E facelift / OM642 / 280 CDI vikatila "Ahtopaineen säät
E facelift / OM642 / 280 CDI vikatila "Ahtopaineen säät
Jaaha..
Tuli rassattua tänään autoa, jossa Stari tarjosi CDI4 ohjaimen alla yhtä ainoaa vikakoodia "ahtopaineen säätö" eli ilmeisesti se turbon kyljessä oleva murikka olisi mykkä. Starin testi ahtopaineen säädölle antoi saman suuntaista tietoa, eli ahtopaine ei juuri reagoinut ahtopaineen säätimen manuaaliseen ohjaukseen Starilla.
No ei viitsitty uutta ahdinta pistää tilaukseen 170 tkm ajettuun autoon vaan vaihdettiin imuläppäservomoottori ensin.. No auto kulkee taas, eikä ole vikatilassa, mutta sama ahtopaineen säätö vikakoodi näkyy starilla?
Taidetaan antaa vaan mennä kun auto kerran kulkee.
Tuli rassattua tänään autoa, jossa Stari tarjosi CDI4 ohjaimen alla yhtä ainoaa vikakoodia "ahtopaineen säätö" eli ilmeisesti se turbon kyljessä oleva murikka olisi mykkä. Starin testi ahtopaineen säädölle antoi saman suuntaista tietoa, eli ahtopaine ei juuri reagoinut ahtopaineen säätimen manuaaliseen ohjaukseen Starilla.
No ei viitsitty uutta ahdinta pistää tilaukseen 170 tkm ajettuun autoon vaan vaihdettiin imuläppäservomoottori ensin.. No auto kulkee taas, eikä ole vikatilassa, mutta sama ahtopaineen säätö vikakoodi näkyy starilla?
Taidetaan antaa vaan mennä kun auto kerran kulkee.
Vikatilaa pukkaa päälle
Eli uudesta imuläppämoottorista huolimatta heittää vikatilan päälle. Oletus on, että ahtimen säädin rikki.. ei tottele ainakaan kunnolla Starilla tehtävää ahtopaineen on/of ohjausta.
Onko edelleen niin, että uutta turboa vaan pesään? Eli että saako sitä sähköistä toimilaitetta erikseen?
Onko myytävänä sopivan hintaista turboa / ahtopaineen säädintä. Autosa nyt paikallaan oleva turbo itsessään on varmasti virheetön, reilusti alle 200tkm ajettu, merkkihuollettu auto...
Onko edelleen niin, että uutta turboa vaan pesään? Eli että saako sitä sähköistä toimilaitetta erikseen?
Onko myytävänä sopivan hintaista turboa / ahtopaineen säädintä. Autosa nyt paikallaan oleva turbo itsessään on varmasti virheetön, reilusti alle 200tkm ajettu, merkkihuollettu auto...
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Vikatilaa pukkaa päälle
Ja se läppä moottori ohjailee niitä läppiä eikä läpät jumittele?DieselMB kirjoitti:Eli uudesta imuläppämoottorista huolimatta heittää vikatilan päälle. Oletus on, että ahtimen säädin rikki.. ei tottele ainakaan kunnolla Starilla tehtävää ahtopaineen on/of ohjausta.
Onko edelleen niin, että uutta turboa vaan pesään? Eli että saako sitä sähköistä toimilaitetta erikseen?
Onko myytävänä sopivan hintaista turboa / ahtopaineen säädintä. Autosa nyt paikallaan oleva turbo itsessään on varmasti virheetön, reilusti alle 200tkm ajettu, merkkihuollettu auto...
tarkista johdot, läppämoottorilla, ahtimen säätömoottorilla ja egr systeemillä
on yhteisiä johtoja ja jos joku noista hajoaa on käynnyt niin että muitakin menee riiki tai yhtiseen johtoon haarotus kohttan tulee vika
se kelkan säätömootori pitää ohjelmoida,
ymmärtämään mersun singnaalia kelkassa on eri tyypinen signali ero on nissä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Turbo
Joo kyllä imuläppäservo pelittää nyt Starinkin testien mukaan - saa ajeltua eestaas. Turbon aktivointi starin läpi ei saa mitään aikaan.. Tietysti johtosarjavika on paha etsiä, mutta ei mitenkään uskoisi noin tuoreesta autosta ja siististä konehuoneesta, että johtosarja alkaisi pätkiin?
Nopea gallup turbon hinnasta.
Uusi MB alkup. turbo KL:ssa 2050,-
Uusi Garrett turbo Saksassa Turbolader.net :ssa 1011€ + postia suomeen joku kymppi
Lisäksi nyt ehkä varteenotettavin vaihtoehto olisi www.turbotechnik24.de Saksa myös..
Linkki:
http://www.ebay.de/itm/Turbolader-Merce ... 19c865da56
Tämän pitäsi olla tehdaskunnostettu säätömoottoreineen, säätömoottorille 12kk takuu. Hinta 500€ + postit suomeen 2€. Ebayssa yli 500 positiivista palautetta ko. kauppiaasta.
Veholta ei ole tullut kyseltyä, mutta varmaan voi olla tuon kolme tonnia helposti.
Nopea gallup turbon hinnasta.
Uusi MB alkup. turbo KL:ssa 2050,-
Uusi Garrett turbo Saksassa Turbolader.net :ssa 1011€ + postia suomeen joku kymppi
Lisäksi nyt ehkä varteenotettavin vaihtoehto olisi www.turbotechnik24.de Saksa myös..
Linkki:
http://www.ebay.de/itm/Turbolader-Merce ... 19c865da56
Tämän pitäsi olla tehdaskunnostettu säätömoottoreineen, säätömoottorille 12kk takuu. Hinta 500€ + postit suomeen 2€. Ebayssa yli 500 positiivista palautetta ko. kauppiaasta.
Veholta ei ole tullut kyseltyä, mutta varmaan voi olla tuon kolme tonnia helposti.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Turbo
Se johto sarja vika(jos siis sellan on) ei ole näissä riippuvainenDieselMB kirjoitti:Joo kyllä imuläppäservo pelittää nyt Starinkin testien mukaan - saa ajeltua eestaas. Turbon aktivointi starin läpi ei saa mitään aikaan.. Tietysti johtosarjavika on paha etsiä, mutta ei mitenkään uskoisi noin tuoreesta autosta ja siististä konehuoneesta, että johtosarja alkaisi pätkiin?
Nopea gallup turbon hinnasta.
Uusi MB alkup. turbo KL:ssa 2050,-
Uusi Garrett turbo Saksassa Turbolader.net :ssa 1011€ + postia suomeen joku kymppi
Lisäksi nyt ehkä varteenotettavin vaihtoehto olisi www.turbotechnik24.de Saksa myös..
Linkki:
http://www.ebay.de/itm/Turbolader-Merce ... 19c865da56
Tämän pitäsi olla tehdaskunnostettu säätömoottoreineen, säätömoottorille 12kk takuu. Hinta 500€ + postit suomeen 2€. Ebayssa yli 500 positiivista palautetta ko. kauppiaasta.
Veholta ei ole tullut kyseltyä, mutta varmaan voi olla tuon kolme tonnia helposti.
Mistään muusta kuin siitä että liitos yli kuumenne jonkun noista sähkömootoreista hajottua
Jos turbon testi ei anna vikaa
niin mikä saa epäilemään että se pitäisi vaihtaa?
Akselissa väljää?
Siivet kuluneet/vääntyneet?
Öljy tiivistys pettänyt?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Turbo
Eikun siis nimenomaan antaa edelleen vikakoodin, että ahtopaineen säädössä vikaa... Eli viittaa turboon.
Turboa Starin kautta kun koitta manuaalisesti ohjata päälle ja pois on / off niin pitäisi kuulu korvaan ahtopaineen nousu.. no ei kuulu, ei tunnu reagoivan tuohon ohjauksen.
Nyt tosin auto on taas kulkenut ihan ok vaikka häiriövalo palaakin taulussa. Mutta siis vikatila ei ole koko ajan päällä.
Turboa Starin kautta kun koitta manuaalisesti ohjata päälle ja pois on / off niin pitäisi kuulu korvaan ahtopaineen nousu.. no ei kuulu, ei tunnu reagoivan tuohon ohjauksen.
Nyt tosin auto on taas kulkenut ihan ok vaikka häiriövalo palaakin taulussa. Mutta siis vikatila ei ole koko ajan päällä.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Turbo
Likkuuko se säätimen tanko?DieselMB kirjoitti:Eikun siis nimenomaan antaa edelleen vikakoodin, että ahtopaineen säädössä vikaa... Eli viittaa turboon.
Turboa Starin kautta kun koitta manuaalisesti ohjata päälle ja pois on / off niin pitäisi kuulu korvaan ahtopaineen nousu.. no ei kuulu, ei tunnu reagoivan tuohon ohjauksen.
Nyt tosin auto on taas kulkenut ihan ok vaikka häiriövalo palaakin taulussa. Mutta siis vikatila ei ole koko ajan päällä.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä