Webasto murheita
Webasto murheita
Tuota noin....tuli tuossa huudeltua eBaysta ässään (w220) uusi webaston palopesä/ohjainlaite. Vanha kun oli sulattanut aivonsa ja tässä ässässäkin on ihan oma mallinsa, johon ei saa tuota korttia kuin marmoritiskiltä kohtuulliseen 900€ hintaan, päätin etsiä sen jostain muualta...osa tosiaan löytyi saksasta ja kaikki näytti täsmäävän (muistini mukaan), mutta nyt kun kävin näyttämässä autolle tuota uutta ostosta Huomasin että eihän se nyt mennytkään ihan niin kuin elokuvissa
Original Webaston kyltissä komeilee lukemat:
Thermo Top Z/C-D
12V / 26W
5 KW
2,5 bar
artikel Nr: 9002879B Fab. Nr: 3H515877
(vuosimalli 2002...alkuperäinen mersun koodi: 220 500 47 98 )
ja uudessa
Thermo Top Z/C-D
12V / 40W
5 KW
2,5 bar
artikel Nr: 9002877B Fab. Nr: 2D382390
(vuosimallit 02-03-04)
Niin mitä mahtaa tuo 26W ja uuden 40W tarkoittaa käytännössä
Osa on muuten saman näköinen, kokoinen ja liittimetkin näyttäisi olevan paikoillaan...tosin en repinyt irti ja varmistanut onko pinnimäärä sama. Pukkaanko kiinni ja lakkaan murehtimasta olemattomia wattimääriä, vai onko tuo nyt sitten käytännössä ihan eri laite ja mikään auton ohjainlaitteesta ei ymmärrä tuota?
Original Webaston kyltissä komeilee lukemat:
Thermo Top Z/C-D
12V / 26W
5 KW
2,5 bar
artikel Nr: 9002879B Fab. Nr: 3H515877
(vuosimalli 2002...alkuperäinen mersun koodi: 220 500 47 98 )
ja uudessa
Thermo Top Z/C-D
12V / 40W
5 KW
2,5 bar
artikel Nr: 9002877B Fab. Nr: 2D382390
(vuosimallit 02-03-04)
Niin mitä mahtaa tuo 26W ja uuden 40W tarkoittaa käytännössä
Osa on muuten saman näköinen, kokoinen ja liittimetkin näyttäisi olevan paikoillaan...tosin en repinyt irti ja varmistanut onko pinnimäärä sama. Pukkaanko kiinni ja lakkaan murehtimasta olemattomia wattimääriä, vai onko tuo nyt sitten käytännössä ihan eri laite ja mikään auton ohjainlaitteesta ei ymmärrä tuota?
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Haitanneeko tuo mitään, rautahan webastoissa pysyy samana mutta ohjainkortilla sitten käskytetään polttoainepumppua jne
Usein mersun alkuperäiset laitteet on suunniteltu ajonaikaiseen lisälämmitykseen eli ne toimivat puoliteholla kun vertaa jälkiasennuswebastoihin, näin ainakin olen sen järkeillyt, saattaa antaa tasaisemmin lämpöä sisälle ajossa
Usein mersun alkuperäiset laitteet on suunniteltu ajonaikaiseen lisälämmitykseen eli ne toimivat puoliteholla kun vertaa jälkiasennuswebastoihin, näin ainakin olen sen järkeillyt, saattaa antaa tasaisemmin lämpöä sisälle ajossa
Tehon kulutuksen ero tulee siitä että toinen ohjaa myös kiertovesipumppua.
Eli thermotop Z ei osaa ohjata kv-pumppua kun taas thermotop C/D osaa.
eli näitä kv-pumpun ohjauksella olevia malleja voi käyttää myös esilämmitykseen.
Z vaatii nestekiertoon joko moottorin käynnissä olon tai sitten kv-pumpun ohjauksen auton omasta lämppäripaneelista.
Eli thermotop Z ei osaa ohjata kv-pumppua kun taas thermotop C/D osaa.
eli näitä kv-pumpun ohjauksella olevia malleja voi käyttää myös esilämmitykseen.
Z vaatii nestekiertoon joko moottorin käynnissä olon tai sitten kv-pumpun ohjauksen auton omasta lämppäripaneelista.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Selainen ratkisu on että lisää rellen ja vesi pumpun mikä saa ohjauksen samasta johdosta webaston kanssaMika.T kirjoitti:Tehon kulutuksen ero tulee siitä että toinen ohjaa myös kiertovesipumppua.
Eli thermotop Z ei osaa ohjata kv-pumppua kun taas thermotop C/D osaa.
eli näitä kv-pumpun ohjauksella olevia malleja voi käyttää myös esilämmitykseen.
Z vaatii nestekiertoon joko moottorin käynnissä olon tai sitten kv-pumpun ohjauksen auton omasta lämppäripaneelista.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Mutta noissa molemmissa on tuo Z ja molemmissa on myös mainittu C/D..eli alkuperäinen on ollut Z-C/D ja samaa on myös tämä uusi "mötikkä". Ainut ero on tuo 23W vs. 40W ja alkuperäinenkin on toiminut ajastimella (siis mittaristosta säädeltynä aikoja) joten kai siellä jossain kiertovesipumppu tuolle on, eikä ole ns. vain ajonaikainen lämmitin?Mika.T kirjoitti:Tehon kulutuksen ero tulee siitä että toinen ohjaa myös kiertovesipumppua.
Eli thermotop Z ei osaa ohjata kv-pumppua kun taas thermotop C/D osaa.
eli näitä kv-pumpun ohjauksella olevia malleja voi käyttää myös esilämmitykseen.
Z vaatii nestekiertoon joko moottorin käynnissä olon tai sitten kv-pumpun ohjauksen auton omasta lämppäripaneelista.
Yhdelle ISOLLE myyjäliikkeelle kilautettu puhelu tukee sitä teoriaa, että tuo wattimäärä tarkoittaa vain puhaltimen tehoa, jota taas ihmetteli että mitä ero niissä voi olla (tarjosin myös tuota kiertovesipumpputeoriaa, mutta ei kuulemma vaikuta siihen tuo lukema)? Haastavia heillekkin nämä mersun alkuperäis webastot, koska noissa ei ole samaa kuin nimi vrt. "aftermarket" webastoihin
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
-
- Viestit: 125
- Liittynyt: 18.2.2007 21:03
Kyllä Juuri noin, niinkuin peltsipuskuri mainitsi!....eli minä hosuin webastoni kanssa
Z/C-D on malli, ja watitkin oli 26, eikä 23 niinkuin just väitin
Tässä vielä kuvat näistä pömpeleistä
Uusi:
ja wanha:
Z/C-D on malli, ja watitkin oli 26, eikä 23 niinkuin just väitin
Tässä vielä kuvat näistä pömpeleistä
Uusi:
ja wanha:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Mikäs se muuten näitä ohjainlaitteita näissä syö? Lika/vesi se ei ainakaan tuohon omaani ole päässyt kömpimään...mutta mites vaikuttaa vaikka joskus kiinni hirttänyt ohjaamoon lämmitä tuova kiertovesipumppu? Tai joku muu vastaava "ulkoinen" ongelma? Eihän ne nyt ihan omia aikojaan paukkuu ilman mitään syytä?....eihän....
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
http://www.ebay.de/itm/Aftermarket-STEU ... 231454b961
Olen jo pitkään katsellut tuota aftermarket ohjainkorttia webastoon, mahtaiskohan tuolla tehdä mitään?
Olen jo pitkään katsellut tuota aftermarket ohjainkorttia webastoon, mahtaiskohan tuolla tehdä mitään?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Lika, vesi, ylikuumeneminen(vesi ei kierrä), paloilmapuhallin jumitelee, johdot oikosessa on ainakin syitä ohjain kortin hajomiselle,
Lisäksi täräykset(hankeen ojaan supiin... tms)
Lisäksi täräykset(hankeen ojaan supiin... tms)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Niinno silloin kun säädät lämmityksen MITTARISTON valikoista niin se käyttää juurikin auton omaa kv-pumppua.piippu kirjoitti:Ainut ero on tuo 23W vs. 40W ja alkuperäinenkin on toiminut ajastimella (siis mittaristosta säädeltynä aikoja) joten kai siellä jossain kiertovesipumppu tuolle on, eikä ole ns. vain ajonaikainen lämmitin?
Jos siinä olisi webaston ns. C-kitti johon sisältyy veban oma kello jne niin silloin se käyttää webaston omaa kv-pumppua ja silloin virrankulutus on tuon 40W.
(C-kitillä Z-webastosta saadaan tuo C-malli. C-kit sisältää kellon ja kv-pumpun + tarvikkeet)
Puhaltimen teho ei liity mitenkään webaston lämmitinyksikön virrankulutukseen.
on nuillaki hinnat noussu ku vimme syksynä ku asennutin kellosarjan tuohon väykkyyn nii sano että ei kannata korjata uus maksaa vaan 360€ no ei sillon ollu mitään ongelmia nyt on.. menin että haempa kokopaskan uujen nii olipa hinta pompannu yli 700€ sama laite joka makso ennen tuon 360€
vm-05 s211 320 CDI AMG (käyttis)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Hinnat on tosiaan nousset vanhat varastot myynnet tyhjiksijupi kirjoitti:on nuillaki hinnat noussu ku vimme syksynä ku asennutin kellosarjan tuohon väykkyyn nii sano että ei kannata korjata uus maksaa vaan 360€ no ei sillon ollu mitään ongelmia nyt on.. menin että haempa kokopaskan uujen nii olipa hinta pompannu yli 700€ sama laite joka makso ennen tuon 360€
viime vuonna vielä sai C203 malliin koko sarjaa 600€ nyt toista tonnia
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä