Suksin E220CDi VäyVäy

Vastaa Viestiin
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Eldorado kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:Hävisin eilen varttimaililla S124 300-24:lle konepellin mitalla :evil: Tarttee teherä jottain... :whistle:
No eipä ole ollut 300-24 kyllä kunnossa... :roll: :wink:
Eldorado kirjoitti:Joskus aikoinaan mitattiin jollain kännysoftalla entisen 300E-24:n kiihtyvyyksiä, oli niin pahoja pettymyksiä kyllä ettei uskoisi, 0-100 meni yli 11 s (tehdas arvo 8,3 s)
No hittolainen sentään... Tänään tuli kokeiltua mihin tuo lahna oikeesti menee:

Kuva

Mun ois pitänyt pärjätä jos ei se ollu kunnossa 8)
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Tuossa olisi farmarimallin kiihtyvyys:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BtnvEnrchW0[/youtube]

Taitaa tuo vähän rivakammin mennä :roll:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

teppo21 kirjoitti:Taitaa tuo vähän rivakammin mennä :roll:
Se on vähän siinä ja siinä, saattaa olla jo kellottajan lasien väristä kiinni :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Kyllä tuossa ajassa pitäisi kahteen saan ehtiä.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ypm-JAGV ... ata_player[/youtube]

Varttimaili 14,42/162

Lastutettu 320cdi - sellainen vanha rottelo.
Mappianturi + cooleri vaihdettu, muuten vielä vakio tekniikka.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Eikös nuo vanhemmat turbodieselit mene "pienellä" tuuningilla kaikki alle 15s nollasta sataan :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Yhdyn kyllä täysin XUX63 sanoihin....
Onhan nuo ärreen näkösiä mutta kun oon enemmänkin riisseliukkoja ja niin mieluummin kuvittelisin istuvani vanhassa taksimerssussa vaikka onkin "vain" vajaa tuhat nyyttonia
Tässähän jotenkin aikaamyöten alkaa iskostumaan dieselin hajuun... ;) Vaikka ne jenkkibensat onkin aina kiikarissa noin kesärasseiksi..
8)
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

XUX63 kirjoitti:Eikös nuo vanhemmat turbodieselit mene "pienellä" tuuningilla kaikki alle 15s nollasta sataan :lol:
taidat puhua mersuista vaan :wink: ei volsut mee uutenakaan muutakun rikki tuossa ajassa 8)
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

juu sukseen lavetti meni alle 4s nollasta sataan vaan minä en ehtiny sitä tyypittään.... harmittaa... :shout: :supersad: :nocando:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Eldorado kirjoitti:juu sukseen lavetti meni alle 4s nollasta sataan vaan minä en ehtiny sitä tyypittään.... harmittaa... :shout: :supersad: :nocando:
Kuka sitä nyt neljän sekunnin tyypityksiä haluaa. Eihän siinä ehdi mitään. Aito 200 D ja reilut 20 sekuntia, niin pääsee jo tyypityksen makuun :wink:
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

juu sukseen lavetti meni alle 4s nollasta sataan
Komia lähtö, reilua viittä sekuntia taitaa olla semmosilla röntillä joilla varttimailin ajat 12 sekunnin pinnassa ?
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

dealer kirjoitti:
juu sukseen lavetti meni alle 4s nollasta sataan
Komia lähtö, reilua viittä sekuntia taitaa olla semmosilla röntillä joilla varttimailin ajat 12 sekunnin pinnassa ?
Ehkä köyden nokasta ois voinut lähteekin :lol: Eihän siinä tapahtunut mitään ennen 60kmh mutta sitten olikin kabiini täynnä käsiä :kuski:

Väykky penkitetty: 181hp /448Nm. Pitäis saada talveksi vähän lisää :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

XUX63 kirjoitti:Väykky penkitetty: 181hp /448Nm. Pitäis saada talveksi vähän lisää :roll:
Aika paljon, mullahan on vain noin 160 pollea. Mitähän taikoja se Tapsa sulle sitten on tehnyt? Vai onko siellä vaihtunu jo rautaakin? :roll:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Väykky penkitetty: 181hp /448Nm. Pitäis saada talveksi vähän lisää
Muistaakseni nimimerkillä "johtaja" on 220 cdi:stä penkitetty jotain 193 hv softan vaihdon jälkeen, tosin auto on facelift jos sillä on merkitystä.
Ja hyvin on kestänyt vuosikaudet.
Vai oliko xuxinkin pirssi uudempaa mallia.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

dealer kirjoitti:
Väykky penkitetty: 181hp /448Nm. Pitäis saada talveksi vähän lisää
Muistaakseni nimimerkillä "johtaja" on 220 cdi:stä penkitetty jotain 193 hv softan vaihdon jälkeen, tosin auto on facelift jos sillä on merkitystä.
Ja hyvin on kestänyt vuosikaudet.
Vai oliko xuxinkin pirssi uudempaa mallia.
On uudempaa eli ns. CDi2. Mulla ei oo syötöt maksimissaan eli kymppimillin vois kevyesti nostaa mutta nyt testattiin tällä setupilla ennen rautamuutoksia. Tällä softalla on körötelty yli 15tkm ja hyvin on pelittänyt ja ajettavuus on erittäin hyvä.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

elikkä niin mitäs tuosta 200cdi E -06 värkistä saa irti ilman raudanvaihtoa,vai mites eldo sen hienosti ilmaisi.. :roll:
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

eero1989 kirjoitti:elikkä niin mitäs tuosta 200cdi E -06 värkistä saa irti ilman raudanvaihtoa,vai mites eldo sen hienosti ilmaisi.. :roll:
Kyllä niistä näköjään saa päälle parisataa pollea ilman osien vaihtoa, siis pelkästään softaa rukkaamalla. Eli on noissa tehtaan asetuksissa aika lailla pelivaraa.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

XUX63 kirjoitti:Väykky penkitetty: 181hp /448Nm. Pitäis saada talveksi vähän lisää :roll:
Miksi ihimeessä? Kysyy 200D-kuski :P
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

jovihava kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:Väykky penkitetty: 181hp /448Nm. Pitäis saada talveksi vähän lisää :roll:
Miksi ihimeessä? Kysyy 200D-kuski :P
No ehkä siksi että kyseessä on meiän suksi joka on tottunut takapyörätehoon +400 PS. :lol:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

saisko tuollaiseen cdi sprintteriin yhtä helposti yhtä paljon tehoa?? :kuningasajatus:
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Väykyssä turbo kirskuu entiseen malliin ja meno maistuu.

Tänään huomasin semmoisen hiukan ranskalaistyyppisen tuoksahduksen kun hyppäsin kabiinista pihalle :eec: Ei silti että mulla ranskalaisia vastaan ois mitään mutta semmoinen tuoksu, tai ehkä haju :roll: Tulee mieleen kasariajat kun olin armeijassa ja miehistönkuljetus-rellu käydä ryskytti tyhjäkäyntiä aamupakkasessa. Samanlainen oli tuo väykyn tuottama hajuefekti.

Liekö webasto vielä kesätunnelmissa :roll: Onko muilla ollut vastaavaa efektiä ensimmäisten kylmien tultua kun webasto alkaa venyttelemään itseään talven palveluksiin :?:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Tuossa toissa viikonloppuna taas herättelin Webastoa pitkästä aikaa ja pari starttia se vaati, että heräsi. Ensimmäisellä sytytyksellä ei mitään eloa, toisella sytytyksellä se jo vähän tupsahteli mutta vasta kolmannella se rupesi kunnolla tohisemaan. Varmaan bensat putkistosta haihtuneet tai vanhanneet.

Eipä tämä mitenkään Xuxin ongelmiin liity, kunhan jappasen. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
-jorkki-
joka ecua sorkki
Viestit: 700
Liittynyt: 20.5.2006 23:35
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

XUX63 kirjoitti:...rautamuutoksia...
Et tarttis isompaa pumppua... :toks:
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

-jorkki- kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:...rautamuutoksia...
Et tarttis isompaa pumppua... :toks:
Hakusalla on ollut isompi tai sitten korjauskelpoinen pieni :roll: Sullako ois ylimääräinen :?:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Vaihdoin talvirenkaat alle perjantaina. Enpä oo ikinä näin aikaisin vaihtanut mutta kesägummit oli niin kertakaikkisen loppuun ajettu että meinas nousta liirtoon jo aamukasteen päälle :o Pintaa olis ollut vielä lainkirjaimen täyttymiseen :wink:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Kävin kyläilemässä hotarin ja kuningattaren valtakunnassa eli rassausmiittipaikalla. OSOK:n edustajistoa on ollut monta kertaa menossa käymään mutta aina ollut jotain estettä.

Nostetaanpas väykky nosturille ja aletaan katseleen kuinka hyvää suolatankoa alustasta löytyy :lol:
Kuva

Alkuperäinen tarkoitus oli vaihtaa ainoastaan kelkan etukumit (narinat vaihdettu jo) mutta tuli isossa miitissä hotarin kans puhetta että alamäestä (Suksien koti) löytyis varastosta koko taka-akselin hämähäkinseitti niin mikäs siinä, vaihdellaan vähän ylimääräistäkin :wink:

Kumityynyt oli suurinpiirtein siinä kunnossa kuin ajattelinkin:
Kuva

Yläsuolatankoja:
Kuva
Kuva
Kuva

Aika hyvin suolattuja, eikö :niinpaniin:

Alasuolatanko ei niin paha:
Kuva

Hotari oli sitä mieltä, että kurkistettais missä kunnossa askin öljyt on. Aattelin että katotaan vaan vaikka onhan ne syksyllä vaihdettu.

Suodatin:
Kuva
Aika tummaa tavaraa :?

Siinä koneistoa auki. Vaikka näyttääkin punertavalta niin mitä ilmeisemmin syksyllä on vaihdettu vain se 3,5-4 litraa mikä huuhtelematta menee ?
Kuva

Laatikon huuhtelu + uus suodatin niin jopas väri vaihtui. Samalla kontrolliyksikön konnektori vaikkei se öljyssä ollutkaan, vain tippa tai kaks tuli. KYB (lukkoturbiinin ohjausvena) vaihdettiin vähän niinkuin varmuuden vuoksi kun koneisto oli pöydällä tarkasteltavana.

Y3/8n2 sensorissa oli pientä kulumaa mutta ei se ole ajoa haitannut mutta pitää ottaa taas ens kesänä kunnon luisua niin jospa tuon sais jossain vaiheessa ihan vikatilaan :lol:

Rupesin värkkäileen samalla vetokoukun kanssa kun yhdessäkään aiemmassa merssussa ei oo irroitettava koukku ollut irroitettava - tässä oli :lol:
Kuva

Ostoslistalle tuli "koukkutelineen" suojakuppi.
Kuva

Eihän tota koukkua voi irtikään pitää ilman mitään suojaa :evil: Samoin koukulle orggis suojapussi ja väykyn työkalut + hinausrenksu (eihän semmoista tartte - eihän) vois olla paikallaan.

Tuossa Jylpyn lähdettyä Kuva

Totesin että rattiakselin läpivientikumihan on tullut jo aikaa sitten tiensä päähän ja talvikin on tulollaan... Peräkontissa on moinen jo tovin majaillut joten väykyn alle kuikkiin ja olihan se vaihdon tarpeessa:
Kuva

Sain minäkin kädet kunnolla vaseliiniin ja hikikarpalot otsalle :lol:

Tilat ja työkalut oli kohdallaan ja tunnelma äärettömän leppoisa ja vastaanottava. Väykkykin kulkee taas ilman korjaavia ohjausliikkeitä

Kuva

ISO KIITOS TEAM "Levysepänkadulle" :pappa:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Mikseis täällä poikettu, vaikka vieressä on ajeltu :no:
Pitäiskö tästä vetää johtopäätöksiä :huh: :banni:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Ari66 kirjoitti:Mikseis täällä poikettu, vaikka vieressä on ajeltu :no:
No jos ennen sianpieremää on poijan vierestä lähdetty ja takas päästy kun toinen on untenmaille vetäytymässä niin aikataulullisesti mahdoton yhtälö :lol:
Ari66 kirjoitti:Pitäiskö tästä vetää johtopäätöksiä :huh: :banni:
Edelliseen vedoten ei :wink:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Tää nyt ei varsinaisesti Väykkyyn liity mutta Pertsa vaihtoi jarruletkut ja ilmailtiin jotta poijanpässit ja likat pääs ajeleen peltoautolla. G-model OM617:lla:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6yVG2T5HuqU[/youtube]
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

XUX63 kirjoitti:Tää nyt ei varsinaisesti Väykkyyn liity mutta Pertsa vaihtoi jarruletkut ja ilmailtiin jotta poijanpässit ja likat pääs ajeleen peltoautolla. G-model OM617:lla
"Pertsa"?

G:ssä oli vähän erilaiset "ämpärit" keulilla. :lol:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Roisto kirjoitti:"Pertsa"?
Minisuksin pikkuserkun isä :lol:
Roisto kirjoitti:G:ssä oli vähän erilaiset "ämpärit" keulilla. :lol:
Joo, näkyy paremmin kun pelkkä musta vinssi :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”