Heikot valot

Vastaa Viestiin
Wilhelm
Viestit: 5
Liittynyt: 13.10.2011 9:46

Heikot valot

Viesti Kirjoittaja Wilhelm »

Olen uusi Mesen W211 (vm -02) omistaja... Vuonna -02 xenonit eivät olleet vielä lyöneet läpi?
Ekan ilta-ajon aikana jouduin toteamaan että onpa huonot valot tässä autossa. Katuvalot valaisivat melkein paremmin kuin auton omat lähivalot.
Heräsi heti mielenkiinto vaihtaa Meseen uudet xenon -lähivalot. Vai onko olemassa jokin toinen keino millä saa valotehoa lisää? Mistä kannattaa hankkia ja ja ymmärtääko auton elektroniikka jos vaihtaa alkuperäisten valojen tilalle xenonit vai meneekö koko systeemi sekaisin?

Vastauksista etukäteen kiittäen!
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Olen antanut itseni ymmärtää että hehkujen korvaaminen laillisillta xenoneilla on turkasen kallista puuhaa. Halvimmissa 211:ssa mitä olen katsellut, on xenoneita tuskin koskaan :(

Hankintalistalle menee ainakin Xenon umpiot eli DC, DR tai DCR-merkinnällä varustetut. Lisäksi jos auto on 10/1998-> umpioille pitää olla pesuri ja automaattinen korkeudensäätö. Esim. merssun farmareiden tasonsäätö ei ole riittävä.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2656
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Lähivalojen parantaminen on tosiaan vähän hankalampaa eikä aina edes halpaa ellei jaksa kaivaa hajottamo-osia jostain päin. Eikös muuten Avantgardessa ollut xenonit jo alusta lähtien vakiona vai kui? Ja ihan sama missä EU-maassa se xenonvaloinen on alun perin rekisteröity, niin direktiivin pohjalta siinä samassa rovissa pitää olla myös pesurit.

Eli hajottamolta koko setti?

Jos kaukovalojen parannuksella on mitään mielenkiintoa, niin siihen on olemassa kerrankin hyvä ja halpa ratkaisu. Bosch Touring 190 pari nokalle ja ainakin kohtuullisten halogeenivalojenkin apuna noiden turvin nautitaan kahden hehtaarin valoista. 50 metriä leveästi ja 400 metriä pitkästi. Eikä edes maksa paljon, kun on noin satasen setti nuo valot ja tarvikkeita menee ehkä viidelläkympillä lisää.

Puskurista asti aukeava konepelti asettaa oman haasteensa, mutta siihenkin on keinot olemassa. Tuossa saattaa isokokoisten ämpärien kanssa tulla värkkäystä, mutta myös pieniä ja kohtuullisen valon antavia lisävaloja on.

Pelkkien kaukovalojen parantaminen ei tietenkään ihan joka käyttöön sovellu.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29292
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Bosch Touring 190 pari nokalle ja ainakin kohtuullisten halogeenivalojenkin apuna noiden turvin nautitaan kahden hehtaarin valoista. 50 metriä leveästi ja 400 metriä pitkästi. Eikä edes maksa paljon, kun on noin satasen setti nuo valot ja tarvikkeita menee ehkä viidelläkympillä lisää.
Juuri näin.
Valot saa myös 211:ssa maskiin kiinni, kiinnitysosia löytyy KL-Varaosilta.
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Mites Mersussa on, parantaako tilannetta yhtään paksumpien piuhojen vaihtaminen? Syksyllä ei valoa koskaan ole tarpeeksi ja monessa paikassa ajellaan enimmäkseen lähivaloille, joiden siis pitäisi olla hyvät.

Kymppivuotta lähentelevissä autoissa voi tietysti lamppujen lasit/muovit ja umpiot olla jo huonossa hapessa nekin. Omatekemät zenonit vaikuttaa usein huonommilta kuin hyvät halogeenit, joita joillain tehtailla tehdään.
Avatar
skibe
Viestit: 413
Liittynyt: 05.10.2005 10:20
Paikkakunta: paskakaupunni

Viesti Kirjoittaja skibe »

Höömy kirjoitti:Mites Mersussa on, parantaako tilannetta yhtään paksumpien piuhojen vaihtaminen? Syksyllä ei valoa koskaan ole tarpeeksi ja monessa paikassa ajellaan enimmäkseen lähivaloille, joiden siis pitäisi olla hyvät.

Kymppivuotta lähentelevissä autoissa voi tietysti lamppujen lasit/muovit ja umpiot olla jo huonossa hapessa nekin. Omatekemät zenonit vaikuttaa usein huonommilta kuin hyvät halogeenit, joita joillain tehtailla tehdään.
Joo taitaa ne alkuperäiset johdot riittää :happy:

itellä ainaki nuo jälkiasennus xennonit on kolme kertaa paremmat kuin halogeenit
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
Avatar
skibe
Viestit: 413
Liittynyt: 05.10.2005 10:20
Paikkakunta: paskakaupunni

Viesti Kirjoittaja skibe »

ei tuohon hommaan mitään insinöörin koulutusta tarvi.

nettikaupasta tilaat ballastit ja polttimot, yleensä ovat paketteina
itse tilasin xenonkauppa.com, muitakin on
onhan se semmosta nysväämistä ahtaassa paikassa
ei tarvi vaihtaa umpiota
pitkiin valoihin tarvii tilata adapterit, jatkojohdot ballasteille on plussaa, mersun pitkien polttimoiden pistoke passaa suoraan ballastiin.

yksi juttu on tieten että miinus ja plussa laitetaan tässä w211 väärinpäin, en tiiä miksi

pari miinustakin löytyy, radioon tulee hieman häiriötä eli korvessa ei kuulu muuta kuin ylen kanavia. hidas syttymisaika eli pitkiin jos laittaa nii ensimmäinen sytytys on hieman hidas, kaippa niiden pitää lämmetä tai jotaki.


mukavampi ajella ku näkee kaikki luonnonäidin nelijalkaiset itsemurhan harkitsijat :lol:
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Mites se valojen automaattinen korkeussäätö tehdään, jos haluaa laittaa "jälkiasennus-xenonit" ?

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
skibe
Viestit: 413
Liittynyt: 05.10.2005 10:20
Paikkakunta: paskakaupunni

Viesti Kirjoittaja skibe »

siitähän minä en tiiä yhtään mitään

kaupasta saa tarvittavia osia jos haluaa
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Mutta eikös xenonien yhteydessä pidä aina olla automaattinen korkeussäätö?
Vai olenko ymmärtänyt jotain väärin... :roll:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
skibe
Viestit: 413
Liittynyt: 05.10.2005 10:20
Paikkakunta: paskakaupunni

Viesti Kirjoittaja skibe »

pitäshän siinä olla joo

käsipelillä itse säätelee
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

skibe kirjoitti:käsipelillä itse säätelee
Tuollainen menee siis katsastuksesta läpi, jos on manuaalinen valojen korkeudensäätö?

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
skibe
Viestit: 413
Liittynyt: 05.10.2005 10:20
Paikkakunta: paskakaupunni

Viesti Kirjoittaja skibe »

Ari66 kirjoitti:
skibe kirjoitti:käsipelillä itse säätelee
Tuollainen menee siis katsastuksesta läpi, jos on manuaalinen valojen korkeudensäätö?
ei mene

pitkissä vissiin saa olla.. vai saako
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

skibe kirjoitti: pitkissä vissiin saa olla.. vai saako
Jos tuttu katsastusmies, niin antanee olla. Ei kannata mennä ihan terveisiä toivottamalla mennä yrittämään. :roll:

Mistä muuten johtuu, että jälkiasennussarja xenonit syttyy niin hitaasti? Vaikka ite ostin ihan Hyluxtecit, jotka on siis samat kuin Hellan Ballastit, mutta 50w (tämä varmaan vaikuttaa vähän ainakin?), mutta miksi, miksi nuo syttyy silti niin hitaasti? :? (ja viel mainostettiin mielestäni että syttyy nopeammin kuin muut, tai sitten joku vaan kehui että syttyy nopeemmin, kumminkin) Orkkis xenonit kun syttyy heti, kun kääntää päälle. Mutta aina nää halogeenipolttimoiden tilalle tarkoitetut syttyy hetken, yleensä noin 4-5 sekuntia? :? :?:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Ymmärsinkö nyt oikein, että nämä jälkiasennukset ovat niitä jotka tuikkivat ja sokaisevat vastaantulijat tuolla tien päällä ?
Jos näin, niin loistavaa mainosta taas mersukuskeille :oops: :oops: :oops:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
skibe
Viestit: 413
Liittynyt: 05.10.2005 10:20
Paikkakunta: paskakaupunni

Viesti Kirjoittaja skibe »

Ari66 kirjoitti:Ymmärsinkö nyt oikein, että nämä jälkiasennukset ovat niitä jotka tuikkivat ja sokaisevat vastaantulijat tuolla tien päällä ?
Jos näin, niin loistavaa mainosta taas mersukuskeille :oops: :oops: :oops:
no ne jotka häikäsee ja vituttaa nii ovat laittaneet ne xennonit vääränlaisiin umpioihin joissa hajontaa on enemmän..
eli 124, 202 ja 203 jotka ovat ainakin omaa silmää ärsyttäneet jos mersuista puhutaan. skodan xenonit vituttaa kaikkia vaikka ovatkin alkuperäiset

tuossa w211 umpiossa ei sitä hajontaa tule, aika tarkka on se valokeila minkä piirtää. ei nyt muista sitä oikeaa nimeä tuolle
linssisilmäumpiosysteemille. DCR merkintä ainakin löytyy
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

ne on juuri sellaiset... ymmärsit oikein :!:
ja ne 50W on sitten laittomat :shock:

nimim. näkee jo valmiiksi lasien läpi ja kun tuollainen väärin asennettu polttimo vielä heijastaa mukavasti, niin näkökyky on ISO nolla muutaman sekunnin ajan, kun vastaan tulee... vois pikkasen ihmiset miettiä ennen kuin laittaa autoon tollasia virityksiä :shock:
® Mesen linttaklubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”