Yks megaohmin vastus

Vastaa Viestiin
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Alkasko siellä oleen ohjauksen vaimennin tiensä päässä jos ratti vispaa..? :roll: Ite eilen auton alla kattelin et alkaa oleen omasta paskana se ja siinä on ratti heillunu kans pitemmän aikaa... :lol:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Täytyypä tuo tsekata, orsii- tuota jo ehdottelikin kun asiaa puitiin :D
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Jos sitä huomenna ryömisi tuon alla ja kahtois sen ohjausiskarin. Aattelin huomenna mätänetistä poistaa etujousiin ykkösen kumit. Ja jos takaa ottais kans jonkun verran pois, nyt on melko sopivassa stancessa kun on porukkaa takapenkki täys :D Taino hitusen keulii (edessä kolmosen kumit)
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Huomiselle on paljon tekemistä: pohjapanssari paikoilleen (irtosi kun alikulussa oli vettä n.30cm ja seassa vierestä irronnutta multaa. Näytti pelkältä vedeltä kauempaa, vauhtia ei ollut juuri mitään mutta irti se lähti kuitenkin.), ohjausiskarin kunnon tarkistus ja mahdollisesti vaihto, tutkimista mistä tulee vettä sisälle hantin jalkatilaan vai johtuuko vai märistä kengistä? ja hihnankiristimen keinun vaihto uuteen. Nämä kaikki tosin säävarauksella :D

Ja jos aikaa on niin jousikumien vaihtoa matalempiin olisi myös ohjelmassa.

Lamppujen lasit vaihdoin tänään, ilme kirkastui huomattavasti.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Eipä kerennyt muutakuin vesivahinkoa kuivaamaan :evil: Oli vettä lattialla ihan omiksi tarpeiksi asti, varmaan 10-15 litraa. Nyt kozilla on kuivatuksessa, lattiamatot märkiä molemmilta puolin, takaosasta vain vänkärin puoli. Siellä puhisee puhallin joka takamattoa kuivaa, etumatot roikkuu tallissa. Pitääpä tutkia mistä vesi pääsee sisään, osansa saattaa olla tulvivaan alikulkuun ajamisella perjantaina...

Ja niinjoo, nyt selvis miks hehkuvaloa polttelee, vitospytyn hehku mykkänä. Pitää melkein varata aika johonki mersuspesiaalille, vähä jänskättää aukasta nuita hehkuja...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Nyt on kala-allas kuivana. Pitää laittaa kuva paljonko sitä vettä siellä olikaan. Kaks päivää puhallin hurisi sisällä niin lattia mattokin kuivui, huomenna ohjelmassa sisustan kasaus.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Kuva

Ei muuta kuin kuivaamaan.

Kuva

Koko matto valui vettä, penkin kiinnityksen kohdalla vettä oli pari senttiä maton päällä.

Nyt on lattiamatto ainakin suht kuiva. Jos sitä huomenna pääsisi omalla autolla liikkeellee, nyt on Shatterin tehotaiseli käytössä :D
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Soittelin car centre laasoselle. Tuntityönä menee hehkujen vaihto eikä mitään arvioita ollut kauan kestää, mahdollisesti pitää imusarjakin irroittaa. Pitää alkaa itse tekemään, laitella irrotusöljyä pari päivää tuonne ja sitten toivoa parasta :D Samalla jos imusarjan käyttää irti niin voisi pumpun takakannen alla käväistä... Uusi hehku 12e ja irti poraus Wihelän konepajalla kuulemma satasen luokkaa (Pessimisti ei pety koskaan vai miten se oli).

Tänään tosiaan sisustan niputusta ja sitten nuo hommat mitkä jäi lauantaina sattuneesta syystä tekemättä :D Elikkä kiristimen vivun vaihto ja pohjapanssarin tarkastus.

Oli muutes melko ilkeen kuulonen kun täräytin eilen käymään kun oli päivän seissyt. Ei lähtenyt heti kuudella käymään, taisi vitospytty ilmotella ettei täällä hehku pelaa :D Vähä aikaa ryki kunnes tasottu. Myöhemmin parin kolmen tunnin päästä lähti helposti käymään ja samantien kaikilla.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29300
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

mahdollisesti pitää imusarjakin irroittaa.
Pitää pitää ja sehän on helppo, ruuvit päällä kuin tarjottimella.
Varot alipaineletkuja imusarjan alla ja muistat laittaa paikalleen kasatessa...
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Joo mitä kahtelin imusarjaa niin helpomman näköinen kuin esim. 603 turbossa :D Pitää varautua remppaan imusarjan tiivisteillä, eikös tässä ole joka pytylle oma rinkulansa?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29300
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Yksiosainen peltilipare siinä on tiivisteenä.
Väliputken teline kannattaa suosiolla ottaa irti kannen kyljestä, putki on #%¤%(#//(=/(!! paikalleen laitettava joka tapauksessa :lol:
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

:lol:
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
antti86
valontuoja
Viestit: 978
Liittynyt: 12.8.2006 18:49
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja antti86 »

eikös monivenasa oo oma tiivisterengas joka sylinterille :roll:
S124 230TE EX
S124 250TDA 20V
S123 300TETA
W163 320E
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Näin olen itekki ymmärtäny, tai ainaki mb osassa tai mätänetissä oli myynnissä ja hintaa jotain 1.5€/kpl. Ainakin halpoja ovat jos on peltinen :D
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7186
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Eikös ne vaparissa ole ne kumiset O-renkaat 2kpl/sylinteri+ muovi imusarja ja turbossa sitten se peltitiiviste+ alumiinisarja

:roll:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29300
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

En anna periksi :no: yks tiiviste vaan 606:ssa :no: muovi-imusarjaiset erikseen...

A6061410080
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

ei kannata antaa, kun on oikeassa
autodidakti
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

:arrow: viewtopic.php?p=426633#426633
Errityisesti
Hehkutulppien vaihto
Mercedeksen yllä mainittujen dieselmoottoreiden hehkutulpat saattavat rikkoontua irrotuksen yhteydessä.
Noudata siksi tarkasti seuraavaa menettelytapaa:
1. Suihkuta hehkutulppien kierteille kiinnileikkautumisen estoainetta.
2. Saata moottori käyttölämpötilaan ajamalla.
3. Suihkuta kierteille uudestaan kiinnileikkautumisen estoainetta.
4. Kierrä rikkoutuneet hehkutulpat ensin auki enintään 35 Nm voimalla. Jos arvo ylittyy, lämmitä moottori uudestaan käyttölämpötilaan ja suihkuta kierteet uudestaan.
5. Syötä kaikkiin toimiviin hehkutulppiin virtaa noin 5 minuutin ajan (erillisellä kaapelilla suoraan 12 V). Tämä saa aikaan itsepuhdistuksen. Kierrä myös vahingoittumat hehkutulpat auki enintään 35 Nm voimalla. Toista menettely tarvittaessa.
6. Poista mahdolliset palojäljet (hiili, ruoste) sylinterinkannen aukosta, ennen kuin asennat
uudet hehkutulpat. Tätä varten on saatavana useilta työkaluvalmistajilta erikoistyökalu.
Kierrettäessä työkalua sylinterinkannen sisään epäpuhtaudet tarttuvat rasvaan.
7. Kiinnitä uudet hehkutulpat paikoilleen 18 Nm vääntömomentilla.
Viimeksi muokannut felmit, 10.10.2011 17:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
autodidakti
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7186
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

No se oli sitten noissa vajaa pyttysissä se muovisarja ja o-renkaat.

Tai no aikalailla vajaa se on tuo 606:kin. :lol:
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Multiviri kirjoitti: Oli muutes melko ilkeen kuulonen kun täräytin eilen käymään kun oli päivän seissyt. Ei lähtenyt heti kuudella käymään, taisi vitospytty ilmotella ettei täällä hehku pelaa :D Vähä aikaa ryki kunnes tasottu. Myöhemmin parin kolmen tunnin päästä lähti helposti käymään ja samantien kaikilla.
Elä nyt, lavatatsuni lähtee joka aamu käyntiin ensin kahella, sitten kolmella ja viimein neljällä pytyllä käyden.. :lol: Ei pysy aluksi tyhjäkäynnillä, aina kun kiekkoja nostaa niin tulee mustaa ja ainakun antaa laskia niin pölähtää sinistä. :roll: :oops:
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Niin se tämäkin meinas vähän sinistä tuprutella, sattu olemaan 200ree takana otollisena kuskin ovi auki niin sai savusukeltaa siellä sisällä :lol:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Pitääpä käydä tiiviste noutamassa, siis yksiosainen.

Tuotatuota... Kumpikohan hehku tähän passaa kun on ajonestolliseen ja estottomaan malliin erilaiset? Tuossa on vissiin joku Conlog tms. ollut kun on paikka ratin takana jossa on kolme pinniä liittimessä. Jäi jotenkin katsomatta kumpi malli oli paikoillaan.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29300
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

EPC:stä näkisi oikean hehkun.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Joopasen joo... Eipä oo vieläkään lattiamatto kuivunut. Pitää laittaa huomenna puhallin töhisemään taas. Jos ei ala kuivumaan niin ei muutakuin koko sisusta levälleen ja koko matto pois :roll: Samalla vaivalla sitten laittelis vaimennusmattoa tuonne pohjaan...

Noh kuitenkin tuolla ollaan liikenteessä, herraskaiset olot takapenkillä kun ei ole etupenkki paikallaan :D Mukava pitkästä aikaa ajaa omalla autolla :pusuposkelle:

Jos sitä sais huomenna aikaseks hihnan kiristimen vivun vaihdon, pitäis se hehkun vaihtokin alotella vaan kun ei aina sitä valoa sytytä ja lähtee hyvin käymään :roll: Pitäähän se ennen pakkasia kuitenkin vaihtaa muttamutta.. Jostain syystä sitä haluaa lykätä :lol:
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

lykkää päivittäin irroitusainetta hehkun juureen :wink:
paljoa ei sitä pysy, mutta jos pisarakin kerralla
autodidakti
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

pitää jostain välistä yrittää laitella. tänä aamuna lähti hyvin käymään ja pakkasta oli 5.5 astetta. pitää se kuitenkin vaihtaa
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Jos helmakotelon etupäästä puuttu tulppa, tai jostakin syystä kotelo täyttyy vedellä, pääsee vesi esteettömästi jalkatilaan sivukotelon etuosassa olevasta aukosta.
Tästä aukosta menevät mm. keskuslukituksen ilmapillit.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Ohjausiskari oli hyvä mutta apusimpukka aivan väljä. Pitää hakee korjaussarja, josko se väljyys häviäisi...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Kuva

Puhdasta oli muovikopan allakin eikä olleet suuttimet vuotaneet :P hybin pelaa puhelimellakin kuvanlisäys :)
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Huomenna apusimpukan korjaussarjan ostoon ja sen vaihtoon. Jos vielä ehtisi paikkaamaan reiän vänkärin puolelta, takasisälokarista, niin voisi leimasedän juttusilla käydä :D
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”