Audi 100 C3 mulla oli toissa talvena, ja olin siihen hyvinkin tyytyväinen. Kylmähän se meinasi pakkasella olla, mutta taisi johtua tukkoisesta lämppärin kennosta. Muuten auto pelasi kuin ajatus. Audissa viehättää nimenomaan sinkitty kori, tuokin reilu 20-vuotias auto oli alustaltaan ja pelleiltään lähes uutta vastaavassa kunnossa. Ei ollut tiivisteiden alla ruostetta eikä muissakaan koloissa.
Nyt kuitenkin olen miettinyt uudempikoppaista satkua, onkos se nyt C4-koria. Tuo vanha oli etuveto, joten kyllä nyt pitää joka nurkan vetää, että kulkua riittää myös kinoksissa. Noita satkuja saa aika edulliseen hintaan, kun ajattelee mitä sillä rahalla saa. Audi olisi muutenkin vähän "havillisempi" auto talven suolakeleihin. Oikein teki pahaa ajaa Ässällä viime talven suolapöllyissä. Ja kun noihin uudempiin ei enää ASD-lukkoa saanut niin pari kertaa tuli kiinnikin jäätyä Ässäläisen kanssa (itseasiassa olen jäänyt sillä nurmikolle kiinni kesäkelissäkin).
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Onkos foorumilaisilla kokemusta tuosta uusikoppasesta satkusta? Vitoskone (2.3) taitaa olla ihan samoja peruja mitä vanhassakin kopassa? Se on kai ihan kestävän koneen maineessa. Noita tahtoo vaan olla vähän huonosti myynnissä, pitäisi Saksasta melkein hakea. 2.6:ssa ilmeisesti on jotain imusarjaongelmaa, ja tehotonkin se taitaa olla? Mites 2.8? Kuluttaako pahasti, pääseekö maantiellä alle kympillä?
Ainoat vaatimukset tosiaan on bensakone, manuaalivaihteisto ja neliveto. Muille tingeltangeleille on ihan sama, mieluummin ilman.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)