Uuden mersun osto

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
mese is best

Uuden mersun osto

Viesti Kirjoittaja mese is best »

Sain tuossa myytyä hyvin palvellen volvoni 2.5tdi -98 ajoin sillä n 330 tkm melko pienillä rempoilla, lähinnä kuluvia osia vain (siinä sai egr:n pois pelistä tukkimalla kanavan). Mutta asiaan.

Olen nyt hankkimassa uutta pirssiä ja
vaihtoehdot ovat:

MB 220CDI vm. 03-06 (liekö vuosimalleissa suuria eroja) 127 tkm
MB 200 1.8 turbo koneella (bensa) ml 60 tkm
MB 320 CDI ml. 178 tkm

Olen lueskellut noita juttuja ja olen ruvennut epäilemään tuon CDI koneen järkevyyttä, käytännön rempat pitäisi kuitenkin teettää korjaamolla (itsellä ei enää paikkaa missä tehdä).

Laskeskelin että bensakone on sen verran rosvo että diesel kannattaa hommata jos ajaa yli 10 tkm/v. Minulle tulee n 15 tkm. Mutta onko tuo bensakone pienempi kuluiltaan korjausten osalta eli onko vähempivikainen?

Laittakaapa mielipiteitä ja kokemuksia omista vehkeistänne(=autoista).

Minulla oli joskus edellisessä älämässä 123 koppa mese ja sitähän ei saanut rikki millään, ajoin sillä n 800 tkm jolloin vaimo sanoi että hän lähtee jos mersu ei lähde....

t. mersu vaiko ei...ostanko toyotan? :shock: .
potox
Pirunkepin löytäjä

Viesti Kirjoittaja potox »

pistä vaimo vaihtoon :twisted:
® Mesen linttaklubi
mese is best

Mersun osto

Viesti Kirjoittaja mese is best »

potox kirjoitti:pistä vaimo vaihtoon :twisted:
valitettavasti meni ensin mese vaihtoon...myöhemmin myös vaimo...
jolle

Viesti Kirjoittaja jolle »

Kyllä kannattaa pysyä tuossa diiselisä kuitenkin, nykyään ei kannata bensalla paljoa ajella :D

Joko 4 kone tai sitten 6 kone jos cdi:tä meinaat. 6 kone vie sen 1-2 litraa enempi polttoainetta mutta myöskin antaa mukavammat äänet ja enempe tehoa.

Koneet näissä on sen verran toimintavarmoja etten usko että sen kanssa tulee ongelmaa, tällä mesellä pyörii vaan niin monta autoa niin saa väärän käsityksen näiden toimintavarmuudesta, harva kirjoittelee tänne että taas on mennyt monta vuotta ilma mitään vikaa :D Silloin kirjoitetaan kun tulee autoon joku vika :lol:
Ville500
Rekkamies

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

Siis mersujen kulut on muutenkin korkeat verrattuna muihin merkkeihin.. Mutta siksi mersuja onkin vain harvoilla ja valituilla! :D Jos järkevää autoa hakee, on toyota hyvä vaihtoehto. Mutta jos on tunteet pelissä mersu on paras!
Mulla on toi avensis 1.6 starttimosalla---> kulutus noin 5.7-7.5l/100km, vikoja ei ainakaan vielä ole tullut, vakuutusmaksu täyskaskolle 730e ja käyttömaksut 110e.. Eikä säälitä ajaa paskakeleillä! :lol:
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Terho P

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Ville500 kirjoitti:Siis mersujen kulut on muutenkin korkeat verrattuna muihin merkkeihin.. Mutta siksi mersuja onkin vain harvoilla ja valituilla! :D Jos järkevää autoa hakee, on toyota hyvä vaihtoehto. Mutta jos on tunteet pelissä mersu on paras!
Mulla on toi avensis 1.6 starttimosalla---> kulutus noin 5.7-7.5l/100km, vikoja ei ainakaan vielä ole tullut, vakuutusmaksu täyskaskolle 730e ja käyttömaksut 110e.. Eikä säälitä ajaa paskakeleillä! :lol:
on tuo tottaki.. mersun omistajana ei tarvii seliitellä :lol: eukolle hommattiin 270 cdi vehje mut sillä ei oo viä niin kauheesti rullattu etten osaa sanoo et onko niis pahemmin vikoja :roll: en usko et mahottomia ovat. ne vähäset viat on jo täällä moni korjaillu jne niin ei mitään hirmu ylitsepääsemätöntä ole näkynyt
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
audimies
Mopomiesten kuningas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

jolle kirjoitti:Kyllä kannattaa pysyä tuossa diiselisä kuitenkin, nykyään ei kannata bensalla paljoa ajella :D
löpöllä irroitellaan seisoneet bensamoottorit :wink:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”