CDI Vito täristää tyhjäkäynnillä

Vastaa Viestiin
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

CDI Vito täristää tyhjäkäynnillä

Viesti Kirjoittaja AM »

Ei oma auto mutta samanlainen, -00 vuoden cdi Vito. Täristää tyhjäkäynnillä, ei mitään muita oireita. Tärinä on melkoisen voimakas, rattikin heiluu. Hieman nostaa kierroksia niin tärinä loppuu oikeastaan kokonaan. Ja muita oireita ei tosiaan ole, käynnistyy normaalisti, ei savuta/nakuta yms. Suuttimen juurissa ei yhtään vuotoa.

Suuttimet tulisi itsellä ensimmäisenä mieleen, mutta luulisi että savutusta yms. oireita olisi lisäksi? Laturin vapaakytkin tuskin tuollaista? Mitään ääntä ei sieltäkään päästä kuulu. Koneen kumityynyt.. mutta mitään tärähdystä ei ole käynnistäessa/sammuttaessa.
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Kampiakselista ruostunu pala irti!
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

No noin omituisia vikoja ei ole kuin ranskalaisissa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29284
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Suuttimen vialta kuulostaa, testeriin ja korjausarvoja katsomaan.
Avatar
_Hämis_
Viestit: 609
Liittynyt: 19.10.2010 23:43
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Hämis_ »

Suuttimet ruosteessa. :lol:
® Mesen Porkkana-klubi


Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Harmi kun läppäri rikki niin ei voinut katsella carsoftilla. No täytyypä jotenkin viritellä toimintaan, jospa ne korjausarvot jotain sanoisivat.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Omassa cdi:ssä olen huomannut vastaavaa oiretta. Kumityynyt ja kannatinkumit vaihdettu, suuttimien korjausarvot o ja 0,5 välillä. Voiko joku suutin olla rikki vaikka korjausarvot ovat noin alhaiset?
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

jolle kirjoitti:Omassa cdi:ssä olen huomannut vastaavaa oiretta. Kumityynyt ja kannatinkumit vaihdettu, suuttimien korjausarvot o ja 0,5 välillä. Voiko joku suutin olla rikki vaikka korjausarvot ovat noin alhaiset?
Onko automaatti? Jos on, niin onko eroa vaihdepäällä ja vapaalla?

Samaa horkkatautia täälläkin podetaan, mutta välillä tuntuu hieman häviävän ja taas palailee jne.

Yksi suutin antoi korjaustarpeeseen viittaavaa arvoa, joten tuon voisi irroitella ja laitella pajalle.
W124 500E
W903 316cdi
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Tämä tärinä hävisi, kun vaihteli molemmat vetarit uusiksi.

Tuota jo hieman diagnisoi tuohon suuntaan, kun tärinä oli voimakkainta vaihteen ollessa kytketty (automaatti.) Vapaalle kun heitti, niin helpotti.

Monesti näistä taidetaan vaihdella vain ulompia murroksia, joten nuo sisemmät saattaa olla jo aikaa nähneet, mutta uusilla vetareilla, uusilla pyöränlaakereilla ja alapalloilla ajetaan taas kohti auringonlaskua, eikä liikennevaloissa tarvitse pudotella vapaalle.

Korjausarvot tosiaan suuttimissa aivan ok.
W124 500E
W903 316cdi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottorit”