E270 CDI ei lataa, mutta vikaa ei löydy?!
E270 CDI ei lataa, mutta vikaa ei löydy?!
Pikaista apua kaivattaisiin.
Eli Väyrynen (270cdi -00) jäi viikko sitten välille, kun virta loppui kesken kaiken. Mitään varoitusvaloja ei syttynyt, ennen kuin auto kaapeleilla käynnistettiin. Silloinkin vikailmoituksia tuli vain abs, esr jne. mutta ei mitään virran puutteeseen viittaavaa. Mittasin yleismittarilla akun navoista ja lisävirtaterminaalista noin 10V auton käydessä ja ajoin saman tien korjaamolle.
Samalla todettiin että toista viikkoa jatkunut kitinä kuului laturin vapaakytkimestä ja tultiin siihen johtopäätökseen että laturi on rikki. Laturi otettiin irti ja käytettiin testipenkissä, mutta mitään vikaa ei ollut (paitsi se vapaakytkin, joka vaihdettiin uuteen).
Laturi takaisin paikoilleen ja samalla tutkittiin mahdolliset hapettumat ja vauriot kaapeleista ja vaihdettiin toinen akku.
Aluksi oli kuulemma vaikuttanut toimivan, mutta latauksessa oli ollut mahdollisesti jotain hämminkiä mitattaessa, eli ei ollut koko aikaa ladannut tjsp. Hain auton kokeille, mutta heti kolmannella starttauksella loppui taas virta. Edelleenkään ei mitään häiriövaloja tms.
Eli osaisko joku antaa vinkkejä, mistä alkaa vikaa etsimään?
Eli Väyrynen (270cdi -00) jäi viikko sitten välille, kun virta loppui kesken kaiken. Mitään varoitusvaloja ei syttynyt, ennen kuin auto kaapeleilla käynnistettiin. Silloinkin vikailmoituksia tuli vain abs, esr jne. mutta ei mitään virran puutteeseen viittaavaa. Mittasin yleismittarilla akun navoista ja lisävirtaterminaalista noin 10V auton käydessä ja ajoin saman tien korjaamolle.
Samalla todettiin että toista viikkoa jatkunut kitinä kuului laturin vapaakytkimestä ja tultiin siihen johtopäätökseen että laturi on rikki. Laturi otettiin irti ja käytettiin testipenkissä, mutta mitään vikaa ei ollut (paitsi se vapaakytkin, joka vaihdettiin uuteen).
Laturi takaisin paikoilleen ja samalla tutkittiin mahdolliset hapettumat ja vauriot kaapeleista ja vaihdettiin toinen akku.
Aluksi oli kuulemma vaikuttanut toimivan, mutta latauksessa oli ollut mahdollisesti jotain hämminkiä mitattaessa, eli ei ollut koko aikaa ladannut tjsp. Hain auton kokeille, mutta heti kolmannella starttauksella loppui taas virta. Edelleenkään ei mitään häiriövaloja tms.
Eli osaisko joku antaa vinkkejä, mistä alkaa vikaa etsimään?
Re: E270 CDI ei lataa, mutta vikaa ei löydy?!
Oma S210 220cdi-03 sai uuden vesijäähdytteisen laturin ja akun. Virtaa saatiin laturilta akulle asti, kun ensin uusittiin yksi palanut sulake konehuoneesta. Oli hieman hankalasti löydettävissä, kuskin puolella muistaakseni punainen iso plus merkki muovikannessa, kansi ja kotelo irti, jonka alla sulake.jva79 kirjoitti: Laturi otettiin irti ja käytettiin testipenkissä, mutta mitään vikaa ei ollut (paitsi se vapaakytkin, joka vaihdettiin uuteen).
Laturi takaisin paikoilleen ja samalla tutkittiin mahdolliset hapettumat ja vauriot kaapeleista ja vaihdettiin toinen akku.
Aluksi oli kuulemma vaikuttanut toimivan, mutta latauksessa oli ollut mahdollisesti jotain hämminkiä mitattaessa, eli ei ollut koko aikaa ladannut tjsp. Hain auton kokeille, mutta heti kolmannella starttauksella loppui taas virta. Edelleenkään ei mitään häiriövaloja tms.
Eli osaisko joku antaa vinkkejä, mistä alkaa vikaa etsimään?
-
- Viestit: 29
- Liittynyt: 19.10.2010 18:07
- Paikkakunta: Masku
Nyt on viimein ehditty asiaa taas selvitellä. Vika on paikallistettu kuitenkin laturiin laittamalla laturille suora herätevirta, jossa latausvalo. Latausvalo palaa kun auto ei ole käynnissä ja sammuu kun auton käynnistää. Käynnistyksen jälkeen lataa hetken n. 14V, mutta tipahtaa vähän ajan kuluttua tuonne vajaa 12V (akun jännite), mitattiin myös suoraan laturin päästä. Latausvalo ei kuitenkaan syty vaikka jännite tipahtaakin???
Eli vika luultavasti on kuin onkin, ensimmäisenä ehdotetussa jännitteensäätimessä.
Ihmetyttää kyllä se, että testipenkissä latasi hyvin, saattaa olla, ettei testattu tarpeeksi pitkään kuormalla.
Oli kyllä tarkoitus katsoa tuo hiilitilanne varmuuden vuoksi jo ensimmäisellä kerralla, mutta laturikorjaajaa alkoi epäilyttämään, saako se sitä laturia ehjänä auki (tähän on turha viisastella, ellei ole itse kyseisen mallista laturia avannut ), ei sitten viitsitty ottaa riskiä, kun vaikutti olevan ehjä.
Vielä voisin ottaa tosiaan hyviä vinkkejä tuon avaamiseen ehjänä.
Malli on siis 150A Bosch, jossa liittimet hihnapyörän puolella ja perässä pitkä kiinnityskorva.
Eli vika luultavasti on kuin onkin, ensimmäisenä ehdotetussa jännitteensäätimessä.
Ihmetyttää kyllä se, että testipenkissä latasi hyvin, saattaa olla, ettei testattu tarpeeksi pitkään kuormalla.
Oli kyllä tarkoitus katsoa tuo hiilitilanne varmuuden vuoksi jo ensimmäisellä kerralla, mutta laturikorjaajaa alkoi epäilyttämään, saako se sitä laturia ehjänä auki (tähän on turha viisastella, ellei ole itse kyseisen mallista laturia avannut ), ei sitten viitsitty ottaa riskiä, kun vaikutti olevan ehjä.
Vielä voisin ottaa tosiaan hyviä vinkkejä tuon avaamiseen ehjänä.
Malli on siis 150A Bosch, jossa liittimet hihnapyörän puolella ja perässä pitkä kiinnityskorva.
Päivitystä tilanteeseen...
Laturi on edelleen huollossa. Oli edelleen ladannut testipenkissä normaalisti, vaikka oli pidempään kokeillut kuormittaa, mutta jännitteensäädinyksikkö siihen tilattiin, kun ei vika oikein muuallakaan voi olla.
Korjataan sen verran aiempia kommentteja, että tässä mallissa ei ole hiiliä ollenkaan.
Saas nähdä jos tuon saisi taas huomenna paikoilleen ja jos se jo toimisi
Laturi on edelleen huollossa. Oli edelleen ladannut testipenkissä normaalisti, vaikka oli pidempään kokeillut kuormittaa, mutta jännitteensäädinyksikkö siihen tilattiin, kun ei vika oikein muuallakaan voi olla.
Korjataan sen verran aiempia kommentteja, että tässä mallissa ei ole hiiliä ollenkaan.
Saas nähdä jos tuon saisi taas huomenna paikoilleen ja jos se jo toimisi
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
potox kirjoitti:ei toimi hiilisillan vaihdolla... se on sisäisesti rikki.... juurikin muutama päivä sit vaihoin kaverin sierraan kun näin teki.... joku käämi poikki sieltä laturin sisältä
toivottavasti tosin ei sulla oo sillai rikki
Juu tuskin tulee kuntoon hiili sillan vaihdola(jos niitä ei ole)jva79 kirjoitti: Korjataan sen verran aiempia kommentteja, että tässä mallissa ei ole hiiliä ollenkaan.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
No nyt viimein toimii!
Vika oli siis jännitteensäätimessä.
Edelleen hämmästyttää se miksi laturi toimi testipenkissä. Nyt viimeisellä kerralla laturia oli pyöritetty penkissä yli puoli tuntia ja koko ajan latasi.
Hintaa laturin korjauksen osalta hommalle tuli 200€ (uusi laturi olisi ollut sen 750€)
-vapaakytkin 80€
-jännitteensäädin 100€
-työt 20€
+laturin irroitukset, kiinnitykset ja muu vianetsintä toisessa paikassa.
Toivottavasti näistä tiedoista on jollekkin tulevaisuudessa apua, ettei tarvitse viikkotolkulla vikaa etsiä.
Vika oli siis jännitteensäätimessä.
Edelleen hämmästyttää se miksi laturi toimi testipenkissä. Nyt viimeisellä kerralla laturia oli pyöritetty penkissä yli puoli tuntia ja koko ajan latasi.
Hintaa laturin korjauksen osalta hommalle tuli 200€ (uusi laturi olisi ollut sen 750€)
-vapaakytkin 80€
-jännitteensäädin 100€
-työt 20€
+laturin irroitukset, kiinnitykset ja muu vianetsintä toisessa paikassa.
Toivottavasti näistä tiedoista on jollekkin tulevaisuudessa apua, ettei tarvitse viikkotolkulla vikaa etsiä.
Mulla lakkasi kanssa CDI-väykky lataamasta eilen. Onko laturi purettava kokonaan jännitteensäätimen vaihtoa varten, vai onnistuisiko paikallaan?
Olettaisin että mullakin on tuo vesijäähdytteinen malli, kun se on senverta kookkaan näköinen ja autossa on tuo sähköinen lisälämmitinkin.
Olettaisin että mullakin on tuo vesijäähdytteinen malli, kun se on senverta kookkaan näköinen ja autossa on tuo sähköinen lisälämmitinkin.
Make
S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jällen hyvä ositus siitä että mitkään testi penkit/simulaatorit/teoriat ei vastaa käytäntöäjva79 kirjoitti:No nyt viimein toimii!
Vika oli siis jännitteensäätimessä.
Edelleen hämmästyttää se miksi laturi toimi testipenkissä. Nyt viimeisellä kerralla laturia oli pyöritetty penkissä yli puoli tuntia ja koko ajan latasi.
Hintaa laturin korjauksen osalta hommalle tuli 200€ (uusi laturi olisi ollut sen 750€)
-vapaakytkin 80€
-jännitteensäädin 100€
-työt 20€
+laturin irroitukset, kiinnitykset ja muu vianetsintä toisessa paikassa.
Toivottavasti näistä tiedoista on jollekkin tulevaisuudessa apua, ettei tarvitse viikkotolkulla vikaa etsiä.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä