Vanne-topic (vapaa kaikille vanteille)
Minkä kokoiset lätyt hakusessa jos on edes hakusessa?Samuli H kirjoitti:ET on raju ja vaatii lätyn väliin w123:ssa.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Kaverilta on tilauksessa 25milliset spacerit. Jos ne ei riitä niin sorvailen töissä lisälevyt.eseestie kirjoitti:Minkä kokoiset lätyt hakusessa jos on edes hakusessa?Samuli H kirjoitti:ET on raju ja vaatii lätyn väliin w123:ssa.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Ei sitten mitään... Olis ollut vaan 30milliset ylimääräisenä...Samuli H kirjoitti:Kaverilta on tilauksessa 25milliset spacerit. Jos ne ei riitä niin sorvailen töissä lisälevyt.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Viikon olleet nyt alla nuo 17" valssit. Barzetta Variantet kyseessä ja renkaina pyörii Hankook Ventus Prime 2:t 225/45R17 koossa.
Vähäsen voisi keväällä madaltaa, mutta ei minusta välttämätöntä, luonnossa ei tule niin esiin tuo maasturimaisuus kuin kuvissa. Korkeahko auto toki on, ainakin yyberthuunaajien mielestä, mutta pitäähän autossa olla maavaraakin..
Vähäsen voisi keväällä madaltaa, mutta ei minusta välttämätöntä, luonnossa ei tule niin esiin tuo maasturimaisuus kuin kuvissa. Korkeahko auto toki on, ainakin yyberthuunaajien mielestä, mutta pitäähän autossa olla maavaraakin..
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
mulla on nyt w123 alla 7,5x16et-5 (miinus viisi) ja silti jää kaaresta 3 senttiä. Tarvit 2 tuuman klimpit.Samuli H kirjoitti:Kaverilta on tilauksessa 25milliset spacerit. Jos ne ei riitä niin sorvailen töissä lisälevyt.eseestie kirjoitti:Minkä kokoiset lätyt hakusessa jos on edes hakusessa?Samuli H kirjoitti:ET on raju ja vaatii lätyn väliin w123:ssa.
klikklikk isommaksi
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Halakasijaa, voi se kantavuudestakin olla tiukilla. Kato renkaan kylestä LI, eli kantavuusindeksi ja otteelta suurempi akselimassoista, niin kerron piisaako.Väsynyt Mies kirjoitti:Meinaatko kantavuutta?Easy Rider kirjoitti:Pitäs mennä, mutta rengas jää ehkä pieneksi. 205/60-215/55-225/55 olis vissiin soppelimpi.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
LI näytti olevan 94 ja 1270kg taka-akselimassa.Easy Rider kirjoitti:Halakasijaa, voi se kantavuudestakin olla tiukilla. Kato renkaan kylestä LI, eli kantavuusindeksi ja otteelta suurempi akselimassoista, niin kerron piisaako.Väsynyt Mies kirjoitti:Meinaatko kantavuutta?Easy Rider kirjoitti:Pitäs mennä, mutta rengas jää ehkä pieneksi. 205/60-215/55-225/55 olis vissiin soppelimpi.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Ei aleta vielä hulluttelemaan vaan kunhan saisi edes vanteet pyörimään. 25millisellä tulee edessä vähän ulommas mitä 7x16 ET23 eli aika hyvä. Takana tietty vois olla leveempikin.Sergey kirjoitti:mulla on nyt w123 alla 7,5x16et-5 (miinus viisi) ja silti jää kaaresta 3 senttiä. Tarvit 2 tuuman klimpit.Samuli H kirjoitti:Kaverilta on tilauksessa 25milliset spacerit. Jos ne ei riitä niin sorvailen töissä lisälevyt.eseestie kirjoitti: Minkä kokoiset lätyt hakusessa jos on edes hakusessa?
klikklikk isommaksi
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Sen verran pengoin tuolta interwebin syövereistä, että LI 94 tarkottas 670kg, eli sillon kaksi rengasta kantaisi 1340kg, joka on enemmän kuin 1270kg. Mutta mitäs Easy Rideri tarkotti tuolla pieneksi jäämisellä?Väsynyt Mies kirjoitti:LI näytti olevan 94 ja 1270kg taka-akselimassa.Easy Rider kirjoitti:Halakasijaa, voi se kantavuudestakin olla tiukilla. Kato renkaan kylestä LI, eli kantavuusindeksi ja otteelta suurempi akselimassoista, niin kerron piisaako.Väsynyt Mies kirjoitti: Meinaatko kantavuutta?
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Niin mielestäni Väykyssä on suurempi vakiokoko, kesällä monesti 225/55 ja talvikokona 205/60. Välitys tiuhenee ja mittari kusettaa 205/55:sella ja kaariinkin jää tyhjää. LI 94 on extra load kantavuus tuossa koossa. Std. LI olisi 91 eli 615 kg, joka ei riitä 1270kg akselimassalle.Väsynyt Mies kirjoitti:
Sen verran pengoin tuolta interwebin syövereistä, että LI 94 tarkottas 670kg, eli sillon kaksi rengasta kantaisi 1340kg, joka on enemmän kuin 1270kg. Mutta mitäs Easy Rideri tarkotti tuolla pieneksi jäämisellä?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Noo, mikäli tuo rengas ja vanne kuitenkin oletettavasti sopii tuolla alla pyörähtelemään, niin en ala uusia talvirenkaita haalimaan, varsinkin, kun ei ole varmaa kauanko tuota autoa pidän. Kiitoksia tiedoista.Easy Rider kirjoitti:Niin mielestäni Väykyssä on suurempi vakiokoko, kesällä monesti 225/55 ja talvikokona 205/60. Välitys tiuhenee ja mittari kusettaa 205/55:sella ja kaariinkin jää tyhjää. LI 94 on extra load kantavuus tuossa koossa. Std. LI olisi 91 eli 615 kg, joka ei riitä 1270kg akselimassalle.Väsynyt Mies kirjoitti:
Sen verran pengoin tuolta interwebin syövereistä, että LI 94 tarkottas 670kg, eli sillon kaksi rengasta kantaisi 1340kg, joka on enemmän kuin 1270kg. Mutta mitäs Easy Rideri tarkotti tuolla pieneksi jäämisellä?
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
10" Borbettikin menee sopivalla kumilla w123:seen eteen. Pienen spacerin joutuu laittamaan muuten ottaa raidetankoon.
Onko Sergeyllä 123:ssa edessä spaceria? Aika mahdotonta tehdä keskittävää 25mm lättyä kun napa on vielä 25millin päässä 63mm halkaisijalla.
Onko Sergeyllä 123:ssa edessä spaceria? Aika mahdotonta tehdä keskittävää 25mm lättyä kun napa on vielä 25millin päässä 63mm halkaisijalla.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Minkäs kokoinen lätty tuolla on välissä? Itellä vaati 9x16 (ET11) vanteiden kanssa eteen, muistaakseni 5mm spacerin ettei ottanut kiinni raidepäähän...
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
En nyt muista tarkkaan mikä oli ET-luku, mutta ei ainakaan 30.Samuli H kirjoitti:Eikös 9x16 Borbeteissa ole ET15? tai vaihtoehtoisesti 30
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
On... keskittävä spaceri, 15mm paksu Jep, ei ollu helppo saaha sinne sitä.Samuli H kirjoitti:Onko Sergeyllä 123:ssa edessä spaceria? Aika mahdotonta tehdä keskittävää 25mm lättyä kun napa on vielä 25millin päässä 63mm halkaisijalla.
ELi, otin ja sorvasin navasta puoli milliä pois
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Tuo navan sorvaaminen olis tietty yksi vaihtoehto. Riippuen lätyn paksuudesta voisi toimia myös sellainen et laittais soviterenkaan vanteeseen.Sergey kirjoitti:On... keskittävä spaceri, 15mm paksu Jep, ei ollu helppo saaha sinne sitä.Samuli H kirjoitti:Onko Sergeyllä 123:ssa edessä spaceria? Aika mahdotonta tehdä keskittävää 25mm lättyä kun napa on vielä 25millin päässä 63mm halkaisijalla.
ELi, otin ja sorvasin navasta puoli milliä pois
Mitä mieltä vannetietäjät on Brockin vanteiden laadusta ja yleensä merkistä?
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Pistin tonne ommaan topikkiin jo kuvatuksia mutta laitetaan nyt tänne eli oz futurat 17" ja nää on 11,5" leviät et:tä en nyt muista mitä siitä tuli nuilla uusilla ulukokehillä...
T.Sankari
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
yllättäen halpa, levee ja yksinkertainen.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=222858
Wheelgap!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=222858
Wheelgap!
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Tämmöisellä sekarengastuksella mennään, edessä 185/65-15, takana 225/40-18
Edessäkin oli nuo 18tuumaset, vaan kun puskuria irrottelin niin huomasin että sisäreunoista paisto Linglongeista kankaat vaikka keskellä oli vielä monta milliä pintaa... Varastosta löyty kolmen renkaan satsi tyylikkäitä viispuolasia, joista pari saa nyt pyöriä edessä kunnes saan uudet vanteet ja kumit hankittua. Noin yheksänkympin vauhdissa heittää vakkari toimimasta, käsittääkseni tämä johtuu renkaiden kokoerosta.
18" Intteractionit on tulossa myyntiin jahka on uudet pyörät alla, jos joku haluaa vaivoikseen ostaa. 8x18, ET 40
Edessäkin oli nuo 18tuumaset, vaan kun puskuria irrottelin niin huomasin että sisäreunoista paisto Linglongeista kankaat vaikka keskellä oli vielä monta milliä pintaa... Varastosta löyty kolmen renkaan satsi tyylikkäitä viispuolasia, joista pari saa nyt pyöriä edessä kunnes saan uudet vanteet ja kumit hankittua. Noin yheksänkympin vauhdissa heittää vakkari toimimasta, käsittääkseni tämä johtuu renkaiden kokoerosta.
18" Intteractionit on tulossa myyntiin jahka on uudet pyörät alla, jos joku haluaa vaivoikseen ostaa. 8x18, ET 40
Mitä arvon asiantuntijaraatilaiset arvioisivat ko. vanteiden hinnaksi? Aidot amg:t, OZ racing 17", et 25, olisivatkohan jotain 8,5" leveet. Alla uudet Landsail-renkaat. Ei uuden veroiset, mutta eivät mitään raatojakaan. Luonnossa ei näytä yhtä hapokkailta kuin kuvassa...
edit. leveys on varmaankin 8,5"
Ajattelin sovitella näitä 450 sl:ään, mutta nyt tuntuu, että alkuperäiset barokit näyttää paremmalta....
edit. leveys on varmaankin 8,5"
Ajattelin sovitella näitä 450 sl:ään, mutta nyt tuntuu, että alkuperäiset barokit näyttää paremmalta....
Viimeksi muokannut Jsus4, 06.9.2011 12:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.