Roten taloustähti ja yleistä löpinää Subaruista
Roten taloustähti ja yleistä löpinää Subaruista
Elikkäs, tuli siis tammikuussa haettua vanhan taloustähtösen tilalle uusi jäsen perheeseen.
Ensin hieman auton vikahistoriaa:
Uutuuden viehätykseen tuli miltei heti alta 2tkm ajettuna ensimmäinen särö, jolloin alkoi seisontajarru pottuilemaan. Ei aina kytkeytynyt päälle, jäi vain valo vilkkumaan mittaristoon vikatilan merkiksi. Laakkoselta aikani selvittelin asiaa, ensimmäinen heidän kommentti oli liika seisontajarrun käyttö lyhyen ajan sisällä. Tämä teoria mureni Pyhätunturilta kotiin palatessa, jolloin 700km ajon jälkeen kytkin seisontajarrun ja vikatilaanhan se meni. Lopputuloksena autoon kolmen kuukauden tappelemisen jälkeen vaihdettiin kokonaan uusi seisontajarrun ohjausyksikkö.
Hetken sai taas autolla ajella, kunnes rakkauteen tuli uusi särö. Joku veti ostoskärryllä auton oikeaan kylkeen komeat naarmut kyljen matkalle. Ne onneksi lähtivät myllyttämällä pois. Tämän jälkeen alkoikin sitten taas tekniset murheet. Erään kerran lähdin kakkosvaihteella kiihdyttämään sieltä 1500rpm tuntumasta, jolloin auto heräsi aivan normaalisti ja lähti reippaasti kiihtymään. Kun kiekkamittarin viisari saavutti lukeman 2500rpm, yhtäkkiä meno tyssäsi kuin seinään ja samantien rävähti kaikki tehot takaisin. Tätä jatkui viikon verran joka kiihdytyksessä. Laakkoselle jälleen-> totesivat, ei autossa mitään vikaa ole, auto käyttäytyy normaalisti. Kun ehdotin heille ahtimen siipien jumittamista liian jyrkkään kulmaan, jolloin ECU katkaisee naftansyötön pudottaakseen ahtopainetta, he sanoivat, että ei noin uudessa autossa voi olla tuollaista vikaa. Oireet hävisivät ajan kanssa ja muuttuivat sitten nykyisiksi, eli jos lähtee kiihdyttämään 2000rpm tuntumasta, meno on kuin 200d mersulla. Auto lähtee kunnolla kiihtymään sitten vasta kun kierroksia on koneessa yli 3500rpm.
Huoltoon viedessäni tuon em. vian takia alkoi auton hiukkassuodattimen merkkivalo vilkkua vimmatusti. Noh, auto tien sivuun ja ohjekirja esiin -> sieltä luin, jotta vie auto lähimmälle valtuutetulle korjaamolle. Toimitin auton sinne, olinhan sinne muutenkin viemässä autoa huoltoon. Huollossa totesivat öljyjen laimentuneen niin paljon, jotta ne tulisi vaihtaa, jolloin valokin lakkaa vilkkumasta, tällöin mittarissa hieman yli 10tkm. Vaihdatin öljyt ja matka jatkui iloisesti välillä puutuillen seuraavat 8tkm, jolloin syttyi uudelleen hiukkassuodattimen merkkivalo vilkkumaan. Auto jälleen kerran pajalle -> Tällä kertaa öljyt olivat lisääntyneet arvioiden mukaan litralla, ja ne haisivat naftalle. Laakkosen mukaan aivan normaalia. Tämän jälkeen nostin järkyttävän äläkän pystyyn asiasta, varsinkin siinä vaiheessa, kun väittivät tuon valon vilkkumisen johtuvan siitä, että öljylaskuria ei ole nollattu juuri heidän tietokoneellaan, joka on ainoa, jolla sen voi nollata. Tässä vaiheessa totesin, että lopetetaan valehtelu ja keskitytään asiaan. Ohjekirjasta löytyy ohje, kuinka se laskuri nollataan itse. Huoltoneuvoja väitti, jotta minä valehtelen hänelle. Näytin kohdan ohjekirjasta, jonka jälkeen hän tuhahti ja lähti sanaakaan sanomatta pois paikalta, yritin häneltä vielä jotain kysyä, mutta ei hän vastannut siihen lainkaan. Koeajolla ottivat sitten lisäksi vielä kiven tuulilasiin, onneksi sellaiseen kohtaan, jossa se iskemä ei ole näkökentässä. Eivätkä kehottaneet vaihtamaan öljyjä, joten näillä laimentuneilla litkuilla mennään vieläkin, nyt mittarissa se 21tkm ja koneen kilahtamista odotellen. Uusin "vika" tuli perjantaina. Joku veti komian naarmun vasempaan kylkeen alkaen kuskin oven puolestavälin ja päättyen takarenkaan kohdalle, tämä tapahtui paikallisen citymarketin parkkipaikalla.
Sitten kokemuksia:
Auto on edeltäjäänsä paljon parempi ajaa, huomattavasti isompi, jonka kyllä ilokseen huomaa maantiellä ajaessa, mutta harmikseen ahtailla parkkipaikoilla. Auto ei kaarreajossa kallistele huomattavasti, huomioiden sen, että kyseessä on korotettu farmariauto. Melkein voisin väittää myös että on luokkansa hiljaisimpia autoja ajaa. Vakiovarustelu on hintaansa nähden hyvä: 6CD:n vaihtaja, bluetooth, xenonvalot, neliveto, vakionopeudensäädin, audiosäätimet ratissa, automaattinen kaksialueilmastointi, 17" vanteet. Nämä tärkeimpinä. Itsellä tuohon lisäksi on metalliväri, tummennetut takalasit, vetokoukku ja nahkaverhoilu, joka tuo mukanaan myös muistipaikat kuskin sähköpenkin säädöille, sekä hieman paremman äänieristyksen ja toiset xenonvalot. Edeltäjäänsä verrattuna auto alkaa jo pikkuhiljaa viimeistelyn tasoltaan muistuttaa eurooppalaisia merkkejä, tosin muovia käytetään paljon verrattuna saman hintaluokan Eurooppalaisiin autoihin.
Olen nyt tuolla nykyisellä ajanut kahdeksan kuukauden aikana 21tkm, ja kaikenkaikkiaan olen ollut tyytyväinen hankintaan, paljon parempi kuin edeltäjämalli monilla osa-alueilla. Eräässä asiassa on kuitenkin otettu takapakkia reilusti, nimittäin valoissa. Ovat paljon huonommat kuin edellismallissa.
Edellinen auto oli Subaru Legacy 2.0R farkku manuaalilla vuodelta 2007:
Nykyinen siis Subaru Outback 2.0TD farkku manuaalilla tältä vuodelta. Tietenkin sininen ja nahkoilla.
Ensin hieman auton vikahistoriaa:
Uutuuden viehätykseen tuli miltei heti alta 2tkm ajettuna ensimmäinen särö, jolloin alkoi seisontajarru pottuilemaan. Ei aina kytkeytynyt päälle, jäi vain valo vilkkumaan mittaristoon vikatilan merkiksi. Laakkoselta aikani selvittelin asiaa, ensimmäinen heidän kommentti oli liika seisontajarrun käyttö lyhyen ajan sisällä. Tämä teoria mureni Pyhätunturilta kotiin palatessa, jolloin 700km ajon jälkeen kytkin seisontajarrun ja vikatilaanhan se meni. Lopputuloksena autoon kolmen kuukauden tappelemisen jälkeen vaihdettiin kokonaan uusi seisontajarrun ohjausyksikkö.
Hetken sai taas autolla ajella, kunnes rakkauteen tuli uusi särö. Joku veti ostoskärryllä auton oikeaan kylkeen komeat naarmut kyljen matkalle. Ne onneksi lähtivät myllyttämällä pois. Tämän jälkeen alkoikin sitten taas tekniset murheet. Erään kerran lähdin kakkosvaihteella kiihdyttämään sieltä 1500rpm tuntumasta, jolloin auto heräsi aivan normaalisti ja lähti reippaasti kiihtymään. Kun kiekkamittarin viisari saavutti lukeman 2500rpm, yhtäkkiä meno tyssäsi kuin seinään ja samantien rävähti kaikki tehot takaisin. Tätä jatkui viikon verran joka kiihdytyksessä. Laakkoselle jälleen-> totesivat, ei autossa mitään vikaa ole, auto käyttäytyy normaalisti. Kun ehdotin heille ahtimen siipien jumittamista liian jyrkkään kulmaan, jolloin ECU katkaisee naftansyötön pudottaakseen ahtopainetta, he sanoivat, että ei noin uudessa autossa voi olla tuollaista vikaa. Oireet hävisivät ajan kanssa ja muuttuivat sitten nykyisiksi, eli jos lähtee kiihdyttämään 2000rpm tuntumasta, meno on kuin 200d mersulla. Auto lähtee kunnolla kiihtymään sitten vasta kun kierroksia on koneessa yli 3500rpm.
Huoltoon viedessäni tuon em. vian takia alkoi auton hiukkassuodattimen merkkivalo vilkkua vimmatusti. Noh, auto tien sivuun ja ohjekirja esiin -> sieltä luin, jotta vie auto lähimmälle valtuutetulle korjaamolle. Toimitin auton sinne, olinhan sinne muutenkin viemässä autoa huoltoon. Huollossa totesivat öljyjen laimentuneen niin paljon, jotta ne tulisi vaihtaa, jolloin valokin lakkaa vilkkumasta, tällöin mittarissa hieman yli 10tkm. Vaihdatin öljyt ja matka jatkui iloisesti välillä puutuillen seuraavat 8tkm, jolloin syttyi uudelleen hiukkassuodattimen merkkivalo vilkkumaan. Auto jälleen kerran pajalle -> Tällä kertaa öljyt olivat lisääntyneet arvioiden mukaan litralla, ja ne haisivat naftalle. Laakkosen mukaan aivan normaalia. Tämän jälkeen nostin järkyttävän äläkän pystyyn asiasta, varsinkin siinä vaiheessa, kun väittivät tuon valon vilkkumisen johtuvan siitä, että öljylaskuria ei ole nollattu juuri heidän tietokoneellaan, joka on ainoa, jolla sen voi nollata. Tässä vaiheessa totesin, että lopetetaan valehtelu ja keskitytään asiaan. Ohjekirjasta löytyy ohje, kuinka se laskuri nollataan itse. Huoltoneuvoja väitti, jotta minä valehtelen hänelle. Näytin kohdan ohjekirjasta, jonka jälkeen hän tuhahti ja lähti sanaakaan sanomatta pois paikalta, yritin häneltä vielä jotain kysyä, mutta ei hän vastannut siihen lainkaan. Koeajolla ottivat sitten lisäksi vielä kiven tuulilasiin, onneksi sellaiseen kohtaan, jossa se iskemä ei ole näkökentässä. Eivätkä kehottaneet vaihtamaan öljyjä, joten näillä laimentuneilla litkuilla mennään vieläkin, nyt mittarissa se 21tkm ja koneen kilahtamista odotellen. Uusin "vika" tuli perjantaina. Joku veti komian naarmun vasempaan kylkeen alkaen kuskin oven puolestavälin ja päättyen takarenkaan kohdalle, tämä tapahtui paikallisen citymarketin parkkipaikalla.
Sitten kokemuksia:
Auto on edeltäjäänsä paljon parempi ajaa, huomattavasti isompi, jonka kyllä ilokseen huomaa maantiellä ajaessa, mutta harmikseen ahtailla parkkipaikoilla. Auto ei kaarreajossa kallistele huomattavasti, huomioiden sen, että kyseessä on korotettu farmariauto. Melkein voisin väittää myös että on luokkansa hiljaisimpia autoja ajaa. Vakiovarustelu on hintaansa nähden hyvä: 6CD:n vaihtaja, bluetooth, xenonvalot, neliveto, vakionopeudensäädin, audiosäätimet ratissa, automaattinen kaksialueilmastointi, 17" vanteet. Nämä tärkeimpinä. Itsellä tuohon lisäksi on metalliväri, tummennetut takalasit, vetokoukku ja nahkaverhoilu, joka tuo mukanaan myös muistipaikat kuskin sähköpenkin säädöille, sekä hieman paremman äänieristyksen ja toiset xenonvalot. Edeltäjäänsä verrattuna auto alkaa jo pikkuhiljaa viimeistelyn tasoltaan muistuttaa eurooppalaisia merkkejä, tosin muovia käytetään paljon verrattuna saman hintaluokan Eurooppalaisiin autoihin.
Olen nyt tuolla nykyisellä ajanut kahdeksan kuukauden aikana 21tkm, ja kaikenkaikkiaan olen ollut tyytyväinen hankintaan, paljon parempi kuin edeltäjämalli monilla osa-alueilla. Eräässä asiassa on kuitenkin otettu takapakkia reilusti, nimittäin valoissa. Ovat paljon huonommat kuin edellismallissa.
Edellinen auto oli Subaru Legacy 2.0R farkku manuaalilla vuodelta 2007:
Nykyinen siis Subaru Outback 2.0TD farkku manuaalilla tältä vuodelta. Tietenkin sininen ja nahkoilla.
Lähimmät muut merkkihuollot, jotka voi tehdä takuuhommia ovat Kuopiossa, Väänäsen Auto, Tampereella Metroauto. Eli matkaa niihin alkaisi tulla tuollaisten juttujen takia hieman liikaa. Tosin aina kun on mahdollisuus käytän tuota Väänäsellä Kuopiossa. Laakkosellehan en veisi vapaaehtoisesti edes leluautoa korjattavaksi.
Noniin, Rotte sai topikin laitettua
Ompas ollut aika paljon pikkuvaivaa tuossa uudessa kulkineessa. Hieman itsekin yllätyin. Voisiko olla sitten niin, että Subaru on kuiteskin aika pieni valmistaja ja aika rajalliset testaamismahdollisuudet? Toki taitaa olla niinkin, että helposti kenttätestataan autot sitten loppukäyttäjällä ja säädetään takuuaikojen puitteissa auto iskuun. Hieno peli kuitenkin ja kun vioista pääset eroon, niin mukavahan tuolla on matkaa taittaa.
Itsekin olen kuullut tuosta Laakkosen touhusta aika hurjia juttuja. Ihme hommaa!
Ompas ollut aika paljon pikkuvaivaa tuossa uudessa kulkineessa. Hieman itsekin yllätyin. Voisiko olla sitten niin, että Subaru on kuiteskin aika pieni valmistaja ja aika rajalliset testaamismahdollisuudet? Toki taitaa olla niinkin, että helposti kenttätestataan autot sitten loppukäyttäjällä ja säädetään takuuaikojen puitteissa auto iskuun. Hieno peli kuitenkin ja kun vioista pääset eroon, niin mukavahan tuolla on matkaa taittaa.
Itsekin olen kuullut tuosta Laakkosen touhusta aika hurjia juttuja. Ihme hommaa!
Täällä myös eilisestä lähtien ajeltu saparon outbackilla. Joka kyllä on edellistä mallia. Vuosimalliltaan on -08 ja ajettu oli 80000 kilometriä. Väriltään metalli grafitinharmaa.
ML meni vaihdossa, josta täytyy todeta, että oli hyvä auto minkä meillä oli 3 vuotta ja 130000 kilometriä.
Uusi saparo kummitteli mielessä, mutta monelta taholta kuullut noista uuden mallin hiukkassuodatin ongelmista. Uskon kuitenkin, että saparo selvittää ne, kun kyseiselle automerkin valmistajalle on kunnia-asia, että autot palvelee luotettavasti asiakkaita.
ML meni vaihdossa, josta täytyy todeta, että oli hyvä auto minkä meillä oli 3 vuotta ja 130000 kilometriä.
Uusi saparo kummitteli mielessä, mutta monelta taholta kuullut noista uuden mallin hiukkassuodatin ongelmista. Uskon kuitenkin, että saparo selvittää ne, kun kyseiselle automerkin valmistajalle on kunnia-asia, että autot palvelee luotettavasti asiakkaita.
Jyväskylän laakkonen On ihan Persiistäpetri.n kirjoitti:Täällä myös eilisestä lähtien ajeltu saparon outbackilla. Joka kyllä on edellistä mallia. Vuosimalliltaan on -08 ja ajettu oli 80000 kilometriä. Väriltään metalli grafitinharmaa.
ML meni vaihdossa, josta täytyy todeta, että oli hyvä auto minkä meillä oli 3 vuotta ja 130000 kilometriä.
Uusi saparo kummitteli mielessä, mutta monelta taholta kuullut noista uuden mallin hiukkassuodatin ongelmista. Uskon kuitenkin, että saparo selvittää ne, kun kyseiselle automerkin valmistajalle on kunnia-asia, että autot palvelee luotettavasti asiakkaita.
opel astma 1.6i 8v -96
Ex autoja ollu iso määrä pari w124 diesel mersuakin ollu
[miitit]0000000000000111000000[/miitit]
Ex autoja ollu iso määrä pari w124 diesel mersuakin ollu
[miitit]0000000000000111000000[/miitit]
Jyskälässä taitaa merkkiliikkeissä ole yhteinen vika: Henkilöstö johtajineen Volvolla samaa ongelmaa mutta eritavoin ilmenneenäja kuultuna muiltakin.jerrij kirjoitti:Jyväskylän laakkonen On ihan Persiistäpetri.n kirjoitti:Täällä myös eilisestä lähtien ajeltu saparon outbackilla. Joka kyllä on edellistä mallia. Vuosimalliltaan on -08 ja ajettu oli 80000 kilometriä. Väriltään metalli grafitinharmaa.
ML meni vaihdossa, josta täytyy todeta, että oli hyvä auto minkä meillä oli 3 vuotta ja 130000 kilometriä.
Uusi saparo kummitteli mielessä, mutta monelta taholta kuullut noista uuden mallin hiukkassuodatin ongelmista. Uskon kuitenkin, että saparo selvittää ne, kun kyseiselle automerkin valmistajalle on kunnia-asia, että autot palvelee luotettavasti asiakkaita.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Noniin, perjantaina päättyi vikatilaton taival autolla. Alkoi taas vilkuttamaan hiukkassuodattimen merkkivaloa iloisesti. Pajalla käynti tuotti varatun ajan tämän viikon perjantaille.
Eilen sitten auton mittariin tuli täydet 21tkm. Tänään mittarilukeman ollessa 21038km sitten tapahtui. Liikennevaloihin hidastaessa syttyi mittaristoon moottorinohjauksen, ESP:n ja seisontajarrun vikavalot. Tämän lisäksi siellä vilkkui vielä se hiukkassuotimen merkkivalo. Lopputuloksena oli, että auto vietiin pajalle lavetilla, ja hirveän sähläämisen jälkeen sain kuin sainkin itselleni kolmeksi päivää sijaisauton veloituksetta.
Eilen sitten auton mittariin tuli täydet 21tkm. Tänään mittarilukeman ollessa 21038km sitten tapahtui. Liikennevaloihin hidastaessa syttyi mittaristoon moottorinohjauksen, ESP:n ja seisontajarrun vikavalot. Tämän lisäksi siellä vilkkui vielä se hiukkassuotimen merkkivalo. Lopputuloksena oli, että auto vietiin pajalle lavetilla, ja hirveän sähläämisen jälkeen sain kuin sainkin itselleni kolmeksi päivää sijaisauton veloituksetta.
kylläpä osaa vastustaa. Menikö auto vielä kuuluisalle Laakkoselle?rotte kirjoitti:Noniin, perjantaina päättyi vikatilaton taival autolla. Alkoi taas vilkuttamaan hiukkassuodattimen merkkivaloa iloisesti. Pajalla käynti tuotti varatun ajan tämän viikon perjantaille.
Eilen sitten auton mittariin tuli täydet 21tkm. Tänään mittarilukeman ollessa 21038km sitten tapahtui. Liikennevaloihin hidastaessa syttyi mittaristoon moottorinohjauksen, ESP:n ja seisontajarrun vikavalot. Tämän lisäksi siellä vilkkui vielä se hiukkassuotimen merkkivalo. Lopputuloksena oli, että auto vietiin pajalle lavetilla, ja hirveän sähläämisen jälkeen sain kuin sainkin itselleni kolmeksi päivää sijaisauton veloituksetta.
No, minnepä muuallekaan? No, yllättävää oli se, että huoltoneuvoja ei tälläkertaa ilmeisesti uskaltanut alkaa keljuilemaan, kun lavetilla tuotiin auto sinne ja saatoin hieman olla vihaisen näköinen...haju kirjoitti:kylläpä osaa vastustaa. Menikö auto vielä kuuluisalle Laakkoselle?rotte kirjoitti:Noniin, perjantaina päättyi vikatilaton taival autolla. Alkoi taas vilkuttamaan hiukkassuodattimen merkkivaloa iloisesti. Pajalla käynti tuotti varatun ajan tämän viikon perjantaille.
Eilen sitten auton mittariin tuli täydet 21tkm. Tänään mittarilukeman ollessa 21038km sitten tapahtui. Liikennevaloihin hidastaessa syttyi mittaristoon moottorinohjauksen, ESP:n ja seisontajarrun vikavalot. Tämän lisäksi siellä vilkkui vielä se hiukkassuotimen merkkivalo. Lopputuloksena oli, että auto vietiin pajalle lavetilla, ja hirveän sähläämisen jälkeen sain kuin sainkin itselleni kolmeksi päivää sijaisauton veloituksetta.
Re: Roten taloustähti ja yleistä löpinää Subaruista
Ihan komee auto mutta voi eläimen käsi näitä nykyvehkeitärotte kirjoitti:.... liika seisontajarrun käyttö lyhyen ajan sisällä..... uusi seisontajarrun ohjausyksikkö....
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Torstaina pääsin sitten eroon pösöstä ja sain takaisin Subarun. Auto oli pajalla kolme päivää, sinä aikana selvittivät vian, joka oli ylitäyttynyt hiukkassuodatin, tekivät sille pakkopolton, nollasivat vikakoodit sekä vaihtoivat öljyt. Koko hommasta ei onneksi koitunut minulle senttiäkään maksettavaa, öljynvaihdonkin Laakkonen maksoi omasta pussistaan. Perjantaina sitten piti käydä vielä puoli tuntia pajalla auton kanssa, kun eivät olleet ehtineet ottamaan dataa kiihdytystilanteesta maahantuojalle analysoitavaksi edellisen pajakäynnin aikana. Nyt sitten jännitetään ja seurataan, kauanko auto pysyy pajalta poissa. Itse veikkaan kolmea viikkoa.
Koska se takuu loppuukaan? Pitäskö tuolle jo alkaa etsimään uutta omistajaa, joka hakee huoletonta japsiautoa pikkukilsoillakauanko auto pysyy pajalta poissa
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Takuuta on onneksi jäljellä vielä kaksi ja puoli vuotta. On tässä jo mietitty vakavastikin autonvaihtoa. Ei vaan meinaa löytää vastaavilla ominaisuuksilla olevaa autoa noin 40ke hintaluokassa millään. Audi A4 avant olisi kyllä vahva ehdokascmeli kirjoitti:Koska se takuu loppuukaan? Pitäskö tuolle jo alkaa etsimään uutta omistajaa, joka hakee huoletonta japsiautoa pikkukilsoillakauanko auto pysyy pajalta poissa
Äkkivilkaisulla sivusta katsottuna takavetoinen A4 ei häviä Lekalle/Outbackille kuin tiloissa?rotte kirjoitti:On tässä jo mietitty vakavastikin autonvaihtoa. Ei vaan meinaa löytää vastaavilla ominaisuuksilla olevaa autoa noin 40ke hintaluokassa millään. Audi A4 avant olisi kyllä vahva ehdokas
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Sehän siinä onkin. Jos vaihtaisi A4 farkkuun, niin takakontti olisi tiloiltaan lähinnä luokkaa naurettava.740 GLE kirjoitti:Äkkivilkaisulla sivusta katsottuna takavetoinen A4 ei häviä Lekalle/Outbackille kuin tiloissa?rotte kirjoitti:On tässä jo mietitty vakavastikin autonvaihtoa. Ei vaan meinaa löytää vastaavilla ominaisuuksilla olevaa autoa noin 40ke hintaluokassa millään. Audi A4 avant olisi kyllä vahva ehdokas
JiiTee_: Sehän tässä tempun tekeekin, kun pitäisi löytää pirssi, jossa on nuo hyvät ominaisuudet, mutta jonka ei tarvitsisi kokoajan seistä pajalla korjattavana... Eli, iso maavara, neliveto (ei mitään haldexkäkkärää), leveä takakontti, taksiluokan takatilat, edes jonkinlainen ajettavuus, kohtalainen vakiovarustelu (mm. xenonit, ilmastointi, radio...), dieselkone jne...
paitsi MersullaLisäksi ei taida yhdelläkään auton valmistajalla nuo pöntöt toimia, jos ei ole urealla toimivat.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
No, eipä siinä ihan kahta viikkoa mennyt. Eilen syttyi mittaristoon palamaan merkkivalo sille, että hiukkassuodatin on täynnä ja se pitäisi ajaa tyhjäksi. 160km oli huollosta tuossa vaiheessa ajettuna. Tuo pönikkä lähtee kyllä viimeistään takuuajan loputtua jorpakkoon, jolloin pitäisi samalla laittaa hiukan isompaa mutkaa pakosarjaan sekä säädättää, yms pikkukivaa.
Olekko antanu kunnolla rampaa autolle. Bemarissa oli tuota samaa vikaa, ei tosin mennyt vikatilaan, mutta alko rykimään aivan saatanasti (vaikka ei ollut edes syksy ). Se kuitenkin aina selvis ku lämätti kunnolla menenemään. Kone lämpimäksi ja sitten pienillä vaihteilla urheilullista menoa.
Nuo hiukkassuodatin ongelmat on kaikki suunnittelumokia, joista valmistajan pitäs vastata.
Tuossa minun -04, w203:ssa on myös tuo pönttö ja voi sanoa että ei ole ollut mitään ongelmia ja mitä taksimiehiä kuunnellut niin ei tulekkaan. Ainut ero pöntöttömään on kait on se, että pitää olla tuhkattomat öljyt ja se että pelastan maailman ikäviltä saasteilta
Nuo hiukkassuodatin ongelmat on kaikki suunnittelumokia, joista valmistajan pitäs vastata.
Tuossa minun -04, w203:ssa on myös tuo pönttö ja voi sanoa että ei ole ollut mitään ongelmia ja mitä taksimiehiä kuunnellut niin ei tulekkaan. Ainut ero pöntöttömään on kait on se, että pitää olla tuhkattomat öljyt ja se että pelastan maailman ikäviltä saasteilta
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Parisen viikkoa meni BMW:llä ajellessa, kun Subaru oli veturihommissa isäukolla. Sen ajan auto pelasi kuin unelma, eikä mitään vikavaloja syttynyt tuona aikana palamaan. Eikä muuten vieläkään ole syttynyt minunkaan ajossa. Kyllä oli mukava päästä sunnuntaina taas oman pirssin ratin taakse ja ai että sitä tehon tunnetta, kun oli parisen viikkoa kituutellut tuolla 115hv diselbemarilla menemään. Tästä on hyvä jatkaa taivalta Subarun kanssa ja odotella huonoja aikoja ja tulevaa korjaamokäyntien kierrettä.
Lieköhän tuo pirssi nyt kunnossa. Pitkään ollaan ajettu ilman mitään ongelmia, ainoat "vikavalot" mittaristossa ovat kielineet vähästä polttoaineesta ja sutivista renkaista. Yksi "vika" tuossa tietenkin alkaa näin talven korvilla esiintyä. Auto ei meinaa soralla oikein millään mennä suoraan vaan tahtoo kokoajan kulkea kylki edellä. No, kohta tuleepi talvi...
Tänään tuli VIP-kutsu huoltoon. Takaisinkutsu tuulilasin pyyhkijän moottorin vaihtoon. Ei ole iso homma, osa on nyt tilauksessa ja soittoa pukkaa, jahka osa on liikkeessä, siellä kävisi jossain vaiheessa sitten tunnin pyörähtämässä ja homma olisi siinä.
Tänään tuli VIP-kutsu huoltoon. Takaisinkutsu tuulilasin pyyhkijän moottorin vaihtoon. Ei ole iso homma, osa on nyt tilauksessa ja soittoa pukkaa, jahka osa on liikkeessä, siellä kävisi jossain vaiheessa sitten tunnin pyörähtämässä ja homma olisi siinä.