Olis kannattanu vetää telalla



Pohjat kun tekee itse ja hommaa tarvittavat maalit+lakat nii ei tuolle pinnalle jää hintaa kuin tuo ~100€ priima pinnalla, ilman ötököitä ja pölyä, uunitettuna nii en oikeen itse ole nähny järkeä alkaa tuhertamaa noiden maalien kanssa mutta jokainen tietty tyylilläänAM kirjoitti:Paljos tuossa säästää? Noin kuin itse vetäisee ruiskulla verrattuna siihen että maalauttaisi oikeilla automaaleilla oikealla maalarilla? Värin vetohan ei maksa oikein mitään, satasella tai vähän reilulla taitavat täällä maalata oikein uunissa. Maalit toisen satasen?
Miten täällä pk-seudulla puhutaan että ylimaalaus maksaa 2-3 tonnia? Siis joku ihan oikeesti vetää satkulla värit pintaan ja lopputulos on priimaasonikki kirjoitti:Pohjat kun tekee itse ja hommaa tarvittavat maalit+lakat nii ei tuolle pinnalle jää hintaa kuin tuo ~100€ priima pinnalla, ilman ötököitä ja pölyä, uunitettuna nii en oikeen itse ole nähny järkeä alkaa tuhertamaa noiden maalien kanssa mutta jokainen tietty tyylilläänAM kirjoitti:Paljos tuossa säästää? Noin kuin itse vetäisee ruiskulla verrattuna siihen että maalauttaisi oikeilla automaaleilla oikealla maalarilla? Värin vetohan ei maksa oikein mitään, satasella tai vähän reilulla taitavat täällä maalata oikein uunissa. Maalit toisen satasen?
joo se maksaa 2-3 tonnia jos viet ajokuntosen auton maalaamoon ja ajat sen sieltä putsattuna kotiin ja jatkat ajelua.ou812 kirjoitti:Miten täällä pk-seudulla puhutaan että ylimaalaus maksaa 2-3 tonnia? Siis joku ihan oikeesti vetää satkulla värit pintaan ja lopputulos on priimaasonikki kirjoitti:Pohjat kun tekee itse ja hommaa tarvittavat maalit+lakat nii ei tuolle pinnalle jää hintaa kuin tuo ~100€ priima pinnalla, ilman ötököitä ja pölyä, uunitettuna nii en oikeen itse ole nähny järkeä alkaa tuhertamaa noiden maalien kanssa mutta jokainen tietty tyylilläänAM kirjoitti:Paljos tuossa säästää? Noin kuin itse vetäisee ruiskulla verrattuna siihen että maalauttaisi oikeilla automaaleilla oikealla maalarilla? Värin vetohan ei maksa oikein mitään, satasella tai vähän reilulla taitavat täällä maalata oikein uunissa. Maalit toisen satasen?
Tämän takia ei välttämättä kaikki em. menettelytapaan edes suostukkaan ja ymmärrän sen toki. Ite oon kuitenki tehny aina selväksi että otan ite vastuun kaikistä muista kämmeistä paitsi valumista mutta tähän mennessä on onneks menny kaikki ihan niin ku elokuvissa mun pohjien ja maalarin pintojen osaltaTerho P kirjoitti:ei millään viitsi ottaa paskaa mainetta sillä että joku muu on räpeltänyt pohjissa/suojissa.
Niin eipä näitä millekkään "asiakkaalle" voi tehdä ja eka auton maalaus on kyseessä. Vaan kyllä ne ammatti maalaritkin osaa tehä vituiks ja silleen. Ja tulee oltua vielä peltiseppä koulussa niin sen pohjalta tämä maalauskin kiinnostaa!Aki P kirjoitti:Ei muutaku tsemppiä projektiin!
Ei niitä opi ku tekemällä. Itekki joskus puuhastellu hallimaalauksia ja sisäosia ym. maalataan vieläki. Ei tosiaan isoa järkeä ole verraten kammio maalaukseen, mutta siinä ei opi mitään eikä kokemukset kartu![]()
Nykyään viedään auto peltivalmiina sisäosat maalattuna ja ruosteet puhallettuna ja pohjustettuna, että maalari saa tehä tarkemmat pohjat ja pinnan. Toki vaatimustasokin on noussu ku kohteet tehdään usein kolmannelle osapuolelle eikä itelle arkikäyttöön.