Kuvia automaatti laatikon sisältä turbin lukon solenidi ym
Laitetaas nyt tännekkin vaikka tuossa sana pari vaihdettiinkin CDI203 kanssa ,mutta taas ilmeni lisää.
Autohan on siis C270CDI -02, 240tkm ajettu automaatti, jonka toin tämän viikon tiistaina suomeen.
Autoa ei ole tarkoitus kilvittää ennen kesää,vaan katsella kaikki paikat kuntoon että auto on tip top.
Vaihdelaatikossa seuraavanlaista ongelmaa:
-Pienellä nopeudella kun runttaa monon rintapeltiä vasten niin heittää joskus vapaalle? (luistonesto päällä)
- Välistä lukitsee kakkosvaihteen päälle, auton sammutus ja meno jatkuu normaalisti
-2-3. vaihdon välissä kierrokset pääsevät nousemaan kaasujalan asennosta riippuen 100-500 rpm
Itse olen ajatellut omassa päässäni seuraavan toimintasuunnitelman:
-Ohjainboksin (vänkärin jalkotilan) puhdistus& kuivaus
- Turbiinilukon solenoidin vaihto
- johdinlevy uusiks
-uudet ölkät ja suodatin ,joku tonni ajoa ja uusiks
Sit tämmönen utelu että onko tässä autossa edes vaihteiston öljytikkua? ainakaan en ole mistään tuollaista löytänyt konepellin alle vilaistessa
Tällä hommalla ei oo mulla kiire ,koska on monta rautaa tulessa muutenkin, mutta joku varmaan osaa teistäkin sanoa että onnistuuko tällaiselta matti meikäläiseltä noitten vaihto? ja joutuuko laatikon ottamaan ns "pöydälle" osien vaihdon vuoksi?
Nimimerkillä melkein kaikkea muuta on tullut kokeiltua paitsi automaattilaatikon purkua..
Autohan on siis C270CDI -02, 240tkm ajettu automaatti, jonka toin tämän viikon tiistaina suomeen.
Autoa ei ole tarkoitus kilvittää ennen kesää,vaan katsella kaikki paikat kuntoon että auto on tip top.
Vaihdelaatikossa seuraavanlaista ongelmaa:
-Pienellä nopeudella kun runttaa monon rintapeltiä vasten niin heittää joskus vapaalle? (luistonesto päällä)
- Välistä lukitsee kakkosvaihteen päälle, auton sammutus ja meno jatkuu normaalisti
-2-3. vaihdon välissä kierrokset pääsevät nousemaan kaasujalan asennosta riippuen 100-500 rpm
Itse olen ajatellut omassa päässäni seuraavan toimintasuunnitelman:
-Ohjainboksin (vänkärin jalkotilan) puhdistus& kuivaus
- Turbiinilukon solenoidin vaihto
- johdinlevy uusiks
-uudet ölkät ja suodatin ,joku tonni ajoa ja uusiks
Sit tämmönen utelu että onko tässä autossa edes vaihteiston öljytikkua? ainakaan en ole mistään tuollaista löytänyt konepellin alle vilaistessa
Tällä hommalla ei oo mulla kiire ,koska on monta rautaa tulessa muutenkin, mutta joku varmaan osaa teistäkin sanoa että onnistuuko tällaiselta matti meikäläiseltä noitten vaihto? ja joutuuko laatikon ottamaan ns "pöydälle" osien vaihdon vuoksi?
Nimimerkillä melkein kaikkea muuta on tullut kokeiltua paitsi automaattilaatikon purkua..
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Noihin hommin ei laatikoa ei tarvitse otta alas ja onnistuu kyllä jos on jotain touhunnut, tikkua ei ole sen saa tehtyä 4mm valkoisesta nailon putkesta mitä myy tarvike liikeet ~3€ siihen merkki oikea öljyn taso on 64.4mm pohjasta ylös mittauna öljy 80c kone käynnissä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Toinen laatikko on jo hommattu mutta jos olisi helppo korjata niin ei tarvitsisi ruveta jumppaamaan toista laatikkoa paikalleenAki P kirjoitti:Luultavasti kolmosen pakka tai tiiviste mennyt. Löytyy semmosen 290:n täyrempattu loota hyllystä jos tarvetta.jolle kirjoitti:Onko öljyä tarpeeksi?Tombha kirjoitti:Mikähän vika voisi olla -98 290TD:n laatikossa kun kakkoselta kolmoselle vaihtessa sellanen väli että kierrokset ehtii nousta lähes 1000 kierrosta ennen kuin kytkee kolmosen
W210 290TD
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Kun näitä Vikakoodeja (usein syynä huonot öljyt/johdinlevy)
mahdolisia syitä...
salasana takaa löytvä valikko
Kytkentä paine
vapaala
mahdolisia syitä...
salasana takaa löytvä valikko
Kytkentä paine
vapaala
Viimeksi muokannut CDI203, 05.11.2011 15:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Huomasin tuossa,kun auto on noin kuukauden seisoskellut tallissa ja tuohon käyttörakkineen katsastuskuntoon saatteluun panostettu tässä enemmän aikaa niin nyt kun liikuttelin merssua tallista pois ja pihaa hieman kiersin (ei sillä että mk2 mallin golffin jälkeen polttelis päässä tuolla ajamaan ) huomasinkin että ei perkele anna vaihtaa sporttia winterille eikä käyttää käsivalinnalla vaihteita? mikäs vi**u tähän nyt on tullu? ohjainboksi katsottu, erittäin vähän märkää, korkeintaan 10ml tuli ulos kun lämmön kanssa yritin tyhjentää vaa tyhjästä on paha nyhdästä..
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Öljyä ohjaus boxsissa ei saa olla yhtäänMiksutii kirjoitti:Huomasin tuossa,kun auto on noin kuukauden seisoskellut tallissa ja tuohon käyttörakkineen katsastuskuntoon saatteluun panostettu tässä enemmän aikaa niin nyt kun liikuttelin merssua tallista pois ja pihaa hieman kiersin (ei sillä että mk2 mallin golffin jälkeen polttelis päässä tuolla ajamaan ) huomasinkin että ei perkele anna vaihtaa sporttia winterille eikä käyttää käsivalinnalla vaihteita? mikäs vi**u tähän nyt on tullu? ohjainboksi katsottu, erittäin vähän märkää, korkeintaan 10ml tuli ulos kun lämmön kanssa yritin tyhjentää vaa tyhjästä on paha nyhdästä..
sitä myös siellä läpivienti tepselissä mistä sitä vuotaa
rittää syyksi että ei vaihda
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Uskaltaskohan tuonne boksin sisälle suihkauttaa kontaktispraytä? boksin töpseleihin sitä tarjosin ja laatikosta tuleville liittimille mutta tuonne boksin sisälle en uskaltanu mennä ruikkimaan. Johdot olivat öljyiset, sen tunsi ja näki. Pitää tuossa kun lakkaa köyhtymästä niin käydä kyselemässä vähän hintapolitiikkaa millä nuo lähiseudun mersukorjaajat alkais sitä laatikkoa laittamaan.. Itellä ku ei ole muuta nosturia kuin tunkki..
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
pura boxsi onnisttuu pitkiltä sivuilta vaikka veitsillä kampeamalla ja sinne jotain puhdistus/rasvan poisto ainetta suhautta minkä jälkken antaa kuivua avonaisena rauhassaMiksutii kirjoitti:Uskaltaskohan tuonne boksin sisälle suihkauttaa kontaktispraytä? boksin töpseleihin sitä tarjosin ja laatikosta tuleville liittimille mutta tuonne boksin sisälle en uskaltanu mennä ruikkimaan. Johdot olivat öljyiset, sen tunsi ja näki. Pitää tuossa kun lakkaa köyhtymästä niin käydä kyselemässä vähän hintapolitiikkaa millä nuo lähiseudun mersukorjaajat alkais sitä laatikkoa laittamaan.. Itellä ku ei ole muuta nosturia kuin tunkki..
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
vaihteistonohjausboksin puhdistus
Itse tein näin:
http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=28 ... highlight=
Käytännössä boksi varovasti kampeamalla auki ja käytin crc:n elektroniikan puhdistus spraytä (CRC precision cleaner). Aika samanlaista kuin brakecleeneri.
Ainakin toistaiseksi toimii, kun ajelin muutaman kymmenen kilsaa ja sammutin ja käynnistin auton muutaman kerran.
http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=28 ... highlight=
Käytännössä boksi varovasti kampeamalla auki ja käytin crc:n elektroniikan puhdistus spraytä (CRC precision cleaner). Aika samanlaista kuin brakecleeneri.
Ainakin toistaiseksi toimii, kun ajelin muutaman kymmenen kilsaa ja sammutin ja käynnistin auton muutaman kerran.
Kysytäämpä nyt tämäkin ku tämähän ei vielä ainakkaan maksa (täällä foorumilla ) että kuuluuko vikaan että kakkonen on näköjhään kokoajan päällä? ei ja ku laittaa vaihteen silmään niin terävästi töksähtää liikkeelle? tosiaan auto seisoo tallissa että ei sen puoleen oo hoppua, kun ei töistä ole tietoa ja verotusta ei ole aloitettu.. Pittääpä puhistaa nuo töpselit ja johdot ja boksi bräkleenillä...
Ainakin Rouvan S203:ssa oli näin.Miksutii kirjoitti: kuuluuko vikaan että kakkonen on näköjhään kokoajan päällä?
Yritä saada vikakoodit nollattua laatikosta ja kokeile toimiiko sen jälkeen.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
kuvaus sopii laatikon vikatilaanMiksutii kirjoitti:Kysytäämpä nyt tämäkin ku tämähän ei vielä ainakkaan maksa (täällä foorumilla ) että kuuluuko vikaan että kakkonen on näköjhään kokoajan päällä? ei ja ku laittaa vaihteen silmään niin terävästi töksähtää liikkeelle? tosiaan auto seisoo tallissa että ei sen puoleen oo hoppua, kun ei töistä ole tietoa ja verotusta ei ole aloitettu.. Pittääpä puhistaa nuo töpselit ja johdot ja boksi bräkleenillä...
vikatiloja kun tulee sopivista vioista riittävästi niin jämähtää siihenRuoja kirjoitti:Ainakin Rouvan S203:ssa oli näin.Miksutii kirjoitti: kuuluuko vikaan että kakkonen on näköjhään kokoajan päällä?
Yritä saada vikakoodit nollattua laatikosta ja kokeile toimiiko sen jälkeen.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Laitetaan vaha linki tännekkin(saatoi olla jo tuolla aikeiseminkin) jospa jollekin jotain
http://www.scribd.com/doc/37436253/722-6#outer_page_22
E: http://www.transgo.org/Research/TechDat ... 2_6-VB.pdf
http://www.scribd.com/doc/37436253/722-6#outer_page_22
E: http://www.transgo.org/Research/TechDat ... 2_6-VB.pdf
Viimeksi muokannut CDI203, 29.11.2014 0:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Venttili koneisto, venttili pöytä kirstys arvoja
Ventilikoneiston pultit 8NM
sivuissa/päädyssä olevat luukut 4NM
sivuissa/päädyssä olevat luukut 4NM
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Mitä tuo turbiinilukon nappula tarkoittaa tuolla salasanavalikon takana?
Tässä pitäisi keksiä jotain millä hillitä turbiinilukon toimintaa.
Pihalla köllöttelee S400cdi huollokki mihin pitäisi saada jotain tolkkua.
Tarina on kutakuinkin näin että oli laatikko poksahtanut -> mersulta vaihtoaski tilalle-> turbiinilukko kytkeentyessään saa aikaan valtavan aasinpotkun, menee kerralla jäykäksi vaikka pitäisi luistattaa. -> johtosarja ja poksi vaihdettu -ilman vaikutusta -> venttilikoneistoakin kokeiltu vaihtaa, oli kuulemma ollut jonkunlainen merkitys mutta ei suuri, ja vanha takaisin. Lintosella oli tuo viimeinen kokeilu tehty.
Vaikka pulssi on luokkaa 50 (0-255) niin on ihan yhtenäistä puuta.
Pystyykö tolla em. napilla vaikuttamaan siihen? Ja cdi203 teki avaimenkin siihen mutta ei pelannut se.
Ja onko tuo miten vaikea murtaa tuo suojaus?
Jos ei muuta niin muutan turbiinilukon ohjausventtiilin jousta jäykemmäksi.
Tässä pitäisi keksiä jotain millä hillitä turbiinilukon toimintaa.
Pihalla köllöttelee S400cdi huollokki mihin pitäisi saada jotain tolkkua.
Tarina on kutakuinkin näin että oli laatikko poksahtanut -> mersulta vaihtoaski tilalle-> turbiinilukko kytkeentyessään saa aikaan valtavan aasinpotkun, menee kerralla jäykäksi vaikka pitäisi luistattaa. -> johtosarja ja poksi vaihdettu -ilman vaikutusta -> venttilikoneistoakin kokeiltu vaihtaa, oli kuulemma ollut jonkunlainen merkitys mutta ei suuri, ja vanha takaisin. Lintosella oli tuo viimeinen kokeilu tehty.
Vaikka pulssi on luokkaa 50 (0-255) niin on ihan yhtenäistä puuta.
Pystyykö tolla em. napilla vaikuttamaan siihen? Ja cdi203 teki avaimenkin siihen mutta ei pelannut se.
Ja onko tuo miten vaikea murtaa tuo suojaus?
Jos ei muuta niin muutan turbiinilukon ohjausventtiilin jousta jäykemmäksi.
Tähdellisen parantola
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Eikö offtopicin sijaan laitaa ennemin se pikkufixtähtikuljettaja kirjoitti:Vähän off-topicia mutta kun tuo valikko tuli mainittua niin pienellä fixillä sinne pääsee ilman salasanaakin, jos jollakin on tarve noita käyttää (kuva simulaattorista kun ei ole sopivaa autoa pihalla).CDI203 kirjoitti:
salasana takaa löytyvä valikko
E:jotain tiedostoa hiukan muttaa sen jonekin joskus
Kirjoitanut nytemmin hukaan...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Selvisikö laatikon vikapaikka? Ilmaantui yksi vastaavat oireet omaava potilasAki P kirjoitti:Tänään piti uteliaisuuttaan tempasta auki tommonen w203:n tipronic loota. Monelta osin helpompi kuin vanhat 722.4/3 laatikot.
Oikeen mitään kunnollista vauriota ei vielä löytynyt vielä.
Oireet oli että ensin toimi jotenkin ajossa ja piti jonkinasteista ulinaa ja vaihdot omituisia. Sitten heittäyty ettei mennyt vaihde päälle ollenkaanja öljynpinta ei laskeutunut oli auto käynnissä tai ei, eli pumppu vialta kuulosti
Kaikki mekaaniset osat öljypumppua ja kitkapintoja myöten oli uutta vastaavia, ajomäärä n. 400tkm. Pohjassa ihan kauhea sonta eli varmaan jääny öljyt vaihtamatta. Oisko menny suodatin tukkoon ja sen takia tiltannu koko loota
Uudet tiivisteet ja vapaakytkimet ym ja pesun jälkeen nippuun. Loput viat ovat venttiilikoneistossa jos vielä oireilee
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Siinähän ne lukee likaa ja vapaakytkimet,jolle kirjoitti:Aki P kirjoitti:Tänään piti uteliaisuuttaan tempasta auki tommonen w203:n tipronic loota. Monelta osin helpompi kuin vanhat 722.4/3 laatikot.
Oikeen mitään kunnollista vauriota ei vielä löytynyt vielä.
Oireet oli että ensin toimi jotenkin ajossa ja piti jonkinasteista ulinaa ja vaihdot omituisia. Sitten heittäyty ettei mennyt vaihde päälle ollenkaanja öljynpinta ei laskeutunut oli auto käynnissä tai ei, eli pumppu vialta kuulosti
Kaikki mekaaniset osat öljypumppua ja kitkapintoja myöten oli uutta vastaavia, ajomäärä n. 400tkm. Pohjassa ihan kauhea sonta eli varmaan jääny öljyt vaihtamatta. Oisko menny suodatin tukkoon ja sen takia tiltannu koko loota
Uudet tiivisteet ja vapaakytkimet ym ja pesun jälkeen nippuun. Loput viat ovat venttiilikoneistossa jos vielä oireilee
Selvisikö laatikon vikapaikka? Ilmaantui yksi vastaavat oireet omaava potilas
taikka sitten ventiili koneistossa jumitta niin että paine ei kulje oikeen
Jos/kun vapaa kytkin hajoaa kunnolla niin siihen jää,
Eikös ne astrumila jotain ykkösestä oleet kertoileet
Lisäksi sitten vielä ne muut mahdliset vammat mistä puhutiin
Vapaa kytkimet kuluu melko nopeasti jos turhia luistelevat
Vaikka sen öljyn puutteen takia
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Mikä mahtaa olla vikana kun 98 mallin c220cdi:n laatikossa, kun siinä on sellaista ongelmaa että auto yrittää kokoajan "ryömiä" kun autoa yrittää pitää tyhjäkäynnillä paikallaan jarrupoljin kevyesti painettuna.
Kyb venttiili on vaihdettu ja laatikko pelaa muutenkin aivan hienosti. Venttiilikoneiston putsausta olin ajatellut koittaa ensin ja öljynvaihtoa, mutta olisiko jotain korjausta muuta hyvä tehdä samalla.
Kyb venttiili on vaihdettu ja laatikko pelaa muutenkin aivan hienosti. Venttiilikoneiston putsausta olin ajatellut koittaa ensin ja öljynvaihtoa, mutta olisiko jotain korjausta muuta hyvä tehdä samalla.
[miitit]0000000111111111001110001[/miitit]
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Kyllä ihan suoraan otsikoon...Roisto kirjoitti:Moro,Liittyikö tämä klipsu johonkin aikaisempaan viestiin?CDI203 kirjoitti:Muovi klipsun paikka
E: eli tappi muovin koloon
OT:
Pitäisi varmaan menna nukkumaan, kun luin otsikossa lukevan: "Kahvia automaattilaatikon sisällä..."
t.
Risto
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä