C250TDT ei käynnisty!
C250TDT ei käynnisty!
Tähän saakka toiminut hienosti, heti kerrasta käyntiin jne.
Kunnes nyt ei millään käyntiin. Hieman yrittää luvata kun oikein sahaa.
Vaikuttaisi ettei saa naftaa...tankissa sitä kuitenkin on.
-Onko näissä siirtopumppuja mennyt?
-Onko siirtopumppu mekaaninen vai sähköinen?
-Sammutussolenoideja mennyt?
-kokeiltiin myös toisella avaimella kun epäiltiin ajonestoa, voiko ajonesto tehdä sitä että hieman lupaa
-hehkut on kunnossa, vaihdettu muutama viikko sitten
-mistä muualta hakea vikaa? imupuolellahan näissä om ilmeisesti joskus vaihdeltu o-renkaita jne mutta tämä on tosiaan tähän saakka aina lähtenyt heti käyntiin.
Kunnes nyt ei millään käyntiin. Hieman yrittää luvata kun oikein sahaa.
Vaikuttaisi ettei saa naftaa...tankissa sitä kuitenkin on.
-Onko näissä siirtopumppuja mennyt?
-Onko siirtopumppu mekaaninen vai sähköinen?
-Sammutussolenoideja mennyt?
-kokeiltiin myös toisella avaimella kun epäiltiin ajonestoa, voiko ajonesto tehdä sitä että hieman lupaa
-hehkut on kunnossa, vaihdettu muutama viikko sitten
-mistä muualta hakea vikaa? imupuolellahan näissä om ilmeisesti joskus vaihdeltu o-renkaita jne mutta tämä on tosiaan tähän saakka aina lähtenyt heti käyntiin.
Jatketaan vanhaan aiheeseen kun otsikko on niin sopiva. Eli C250TDT tuli ostettua muutama kuukaus sitten, ja nyt on jonkun verran käynnistysvaikeuksia. Jos auto seisoo jonkun aikaa pakkasella niin joutuu starttaamaan muutaman pitkän startin ennen kuin lähtee käymään.
Ilmaongelmaa epäilisin itse, mutta onko jollain jotain muita ehdotuksia? Voiko olla suuttimissa jotain hämminkiä?
Kuinka monta niitä vaihdettavissa olevia polttoaineletkuja O-renkaineen tässä mallissa on ja mistä niitä kannattaisi hankkia, ja minkä hintaisia suurinpiirtein.
Mitä muita mahdollisia O-renkaita tai muita kannattaisi vaihtaa että lähtis paremmin käymään?
Auttakaa tuoretta mesemiestä hädässä
Ilmaongelmaa epäilisin itse, mutta onko jollain jotain muita ehdotuksia? Voiko olla suuttimissa jotain hämminkiä?
Kuinka monta niitä vaihdettavissa olevia polttoaineletkuja O-renkaineen tässä mallissa on ja mistä niitä kannattaisi hankkia, ja minkä hintaisia suurinpiirtein.
Mitä muita mahdollisia O-renkaita tai muita kannattaisi vaihtaa että lähtis paremmin käymään?
Auttakaa tuoretta mesemiestä hädässä

Ylivoimaisesti suurin syy käynnistysvaikeuksiin taitaa olla ilmavuodot. Joku hehkukin voi olla pimeänä vaikka hehkuvalo toimisikin normaalisti. Ei tosin vaikuta käynnistymiseen, käynnin laatuun kyllä.
Konetilassa on kirkkaita polttoaineputkia 6 kpl. Kaikki vaihtoon, samoin kuin noiden putkien liittimien o-renkaat, missä sellainen on. Karkeasuodatin o-renkaineen vaihtoon. Suuttimien kangaspäällysteiset paluuletkutkin on sama vaihtaa varmuuden vuoksi. Nämä kaikki letkut ja o-renkaat maksavat yhteensä satasen luokkaa. Löytyy ainakin Veholta ja KL-varaosista. Sieltä kotikylän dieselputkastakin (Mynä-Diesel) saattaa löytyä.
Varmista vielä, että pumpun päällystä ei ole märkänä löpöstä. Jos on, niin paineventtiilien tiivisteet vaihtoon, vaikuttaa myös käynnistymiseen.
Konetilassa on kirkkaita polttoaineputkia 6 kpl. Kaikki vaihtoon, samoin kuin noiden putkien liittimien o-renkaat, missä sellainen on. Karkeasuodatin o-renkaineen vaihtoon. Suuttimien kangaspäällysteiset paluuletkutkin on sama vaihtaa varmuuden vuoksi. Nämä kaikki letkut ja o-renkaat maksavat yhteensä satasen luokkaa. Löytyy ainakin Veholta ja KL-varaosista. Sieltä kotikylän dieselputkastakin (Mynä-Diesel) saattaa löytyä.
Varmista vielä, että pumpun päällystä ei ole märkänä löpöstä. Jos on, niin paineventtiilien tiivisteet vaihtoon, vaikuttaa myös käynnistymiseen.
S204, AZT250
Mulla on pumpun päällystä märkänä. Pitkään seistessä haukkaa ilmaa varsinkin nokka yläviistoon.Garcia kirjoitti: Varmista vielä, että pumpun päällystä ei ole märkänä löpöstä. Jos on, niin paineventtiilien tiivisteet vaihtoon, vaikuttaa myös käynnistymiseen.
Paineventtiilien tiivisteet varmaan siis vuotavat. Tulevatko ne tiivisteet putkien juureen, joptka ovat pumpun päällä? Kl varmaan myy, mutta yritän selvittää itselleni mitä sieltä kysyn .
MB 200 Cdi -01
Kysy sieltä pumpun paineventtiilien tiivisteitä sekä kupariprikkoja, jollaiset siellä on myös. Osanumerot ovat A 017 997 41 48 ja A 004 997 45 40. Molempia tulee siis 5 kpl.jiivee kirjoitti:Mulla on pumpun päällystä märkänä. Pitkään seistessä haukkaa ilmaa varsinkin nokka yläviistoon.
Paineventtiilien tiivisteet varmaan siis vuotavat. Tulevatko ne tiivisteet putkien juureen, joptka ovat pumpun päällä? Kl varmaan myy, mutta yritän selvittää itselleni mitä sieltä kysyn .
Nämä tosiaan tulevat niiden pumpun päällä olevien "natsojen" alle. Natsojen irrotus ja etenkin kiristys vaativat käytännössä erikoisavaimen, jossa on vastaavanlainen pooritus kuin natsoissakin. Niitäkin taitaa saada Kooällästä.
S204, AZT250