Kansiremppaa 606:een

Katso myös W201.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Kansiremppaa 606:een

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Elikkäs, tyhjäkäynti pätkii epäsäännöllisin väliajoin. Tuntuu auton sisälle vavaduksena, putkesta ei tule savua tai mitään nytkäyksen aikana... Mikähän tuon vois aiheuttaa?
Viimeksi muokannut Multiviri, 07.11.2011 22:41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1592
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Dieselissä ei varmaan mitään muuta vikaa voi olla kuin että jostain hörsii ilmaa... :roll:
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Pitääpä ehtiä ilmavuotoja, se tuli itelläkin mieleen...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

Saattaisi olla polttoaineputkien O - renkaat?
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

ei näy ilmaa letkuissa. Kylmänä käy normaalisti ja lähtee hyvin käymään. Voisko olla om606 tyyppivikaa että on seetit painunu kanteen? Kuuluu semmonen pieni tikitys tai supsutus koneesta...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Multiviri kirjoitti:ei näy ilmaa letkuissa. Kylmänä käy normaalisti ja lähtee hyvin käymään. Voisko olla om606 tyyppivikaa että on seetit painunu kanteen? Kuuluu semmonen pieni tikitys tai supsutus koneesta...
Miten paljon on kilometrejä takana?
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

515tkm. Ääni joka koneesta tulee ei muutu kierrosten mukana...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

nyt puotti ajossa yhen pytyn kokonaan pois mutta lähti kuitenki käymään vielä kaikilla.spekulaatiota: pumpussa vikaa? Kannesssa vikaa?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

ketju venähtäny=ajotus myöhäsellä. paluulinjassa vuotoa=suutinkupeissa naftaa. venttiilit painunu ehkä :roll:

edit: ai se pudotti kesken ajonkin pytyn pois pelistä :shock: =mittaa puristuspaineet
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

tyhjäkäynnillä puotti pois. Lähti samantien taas käymään kaikilla ja pelas tyhjäkäyntiä lukuunottamatta oikein. Tehot on tallella ja lähtee käymään hyvin. Ei savuta tai mitään... Katastuksen jälkeen alko tekemään tuota vasta. Pitää alkaa tutkimaan missä vika.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Oisko mitenkä mahollista että venttiilit painunu kanteen? Miten äkkiä oireet alkaa jos näin käy? :D Tosiaan alko käymään viidellä ja kun kierroksia nosti niin heräs se viimenenki mukaan ja kävi sen jälkeen normaalisti. Ei huohota yhtään :roll:
C250TDT -98
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

molemmat kutospytyn imuventtiilit vuotaa. Vika löyty siis sieltä. Kumma homma kun hehku vaihdettin niin ei ollut karstaa ollenkaan, siitä vaihdosta alle 1000km. Nyt on ihan karstassa, mistäköhän nuin nopee hajoominen johtuu?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

toinen nuista venttiilinnostimista ihan ka'put :D voisko vika löytyä siitä miks on vuotanu?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

eikai nostin vuotoa aiheuta venttiiliin :roll: oisko katastuksessa hilpannu mäntä venttiiliin siinä päästömittauksessa :?: :evil: itellä oli aikanaan jokaanen imu taikka pakovena monivenasta solmussa hitusen, oli sillä koneella kilometrejäkin takana mut vakiona :? st-katastukseen pienennän hiukan kierroksia jos muistan :roll: ihan vain senki takia ettei hilut osuisi yhteen :evil: kyllä se pitäs äänestä jo kuulla että koska osuu
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

ei oltu kuuntelemassa ku viiminen polkasu ku piti maksaa se ryöstö ensiks. Saapa nähä mitä tuolle tekee, ensin kokeilla uuella nostimella mutta eipä taija sekään paljoo lämmittää. Nyt on semmonen tunne ettei taijeta sinisillä seteleillä selvitä btw. Kalllein yksittäinen kustannus pl. Vero ja vakuutukset on ollu tuo katastus...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Eiköhän tuo ois ruennu heti supsutteleen jos ois mäntä ja venttiili kohdannu..oiskohan lie tässä käyny se että seetit painuu liian syvälle kanteen? :shock:
C250TDT -98
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Kuva

Tuon jälkeen vielä otettiin nokat pois ja kutospytyn nostimet. On kyllä jännä että olis ihan yhtäaikaa ruvennu molemmat vuotamaan :roll:
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Mulla tuosa matikisa vuoti toinen kutospytyn imuventtiileistä. Ensin taaempi, (vuoti niin ettei käyny ku viiellä) sitte vaihoin kutosen nostajien paikat ristiin ja pesin ne polttoöljyllä :arrow: kasaan ja käyntiin, vika siirty etummaiseen venttiiliin mutta puolen minuutin käytöllä vika katos. :shock: Se ilmestyy takasi ku alakaa olehen joku 7-8tkm öljyillä ajettu ja kylymästä käynnistää, sillon käy hetken supsutellen.

Siis näkisin että nostajat voi "jäähä pitkälleen" sen verran että venttiili jää raolleen.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Moniventtiilissä on hydr.nostajien säätövara melko pieni. Ei tarvi kummosesti seetirenkaiden kulua niin johan vuotaa paikat.

Vanha kapeakantinen kestää paljon enemmän kilometrejä seetien puolesta.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Mika.T kirjoitti:Moniventtiilissä on hydr.nostajien säätövara melko pieni. Ei tarvi kummosesti seetirenkaiden kulua niin johan vuotaa paikat.

Vanha kapeakantinen kestää paljon enemmän kilometrejä seetien puolesta.
Koskeeko tämä myös 300 turbodeetä?
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

ei koske turbodeetä jos on kapeella kannella. Näin olen itte ymmärtäny.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

kardaani kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:Moniventtiilissä on hydr.nostajien säätövara melko pieni. Ei tarvi kummosesti seetirenkaiden kulua niin johan vuotaa paikat.

Vanha kapeakantinen kestää paljon enemmän kilometrejä seetien puolesta.
Koskeeko tämä myös 300 turbodeetä?
Moniventtiiliä kyllä.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Uudella nostajalla ei enää kutonen vuoda mutta kolmosen toinen imuventtiili vuotaa kokajan Ei käy kuin viidellä pytyllä. Mikä perkele tätä riivaa? Ennen remonttia ei vuotanu ollenkaan...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

vuotaa se kutonenkin. Oikeestaan vaan paheni, ei kolmonen vuodakaan enää :D tjaapajaa saapa nähä.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Anna käydä vaan jonkuaikaa jos oot käyttäny nostajia pois.
Asettuvat paikalleensa. Ne tahtoo "pidentyä" jos käyttää irti.

Jos ei asetu niin kansi ylös ja seetirenkaat uusiksi.
Tai halvempi konsti on hioa venttiilivarren nokasta 0.5mm pois. :D
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

käyteltiin sen verran että öljyt kuumeni. Sitten rupes yskimään, oisko menny jotain venttiilin väliin. Otettiin jo venttiilinnokasta vähäsen poies, eipä tuntunu kauheesti vaikuttavan. Oisko se sitten kansirempan paikka
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

kuhan mieteskelen vaan mutta eipä siitä hyötyä oo. Voisko terhon ehottama venttilit osunu mäntään pitää paikkaansa, ku molemmat venttiilit vuotaa. Jotenkin omituiselta tuntuu että olisivat nuin yhtäaikaa alkaneet vuotaa...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Otimpa videolle tuota ääntä, tunnistaapahan joku muu sitten mistä kuuluu ääni :D http://multiviri.kuvat.fi/kuvat/Mercede ... vuotaa.mp4

OT: Vielä näkyy olevan videon käsittely kesken, kohta pitäis näkyä. Juutuubiin ei pysty lataamaan ilman että antaa Googlelle luvan kopioida sähköpostista kaikkien kontaktien tiedot... Antaapa sitten olla :D
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Niin ja samaan topicciin hyvä jatkaa että miks ihmeessä tuo moniuraremmiki pärisee? Kaikki osat on kiristimeenki vaihdettu. Pientä väljyyttä oli kiristinrullassa, melkeen pitäs motonetissä käydä vaihtamassa :D Vai olikoha se mb-osa... uus venttiilinnostin kuppeineen oli 17e tarviketorilla
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

Imuventtiilit kuluneet.. jouduin laittaan venttiilit uusiksi juurikin tuosta syystä... imut kantoi moottorina siis om605 loppuu venttiilin painimesta säätövara... ps. kapiakantisessa ei ole kyseistä ongelmaa... nostajat kannattaa tyhjätä jos nokat käyttää pois... keski natsa tippuu irti kun kopaisee nostajaa vaikka ruuvipenkkiin tai vaikka pöytään...
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”