hitsaaminen ja auton sähköt
hitsaaminen ja auton sähköt
Tuossa tarvitsisi pikkuisen hitsata ja kyseessä tiisseli s202 -98.
Onkos tämmöisessä mitä huomioitava ettei joku sähköpuolen härveli ota itseensä?
Akunkenkä irti? Muuta?
Onkos tämmöisessä mitä huomioitava ettei joku sähköpuolen härveli ota itseensä?
Akunkenkä irti? Muuta?
- veskola
- V-klasse-spesialisti
- Viestit: 1589
- Liittynyt: 30.9.2005 10:45
- Paikkakunta: Turun tienoo
- Viesti:
Re: hitsaaminen ja auton sähköt
Maadoitus piuha kunnolla runkoon kiinni mahdollisimman lähelle hitsauskohtaa, vetäise se kohta rälläkällä puhtaaksi ja siten , että virta kulkee mahdollismman suoraan/helposti valokaaren suuntaan.
Itse en ole edes aina akkua irroitellut, mutta onhan se suositeltavaa.
Itse en ole edes aina akkua irroitellut, mutta onhan se suositeltavaa.
Re: hitsaaminen ja auton sähköt
Aattelin maadoittaa tähdestä....veskola kirjoitti:Maadoitus piuha kunnolla runkoon kiinni mahdollisimman lähelle hitsauskohtaa, vetäise se kohta rälläkällä puhtaaksi ja siten , että virta kulkee mahdollismman suoraan/helposti valokaaren suuntaan.
Itse en ole edes aina akkua irroitellut, mutta onhan se suositeltavaa.
No, olipa mikä vain hitsaus niin ei ole hyvä kaukaa maadoittaa...
Lähinnä vaan auton sähköjen kannalta aatteli ettei joku paikka ota itseensä. On laittamista muutenkin.
Perhana kun koitin avata om613:n lohkon kyljestä tuluppaa lohkolämppärin vastusta varten ja tulpasta meni kantit pyöreäksi. Tulpan reunaa ei pääse oikein mistään lyömään joten pitäsi hitsata hylsä kiinni tulppaan. Miten tuon väykyn sähköt tykkää, jos sen hylsyn hitsaa?
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 om606 compound STC,
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 om606 compound STC,
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
maakaapeli pitää olla sitten kiinni lohkossaBTriker kirjoitti:Perhana kun koitin avata om613:n lohkon kyljestä tuluppaa lohkolämppärin vastusta varten ja tulpasta meni kantit pyöreäksi. Tulpan reunaa ei pääse oikein mistään lyömään joten pitäsi hitsata hylsä kiinni tulppaan. Miten tuon väykyn sähköt tykkää, jos sen hylsyn hitsaa?
yleisesti ottaessa ongelmia syntyy silloin kun maadoitus on esim. pakoputkessa ja hitsataan auton koria tai päinvastoin tällöin hitsaus
virta kulkee auton omaa maadoitus kaapelia pitkin akkun kautta ja yleensä tämän jälkeen on auton laturin diodit rikki
autoa voi hitsata akunkengän kiinni ollessa mutta pitää varoa ettei sohi väärään kohteeseen vähääkään
Ihan vaikka vaikka sen takia, että säästää jonku satasen jos sattuu joku menemään pieleen.
Ku kuitenki vahvistimeen tulee se akun virta ja vahvistimesta lähtee maadotus runkoon. En oo niin perehtyny, että tuleko vahvistimeen virta myös silloin kun kun otetaan akusta maajohto irti?
Ku kuitenki vahvistimeen tulee se akun virta ja vahvistimesta lähtee maadotus runkoon. En oo niin perehtyny, että tuleko vahvistimeen virta myös silloin kun kun otetaan akusta maajohto irti?
Posti toimittaa sinulle vaikka kuun taivaalta - paitsi jos olet tilannut sen.
Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02
ex-Sammale-Rimera UGGly '95
® Mesen linttaklubi
Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02
ex-Sammale-Rimera UGGly '95
® Mesen linttaklubi
Jos on konkka nii kannattaa siitä ottaa maajohto irti... Tulee komia pullistus takaposkeen jos unehtuu kii...Matti H kirjoitti:Ihan vaikka vaikka sen takia, että säästää jonku satasen jos sattuu joku menemään pieleen.
Ku kuitenki vahvistimeen tulee se akun virta ja vahvistimesta lähtee maadotus runkoon. En oo niin perehtyny, että tuleko vahvistimeen virta myös silloin kun kun otetaan akusta maajohto irti?
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91