämmityspurkki on ohitettuna vielä ja uusi siirtopumppu ja taas kampe toimii kuin uutena.
Edit: Kulutuskin oli ennen ilmavuotojen korjausta reilun tuhannen kilometrin lenkillä 6,3 l/100km mitä ihmettelinkin...korjauksen jälkeen tippu alle 6 litraan...tässäpä tarina: viewtopic.php?t=31355
Mulla vetas ilmaa tuosta suodattimen takana olevasta polttoaineen esilämmitys-purkista (musta muovi kansi). Siinä voi olla tiivisteet kovettuneet tai muuta hämminkiä...myös tankilta tuleva putki? Onkohan metallia koko matka?
Mulla oli tankki täynnä mutta ilmeisesti siirtopumppu ei jaksanut tehdä tarpeeksi alipainetta tuon vuodon takia, niin ei lähtenyt käyntiin ilman ryyppyä-tiputtelin suodattimelta siirtopumpulle lähtevän muoviputkeen dieseliä ja heti hörähti. Mullahan löytyi sitten toinenkin vuoto-siirtopumpusta...
Nyt tuo lämmityspurkki on ohitettuna vielä ja uusi siirtopumppu ja taas kampe toimii kuin uutena.
Edit: Kulutuskin oli ennen ilmavuotojen korjausta reilun tuhannen kilometrin lenkillä 6,3 l/100km mitä ihmettelinkin...korjauksen jälkeen tippu alle 6 litraan...tässäpä tarina: viewtopic.php?t=31355
W168 Evolution (mun), S212 (vaimon)
pumput
ok! rupeaa selviemään tämä vaiva.ainut siirtopumppu on siis rataspumppu joka löytyy kp. pumpun vierestä. tankissa oleva siis vain tasaa pa. säiliöiden välisen tason ei osallistu varsinaiseen polttoaineen siirtoon millään tavalla? (220cdi98)
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: pumput
Jepajcdi kirjoitti:ok! rupeaa selviemään tämä vaiva.ainut siirtopumppu on siis rataspumppu joka löytyy kp. pumpun vierestä. tankissa oleva siis vain tasaa pa. säiliöiden välisen tason ei osallistu varsinaiseen polttoaineen siirtoon millään tavalla? (220cdi98)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
pumppu
jep. joku sähköpumppu on oikean tankinpuoliskon ulkopuolella sen pyöreähkön lätkän alla .tämä luultavasti se tasaus pumppu .helposti sekoittaa sähköiseen siirtopumppuun,jota ei siis ole ainakaan minulla ?(c220cdi-98). joku korjaa ,jos olen väärässä
Palataas taas aiheeseen..
Eli tänään päätti taas tehdä temput!
Aamulla töihin lähtiessä ajoin auton kaverin pihaan n. 12km ja jätin siihen, ei mitään hyvin toimii. Töistä päästyäni sitten starttaamaan ja mitäs kummaa sammu hetken päästä..
Tämän jälkeen ei käyntiin millään. Starttaa normaalisti ja välillä hörähtää käymään, mutta sammuu jo n. 2sek päästä. Ei auta vaikka yrittäisi kaasulla pitää elossa.
Jos koittaa jatkuvasti sahata käyntiin, niin ei lähde enää, mutta lupailee. Antaa hetken olla, niin hörähtää käyntiin, mutta sammuu taas n. 2sek jälkeen..
Mikähän sieltä tälläkertaa hajosi? Railpaineensäädin on jo hetken aikaa oireillut, voiko mennä noin pahaksi? Siirtopumppu sano sopimuksen irti?
Eikai sentään korkeapainepumppu? Eihän sitten pitäisi lähteä edes käymään?
Ei siinä mutta, vanha uskollinen w124 250D ei lähde myöskään käyntiin
Eli tänään päätti taas tehdä temput!
Aamulla töihin lähtiessä ajoin auton kaverin pihaan n. 12km ja jätin siihen, ei mitään hyvin toimii. Töistä päästyäni sitten starttaamaan ja mitäs kummaa sammu hetken päästä..
Tämän jälkeen ei käyntiin millään. Starttaa normaalisti ja välillä hörähtää käymään, mutta sammuu jo n. 2sek päästä. Ei auta vaikka yrittäisi kaasulla pitää elossa.
Jos koittaa jatkuvasti sahata käyntiin, niin ei lähde enää, mutta lupailee. Antaa hetken olla, niin hörähtää käyntiin, mutta sammuu taas n. 2sek jälkeen..
Mikähän sieltä tälläkertaa hajosi? Railpaineensäädin on jo hetken aikaa oireillut, voiko mennä noin pahaksi? Siirtopumppu sano sopimuksen irti?
Eikai sentään korkeapainepumppu? Eihän sitten pitäisi lähteä edes käymään?
Ei siinä mutta, vanha uskollinen w124 250D ei lähde myöskään käyntiin
suuttimen ylivuoto testi tähän kohtaaBousta kirjoitti:Palataas taas aiheeseen..
Eli tänään päätti taas tehdä temput!
Aamulla töihin lähtiessä ajoin auton kaverin pihaan n. 12km ja jätin siihen, ei mitään hyvin toimii. Töistä päästyäni sitten starttaamaan ja mitäs kummaa sammu hetken päästä..
Tämän jälkeen ei käyntiin millään. Starttaa normaalisti ja välillä hörähtää käymään, mutta sammuu jo n. 2sek päästä. Ei auta vaikka yrittäisi kaasulla pitää elossa.
Jos koittaa jatkuvasti sahata käyntiin, niin ei lähde enää, mutta lupailee. Antaa hetken olla, niin hörähtää käyntiin, mutta sammuu taas n. 2sek jälkeen..
Mikähän sieltä tälläkertaa hajosi? Railpaineensäädin on jo hetken aikaa oireillut, voiko mennä noin pahaksi? Siirtopumppu sano sopimuksen irti?
Eikai sentään korkeapainepumppu? Eihän sitten pitäisi lähteä edes käymään?
Ei siinä mutta, vanha uskollinen w124 250D ei lähde myöskään käyntiin
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Huomenna pitäs saada vietyä korjaamon pihalle, niin jos siellä sais jotain vikakoodejakin sitten luoskeltua.. Tosin starttailin ilman paineentunnistimen piuhaa, eli eiköhän siellä jonkunverran ole niitä koodejakin..
Mutta kai se paineensäädin pitää nyt ainakin tilata, kun se on jo jonkinaikaa siellä hömpöttäny ja sitte alottaa vaikka ohivuotojen mittauksella..
Mutta kai se paineensäädin pitää nyt ainakin tilata, kun se on jo jonkinaikaa siellä hömpöttäny ja sitte alottaa vaikka ohivuotojen mittauksella..
Tän päiväisiä tunnelmia. Appiukon S202 220cdi. Sammui startin jälkeen sadan metrin päähän. Ei käynnistynyt. Tunnin päästä käymään ja taas sammui n. minuutin jälkeen. Kolmen tunnin päästä taas heti käymään ja siirto pihaan takaisin ja sammui siihen. Eikä käynnisty. Olemassa olevia vikakoodeja kaksi paineensäätimestä. Konsultointia cdi203:n kanssa (suur kiitos) -18 pakkasessa staria räpläten näpit huurussa . Autoa hankala hinata parin kilsan päähän lämpimään talliin kun hinauslenkki on puskurin alalipan takana eikä aukkoa ole. Terveisiä vaan Akille . Onko ideoita muutakuin pakilla hinaus. Anturin vaihto pakkasessa ehkä varteenotettava vaihtoehto. Auto ei ole kiukutellut käynnistyksessä lämpimänä eikä kylmänä aikaisemmin. Toivottavasti vika on vaikka paineensäätimessä eikä johdoissa tai ecussa koska auto tosiaan toimii n. yhden minuutin levättyään.
Hinurilla talliin, tosiaan suoraan talliin (kiitos Järven Auto Ky) ja kasa o-renkaita vaihtoon. Lisäksi yksi pa-putken pätkä missä murtumia. Kiitos korjausohjeista cdi203 ja Aki Parkkila. Nyt vasta tutustuin Akin ohjeilla liittimiin missä valkoinen sokka painetaan pohjaan ja vapauttaa liittimen joka vedetään tai lisäksi ruuvarilla auttaen kammetaan pois. Kaksi o-rengasta oli siirtopumpun liittimissä painuneita ja yksi vuoti korkeapainepumpulle tulevassa liittimessä. Ja muutkin oli alkuperäisiä varmaankin, 1999 vuodelta ja ajettu 330tkm. Rail paineen säädin tuli vaihdettua myös, alkuperäinen oli sekin vielä. No nyt se käy
Onhan siinä puskurissa luukut molemmin puolin ja lenkki oikealla nurkalla ihan omalla paikallaanmarkoala kirjoitti: . Autoa hankala hinata parin kilsan päähän lämpimään talliin kun hinauslenkki on puskurin alalipan takana eikä aukkoa ole. Terveisiä vaan Akille . Onko ideoita muutakuin pakilla hinaus..
Se puskurin palanen lähtee irti vetämällä siitä juuri sen lenkin kohdalta.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Hyvä että tuli kuntoonmarkoala kirjoitti:Hinurilla talliin, tosiaan suoraan talliin (kiitos Järven Auto Ky) ja kasa o-renkaita vaihtoon. Lisäksi yksi pa-putken pätkä missä murtumia. Kiitos korjausohjeista cdi203 ja Aki Parkkila. Nyt vasta tutustuin Akin ohjeilla liittimiin missä valkoinen sokka painetaan pohjaan ja vapauttaa liittimen joka vedetään tai lisäksi ruuvarilla auttaen kammetaan pois. Kaksi o-rengasta oli siirtopumpun liittimissä painuneita ja yksi vuoti korkeapainepumpulle tulevassa liittimessä. Ja muutkin oli alkuperäisiä varmaankin, 1999 vuodelta ja ajettu 330tkm. Rail paineen säädin tuli vaihdettua myös, alkuperäinen oli sekin vielä. No nyt se käy
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä