Tuli tuossa kuukauden päivät takaperin kuittailtua itselle uuden paavon (E300 TDT) vikakoodit ystävällisen foorumilaisen avustuksella. Koodit mitä silloin muistissa oli saattoivat olla koko auton elinkaarelta, siksi paljon niitä "varastossa". No, nyt otimme vikakoodit uudemman kerran. Ihan kotitarpeeseen niitä oli sinne tyhjennyksen jälkeenkin ilmaantunut... Koko litania olisi tässä:
BAS:
C1000 BAS Control Unit
- Verify the BAS Control unit
C1025 CAN - communication
- Verify the CAN -communication
-Complete CAN - communication
-the traction control unit
-CAN signal:breag light switch
-CAN signal :Wheel RPM
C1332 BAS solenoidi valve: (Open or short circuit)
-verify the power supply at the BAS solenoidi valve
IGNITION=ON 4,0-5,5V
IGNITION=OFF 1-2OHM
-Verify the BAS control unit
The break power amlifier and the wiring
HRA:
B1480 HRA Front axle engine: short circuit to Ground
B1481 HRA rear axle engine: short circuit to Ground
Inst.Cluster:
B1040 CAN-communication error with the Engine control unit
-verify the cable connection between the instrument cluster and the engine control unit
B1042 CAN-communication error with the BAS control unit
-verify the cable connection between the instrument cluster and the BAS control unit
EIS:
B1156
Koodien kuittauksen jälkeen välittömästi uusiutuivat HRAn koodit B1480 ja B1481.
Muut koodit pysyivät ainakin toistaiseksi hiljaa, vaikka BAS koodeja yritettiin saada aikaan mm. jarruja polkemalla (tosin paikallaan).
Ainakin jarruvalokatkaisija voisi varmaan enstemmäiseksi hyvä olla vaihtaa? Sitten voisi jotenkin kokeilla ajaa autoa kaltevalle pinnalle, ja näin kokeilla tekevätkö ksenonien säädöt yhtikäs mitään
