E facelift / OM642 / 280 CDI vikatila "Ahtopaineen säät

Vastaa Viestiin
DieselMB
Viestit: 82
Liittynyt: 27.1.2006 11:05
Paikkakunta: Tampere

E facelift / OM642 / 280 CDI vikatila "Ahtopaineen säät

Viesti Kirjoittaja DieselMB »

Jaaha..

Tuli rassattua tänään autoa, jossa Stari tarjosi CDI4 ohjaimen alla yhtä ainoaa vikakoodia "ahtopaineen säätö" eli ilmeisesti se turbon kyljessä oleva murikka olisi mykkä. Starin testi ahtopaineen säädölle antoi saman suuntaista tietoa, eli ahtopaine ei juuri reagoinut ahtopaineen säätimen manuaaliseen ohjaukseen Starilla.

No ei viitsitty uutta ahdinta pistää tilaukseen 170 tkm ajettuun autoon vaan vaihdettiin imuläppäservomoottori ensin.. No auto kulkee taas, eikä ole vikatilassa, mutta sama ahtopaineen säätö vikakoodi näkyy starilla?

Taidetaan antaa vaan mennä kun auto kerran kulkee. :roll:
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4400
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Liikkukos ne imuläpät ihan hyvin?
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
DieselMB
Viestit: 82
Liittynyt: 27.1.2006 11:05
Paikkakunta: Tampere

Läpät

Viesti Kirjoittaja DieselMB »

liikkui joo ihan ok, ei siinä mitään.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4400
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Itellä oli vähän vastaavanlaista oiretta,kuskin puoleisen imusarjan läpät jumissa aiheutti.
Mutta hyvä kun toimii,ei muuta kuin kovaa ajoa.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
DieselMB
Viestit: 82
Liittynyt: 27.1.2006 11:05
Paikkakunta: Tampere

Vikatilaa pukkaa päälle

Viesti Kirjoittaja DieselMB »

Eli uudesta imuläppämoottorista huolimatta heittää vikatilan päälle. Oletus on, että ahtimen säädin rikki.. ei tottele ainakaan kunnolla Starilla tehtävää ahtopaineen on/of ohjausta.

Onko edelleen niin, että uutta turboa vaan pesään? Eli että saako sitä sähköistä toimilaitetta erikseen?

Onko myytävänä sopivan hintaista turboa / ahtopaineen säädintä. Autosa nyt paikallaan oleva turbo itsessään on varmasti virheetön, reilusti alle 200tkm ajettu, merkkihuollettu auto...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Toimilaitetta ei saa erikseen, samanlainen löytyy erään moottorikelkan ohjauksesta mutta ei niin samanlainen että toimisi mersun turbon kaverina.
Uusi turbo maksaa Veholla vajaa 4000 euroa mutta saa niitä muualtakin.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: Vikatilaa pukkaa päälle

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

DieselMB kirjoitti:Eli uudesta imuläppämoottorista huolimatta heittää vikatilan päälle. Oletus on, että ahtimen säädin rikki.. ei tottele ainakaan kunnolla Starilla tehtävää ahtopaineen on/of ohjausta.

Onko edelleen niin, että uutta turboa vaan pesään? Eli että saako sitä sähköistä toimilaitetta erikseen?

Onko myytävänä sopivan hintaista turboa / ahtopaineen säädintä. Autosa nyt paikallaan oleva turbo itsessään on varmasti virheetön, reilusti alle 200tkm ajettu, merkkihuollettu auto...
Ja se läppä moottori ohjailee niitä läppiä eikä läpät jumittele?
tarkista johdot, läppämoottorilla, ahtimen säätömoottorilla ja egr systeemillä
on yhteisiä johtoja ja jos joku noista hajoaa on käynnyt niin että muitakin menee riiki tai yhtiseen johtoon haarotus kohttan tulee vika

se kelkan säätömootori pitää ohjelmoida,
ymmärtämään mersun singnaalia kelkassa on eri tyypinen signali ero on nissä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
DieselMB
Viestit: 82
Liittynyt: 27.1.2006 11:05
Paikkakunta: Tampere

Turbo

Viesti Kirjoittaja DieselMB »

Joo kyllä imuläppäservo pelittää nyt Starinkin testien mukaan - saa ajeltua eestaas. Turbon aktivointi starin läpi ei saa mitään aikaan.. Tietysti johtosarjavika on paha etsiä, mutta ei mitenkään uskoisi noin tuoreesta autosta ja siististä konehuoneesta, että johtosarja alkaisi pätkiin?

Nopea gallup turbon hinnasta.

Uusi MB alkup. turbo KL:ssa 2050,-

Uusi Garrett turbo Saksassa Turbolader.net :ssa 1011€ + postia suomeen joku kymppi

Lisäksi nyt ehkä varteenotettavin vaihtoehto olisi www.turbotechnik24.de Saksa myös..

Linkki:
http://www.ebay.de/itm/Turbolader-Merce ... 19c865da56

Tämän pitäsi olla tehdaskunnostettu säätömoottoreineen, säätömoottorille 12kk takuu. Hinta 500€ + postit suomeen 2€. Ebayssa yli 500 positiivista palautetta ko. kauppiaasta.

Veholta ei ole tullut kyseltyä, mutta varmaan voi olla tuon kolme tonnia helposti.
DieselMB
Viestit: 82
Liittynyt: 27.1.2006 11:05
Paikkakunta: Tampere

Siis

Viesti Kirjoittaja DieselMB »

rahti tuota turbotechnikista turbolle suomeen oli 27€, ei 2€
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: Turbo

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

DieselMB kirjoitti:Joo kyllä imuläppäservo pelittää nyt Starinkin testien mukaan - saa ajeltua eestaas. Turbon aktivointi starin läpi ei saa mitään aikaan.. Tietysti johtosarjavika on paha etsiä, mutta ei mitenkään uskoisi noin tuoreesta autosta ja siististä konehuoneesta, että johtosarja alkaisi pätkiin?

Nopea gallup turbon hinnasta.

Uusi MB alkup. turbo KL:ssa 2050,-

Uusi Garrett turbo Saksassa Turbolader.net :ssa 1011€ + postia suomeen joku kymppi

Lisäksi nyt ehkä varteenotettavin vaihtoehto olisi www.turbotechnik24.de Saksa myös..

Linkki:
http://www.ebay.de/itm/Turbolader-Merce ... 19c865da56

Tämän pitäsi olla tehdaskunnostettu säätömoottoreineen, säätömoottorille 12kk takuu. Hinta 500€ + postit suomeen 2€. Ebayssa yli 500 positiivista palautetta ko. kauppiaasta.

Veholta ei ole tullut kyseltyä, mutta varmaan voi olla tuon kolme tonnia helposti.
Se johto sarja vika(jos siis sellan on) ei ole näissä riippuvainen
Mistään muusta kuin siitä että liitos yli kuumenne jonkun noista sähkömootoreista hajottua

Jos turbon testi ei anna vikaa
niin mikä saa epäilemään että se pitäisi vaihtaa?
Akselissa väljää?
Siivet kuluneet/vääntyneet?
Öljy tiivistys pettänyt?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
DieselMB
Viestit: 82
Liittynyt: 27.1.2006 11:05
Paikkakunta: Tampere

Turbo

Viesti Kirjoittaja DieselMB »

Eikun siis nimenomaan antaa edelleen vikakoodin, että ahtopaineen säädössä vikaa... Eli viittaa turboon.

Turboa Starin kautta kun koitta manuaalisesti ohjata päälle ja pois on / off niin pitäisi kuulu korvaan ahtopaineen nousu.. no ei kuulu, ei tunnu reagoivan tuohon ohjauksen.

Nyt tosin auto on taas kulkenut ihan ok vaikka häiriövalo palaakin taulussa. Mutta siis vikatila ei ole koko ajan päällä.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: Turbo

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

DieselMB kirjoitti:Eikun siis nimenomaan antaa edelleen vikakoodin, että ahtopaineen säädössä vikaa... Eli viittaa turboon.

Turboa Starin kautta kun koitta manuaalisesti ohjata päälle ja pois on / off niin pitäisi kuulu korvaan ahtopaineen nousu.. no ei kuulu, ei tunnu reagoivan tuohon ohjauksen.

Nyt tosin auto on taas kulkenut ihan ok vaikka häiriövalo palaakin taulussa. Mutta siis vikatila ei ole koko ajan päällä.
Likkuuko se säätimen tanko?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 moottori”