BMW E39, Audi 80
BMW E39, Audi 80
Juuei, en ole semmosta ostamassa ihankaan varmasti
Vaan kertokaapa missä vika vuosimallin -98 E39:ssa, oireita tässä:
Aurinkosuojaläpissä on meikkipeilit ja niille valot.
Valo syttyy kun läppä alas käännettynä liu´uttaa peilin päältä kannen sivuun.
Samalla kun valo syttyy
- syttyy airbag merkkivalo
- automaatin pakkisalpa loksahtaa pois päältä
- jotain muutakin, en muista mitä
No ?
Vaan kertokaapa missä vika vuosimallin -98 E39:ssa, oireita tässä:
Aurinkosuojaläpissä on meikkipeilit ja niille valot.
Valo syttyy kun läppä alas käännettynä liu´uttaa peilin päältä kannen sivuun.
Samalla kun valo syttyy
- syttyy airbag merkkivalo
- automaatin pakkisalpa loksahtaa pois päältä
- jotain muutakin, en muista mitä
No ?
Viimeksi muokannut dealer, 30.8.2011 6:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Re: BMW E39
dealer kirjoitti: Samalla kun valo syttyy
- syttyy airbag merkkivalo
- automaatin pakkisalpa loksahtaa pois päältä
- jotain muutakin, en muista mitä
Aito MutteriWiritys.
Re: BMW E39
epäilisi että joku on tenyt tosi mahtavan esim. soitin asennuksendealer kirjoitti:Juuei, en ole semmosta ostamassa ihankaan varmasti
Vaan kertokaapa missä vika vuosimallin -98 E39:ssa, oireita tässä:
Aurinkosuojaläpissä on meikkipeilit ja niille valot.
Valo syttyy kun läppä alas käännettynä liu´uttaa peilin päältä kannen sivuun.
Samalla kun valo syttyy
- syttyy airbag merkkivalo
- automaatin pakkisalpa loksahtaa pois päältä
- jotain muutakin, en muista mitä
No ?
virtalukon pohjasta näissä tulee kuuleman mukaan ihme vikoja.
niinku Am(kö?) sen jo mainitsikin...
niinku Am(kö?) sen jo mainitsikin...
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Noni, case closed.
Nyt kunnolla offtopic, kun ei jaksa uutta ketjua tehdä.
Tutun 80 audista kaikki parkkien kytkimestä syttyvät valot pimeenä. (etu- ja takaparkit, rekisterikilven valot, mittarivalot....)
sulakkeet ehjiä... Kuulema soitinta asennellessa oli jotain vikoja tullu/poistunu, senkin katoin, mutta ei siellä ollu oikein mitää kummallista, miksi sieltä ois mitään vikaa tullu. Paitsi se virtajohto, 4 johtoa putkiabikoilla meni ristiin rastiin, yhden johdon päässä oli rele, johon tuli vain tämä jatkuva virta.
Epäilisin että vika vois olla jossain siinä kytkimen paikkeilla, mistä käännetään ajovalot ja parkit päälle? Mutta ajovalot kuitenkin toimii, tuleeko näille kuitenkin virta samaa johtoa pitkin kytkimelle?
Ja relettä noille valoille ei taida olla, ei ainakaan mikään raksunu kun eilen mörön P**seessä etittiin vikoja taskulampulla joka pätki.
Nyt kunnolla offtopic, kun ei jaksa uutta ketjua tehdä.
Tutun 80 audista kaikki parkkien kytkimestä syttyvät valot pimeenä. (etu- ja takaparkit, rekisterikilven valot, mittarivalot....)
sulakkeet ehjiä... Kuulema soitinta asennellessa oli jotain vikoja tullu/poistunu, senkin katoin, mutta ei siellä ollu oikein mitää kummallista, miksi sieltä ois mitään vikaa tullu. Paitsi se virtajohto, 4 johtoa putkiabikoilla meni ristiin rastiin, yhden johdon päässä oli rele, johon tuli vain tämä jatkuva virta.
Epäilisin että vika vois olla jossain siinä kytkimen paikkeilla, mistä käännetään ajovalot ja parkit päälle? Mutta ajovalot kuitenkin toimii, tuleeko näille kuitenkin virta samaa johtoa pitkin kytkimelle?
Ja relettä noille valoille ei taida olla, ei ainakaan mikään raksunu kun eilen mörön P**seessä etittiin vikoja taskulampulla joka pätki.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Vensku_ kirjoitti:
Epäilisin että vika vois olla jossain siinä kytkimen paikkeilla, mistä käännetään ajovalot ja parkit päälle? Mutta ajovalot kuitenkin toimii, tuleeko näille kuitenkin virta samaa johtoa pitkin kytkimelle?
Ja relettä noille valoille ei taida olla, ei ainakaan mikään raksunu kun eilen mörön P**seessä etittiin vikoja taskulampulla joka pätki.
Saakohan tuota pelkkää valokytkinta vaihdettua vai lieneekö helpointa vaihtaa koko viiksipaketti rattiakselin ympärille? Ei varmaan käytettynä paljon maksa ja on nopea vaihtaa. Tuollainen se lienee, niinkuin omassa 90:ssänikin
® Mesen Porkkana-klubi
muovit sieltä sisältä sulaa, menee sit koppuraks ja katkeilee ja metallit hankautuu muovien läpi. Lötköön vaihdoin ton koko systeemiin, en muista saiko erikseen, a4 saa erikseen.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Nostetaanpas aihetta, E39 ja -00 520d on potilas.
Kansirempan jälkeen kun kone nipussa oire seuraava:
Tyhjäkäynti aaltoilee eikä asetu millään, lähes sammuu, hörähtää reiluun tonniin kiekat, melkein sammuu jne. jne.
Käynnistyy kyllä ihan jees, kun taas vedot on hukassa eli ei kulje edes sataa.
Kone käy korvakuulolla ihan siististi kun pitää kaasulla hieman kierroksia, 1000 siis jo riittää tasaiseen käyntiin.
Uusittu yksi suutin rempan yhteydessä.
Ajoitus?
Pumppu?
Joku muu, mikä?
Kansirempan jälkeen kun kone nipussa oire seuraava:
Tyhjäkäynti aaltoilee eikä asetu millään, lähes sammuu, hörähtää reiluun tonniin kiekat, melkein sammuu jne. jne.
Käynnistyy kyllä ihan jees, kun taas vedot on hukassa eli ei kulje edes sataa.
Kone käy korvakuulolla ihan siististi kun pitää kaasulla hieman kierroksia, 1000 siis jo riittää tasaiseen käyntiin.
Uusittu yksi suutin rempan yhteydessä.
Ajoitus?
Pumppu?
Joku muu, mikä?
Ajossa: S203 220cdi A -05, W211 E55 AMG "mörkö" -05
Ex:
-S202 200cdi A -00
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Ex:
-S202 200cdi A -00
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Onko OBD:lla jo? Vois vilkuilla mitän INPA tahtoo tuosta kertoa, ittelläni on vaan tosin OBD versio saatavilla. Samalla kunnalla kun asutaan niin voisi saadakkin jouheasti vilkastua mikä vaivaa. Vaikuttaa hieman kummalta tuo, vaikuttaisi polttoaineen puutteelta eli joko polttoaineen siirtopuolella on ongelma tai sitten pumpussa ajotus metässä todella pahasti. Tosin takana pitäisi silloin näkyä jo jotain ajaessa.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
eikös nuo millenium vehkeet pitäis olla obd2:lla? Tai se ei kait vielä ihan varmaa tuossa 2000 luvun tietämillä ole. Vuoden parin tuoreemmassahan se olisi varmuudella.
Tuossa saattais olla joku mittari/anturikin ottanu nokkiinsa, näistä aina tiedä, mutta piuhan pää auttanee asiaa any-10.
Tuossa saattais olla joku mittari/anturikin ottanu nokkiinsa, näistä aina tiedä, mutta piuhan pää auttanee asiaa any-10.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Ennen veisliftiä siis tuo ku on 3/2000 tullu linjalta, taisi -01 päivityksen yhteydessä muuttua nuot testimahollisuuetki.
Sen verran lisävaloa tuli että herjaa jotain kampiakselin ja pumpun ajoituksesta tjsp. eli onko sittenki vaan pumppu pielessä.
Saako tuota käyntiin ollenkaa jos pumppu heittää hampaalla?
1,9D vento kyllä käynnisty ku pumppu heitti hampaalla mutta käyny ei huonostikaan ja savutti kaaheesti. Bemu ei juurikaan savuttele eikä kyllä kuljekaan ku hikisesti 80.
Sen verran lisävaloa tuli että herjaa jotain kampiakselin ja pumpun ajoituksesta tjsp. eli onko sittenki vaan pumppu pielessä.
Saako tuota käyntiin ollenkaa jos pumppu heittää hampaalla?
1,9D vento kyllä käynnisty ku pumppu heitti hampaalla mutta käyny ei huonostikaan ja savutti kaaheesti. Bemu ei juurikaan savuttele eikä kyllä kuljekaan ku hikisesti 80.
Ajossa: S203 220cdi A -05, W211 E55 AMG "mörkö" -05
Ex:
-S202 200cdi A -00
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Ex:
-S202 200cdi A -00
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84