270 cdi kolina
270 cdi kolina
Morot pitkästä aikaa! tässä kaikille luettavaa, 200000 km ajettu luottojuhta aloittaa maantiellä kasikympin nopeudesta varoittamatta hirveän melskeen.(omat ajatukset pumppu.jakopää) Hinuri vie auton läheiseen valtuutettuun josta kahden pv päästä puhelu:on katsottu pumppu.suuttimet.jakopää,kaikki ok. puristukset mitattu,ok .PAITSI kakkosessa jossa hieman eroa muihin,samoin männän ykk:sta alas pyöritettäessä liike melko pitkä ennen kun mäntä lähtee alas. epäily kohdistuu kiertokangen laakeriin.Okei ,auto pois valtuutetulta ja siirrymme "harrastetiloihin". Huom. tämä kaksnollakolmonen on vaimon työmatka-auto eikä viimeisilleen lastutettu kilpuri .. Katsotaan mitä sieltä öljypohjasta alkaa löytymään.kuulemiin
suuttimen reijästäkö ne koitti kattoa että 2-mäntä pitää taukoa? jos mahdollista niin pyöräytä konetta senverta että 2-mäntä lähtee alaspäin ja sen jälkeen jos esim ruuvimensselillä/kalikalla painaa ja mäntä klopsahtaa alaspäin niin alkaa olemaan selitykset vähissä ja kk-laakerin vaihto ainakin edessä
melko uskomaton juttu että nuon pienillä kilometreillä (vaikka olisi tuplaten) niin ihmettelen kyl kk-laakeri vikaa . joskus on kuitenki öljyjäkin vaihdeltu todennäkösesti. onko suomi-auto vai tuontipeli kyseessä (suomiautossa vois jollain huonot öljyt+pakkanen selittää tuhoja)
melko uskomaton juttu että nuon pienillä kilometreillä (vaikka olisi tuplaten) niin ihmettelen kyl kk-laakeri vikaa . joskus on kuitenki öljyjäkin vaihdeltu todennäkösesti. onko suomi-auto vai tuontipeli kyseessä (suomiautossa vois jollain huonot öljyt+pakkanen selittää tuhoja)
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
No hitto kun en tiä mistä ovat kurkkineet; suuttimen reijästä varmaan kun ne olivat kuulemma irti ottaneet, Tuonti avanttihan tuo on ja kilsatkin suhtkoht kohdallaan. Ja niinku sanoit että vaik tuplais ne niin minustakin aika hurjalta tuntuu moinen vaurio. Auto on aina tuntunut terhakkaalta muttei mikään ohjus kuitenkaan, en o dynottanut et onko sitä ohjelmoitu,mut silti..
Oho.en o kuullu et mäntiäkään ois menny, vaik näinhän se on et kaikki on mahdollista ja ihmisen tekemiä! Millai rikkoutuneita mäntiä ootte vakikoneesta löytäny ? Kyseinen merkkikorjaamohan sano puhelimessa et rutistuksia oli kylllä vaik heittoa olikin muihin pyttyihin. Tästä avaus-sessiostahan tulee mielenkiintoinen(vaikka harmittaakin pirusti) kiitos myös teille osallistumisesta !
Nythän kävi itellä niin. auto c200 cdi. Tasanen kierrosten mukaan kiihtyvä kolina kuuluu moottorista ajettu 220tkm suomi auto. kansi avattu nostajat ja vesipumppu jo vaihdettu. kolina ei hävinnyt. työt maksaneet tähän mennessä 550€ nostajat 350€. pajalla sanoovatten parhaaks vaihtoehdoks tilata uus moottori! mikä tuosta koneesta on mennyt? alakerran laakerit? agentti on tällä hekellä hakemassa latviasta vanteita niin sanoi samalla katsovansa käyhtettyä moottoria. hintaa on tullut jo vähän liikaa :/ kellään mitään ajatuksia tähän? ja jos jollakin on w203 200 cdi vaihtokonetta ottakaa yhteyttä. voikos tuohon lyödä nyt vaikka 220 cdi koneen? eikös ne ole samoja myllyjä melkolailla? eri softa? ja anteeks treadin spoilaaminen! sattui vaan samankuuloinen vika niin arvelin että ei haitanne.....
Joopajoo,itselle tää on tuttua harrasteautoajoilta (niit heppojakin oli kyl rivakammin ja käyttökin sen mukaista)mutta tää kun oli niin luotettava ja huollettu käyttis.. Itse googletin ja soittelin paljon osien ja koneiden perään joita hyvin löytyykin . Koneet yleensä paljon ajettuja tai sit ne on kaikki just Vaan " sisäänajettuja".Noh , itse päädyin siihen et tämän alakerta korjataan koska moottori muuten hyvä ja ainakin tiedän mikä se on,melko kurjaa ois tehdä sama jumppa hetken päästä sen "vähän ajetun takia" mitäpä jos selviäisit pelkällä männäntapilla? Ei tää varmaan lohduta mutta itse olen ajellut työkseni mb-henkilöautoja 20 vuotta ja nykyistä 212 korista 200cdi moottorista on korjattu kahdes vuodes enemmän kun tätä vanhaa ceetä ikinä.Noissa työautoissa tosin on takuut ja huolenpidot. Konetta auki ja sit vasta tilailemaan!
Koneen aukasuun ohjeita kellään? onko ihan järjetön homma, jos eioo ennen tehny? voisko olla noin yksinkertanen vika?haapis1 kirjoitti:Joopajoo,itselle tää on tuttua harrasteautoajoilta (niit heppojakin oli kyl rivakammin ja käyttökin sen mukaista)mutta tää kun oli niin luotettava ja huollettu käyttis.. Itse googletin ja soittelin paljon osien ja koneiden perään joita hyvin löytyykin . Koneet yleensä paljon ajettuja tai sit ne on kaikki just Vaan " sisäänajettuja".Noh , itse päädyin siihen et tämän alakerta korjataan koska moottori muuten hyvä ja ainakin tiedän mikä se on,melko kurjaa ois tehdä sama jumppa hetken päästä sen "vähän ajetun takia" mitäpä jos selviäisit pelkällä männäntapilla? Ei tää varmaan lohduta mutta itse olen ajellut työkseni mb-henkilöautoja 20 vuotta ja nykyistä 212 korista 200cdi moottorista on korjattu kahdes vuodes enemmän kun tätä vanhaa ceetä ikinä.Noissa työautoissa tosin on takuut ja huolenpidot. Konetta auki ja sit vasta tilailemaan!
Ohoijaa, no hyvä et vika on sit paikallistettu voiteluhäiriön syytä tässä itsekin ihmettelen( kampura koneistamolla) yhden sylinterin poraus/ putkitus ei o hyvä, kyl ne kaikki sit pitäis tehdä! Hintoihinsa tulee jokatapauksessa, nyt vaan miettimään niitä " vaihtokoneita" ja kysymään koneistamoilta hintoja.mitäs tämä moottorin aukaisija ehdotti? Kyse on kai siitä minkäverran viitsii autoon sijoittaa ja minkälaisen siitä haluaa? Onko muuten tuontiauto, paljon kilsoja? Ps. Ei o kivaa
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Mitään tieteellistä faktaa ei tämmöistä satunnaisista ja harvinaisista cdi-moottoreiden vaurioista ole joten enempi ja vähempi spekulointia kaikki.libzane1 kirjoitti:.. mikä aiheuttaa voitelun pettämisen näissä koneissa?!?!?!
Sinä voisit auttaa muita välttämään kyseisen kaltaisen vaurion ja kertoa tämän auton huoltohistoriasta:
- Miten huollettu: Onko huoltokirja täytetty merkkiliikkeessä vai muussa huoltoliikkeessä ja onko huoltokirjaa täytetty ensinkään?
- Kuinka tiheään öljyt ja suodatin on vaihdettu huoltokirjan mukaan?
- Minkälaista öljyä on käytetty?
- Onko moottorilämmitintä?
- Onko teho-ohjelmaa?
- Polttoaineesta lienee paha sanoa mitään. Onko suuttimia rempattu tai suuttimien korjauskertoimia katsottu ennen vauriota?
- Onko moottorissa ollut aiemmin mitään poikkeavaa (esim. vikakoodeja, vikatiloja, poikkeavaa ääntä, ylikuumentumista, jäähdytysnestehävikkiä, tehon puutetta jne.)?
Noniin pojjaat. ei siinä muu auttanu ku puolimoottori hollannista ja vaihossa piti antaa tuo jäljelle jäävä. periaatteessa siis uusi alakerta on nyt asennettu paikalleen. huomenna kolli päästetään ensimmäistä kertaa irti. kuviakin on muutama laittaa kunhan saan koneelle. 5mm ylikokoiset on siis nyt olemassaan kaikki sylinterit. hintaa tule kaikkineen tälle urpoilulle se 6 k€ pyöreesti. vaihdain kyllä samalla kaikki muutkin esim kytkimet ja termarit painelaakerit. että onpahan sitten kilometrejä helvetikseen edessä. Huoltokirja täytetty 170tkm asti veholla. sen jälkeen yksityisillä. itse olen käyttänyt mersun hyväksymiä öljjä ja suotimet olen vaihtanut aina( ne hurjat 2 kertaa). kylmänöhän tuo kävi kun sen hankin. lämmöt nousivat johonkin n 70 asteeseen, mutta se johti termarinvaihtoon homma rooker. huomennahan tuon nyt saa taas alleen toivotavasti, ja arvokkaita kilometrejä on toivottavasti paljon edessä.
Hep,hieman väliaikatietoa täältäkin: kaks-seiskakin rakentuu tässä sitä mukaa aina kun aikaa riittää Eli kampurasta tuli hyvä täytettynä ja hiottuna, sitten osaa ja sälää menee uusix ( kaikki alkuperäistä) 1kpl veivi, veivien lakrut ja pultit, kampuran rataspyörä, etu ja takastefat, ö-pohjan tiiviste,kannen tiiviste,venakopantiiv, suuttimien tiiv+pultit, jakoketju, ö-pumpun ketju, imusarj tiiv,pakosarj tiiv, jakopään tiiv+ paineventtiili. Lisäksi ostin imusarjan koska läppäakselit ei jumittaneet vaan vuotivat hurjasti väljyyttään Monihan noita on poistanut ja tulpannut, minä en! Tämä paketti maksoi hieman alle 1500! Taidan roiskasta vielä uuden ö-pumpun ennen ku pohja suljetaan vaik vanhakin hyvältä näyttää, muttamutta.. Niin kaikki osat on myös kylvetetty ja puunattu, lohkokin näyttää uudelta Kyllä tämä tästä, mitäpä jos vähän miettis tota ahtimenkin kokoa, saataisi oikeen kunnon pamaus aikaan
tuossa joku kertoi ettei yhtä pyttyä kannata putkittaa jne.. itellä on reilussa st-käytössä ollu tuommonen yhden putken viritys jo kahdessa koneessa ja hyvin kestäny se on totta ettei kummallakaan ole ajettu 50tkm edes ja vanhasta rautamersusta on hiukan pikkusempi homma irrotella tuo kone ja tehdä uudestaan jos jokin ei onnistukkaan ...juup ja meilläkin on 270cdi pihassa ja kolinoita ootellessa. en tiedä sit miten sen ite korjaisin jos semmonen paikka tulisi eteen kirooluttaisi tuollaset "lapsenvaivat" jokatapaukses.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Jep, harrastepelejä putkitettu kyllä mutta käyttökilsoja keräämään niin en tiijä Toisaalta, meleko äkkiä livahtaa ns. Käyttövessakin harrastepelix vai mitä( katsoin Terho kuvat tuosta teidänkin ceestä ja komia on, ihan klooni meidän mustan kanssa ja turha niitä vikoja on etukäteen jännitellä niinku hyvin tiedetään. Hienoja ja hyviä pelejä, nää on vaan näitä selittämättömiä juttuja. Meilläkin huoltokirjaa 170 Tkm asti ja sit itse tehty ISO huolto kerran vuoteen ( 3krt) auto ei koskaan kiukutellut mitenkään, lämmöt ok, pakkasella lämmitelty webastolla jne. Moottori sisältä hyvä, ei kulumia, ketjut mitoissaan , runkolaakerit virheettömät, hoonijäljet näkyy eli melko varmasti ajeltu alle 800 000km Mitenhän muuten tuon mun kohtalotoverin matka on alkanut uudella padalla....?
Nonniin. Kommentoinpa tähän topiksiin nytten kokemuksia laittamisen jälkeen. 5tkm on tullut nyt puolmoottorin vaihdon jälkeen, ja kone kerää kuin kissa. ensimmäisen huollon (n 1 tkm) yhteydessä tarkistettiin kaikki tiivisteet ja mitä nyt uutta osaa tuli. muuta ei ollu kuin se että 2 suutinta olivat hiemän pintakosteita dieselistä -> irti ja kiristettiin uudelleen. nyt eiole hajuja tullut kabiiniin (4tkm) tähän mennessä. koneen käyntiääni ei kyllä uudelle häviä. jotenkin tuntuu että tuo investointi autoon ei sitten ehkä ollutkaan ihan järjetön. seuraavat laitettavat osiot ovat etupään laakerit ja jarrulevyt (+palat tietty). kysymys aiheeseen liittyen onko nuo laakerien laittamiset miten vaikeita urakoita?