W124 200D naftavuoto pumpusta
W124 200D naftavuoto pumpusta
Naftaa vuotaa ruiskutuspumpusta,"juntturin" juuresta johon 1 sylinterin putki tulee kiinni. Onko kellään kokemusta vastaavasta? Onko pumppuremppa väistämätön? (Ei vuoda putkesta). Onko suosituksia edullisesta "liikkeestä" jossa homma hoituu?
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
Juurikin niin. Tiivisteenä toimii O-rengas. Kotikorjaaja, hylsyn luonnollisesti puuttuessa, pistää kaksi lukituslevyä samaan juntturaan ja napauttaa sen auki. Tämän jälkeen se pyöriikin sormin ja uuden o-renkaan voi vaihtaa siihen hyvää puhtautta noudattaen. Kiristys tapahtuu kotikorjaamossa satunnaiseen momenttiin, mutta toimii silti.
Itsehän käytän luonnolisesti hylsyä, mutta olen tuota yllä mainittua konsiakin käyttänyt.
Itsehän käytän luonnolisesti hylsyä, mutta olen tuota yllä mainittua konsiakin käyttänyt.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Juuri v.loppuna vaihdoin o-renkaita pumpun päälle.Avaimena toimi ylimääräisestä 123:sen pumpusta napattu lukkorengas mikä oli hitsattu tulppaavaimeen.(kiitos jarskille avaimen lainasta) Tuossa omassa oli vuotanut jo kauan,mutta nyt diesel haisi jo nenään ja oli pakko vaihtaa Kuulemma tärkeää on ettei kone liikahda yhtään kun tuo mokkelo on ruvattu pumpun päältä pois,eli vaihde varmuudeksi vapaalle.Mokkulan alla oleva jousikin näytti olevan kova lentelemään mihin sattuu,joten ei kannata hukata.
Helppo ja nopea homma kunhan tuo erikoisavain vaan on,kyllähän se varmaankin onnistuu noilla omillakin lukkorenkailla
Helppo ja nopea homma kunhan tuo erikoisavain vaan on,kyllähän se varmaankin onnistuu noilla omillakin lukkorenkailla
Löytyy, mutta ne on hirmu tyyriitäterde kirjoitti:Kiitoksia kaikille neuvuista. Pitää vaihtaa tiiviste kun joutaa. Löytyykö jostain pumppukorjaamosta ilman mallia?
T.Tero
Yhteensä ainakin 5€
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Taisi olla euron kappale jos en väärin muista Ja aika erikoinen koko on taas tahallaan lykätty,ihan hyllytavarana ei joka varaosaliikkeessä ole.Jube kirjoitti:Löytyy, mutta ne on hirmu tyyriitäterde kirjoitti:Kiitoksia kaikille neuvuista. Pitää vaihtaa tiiviste kun joutaa. Löytyykö jostain pumppukorjaamosta ilman mallia?
T.Tero
Yhteensä ainakin 5€
-
- Viestit: 89
- Liittynyt: 20.1.2008 15:50
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Suutinputket pitää irrottaa, ei se muuten onnistu.
Eli:
- suutin putket irti
- ne juuressa olevat lukituslaipat veks
- juntturi kerrallaan irti
Ja niiden junttureiden kiristyksessä on omat metkunsa......sorry en muista ulukoa.
Eli:
- suutin putket irti
- ne juuressa olevat lukituslaipat veks
- juntturi kerrallaan irti
Ja niiden junttureiden kiristyksessä on omat metkunsa......sorry en muista ulukoa.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Oiskohan näin, varastin tämän joskus jonkun viisaan kirjoittelusta :Lucky-Dog kirjoitti:
Ja niiden junttureiden kiristyksessä on omat metkunsa......sorry en muista ulukoa.
"Kiristetään viiteen kiloon ja löysätään
taas kiristetään viiteen kiloon ja löysätään
lopuksi kiristetään neljään kiloon johon tiukkuuteen se jää"
-
- Viestit: 89
- Liittynyt: 20.1.2008 15:50
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Voe tokkisa - tämä toppikkiha on tallesa vielä......ei männykkään sinne PillKeitsin musttaann aukkoon sillo Isosa- Jytkysä.AM kirjoitti:...Itsellä tuollainen lukkorenkaasta+hylsystä tehty avain. Lukkorengas vain hitsattu tulppahylsyyn kiinni.....
Eikä mulla sittenkän oo vielä tementija ku sentään löysinki.
Että ilo on miun vaikka mersan pumppu valskovvaa.
Nyt ei ookkaan muuta murhetta ku mistee nuita lukistuskappaleita ois ehittävä ku hitsuukamppeet jo on, ja jotain putkenpätkee nyt sen verra.....ja suattaa olla jottain tuluppa-avvaintaki.....jonnii joutavvoo......
Ja pittääkö ne rinkulat olla oikein tiisselihuollosta....että kestää naftoo.'
Mustija jottain rinkuoita on pihasa ...
-jos laittas muutamaks viikos likkoommaan tisselliin ni eiköhä nuo tapasa näyttäs.....että pehmijjääkö .....
Pittääkö se oikein tuommone hylsä-avvain tilata Stahlwilleltä tahi Hazetilta.......hä......
VALMET 5oo -69
mitenkä mahtaa oirehtia jos tuon onnistuu tunaroimaan? ..sain pumpun joskus pysymään kuivana mut jotaki ilmavaivaa saattoi jäädä.saattoi johtua kyl muistakin syistäAM kirjoitti:Oiskohan näin, varastin tämän joskus jonkun viisaan kirjoittelusta :Lucky-Dog kirjoitti:
Ja niiden junttureiden kiristyksessä on omat metkunsa......sorry en muista ulukoa.
"Kiristetään viiteen kiloon ja löysätään
taas kiristetään viiteen kiloon ja löysätään
lopuksi kiristetään neljään kiloon johon tiukkuuteen se jää"
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Oisko menny roskaa naftalinjaan? Mihin momenttiin laitoit?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
- Karvanaama
- Viestit: 853
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.