Olisiko vikaa haettava valokatkaisijasta vai vikavaloyksiköstä, kun pukkaa toisesta (katkaistusta) rekkarivalon lila-raita johdosta vain 2,2V ja toisesta kaikki 12V ?
Oli nimittäin pahanlainen oikari siin kontin sarannan tienoilla.
Otin toistaiseksi virran molempiin kilpivaloihin samasta piuhasta, mut siitähän vikavalo ärtyi sekä kuljettajan silmä.
Vajaa jännite rekisterivalolle - korjattu
Vajaa jännite rekisterivalolle - korjattu
Viimeksi muokannut p3h, 22.9.2011 13:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aiheena on siis: Mercedes W124 Steuergerät Lampenkontrolle A1265420332, A1265420032
Unit Lamp Control, lamppukontrolliyksikkö, valojen valvontayksikkö, pæretjekmodulet, ljusreglage...
Nythän on niin et virta kulkee järjestyksessä:
akku - valokatkaisija - sulake – valovahtimoduuli – polttimo – maadotus.
Mull kävi silleen et sinivuokot pysäytti keskell yötä. Valittivat ojanpuoleisen takavalon tiltanneen. Tarkistivat kaaran runkonumeron, takakontin, soittivat päämajaan ja tsekkailivat onko mussa ja mun asioissa muutakin eppäilyttävää ko ulkonäkö... no takasin aasiaan.
Vihtuuntuneena päätin laittaa valot toimiin siinä ja sillon. Ei auttanu polttimon vaihto.
Sulake paloi uuden vaihdettuani – vasta 16-Ampperinen piti.
Jo veti viranomaisen suupieli vinoon ku valon näki ja menivät tyhjin toimin.
Jäi tietenki se pikafixaus silleen ja seuraamus oli palanut peltisuikalle – liekö joku vastus – siel valovahtiboxin sisällä.
Tinasin johdon pätkän korventuneeseen väliin.
Juottelin ja eristelin luukun saranan seutuvalla rekkarivalojen johot niinkuin saku on suunnitellu. Ja eikös alkanu workkiin.
Vikavalo kojetaulussa toimii niinku pitääkin ja itellä rinta rottingilla:
a) vika löytyi
b) korjattu korkealla moraalilla