Vanne-topic (vapaa kaikille vanteille)

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Kävin hakemassa talveksi w220 ässän Tolimanit 7.5x16 ET46.

Kuva

Pitkään himottanut hommata tuollaiset kun malli miellyttää silmää. ET on raju ja vaatii lätyn väliin w123:ssa.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Samuli H kirjoitti:ET on raju ja vaatii lätyn väliin w123:ssa.
Minkä kokoiset lätyt hakusessa jos on edes hakusessa? :oops:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

eseestie kirjoitti:
Samuli H kirjoitti:ET on raju ja vaatii lätyn väliin w123:ssa.
Minkä kokoiset lätyt hakusessa jos on edes hakusessa? :oops:
Kaverilta on tilauksessa 25milliset spacerit. Jos ne ei riitä niin sorvailen töissä lisälevyt.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Samuli H kirjoitti:Kaverilta on tilauksessa 25milliset spacerit. Jos ne ei riitä niin sorvailen töissä lisälevyt.
Ei sitten mitään... Olis ollut vaan 30milliset ylimääräisenä... :roll:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
|Teemu|
Viestit: 165
Liittynyt: 03.11.2010 18:49
Paikkakunta: Suomen Pittsburgh

Viesti Kirjoittaja |Teemu| »

Viikon olleet nyt alla nuo 17" valssit. Barzetta Variantet kyseessä ja renkaina pyörii Hankook Ventus Prime 2:t 225/45R17 koossa.

Vähäsen voisi keväällä madaltaa, mutta ei minusta välttämätöntä, luonnossa ei tule niin esiin tuo maasturimaisuus kuin kuvissa. Korkeahko auto toki on, ainakin yyberthuunaajien mielestä, mutta pitäähän autossa olla maavaraakin.. :pappa:

Kuva

Kuva
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Samuli H kirjoitti:
eseestie kirjoitti:
Samuli H kirjoitti:ET on raju ja vaatii lätyn väliin w123:ssa.
Minkä kokoiset lätyt hakusessa jos on edes hakusessa? :oops:
Kaverilta on tilauksessa 25milliset spacerit. Jos ne ei riitä niin sorvailen töissä lisälevyt.
mulla on nyt w123 alla 7,5x16et-5 (miinus viisi) ja silti jää kaaresta 3 senttiä. Tarvit 2 tuuman klimpit.

klikklikk isommaksi
Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Kertokaas, että mahtuuko Väykyn alla pyörimään 7,5x16" ET35 vanne ja 205/55 rengas.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Pitäs mennä, mutta rengas jää ehkä pieneksi. 205/60-215/55-225/55 olis vissiin soppelimpi.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Easy Rider kirjoitti:Pitäs mennä, mutta rengas jää ehkä pieneksi. 205/60-215/55-225/55 olis vissiin soppelimpi.
Meinaatko kantavuutta?
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Väsynyt Mies kirjoitti:
Easy Rider kirjoitti:Pitäs mennä, mutta rengas jää ehkä pieneksi. 205/60-215/55-225/55 olis vissiin soppelimpi.
Meinaatko kantavuutta?
Halakasijaa, voi se kantavuudestakin olla tiukilla. Kato renkaan kylestä LI, eli kantavuusindeksi ja otteelta suurempi akselimassoista, niin kerron piisaako.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Easy Rider kirjoitti:
Väsynyt Mies kirjoitti:
Easy Rider kirjoitti:Pitäs mennä, mutta rengas jää ehkä pieneksi. 205/60-215/55-225/55 olis vissiin soppelimpi.
Meinaatko kantavuutta?
Halakasijaa, voi se kantavuudestakin olla tiukilla. Kato renkaan kylestä LI, eli kantavuusindeksi ja otteelta suurempi akselimassoista, niin kerron piisaako.
LI näytti olevan 94 ja 1270kg taka-akselimassa.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Sergey kirjoitti:
Samuli H kirjoitti:
eseestie kirjoitti: Minkä kokoiset lätyt hakusessa jos on edes hakusessa? :oops:
Kaverilta on tilauksessa 25milliset spacerit. Jos ne ei riitä niin sorvailen töissä lisälevyt.
mulla on nyt w123 alla 7,5x16et-5 (miinus viisi) ja silti jää kaaresta 3 senttiä. Tarvit 2 tuuman klimpit.

klikklikk isommaksi
Kuva
Ei aleta vielä hulluttelemaan vaan kunhan saisi edes vanteet pyörimään. 25millisellä tulee edessä vähän ulommas mitä 7x16 ET23 eli aika hyvä. Takana tietty vois olla leveempikin.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Väsynyt Mies kirjoitti:
Easy Rider kirjoitti:
Väsynyt Mies kirjoitti: Meinaatko kantavuutta?
Halakasijaa, voi se kantavuudestakin olla tiukilla. Kato renkaan kylestä LI, eli kantavuusindeksi ja otteelta suurempi akselimassoista, niin kerron piisaako.
LI näytti olevan 94 ja 1270kg taka-akselimassa.
Sen verran pengoin tuolta interwebin syövereistä, että LI 94 tarkottas 670kg, eli sillon kaksi rengasta kantaisi 1340kg, joka on enemmän kuin 1270kg. Mutta mitäs Easy Rideri tarkotti tuolla pieneksi jäämisellä?
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Väsynyt Mies kirjoitti:
Sen verran pengoin tuolta interwebin syövereistä, että LI 94 tarkottas 670kg, eli sillon kaksi rengasta kantaisi 1340kg, joka on enemmän kuin 1270kg. Mutta mitäs Easy Rideri tarkotti tuolla pieneksi jäämisellä?
Niin mielestäni Väykyssä on suurempi vakiokoko, kesällä monesti 225/55 ja talvikokona 205/60. Välitys tiuhenee ja mittari kusettaa 205/55:sella ja kaariinkin jää tyhjää. LI 94 on extra load kantavuus tuossa koossa. Std. LI olisi 91 eli 615 kg, joka ei riitä 1270kg akselimassalle.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Easy Rider kirjoitti:
Väsynyt Mies kirjoitti:
Sen verran pengoin tuolta interwebin syövereistä, että LI 94 tarkottas 670kg, eli sillon kaksi rengasta kantaisi 1340kg, joka on enemmän kuin 1270kg. Mutta mitäs Easy Rideri tarkotti tuolla pieneksi jäämisellä?
Niin mielestäni Väykyssä on suurempi vakiokoko, kesällä monesti 225/55 ja talvikokona 205/60. Välitys tiuhenee ja mittari kusettaa 205/55:sella ja kaariinkin jää tyhjää. LI 94 on extra load kantavuus tuossa koossa. Std. LI olisi 91 eli 615 kg, joka ei riitä 1270kg akselimassalle.
Noo, mikäli tuo rengas ja vanne kuitenkin oletettavasti sopii tuolla alla pyörähtelemään, niin en ala uusia talvirenkaita haalimaan, varsinkin, kun ei ole varmaa kauanko tuota autoa pidän. Kiitoksia tiedoista.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

10" Borbettikin menee sopivalla kumilla w123:seen eteen. Pienen spacerin joutuu laittamaan muuten ottaa raidetankoon.

Kuva

Kuva


Onko Sergeyllä 123:ssa edessä spaceria? Aika mahdotonta tehdä keskittävää 25mm lättyä kun napa on vielä 25millin päässä 63mm halkaisijalla.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Minkäs kokoinen lätty tuolla on välissä? Itellä vaati 9x16 (ET11) vanteiden kanssa eteen, muistaakseni 5mm spacerin ettei ottanut kiinni raidepäähän... :roll:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Noissa kuvissa ei ole lättyä välissä vaan pultit kiristetty kevyesti niin että ottaa raidetankoon. 5millisellä varmaan pyörii vapaasti.

Eikös 9x16 Borbeteissa ole ET15? tai vaihtoehtoisesti 30
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Samuli H kirjoitti:Eikös 9x16 Borbeteissa ole ET15? tai vaihtoehtoisesti 30
En nyt muista tarkkaan mikä oli ET-luku, mutta ei ainakaan 30. :roll:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Samuli H kirjoitti:Onko Sergeyllä 123:ssa edessä spaceria? Aika mahdotonta tehdä keskittävää 25mm lättyä kun napa on vielä 25millin päässä 63mm halkaisijalla.
On... keskittävä spaceri, 15mm paksu :D Jep, ei ollu helppo saaha sinne sitä.

ELi, otin ja sorvasin navasta puoli milliä pois ;)
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Sergey kirjoitti:
Samuli H kirjoitti:Onko Sergeyllä 123:ssa edessä spaceria? Aika mahdotonta tehdä keskittävää 25mm lättyä kun napa on vielä 25millin päässä 63mm halkaisijalla.
On... keskittävä spaceri, 15mm paksu :D Jep, ei ollu helppo saaha sinne sitä.

ELi, otin ja sorvasin navasta puoli milliä pois ;)
Tuo navan sorvaaminen olis tietty yksi vaihtoehto. Riippuen lätyn paksuudesta voisi toimia myös sellainen et laittais soviterenkaan vanteeseen.


Mitä mieltä vannetietäjät on Brockin vanteiden laadusta ja yleensä merkistä?
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

Pistin tonne ommaan topikkiin jo kuvatuksia mutta laitetaan nyt tänne eli oz futurat 17" ja nää on 11,5" leviät et:tä en nyt muista mitä siitä tuli nuilla uusilla ulukokehillä...


Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva




T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Ahhh siinä silmä lepää.

Brock on erinomainen laatuvanne
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Sergey kirjoitti:
Brock
:?:

Meillä menee muuten Brockia ainakin kymmenen sarjaa päivässä. Alakaa tympiä muuan malli.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

yllättäen :D halpa, levee ja yksinkertainen.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=222858
Wheelgap!
Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

B1 Brock on yksinkertaisen tyylikäs ja leveällä huulella. Tuota edullisuutta noissa ihmettelin.

Sankarilla alkaa olla järeätä tavaraa 8) Minä oon pitänyt kymppiä jo mahottoman leveänä :D
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Avatar
roud-ari
Viestit: 59
Liittynyt: 12.12.2010 13:33
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja roud-ari »

Tämmöisellä sekarengastuksella mennään, edessä 185/65-15, takana 225/40-18 :D

Kuva

Edessäkin oli nuo 18tuumaset, vaan kun puskuria irrottelin niin huomasin että sisäreunoista paisto Linglongeista kankaat vaikka keskellä oli vielä monta milliä pintaa... Varastosta löyty kolmen renkaan satsi tyylikkäitä viispuolasia, joista pari saa nyt pyöriä edessä kunnes saan uudet vanteet ja kumit hankittua. Noin yheksänkympin vauhdissa heittää vakkari toimimasta, käsittääkseni tämä johtuu renkaiden kokoerosta.

18" Intteractionit on tulossa myyntiin jahka on uudet pyörät alla, jos joku haluaa vaivoikseen ostaa. 8x18, ET 40
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Polo + 7x15et25 BBS RS 001 ja 165/50 renkaat :)

Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
jussaP
aktiivimeseläinen
Viestit: 3483
Liittynyt: 20.12.2007 18:55
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jussaP »

pistetään nyt kuvaa tänne entisistä borbeteista.... lähtökohta ja valmiina

Kuva
Kuva
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Jsus4
Viestit: 331
Liittynyt: 21.4.2007 14:37
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Jsus4 »

Mitä arvon asiantuntijaraatilaiset arvioisivat ko. vanteiden hinnaksi? Aidot amg:t, OZ racing 17", et 25, olisivatkohan jotain 8,5" leveet. Alla uudet Landsail-renkaat. Ei uuden veroiset, mutta eivät mitään raatojakaan. Luonnossa ei näytä yhtä hapokkailta kuin kuvassa...

edit. leveys on varmaankin 8,5"

Ajattelin sovitella näitä 450 sl:ään, mutta nyt tuntuu, että alkuperäiset barokit näyttää paremmalta....


Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut Jsus4, 06.9.2011 12:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”