


En tiedä 210 tai 211 malleista, mutta ensi viikolla noudettavaksi luvatun 204:n huoltokirjaan on ainakin rastitettu koritakuun olevan voimassa:Pappi kirjoitti:Nyt voisi joku onnellinen w210:n tai w211;sen omistaja kurkata huoltokirjaan löytyykö sieltä erikseen koritarkastus kohtaa...![]()
Tämä ei nyt tarkoita sitä, että olisin Volvoa hävittämässä, mutta aihe nyt pikkusen kiinnostaa. Muistaakseni tuon V70:sen huoltokirjassa ei ole erillistä kohtaa koritarkastusten suorittamisesta.
Tämä on hyvä pointti jos joskus on ostamassa "uudempaa" autoa jostain lasilinnasta. Voipi pistää sen kauppakoulun käyneen "kovemman luokan autokauppiaan" sitten tiukille jos kaupan kohde muuten miellyttäisi.740 GLE kirjoitti:Itse olin ajatellut homman samaan tapaan kuin sinäkin, että täysin dokumentoitu huoltohistoria ja koritakuu voimassa ovat hyviä argumentteja siinä vaiheessa kun autoa on myymässä. Ei sillä hintaa saa lisää, mutta myynti kotitallista ilman liikkeen apua on helpompaa..
Tiedän, että Volvo on pestävä kerran vuodessa, mutta että sisältä ja vieläpä katto?Pappi kirjoitti:Honda kiiltää edelleen vallan komiasti.
Yövuoron jälkeen hermot on tunnetusti rautaa, eli kaikkee semmosta pikkunäpryytä jaksaa tehdä syvästi keskittyenLähestyvä kesäloma / reissuun lähtö motivoi pesemään Volvon kattoverhoilun uudelleen. En hakenut pesevää imuria tähän savottaan vaan tyydyin mikrokuitusieneen, kuumaan veteen ja pyykkipulveriin. Tein semmosen sopivan seoksen jolla lutrasin tuon verhoilun kauttaaltaan. Ensimmäisellä kerralla irtosi tolkuton p''skavesi ja niin irtosi nytkin. Loppupesun tein lämpimällä vedellä ja sienellä.
Nyt auto on tuolla pihalla ikkunat auki kuivumassa. Katsotaan josko nuo loput tahrat lähtivät nyt pois.
Ihme kyllä, hermot kestivät... Yleensä yövuoron jälkeen ei kehtoo tehä mitään...
Eikö saman asian aja käyttämällä näitäPappi kirjoitti:Mukavempi matkustaa kun auto on puhdas sisältä ja päältä.petrereesa kirjoitti:Tiedän, että Volvo on pestävä kerran vuodessa, mutta että sisältä ja vieläpä katto?
Jos sisustan purkaminen olisi helpompi savotta niin tulisi varmaan pestyä lattiaverhoilukin viimosen päälle.
Oma puheenvuoroni oli laiskan, mutta kateellisen höpinääPappi kirjoitti:Noo... Kukin tavallaan. Tuppaa nämä autot kiertämään sen verran tiiviiseen tahtiin, että helpottaa mahdollista myyntiä kun auto on kauttaaltaan puhdas.
Kerrankin eräs ostaja tuumasi edellisestä, että "ompa tämä puhas, vähän niinku liikkeestä olisi ostamassa"![]()
Erään edesmenneen auton myynti-ilmoituksessa luki "tarkalta omistajalta".![]()
Kuka sitä nyt p*skan keskellä kehtoo matkustaa.
dealer kirjoitti:Tämähän on usein 2,5 TDI:ssä kampiakselin pukin löystymistä ja johtaa ajan myötä totaalituhoon."moottori rämisee"